Skocz do zawartości

Dwa Mustangi P-51D-5 / D10 , Eduard 1:48


DamianPoltorak

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, marek d napisał:

Ten  o którym mówi Gonzo jest fajniejszy

Nieznajomość tematu się kłania, dopiero teraz rozumiem odniesienie o klawiaturze, pogooglałem sobie na ten temat. Z racji że kalki mam gotowe w pudełku, zostanę przy tym  malowaniu co założyłem. Tą wcześniejszą wersję zostawię na przyszłość.

Ewentualnie pod rozwagę są pasy inwazyjne.

 

e06f0e9f00f9da67bbcbdf34e6404a6d.jpg

3a3d19937afd55ca822fdfcfca57a37c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, DamianPoltorak napisał:

zostanę przy tym  malowaniu co założyłem

 ale wystarczy domalować klawiaturę, to nie trudne. :mrgreen:

Ten z pasami  na foto to współczesna rekonstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marek d napisał:

 ale wystarczy domalować klawiaturę, to nie trudne. :mrgreen:

Ten z pasami  na foto to współczesna rekonstrukcja.

Tutaj masz drugie zdjęcie z pilotem gdzie ewidentnie widać czarno białe pasy pod skrzydłami.

https://www.americanairmuseum.com/archive/aircraft/44-13761

 

To że drugie zdjęcie przedstawia współczesną replikę pełna zgoda, co nie znaczy że nie przedstawia faktycznego malowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-1. To są pasy inwazyjne.

 

Damian ma rację i przyznalibyście mu ją, gdybyście spojrzeli na tę fotkę w pełnym kadrze. To znaczy inną, ale z tej samej sesji i niemal identyczną, tyle, że z szerszym kadrem. Widać wszystkie pięć pasów.

Akurat to współczesne malowanie jest wykonane wyjątkowo starannie. HJGB to pierwszy Mustang i bodaj warbird w ogóle, odrestaurowany z historycznym pietyzmem i całkiem nadaje się jako wiarygodne źródło informacji. Ze szkodą dla modelu, niestety, bo malowanie wnęk podwozia nieco się tu odchyla.

 

Wersja z klawiaturą jest późniejsza.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, greatgonzo napisał:

To są pasy inwazyjne.

Na foto Damiana nie widać. Poszukałem moje znaleziska;

VT0nPJq.jpg

11 godzin temu, greatgonzo napisał:

Wersja z klawiaturą jest późniejsza.

... i fajniejsza. Moim zdaniem. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zdecydowałem się na wersję bez klawiatury, ale z pasami. Malunki zacząłem od spodu.

Moonbeam dostał też lakier w połysku i schnie cierpliwie, czekając na kalki.

 

IMG_20240104_235626866.jpg

 

Edit:

Dorzucam zdjęcie ze zdjętymi maskami, w dwóch miejscach będę musiał poprawić, bo pojawił się delikatny odkurz na sreberku.

 

IMG_20240105_000922762.jpg

Edytowane przez DamianPoltorak
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie by się nie przejmowali, ale do rozpatrzenia jest raczej temat, czy w ogóle mieli się czym przejmować. Moim zdaniem większy problem, że pasy są nie w tym miejscu co trzeba - wyraźnie przesunięte względem oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek, mniej ty dla mnie litość! Jaką ty mi tu bombę wrzucasz na weekend. Ałaaaa!

 

A tak na poważnie to mea culpa, nawet nie pomyślałem żeby to porównać ze zdjęciem, ot wziąłem kolejne malowania z zeszytu instrukcji z tymi pasami, sprawdziłem że na wszystkich jest tak samo i zacząłem maskować i malować. Muszę się przespać z tym czy gra jest warta poprawiania.

Bo coś czuję że jedną warstwą tego czarnego nie przekryje, a jak wyjdą schodki to i przetrzeć to papierem ściernym trzeba będzie.

