mysiek13 Napisano 20 Lipca Share Napisano 20 Lipca a wkładając kij w mrowisko wiecznych narzekań, że nie za darmo dla "Polskiego Modelarza" to wiadomo cos o poziomie cenowym black boxa i standardowego Spita? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 20 Lipca Share Napisano 20 Lipca 10 minut temu, mysiek13 napisał: a wkładając kij w mrowisko wiecznych narzekań, że nie za darmo dla "Polskiego Modelarza" to wiadomo cos o poziomie cenowym black boxa i standardowego Spita? Ile by nie było i tak będzie za drogo. 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
socjo1 Napisano 21 Lipca Share Napisano 21 Lipca (edytowane) 13 godzin temu, Xmen napisał: Ile by nie było i tak będzie za drogo. Aż tyle??? Skandal! Za tyle to można ze trzy Mistrcrafty kupić i mieć że cztery razy więcej frajdy! Edytowane 21 Lipca przez socjo1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 28 Lipca Share Napisano 28 Lipca Bardzo bym chciał ograniczyć się do jednego pudełka z PR. Skończy się chyba na dwóch, najwyżej trzech. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 29 Lipca Share Napisano 29 Lipca I jeszcze taka ciekawostka : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano 29 Lipca Share Napisano 29 Lipca (edytowane) 58 minut temu, barszczo napisał: I jeszcze taka ciekawostka : Edytowane 29 Lipca przez Soris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano Czwartek o 10:45 Share Napisano Czwartek o 10:45 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano Czwartek o 11:44 Share Napisano Czwartek o 11:44 No i fajnie. Czekam na modele. Wersje VIII, IX i XVI wydał Eduard, Ciekawe tylko kto wyda Mk.VII i całą serię Spitfire z Griffonami w nowym, lepszym standardzie... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Czwartek o 16:22 Share Napisano Czwartek o 16:22 Czy tylko ja mam wrażenie, że golenie podwozia są równolegle, nie rozchylone? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano Czwartek o 16:26 Share Napisano Czwartek o 16:26 2 minuty temu, India napisał: Czy tylko ja mam wrażenie, że golenie podwozia są równolegle, nie rozchylone? Masz bardzo dobre wrażenie, są prawidłowe . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RogerM Napisano Czwartek o 16:39 Share Napisano Czwartek o 16:39 14 minut temu, India napisał: Czy tylko ja mam wrażenie, że golenie podwozia są równolegle, nie rozchylone? Jeśli kąt rozchylenia goleni w modelu odpowiada twojemu wrażeniu to wszytko jest w porządku. Nierównoległe były w Bf 109.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Czwartek o 18:20 Share Napisano Czwartek o 18:20 1 godzinę temu, barszczo napisał: Masz bardzo dobre wrażenie, są prawidłowe . Są prawidłowe, bo są bardzo, bardzo delikatnie rozchylone. Ale już nie pamiętam o jaki kąt, więc nie pytajcie. Pamiętam, że było to dokładnie mierzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
India Napisano Czwartek o 18:41 Share Napisano Czwartek o 18:41 https://trmreviewconnect.wordpress.com/2015/10/12/scale-aircraft-conversion-new-products-october-2015/14421-spitfire-landing-gear-4/ Taki minimalny ten kat to nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano Czwartek o 19:23 Share Napisano Czwartek o 19:23 59 minut temu, Skawinski napisał: Są prawidłowe, bo są bardzo, bardzo delikatnie rozchylone. Ale już nie pamiętam o jaki kąt, więc nie pytajcie. Pamiętam, że było to dokładnie mierzone. Według rysunków, w Mk.IX, to 92° 24', w Mk.I wygląda podobnie(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano Czwartek o 19:32 Share Napisano Czwartek o 19:32 47 minut temu, India napisał: https://trmreviewconnect.wordpress.com/2015/10/12/scale-aircraft-conversion-new-products-october-2015/14421-spitfire-landing-gear-4/ Taki minimalny ten kat to nie jest Akurat, to zdjęcie nie jest zbyt dobre, tutaj są lepsze: https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/42716-spitfire-mk-i-and-ii-undercarriage-details/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tainan41 Napisano Czwartek o 19:36 Share Napisano Czwartek o 19:36 40 minut temu, India napisał: https://trmreviewconnect.wordpress.com/2015/10/12/scale-aircraft-conversion-new-products-october-2015/14421-spitfire-landing-gear-4/ Taki minimalny ten kat to nie jest Ale na zdjęciu jest inny typ skrzydła. N zdjęciu jest skrzydło C, które miało inaczej ustawione golenie, jeśli dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TM48 Napisano Czwartek o 19:48 