Skocz do zawartości

Dwa Mustangi P-51D-5 / D10 , Eduard 1:48


DamianPoltorak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nowy rok zawitał, to i trzeba nowe projekty otworzyć. Z racji, że u mnie zawsze krucho z czasem zmieniam podejście do modeli i w tym roku postanowiłem lepić po dwa zbliżone modele na raz. Może uda się zdublować wynik z tamtego roku.

 

Na półce stoją dwie 109tki i prawie ukończona Foka, to trzeba im godne towarzystwo zapewnić. Najlepiej stojące w opozycji.

I tak oto na tapet wziąłem dwa pudełka z Mustangami od Eduarda.

Dokupiłem też drobne dodatki, głównie ze względu na pasy do fotela.

 

IMG_20230111_220804041.jpg

 

Odnośnie malowania, na tą chwilę wiem, że na

100% wersja D-10 dostanie niebieski nos.

Waham się przy wersji D-5, ale raczej postawię na wersję z Donaldem.

 

Screenshot_20230110-081659~2.png

Screenshot_20230110-082215.png

 

Z tego co poprzegladałem inne warsztaty, pasuje poszpachlować linie podziału na skrzydłach. Malowanie raczej wg instrukcji, chyba że macie jakieś wskazówki co można jeszcze poprawić, to proszę o komentarze.

 

Prace rozpoczęte:

 

IMG_20230111_220950155.jpg

Edytowane przez DamianPoltorak
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, DamianPoltorak napisał:

Nowy rok zawitał, to i trzeba nowe projekty otworzyć.

 

No ciekawam, ciekawam... 

 

Sam mam dwa Edwardowe Mustangi i ciekaw jestem jak to się klei. W pudełkach wyglądają wręcz rewelacyjnie. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HK1885 napisał:

W pudełkach wyglądają wręcz rewelacyjnie.

Tak. :mrgreen:

W innym temacie pisałem

Cytat

Łączenie nad silnikiem wśród nitów i odtwarzanie wszystkiego tam takie sobie. Słabo pasujące wklejki z wylotami km- ów i to samo w tunelach chłodnic. Jedynie bogate wnętrze kabiny na plus. Mocowanie goleni też życia nie ułatwia.

Jeszcze jeden wielki plus to  ładne wnęki podwozia.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem robić mały research po internecie i przeglądać zdjęcia tych maszyn.

 

Na zdjęciach muzealnych replik zauważyłem, że D-5 "Donald Duck", ma wnęki podwozia głównego w kolorze kokpitu IG, natomiast D-10 niebieskonosa w kolorze NMF + ZCY. I tak też je wykonam, zawsze to różnorodność wykonania. Chyba, że jest w tym jakaś nieścisłość historyczna to proszę o informację.

Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa tylnej wnęki prawdopodobnie w obu NMF+ZCY.

 

north_american_p-51d_mustang_f-azxs_44-73656_130_flyinglegends2016~2.jpg

 

Screenshot_20230112-110417.png

Edytowane przez DamianPoltorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, DamianPoltorak napisał:

Na zdjęciach muzealnych replik zauważyłem,

Sugerując się zdjęciami replik można wpakować się w niezłą kabałę. 😉 Jeśli chcesz poprawić swoja wiedzę na ten temat do polecam zapytać @greatgonzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2023 o 14:36, Roland_Sebastian napisał:

Sugerując się zdjęciami replik można wpakować się w niezłą kabałę. 😉 Jeśli chcesz poprawić swoja wiedzę na ten temat do polecam zapytać @greatgonzo

Tak, jak zasugerowałeś, poprosiłem naszego forumowego kolegę Radka (@greatgonzo), o opinię. Cześć wypowiedzi, za jego zgodą wrzucam poniżej. Jak dla mnie wyczerpuje to temat w zupełności.

 

Wnęka kółka ogonowego:
NMF. Poziome profile wzmacniające - ZCY. Możliwe pojedyncze profile IG. Profile wzmacniające na styku ścianka/sufit NMF.

