wisa Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Trzeba dbać o sprzęt i po prostu go czyścić. W tym wątku wiele razy pisano co, gdzie i jak! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Jest bardzo dokładnie wyczyszczony. Nie będę czytał 115 stron, przepraszam. Może zamiast wytykać mi błędy których nie popełniłem powiesz co się stało. A aerografem maluję od przedwczoraj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Nie dam rady zdiagnozować czegoś nie mając tego w ręku... Niestety... Dalej uważam, że jest brudny i prawdopodobnie ma zapchaną dyszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 dysza to jest dokładnie co? ten mały stożek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=104&t=5871&p=77919&hilit=czyszczenie+aerografu#p77919 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Jest bardzo dokładnie wyczyszczony. Nie będę czytał 115 stron, przepraszam. Może zamiast wytykać mi błędy których nie popełniłem powiesz co się stało. A aerografem maluję od przedwczoraj.. Ja posiadam ten areograf od Bożego Narodzenia i działa . Zależy jakimi farbami malujesz , ja polecam Ci wszystkie inne oprócz Valejjo (chyba ,że masz "ichni" zmywacz), bo bez niego farba zamienia się w gluta. Może używasz za gęstej farby? Sprawdź dyszę . Spróbuj malować rozcieńczalnikiem do farb (u mnie to pomaga). I jeszcze OFF TOPIC: Mam takie pytanie , bo nigdy nie robiłem czyszczenia gruntownego, zawsze po malowaniu wlewam do środka rozcieńczalnik Gunze i tym wypłuczynami maluje , a następnie wyciągam iglicę i ją czyszczę. Na czym ono polega i czym je robicie? Cleanluxa nigdzie we Wrocku nie znalazłem. EDIT: Link przejrzany . Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Kuba, na razie tylko podkładowałem, pierwsze jego użycie było świetne. Super podawał farbę, nie zalał żadnych linii, rewelacja. Potem dość dokładnie go wyczyściłem, drugie użycie nie było tak przyjemne. Zaczął pluć takimi.. glutami podkładu, potem zamiast podkładu, z aerografu leciał proszek, pajęczyna. Dzisiaj spróbowałem nalać nitro-też nie szło, tylko powietrze. Próbowałem mocno rozcieńczoną farbą-tylko powietrze. Czy to może być wina tego że go rozkręciłem i coś źle wsadziłem? Wsadziłem wszystko, tak jak w tym poradniku który wysłał mi wisa. Dalej uważacie że brudny? Jeśli tak, to powiedzcie jak go dokładnie wyczyścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Kolego raz na tydzień ktoś opisuje w tym wątku ten sam problem. Przejrzyj go po prostu. Bez długiej listy pytań i odpowiedzi, zgadywania, nikt ci nie powie tak o dlaczego coś nie działa. Za to na 100% masz odpowiedź w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Podałem na tacy link - poczytaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Cleanluxa nigdzie we Wrocku nie znalazłem. Cleanluxa dostaniesz w każdym sklepie. Na babskich półkach gdzie stoją różne specyfiki do mycia szyb podłóg itp. Powinien też być Sidolux w różnych wersjach, również jako Cleanlux. A skoro jesteś z Wrocławia. Ja swój drugi aero kupiłem w sklepie we Wrocławiu na ul. Średzkiej 44. Wydawało mi się, że mam rozkalibrowaną dyszę i aerograf za duzo daje farby. Pojechałem wczoraj extra do nich i Pan (zna sie na aero) szybko mi pokazał, że przyczyna tkwi w niedomytej dyszy. Pokazał mi jak dobrze myć i jak malować potem cieńkie linie. Był to owocny błyskawiczny kurs czyszczenia aero. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Cleanluxa nigdzie we Wrocku nie znalazłem. Cleanluxa dostaniesz w każdym sklepie. Na babskich półkach gdzie stoją różne specyfiki do mycia szyb podłóg itp. Powinien też być Sidolux w różnych wersjach, również jako Cleanlux. A skoro jesteś z Wrocławia. Ja swój drugi aero kupiłem w sklepie we Wrocławiu na ul. Średzkiej 44. Wydawało mi się, że mam rozkalibrowaną dyszę i aerograf za duzo daje farby. Pojechałem wczoraj extra do nich i Pan (zna sie na aero) szybko mi pokazał, że przyczyna tkwi w niedomytej dyszy. Pokazał mi jak dobrze myć i jak malować potem cieńkie linie. Był to owocny błyskawiczny kurs czyszczenia aero. To na średzkiej jest jakiś sklep? Czy serwis areografów?