Share Napisano Czwartek o 19:48 (edytowane) Godzinę temu, India napisał: https://trmreviewconnect.wordpress.com/2015/10/12/scale-aircraft-conversion-new-products-october-2015/14421-spitfire-landing-gear-4/ Taki minimalny ten kat to nie jest Przy zdjęciu robionym z takiego bliska perspektywa się rozjeżdża. Równie dobrze można wykombinować, że osłony chłodnicy są pod kątem. To zdjęcie nadal jest robione ze zbyt liska, a już jest różnica. Edytowane Czwartek o 19:53 przez TM48 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bedrzich Napisano Piątek o 10:53 Share Napisano Piątek o 10:53 (edytowane) Dziewiątka to dziewiątka… Swego czasu była dyskusja na brittmodellerze: The Supermarine Spitfire's undercarriage legs had a forward rake angle, with variations depending on the specific mark. Prototypes had a 0-degree rake, while later versions like the Mk I-VI had an 11-degree forward rake and 3-degree outward rake. Later marks, like the Mk VII-1917, increased the forward rake to 17 degrees, while maintaining the 3-degree outward rake. The undercarriage legs were attached to pivot points in the inner, rear section of the main spar. Here's a breakdown of the rake angles: Prototype: 0 degrees forward and outward. Mk I-VI: 11 degrees forward, 3 degrees outward. Mk VII-1917: 17 degrees forward, 3 degrees outward. Mk XVIII Type Record: 17 degrees 18 minutes forward rake, 1 degree 24 minutes outward rake. Later Marks (including Mk VIII and later): Stronger legs were raked 2 inches (5.08 cm) forward, improving stability. The undercarriage legs retracted outwards and slightly backwards into wells in the wing. Initially, blisters were needed above the wheel wells to accommodate the retracted gear, but later designs with a lower-sitting leg and a curved door eliminated the need for these blisters. This change also meant the leg sat slightly lower, requiring a dished or bulged door to fair into the wing underside. W opisach historii samolotu są wzmianki, że wprowadzenie mocniejszego silnika powodowało problemy pilotów z utrzymaniem kierunku stąd zmiany kątów goleni, różne ciśnienia w amortyzatorach itd. W/g tej dyskusji kąt poprzeczny pomiędzy golenią a płatem był ten sam, ale zmieniał się kąt wyprzedzenia (?) co na zdjęciach przy krótszej perspektywie może być mylące… Dlatego uważam, że zdjęcia szczególnie starszych wersjii z wojny sprawiają wrażenie że podwozie jest węższe, np. na fotkach pierwszych Spitów z 303go. Ponadto - wcale bym się nie zdziwił jeśliby w samolotach nadal latających podwozie nie było przerabiane, dla ułatwienia eksploatacji… 16 godzin temu, Soris napisał: Według rysunków, w Mk.IX, to 92° 24', w Mk.I wygląda podobnie(?) Edytowane Piątek o 11:41 przez Bedrzich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano Piątek o 12:30 Share Napisano Piątek o 12:30 I znowu historia się powtarza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano Piątek o 13:03 Share Napisano Piątek o 13:03 Zmiana kąta wyprzedzenia pojawiła się wraz z zamontowaniem silnika serii 45 w wersji MkV. Ze względu na jego ciężar i przesunięcie środka ciężkości. Początkowo realizowano to klinami podkładanymi pod goleń. dopóki nie opracowano nowych goleni. Poza tym wyważenie korygowano masami wyrównującymi wożonymi w ogonie samolotu. W temacie współczesnych Spitów znany jest przypadek restauratora, który założył, że podwozie Spitfire, to podwozie Spitfire i potem trzeba było zdzierać poszycie, by uwolnić zakleszczone koła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Piątek o 13:15 Share Napisano Piątek o 13:15 10 minut temu, greatgonzo napisał: Zmiana kąta wyprzedzenia pojawiła się wraz z zamontowaniem silnika serii 45 w wersji MkV. A dokładniej w "uniwersalnym" skrzydle, czyli wersji Mk.Vc. Spowodowało to zniknięcie "bąbli" na górnej powierzchni płata, ale jednocześnie wymusiło wyoblenie pokryw podwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano Piątek o 13:23 Share Napisano Piątek o 13:23 (edytowane) Tak :). I, o ile pamiętam, zmianę obrysu wnęk. Edytowane Piątek o 13:24 przez greatgonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skawinski Napisano Piątek o 13:38 Share Napisano Piątek o 13:38 14 minut temu, greatgonzo napisał: Tak :). I, o ile pamiętam, zmianę obrysu wnęk. Dokładnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cypis Napisano 12 godzin temu Share Napisano 12 godzin temu Rendery Mk.II 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.