Wnęka podwozia głównego:
- sufit wnęki NMF
- profile wzmacniające sufit wnęki prostopadłe do osi kadłuba - ZCY, możliwe pojedyncze profile IG
- profile jak wyżej na łączeniach ze ścinką przednią i dźwigarem skrzydła - NMF
- żebra - NMF
- dźwigar skrzydła - ZCY
- ścianka rozdzielająca wnęki w osi kadłuba - ZCY
- profile pionowe wzmacniające ściankę rozdzielającą IG
- ścianka przednia wnęki w części mieszczącej koło (z ukośnymi wzmocnieniami)- ZCY, reszta ścianki przedniej NMF
- profile wzmacniające, równoległe do osi kadłuba, w miejscu łączenia wnęki na koło z wnęką na goleń - ZCY, możliwe IG, np. przedni IG, tylny ZCY
- blacha wzmacniająca miejsce montażu goleni podwozia (czyli sufit wnęki w przedziale goleni) ZCY, możliwy NMF
- 'trójkątna' blacha wzmacniająca przed przedziałem goleni NMF
- urządzenia na ściance rozdzielającej wnęki: rozdzielacz hydrauliki NMF, przewody hydrauliczne srebrne, cylindryczny zbiorniczek NMF z pokrywami ZCY i obejmami z gumowymi, czarnymi opaskami

Możliwe podmalówki ZCY w różnych miejscach wnęki.
Moim zdaniem obecność elementów ZCY i IG wynikała z faktu otrzymywania ich do montażu  z różnych warsztatów. Sądzę, że podział kolorystyczny tych elementów nie był rzeczą stałą i mogły tu występować wariacje. Ale to, że oba kolory pojawiały się we wnękach nie budzi wątpliwości.


Wszystkie pokrywy wnęk podwozia od wewnątrz pozostawiano NMF. Pas ochronny na pokrywach kół podwozia głównego mógł być wykończony różnie, ale tu najbardziej prawdopodobny będzie ZCY.

 

 

Mając te informacje zabrałem się w pierwszej kolejności za wnęki podwozia. Zdecydowałem się pomalować pojedyncze części, a potem skleić całość i zrobić ewentualne podmalowki.

Gdyż bałem się, że po sklejeniu, maskowanie tych profili będzie problematyczne.

Kolory to C352 i SM206 od Mr Hobby.

 

Na pionowe profile wzmacniające dojdzie jeszcze kolor IG, i być może uda się dorobić część przewodów. W końcu w tej wnęce było dość bogato (zdjęcie poglądowe poniżej).

 

IMG_20230115_122312641.jpg

 

wheel-well-forward-lip.jpg

Edytowane przez DamianPoltorak
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zgryz co do koloru IG, popatrzcie na próbkę poniżej. Czy ten Interior Green nie powinien być dużo ciemniejszy? Przy ZCY (C352) różnica jest bardziej w odcieniu, niż w samym kolorze.

 

IMG_20230115_153205304.jpg

 

Edit. Właśnie zauważyłem że w wątku u kolegi obok była podobna dyskusja odnośnie tej farby, i patrząc na tą tabelkę ewidentnie coś tu nie gra.

 

image.png.b9d94338b6663ca40236289c936782dd.png

Edytowane przez DamianPoltorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to w innym Mustangowym wątku niedawno, H58 to już nie jest ten sam kolor co kiedyś, mimo że nazywa się Interior Green. 20230114_143820.thumb.jpg.ba1f305337bba47b69529b8f09dc1ade.jpg

Bliżej mu do ZCY właśnie.

 

Ale nic straconego, Interior Green powstawał za tego co pamiętam jako mieszanka ZCY z czarną farbą bodajże w stosunku 10:1, więc możesz spróbować wymieszać swój kolor jeśli nie masz odpowiedniej farby. Ja tak robiłem w którymś ze swoich modeli i byłem zadowolony.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor interior green rzeczywiście powstawał w taki sposób. Ale Interior Green (ANA 611) był już normalną produkowaną komercyjnie farbą. Tym niemniej rada jest dobra, bo wciąż były to bardo zbliżone odcienie.