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Słuchajcie, czytałem poradnik reggiego nt.aerografów i zauważyłem w swoim że nie mam pod dyszą uszczelki-jest luka. Czy to jest możliwe, że właśnie dlatego nie mogę niczym malować, tylko leci powietrze? Jak załatać już wiem, powiedzcie mi tylko czy to może być przyczyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Słuchajcie, czytałem poradnik reggiego nt.aerografów i zauważyłem w swoim że nie mam pod dyszą uszczelki-jest luka. Czy to jest możliwe, że właśnie dlatego nie mogę niczym malować, tylko leci powietrze? Jak załatać już wiem, powiedzcie mi tylko czy to może być przyczyna. W 7790 musi być uszczelka pod dyszą. Jest ona bardzo delikatna i rozlatuje się przy mocniejszym dokręceniu dyszy. Dlatego w tym aero dyszy lepiej nie ruszać. Ta uszczelka spełnia 3 zadania a) uszczelnia, b) zapewnia odpowiednie wystawanie dyszy nad osłonę, c) pomaga wycentrować dyszę (sam gwint jest dosyć luźny. Nie wystarczy więc zakleić dyszy maskingiem czy innym podobnym specyfikiem. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 To na średzkiej jest jakiś sklep? Czy serwis areografów?? http://www.fine-art.com.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Bez jaj. A ja stamtąd H&S-a pocztą zamawiałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Słuchajcie, czytałem poradnik reggiego nt.aerografów i zauważyłem w swoim że nie mam pod dyszą uszczelki-jest luka. Czy to jest możliwe, że właśnie dlatego nie mogę niczym malować, tylko leci powietrze? Jak załatać już wiem, powiedzcie mi tylko czy to może być przyczyna. W 7790 musi być uszczelka pod dyszą. Jest ona bardzo delikatna i rozlatuje się przy mocniejszym dokręceniu dyszy. Dlatego w tym aero dyszy lepiej nie ruszać. Ta uszczelka spełnia 3 zadania a) uszczelnia, b) zapewnia odpowiednie wystawanie dyszy nad osłonę, c) pomaga wycentrować dyszę (sam gwint jest dosyć luźny. Nie wystarczy więc zakleić dyszy maskingiem czy innym podobnym specyfikiem. Powodzenia. Ja tam dysze dokręcam palcami , bo jak kluczykiem to musiałem 2 tygodnie czekać na nową dysze. Dokręcam zawsze aż mi "zniknie" uszczelka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Dobra. Wszystko już wiem. Aerograf jest cały. Poszedłem do garażu, uruchomiłem aero, i.. wszystko było dobrze. Jednak po 5ciu minutach malowania wszystko stanęło.. Znowu syf. Wiem już chyba gdzie on jest. Pomiędzy dyszą, "a tą dziurą", macie jakiś pomysł jak to wyczyścić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 22 Sierpnia 2014 Share Napisano 22 Sierpnia 2014 Np. http://www.fine-art.com.pl/wyciory-do-czyszczenia-w5.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 23 Sierpnia 2014 Share Napisano 23 Sierpnia 2014 Pytanko odnośnie acetonu technicznego. Czy ten rozpuszczalnik nie będzie zbyt agresywny dla uszczelek H&S ultra ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 23 Sierpnia 2014 Share Napisano 23 Sierpnia 2014 Aceton techniczny jest bardzo mocnym środkiem. Teflonowym uszczelkom nie zaszkodzi. Z gumowymi może, choć nie musi, być problem... Guma to guma - nie lubi zbyt agresywnych płynów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 23 Sierpnia 2014 Share Napisano 23 Sierpnia 2014 Od roku czyszczę Ultrę w acetonie oraz nitro i nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teppis Napisano 23 Sierpnia 2014 Share Napisano 23 Sierpnia 2014 Kurczę, znacie przyczynę dlaczego aerograf po około 15 minutach malowania farbą akrylową mi się zapycha, i koniec malowania na kilka godzin? Czyszczę go i czyszczę, a on dalej zapchany. Myję dyszę, iglicę, wszystko, i nic. Trzeba stosować koniecznie opóźniacz? A znacie jakieś inne środki do rozcieńczania które będą zapobiegać szybkiemu zasychaniu farby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 23 Sierpnia 2014 Share Napisano 23 Sierpnia 2014 Tak, trzeba używać tzw. opóźniacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dżejrosz Napisano 24 Sierpnia 2014 Share Napisano 24 Sierpnia 2014 Ja tam używam gunze i mr levelling thinner , i wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 24 Sierpnia 2014 Share Napisano 24 Sierpnia 2014 No właśnie - używasz opóźniacza zawartego w levelling thinner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi