Skocz do zawartości

1/48 Nichimo Kawasaki Ki-45 Toryu


kapsel

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, alienus napisał:

A nie udało by się na CA owiewki najpierw z lewej poczekać dzień a potem z prawej... na siłę ale zawsze 😉

Coś by nie wytrzymało, albo owiewka albo spoina. Patrząc na grubość tej owiewki stawiam na to drugie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem też by próbować przykleić wiatrochron na raty, ale zwątpiłem właśnie patrząc na grubość szkiełka. Jest bardzo sztywne. Nie wiem czy dałoby coś pocienienie tego elementu, mogłoby pęknąć po przyklejeniu do kadłuba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki barszczo za fajny pomysł. Nie omieszkam spróbować :super: Mam nadzieję że nie zniszczę szkiełka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jak zapowiadałem nie zamierzam się poddać i walczę dalej z modelem. Ścisnąłem najmocniejszym zaciskiem kadłub na wysokości kabiny i starałem się dopasować wiatrochron najlepiej jak się da. Wcześniej wymoczyłem go we wrzątku i starałem się nieco go rozszerzyć. Rozpórka niestety nie zdała egzaminu, nie mając żadnego punktu podparcia w sztywnym szkiełku. Przykleiłem go na rzadki klej Tamiji, by podlać go po godzince CA i trzyma naprawdę solidnie. 

 

ivqsOJN.jpg

 

Przyszlifowałem burtę kadłuba z prawej strony tak, by miejsce styku ze szkłem było w miarę równe. Owiewka będzie otwarta więc zamierzyłem i ten element. Przyznam że tragedii nie ma. Zająłem się także wyrównaniem części za owiewką i jestem całkiem zadowolony. Oczywiście jeszcze trzeba nieco popracować na tymi miejscami ale widać jakieś światełko w tuneluwink3

 

SsPSsUI.jpg

Edytowane przez kapsel
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda 😆 nie lubię w taki sposób rozwiązywać problemów ale tutaj akurat poskutkowało. Widzę że i Twój eF dostaje za swoje. Dzięki barszczo za tipa z rozpórką. Tu nie zadziałał ale na przyszłość wiem jak radzić sobie z takimi problemami  :piwo:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Szanowni Koledzy :lol:

Mimo natłoku różnych obowiązków i pracy udaje się wygospodarować odrobinkę wolnego czasu, także pewne postępy zostały poczynione. 

Przygotowałem sobie całą drobnicę i zacząłem ją obrabiać. 

 

7YCBul2.jpeg

 

Zająłem się napędami i zespołami podwozia głównego. Nie dopieszczałem jakoś specjalnie silniczków, gdyż po zamontowaniu osłon będą one praktycznie nie widoczne. 

 

j6e3sV3.jpeg

 

Podwójne gwiazdy spokojnie na tym etapie można wkleić na swoje miejsce- co też uczyniłem. Do wykonania mam imitacje mosiężnych chłodnic oleju, gdyż w zestawie ich nie ma, a są bardzo charakterystyczne dla tych maszyn. Po ich zamontowaniu cylindry silników w ogóle nie będą widoczne. 

 

JKUsVGs.jpeg

 

Przymierzyłem osłony i przeglądając zdjęcia Toryu dochodzę do wniosku że całkiem ładnie leżą. Szpachlowanie zbędne 🙂

 

zOjvdba.jpeg

 

Plan na najbliższe posiadówki to dopieścić kadłub i poprawić nitowanie. 

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem są ale jeszcze ich nie malowałem wink3  będą maźnięte oczywiście 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się co do masek montexu. Na obłościach lubią odchodzić, a na płaskich powierzchniach klej tak trzyma, że trudno je oderwać od oszklenia bez jego uszkodzenia, natomiast sam klej lubi zostawiać ślady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem już wcześniej z tych masek i szczęśliwie nic złego się nie działo.  W razie czego skorzystam z nich jako szablon. Co do malowania to i ja nie mogę się doczekać ale pierw porządnie ogarnąć powierzchnię :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marek K napisał:

 

Otwarta kabina też nie będzie ok. 

Otwarta kabinka będzie bardziej z konieczności. Żywice zwiększyły przekrój kadłuba i dopasowanie szkiełka było niemożliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kapsel napisał:

Korzystałem już wcześniej z tych masek i szczęśliwie nic złego się nie działo.

Też ich używam i jak na razie jeszcze mnie zawiodły. Każdą można w razie odchodzenia od obłości szybko wymienić wykorzystując oryginał na wzór. Reszta to zalety: są dwustronne, Montex ma w ofercie maski których Edek się nie chwyta no i cena.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem :wojo:

Krótki raport z poczynionych prac.. 

Szlifując powierzchnię modelu, zacząłem także szykować wszelkie drobniejsze elementy, i tak powstały chłodnice oleju dla Ha -102, z dwóch sklejonych ze sobą pasków hipsu. Wyszło w mojej opinii akceptowalnie :wink:

 

VMmkbWY.jpg

 

Odtworzyłem wszelkie zatarte linie podziału oraz nitów. Jutro pomaluję oszklenie na kolor wnętrza i planuję machnąć już podkład na całość. Szkło tylnego strzelca przykleję na clearfix, gdyż będę musiał je później zrywać celem wklejenia obrotowej suwnicy dla km-u tylnego strzelca. 

Acha, no i jeszcze pewnie przed podkładem wytnę zamalowany na czarno kawałem plastiku pod klosz reflektora.

 

ydeqI3m.jpg

 

Zmontowałem już sobie oba zespoły podwozia głównego. Będzie mi później łatwiej z jego montażem, gdyż wszystkie kąty już są połapane. Na czas malowania golenie wyjmę, a gondole wypełnię gąbką. 

 

s1i0VYc.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kozborn napisał:

Metalizer na goleniach pierwsza klasa. Ale te komory podwozia takie płaskie są? 

Niestety te komory tak zioną pustką. Prawdziwe pole do popisu dla majsterkowiczów, czyli nie dla mnie. Usunąłem tylko po 5 śladów po wypychaczach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc brnę dalej z tym dżapsem :pilot:

Dziś przyszedł surfacer 1000. Widać wszystko jak na dłoni, i czeka mnie troszkę pracy zanim położę IJA Grey. Niektóre miejsca pozostaną już takie jak są - głównie chodzi o okolice masztu i luf 20mm działek. Widać nierówności na powierzchni, spowodowane koniecznością rozszerzenia węższego  elementu i wklejenia go  w szerszy kadłub.

 

smjwhkG.jpg

 

A3ziaJv.jpg

 

41iY5se.jpg

 

 

Szkło tylnego strzelca przyłapane na clearfix, wystaje ponad obrys kadłuba. Finalnie trzeba będzie dać rozpórkę przed wklejeniem na stałe. 

Reszta to szlifowanie krawędzi natarcia na obu skrzydłach, bo nie jestem zadowolony. Po za tym przy wyciętym kwadraciku pod reflektor i rurką Pitota trzeba podszpachlować.

 

kxSNh4A.jpg

 

No i na koniec zeszlifować podstawę wiatrochronu bo odstaje brzydko, i lewą burtę pod szybą, bo zdaje się jest tam zaschnięty klej. 

Co do spodu to wyszło całkiem znośnie. 

 

cijnjBK.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.