Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o podpowiedź w sprawie ustawienia iglicy. Czy podczas malowania regulujecie położenie iglicy, czy ustawiacie w jednym miejscu i tak zostawiacie ?

 

Nigdy nie słyszałem o ustawieniach iglicy , w każdym razie po czyszczeniu wstawiam na miejsce i tak zostawiam do następnego malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nigdy nie słyszałem o ustawieniach iglicy , w każdym razie po czyszczeniu wstawiam na miejsce i tak zostawiam do następnego malowania.

Po wyczyszczeniu zostawiaj zawsze iglicę cofniętą, tak by nie opierała się o dyszę, bo powoduje to jej rozkalibrowanie. Dopiero przed malowaniem, dosuń iglicę i zakontruj nakrętką. Aerograf będzie żył dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu zostawiaj zawsze iglicę cofniętą, tak by nie opierała się o dyszę, bo powoduje to jej rozkalibrowanie. Dopiero przed malowaniem, dosuń iglicę i zakontruj nakrętką. Aerograf będzie żył dłużej.

Chodzi Ci ,że mam ją umieszczać w "kadłubie areografu" ,ale nie dosuwać do dyszy i nie zakręcać nakrętką w tyle areografu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci ,że mam ją umieszczać w "kadłubie areografu" ,ale nie dosuwać do dyszy i nie zakręcać nakrętką w tyle areografu?

Dokładnie tak. Nakretkę możesz lekko zakręcić, żeby igła nie latała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z Aerografem (AD-7790). Nie wiem co się z nim dzieje. Normalnie podaje mi powietrze, ale nic mi przez niego nie przechodzi. Woda, podkład, farba, kompletnie nic. Wie ktoś co się dzieje i co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo dokładnie wyczyszczony. Nie będę czytał 115 stron, przepraszam. Może zamiast wytykać mi błędy których nie popełniłem powiesz co się stało. A aerografem maluję od przedwczoraj..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest bardzo dokładnie wyczyszczony. Nie będę czytał 115 stron, przepraszam. Może zamiast wytykać mi błędy których nie popełniłem powiesz co się stało. A aerografem maluję od przedwczoraj..

 

Ja posiadam ten areograf od Bożego Narodzenia i działa . Zależy jakimi farbami malujesz , ja polecam Ci wszystkie inne oprócz Valejjo (chyba ,że masz "ichni" zmywacz), bo bez niego farba zamienia się w gluta.

Może używasz za gęstej farby?

Sprawdź dyszę .

Spróbuj malować rozcieńczalnikiem do farb (u mnie to pomaga).

 

I jeszcze OFF TOPIC:

Mam takie pytanie , bo nigdy nie robiłem czyszczenia gruntownego, zawsze po malowaniu wlewam do środka rozcieńczalnik Gunze i tym wypłuczynami maluje , a następnie wyciągam iglicę i ją czyszczę.

Na czym ono polega i czym je robicie?

Cleanluxa nigdzie we Wrocku nie znalazłem.

 

EDIT: Link przejrzany .

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, na razie tylko podkładowałem, pierwsze jego użycie było świetne. Super podawał farbę, nie zalał żadnych linii, rewelacja. Potem dość dokładnie go wyczyściłem, drugie użycie nie było tak przyjemne. Zaczął pluć takimi.. glutami podkładu, potem zamiast podkładu, z aerografu leciał proszek, pajęczyna. Dzisiaj spróbowałem nalać nitro-też nie szło, tylko powietrze. Próbowałem mocno rozcieńczoną farbą-tylko powietrze. Czy to może być wina tego że go rozkręciłem i coś źle wsadziłem? Wsadziłem wszystko, tak jak w tym poradniku który wysłał mi wisa. Dalej uważacie że brudny? Jeśli tak, to powiedzcie jak go dokładnie wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego raz na tydzień ktoś opisuje w tym wątku ten sam problem. Przejrzyj go po prostu. Bez długiej listy pytań i odpowiedzi, zgadywania, nikt ci nie powie tak o dlaczego coś nie działa. Za to na 100% masz odpowiedź w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cleanluxa nigdzie we Wrocku nie znalazłem.

Cleanluxa dostaniesz w każdym sklepie. Na babskich półkach gdzie stoją różne specyfiki do mycia szyb podłóg itp. Powinien też być Sidolux w różnych wersjach, również jako Cleanlux.

A skoro jesteś z Wrocławia. Ja swój drugi aero kupiłem w sklepie we Wrocławiu na ul. Średzkiej 44. Wydawało mi się, że mam rozkalibrowaną dyszę i aerograf za duzo daje farby. Pojechałem wczoraj extra do nich i Pan (zna sie na aero) szybko mi pokazał, że przyczyna tkwi w niedomytej dyszy. Pokazał mi jak dobrze myć i jak malować potem cieńkie linie. Był to owocny błyskawiczny kurs czyszczenia aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cleanluxa nigdzie we Wrocku nie znalazłem.

Cleanluxa dostaniesz w każdym sklepie. Na babskich półkach gdzie stoją różne specyfiki do mycia szyb podłóg itp. Powinien też być Sidolux w różnych wersjach, również jako Cleanlux.

A skoro jesteś z Wrocławia. Ja swój drugi aero kupiłem w sklepie we Wrocławiu na ul. Średzkiej 44. Wydawało mi się, że mam rozkalibrowaną dyszę i aerograf za duzo daje farby. Pojechałem wczoraj extra do nich i Pan (zna sie na aero) szybko mi pokazał, że przyczyna tkwi w niedomytej dyszy. Pokazał mi jak dobrze myć i jak malować potem cieńkie linie. Był to owocny błyskawiczny kurs czyszczenia aero.

 

To na średzkiej jest jakiś sklep? Czy serwis areografów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czytałem poradnik reggiego nt.aerografów i zauważyłem w swoim że nie mam pod dyszą uszczelki-jest luka. Czy to jest możliwe, że właśnie dlatego nie mogę niczym malować, tylko leci powietrze? Jak załatać już wiem, powiedzcie mi tylko czy to może być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czytałem poradnik reggiego nt.aerografów i zauważyłem w swoim że nie mam pod dyszą uszczelki-jest luka. Czy to jest możliwe, że właśnie dlatego nie mogę niczym malować, tylko leci powietrze? Jak załatać już wiem, powiedzcie mi tylko czy to może być przyczyna.

W 7790 musi być uszczelka pod dyszą. Jest ona bardzo delikatna i rozlatuje się przy mocniejszym dokręceniu dyszy. Dlatego w tym aero dyszy lepiej nie ruszać. Ta uszczelka spełnia 3 zadania a) uszczelnia, b) zapewnia odpowiednie wystawanie dyszy nad osłonę, c) pomaga wycentrować dyszę (sam gwint jest dosyć luźny. Nie wystarczy więc zakleić dyszy maskingiem czy innym podobnym specyfikiem. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, czytałem poradnik reggiego nt.aerografów i zauważyłem w swoim że nie mam pod dyszą uszczelki-jest luka. Czy to jest możliwe, że właśnie dlatego nie mogę niczym malować, tylko leci powietrze? Jak załatać już wiem, powiedzcie mi tylko czy to może być przyczyna.

W 7790 musi być uszczelka pod dyszą. Jest ona bardzo delikatna i rozlatuje się przy mocniejszym dokręceniu dyszy. Dlatego w tym aero dyszy lepiej nie ruszać. Ta uszczelka spełnia 3 zadania a) uszczelnia, b) zapewnia odpowiednie wystawanie dyszy nad osłonę, c) pomaga wycentrować dyszę (sam gwint jest dosyć luźny. Nie wystarczy więc zakleić dyszy maskingiem czy innym podobnym specyfikiem. Powodzenia.

 

Ja tam dysze dokręcam palcami , bo jak kluczykiem to musiałem 2 tygodnie czekać na nową dysze.

Dokręcam zawsze aż mi "zniknie" uszczelka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Wszystko już wiem. Aerograf jest cały. Poszedłem do garażu, uruchomiłem aero, i.. wszystko było dobrze. Jednak po 5ciu minutach malowania wszystko stanęło.. Znowu syf. Wiem już chyba gdzie on jest. Pomiędzy dyszą, "a tą dziurą", macie jakiś pomysł jak to wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.