Z drugiej strony strasznie dużo godzin kosztował mnie ten model, żeby chyba to tak odpuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

NO MERCY.jpg

 

I teraz wyobraź sobie co działoby się, gdybyś budował P-47, a nie jakieś marne Mustangi ;).

 

 

 

 

Na NMF byłby poważny kłopot. Na srebrzance też jest, ale jednak ciut mniejszy.

Edytowane przez greatgonzo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, greatgonzo napisał:

 

NO MERCY.jpg

 

I teraz wyobraź sobie co działoby się, gdybyś budował P-47, a nie jakieś marne Mustangi ;).

 

 

 

 

Na NMF byłby poważny kłopot. Na srebrzance też jest, ale jednak ciut mniejszy.

Ja właśnie zacząłem budowe P-47, mam sie bać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem maszynę Ilfreya. Jest zdjęcie też bez pasów. Z lipca. Sądzę, że zrobione  w czasie przeszkolenia na Mustangi, przed powrotem do operacji. Taka jest wersja Eduarda, ale oni to błędnie datują na jesień. Samolot bez pasów nie mógł się pojawić nad Europą.  Debiut 20th FG na Mustangach to koniec lipca i wtedy pasy tylko na dole kadłuba i dole skrzydeł. To był już czas zamalowywania pasów z górnych pow. i w tej jednostce ich już nie namalowano na górze. Potem we wrześniu znikają pasy ze spodu skrzydeł (zostaje pojedynczy czarny) i zostają tylko na spodzie kadłuba, a 19 listopada pojawia się klawiatura.  W grudniu Ilfrey opuszcza jednostkę. Tak więc konfiguracji pasów i oznaczeń jest tu co najmniej cztery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, greatgonzo napisał:

Taka ciekawostka: na tłoczonych panelach poszycia w Moonbeam widać bardzo wyraźnie zachowane oznaczenia metalurgiczne.

Czy mógłbyś podeprzeć tą ciekawostkę jakaś fotografią? Bo na zdjęciach dostępnych w google nic nie dostrzegłem, ale jest też opcja, że nie wiem czego szukać.

 

Od razu pytanie o drugą sztukę, czy odwzorowywanie tych efektów na HJGB ma sens, czy w oryginale może nic takiego nie miało prawa zaistnieć. Chodzi mi o te przebarwienia na wlocie i w okolicach ogona?

 

Screenshot_20240108-204135~2.png

Screenshot_20240108-204032~2.png

Edytowane przez DamianPoltorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są na ogół ślady technologiczne, wynikłe z manufakturowego procesu budowy. I choć technologia była stosowana także w Inglewood to jednak z innym efektem i takich rzeczy na ówczesnym HJGB nie widać. Do rozważenia pozostaje, czy kałubowe I namalowano na białym tle?

Image5.jpg

 

Moonbeam i stampy 4237:

Moonbeam McSwine 44-14237, prior to the addition of name.jpg

I od razu odszczekuję - nie metalurgiczne (takie tez bywały)  ale przypisujące blachy do konkretnego samolotu, co widać po zgodności z serialem.

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Długo myślałem i myślałem i w końcu postanowiłem, że płat na HJGB trzeba przemalować, według waszych podpowiedzi.

A więc wziąłem papier ścierny 2000, przetarłem krawędzie przejścia koloru żeby zniwelować ewentualne przejście i na to poszedł czarny podkład. Teraz nje ma odwrotu. Wieczorem powinno pójść sreberko na nowo.

 

IMG_20240112_163745650.jpg

Edytowane przez DamianPoltorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spód skrzydła poprawiony, rozstaw pasów i położenie zgadza się teraz ze zdjęciami oryginału.

Było przy tym trochę zabawy i nerwów, ale można powiedzieć że operacja przebiegła bez komplikacji.

Teraz czas na pasy na kadłubie i można się brać za górę.

Chyba już bliżej niż dalej.

 

IMG_20240114_224140324.jpg

IMG_20240114_224131045.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.