 

Na zdjęciach próbki wyglądają podejrzanie żółto.

 

Podręczna ściągawka to temat na całkiem solidny artykuł. To co powyżej dotyczy wczesnych D i późnych B/C. Pewnie większości B/C, ale tu już jest nieco niewiadomych. Trochę zmian było na przestrzeni produkcji i we wnękach i w kabinie. Usystematyzowanie tego to jest trochę roboty jednak. Na początek wolałbym dokończyć rozgrzebane artykuły ale nawet tu mam problem by się jakoś ogarnąć.

I ciągle nie wiem co to za historia z tymi ciemniejszymi kabinami B/C ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aplikacji do farbek znalazłem takie porównanie, i o dziwo najlepiej do ANA611 pasuje kolor od AK RC028 (Light Green / Interior Green - różnie opisywana na słoiczku, ciekawe czy w obu przypadkach to ta sama farba), a sam H58, wygląda jakby nie miał z nim nic wspólnego.

 

Chyba pójdę w tą stronę, i najwyżej wrzucę porównanie pomiędzy, tak jak sugerujecie H58 + Black (10:1), a RC028.

 

Screenshot_20230115-170510~2.png

Screenshot_20230115-170444~2.png

Edytowane przez DamianPoltorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można zapytać, co to za aplikacja do kolorków? 

A w temacie moja H58 ta starsza wersja z małym napisem AQUEOUS  (co jest chyba wyznacznikiem) jest zdecydowanie ciemniejsza i blisko jej do RC028 pokazanej powyżej. 

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DamianPoltorak napisał:

W aplikacji do farbek znalazłem takie porównanie, i o dziwo najlepiej do ANA611 pasuje kolor od AK RC028 (Light Green / Interior Green - różnie opisywana na słoiczku, ciekawe czy w obu przypadkach to ta sama farba), a sam H58, wygląda jakby nie miał z nim nic wspólnego.

 

Co do odcieni nie byłbym aż takim purystą. Po podkładzie, rozjaśnieniach, washu, filtrach odcień i nasycenie potrafią się zmieniać.

Co do FS i farb modelarskich też jestem ostrożny - Gunze w serii H produkuje chyba 3 różne farby, które dają się na podstawie FSa, BS i deklaracji producenta przeliczyć teoretycznie na jeden FS 34 079. :lol:

 

Choć oczywiście taki case to przegięcie... H 58 x 2.

Jednak różnica pomiędzy zielono-żółtawym i żólto-zielonkawym jest zauważalna.

 

image.png.74690ccb209632de5b0fad0cc32a64da.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarły dzisiaj do mnie dwa nowe kolorki Interior Green, jeden to AK RC028, drugi A-MIG 0220.

Poniżej zdjęcie porównawcze z H58 od MrHobby.

(Edit. Kładzione na aluminium, bez żadnego podkładu tak jak widać ).

IMG_20230117_171108218.jpg

 

Do mnie najbardziej przemawia ta od AK, a wy co myślicie?

Edytowane przez DamianPoltorak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Hej

Wrzucam obiecaną aktualizację warsztatu.

Prace cały czas trwają, na pewno popracuję jeszcze kredkami, tak żeby pokazać  większe zużycie powierzchni, może jakieś odrapania. I planuję dodać kilka dodatkowych przewodów nad zbiornikiem paliwa od radiostacji.

 

Udało mi się też zgubić jedno pokrętło ze ścianki bocznej, i będę musiał ulepić własne.

 

IMG_20230212_161923856.jpg

 

IMG_20230212_161953874.jpg

 

IMG_20230212_162040368.jpg

 

IMG_20230212_162104697.jpg

Edytowane przez DamianPoltorak
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.