Skocz do zawartości

Aerograf


Piots

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chyba w dobrym dziale umieszczam pytanie... jeżeli nie przepraszam ... jestem nowy... moje pytanie jest takie. Zrobiłem sobie lodówkowca. Presostat z reduktorem ma dwa manometry. Jeden pokazuje mi ciśnienie w butli.. tu wszystko jasne.. ale ten z reduktora... z podłączonym aerografem bez pracy wskazuje 2 bary. Jak naciskam spust ciśnienie mi na nim spada do około 1,7. Pytanie czy jeżeli mam malować ciśnieniem 2 bary to te dwa bary muszą być ustawione bez pracy aerografu czy mają być 2 bary po naciśnięciu spustu. Czyli defacto bez pracy około2,3... dzieki

Kombinuj jakością malowania, a nie patrz na ciśnienie. Manometr traktuj jako wstępne ustawienie.

Jeśli p. Kowalski i p. Nowak ustawią ciśnienie na 2 bary to może się okazać, że jeden maluje tak naprawdę ciśnieniem 1,8 bara, a drugi 1,0 bar. Zależy to od długości przewodu, jego średnicy, a nawet materiału z jakiego jest zrobiony. Potem zależy to od ustawienia w aero, oporów wewnętrznych zależnych od konstrukcji aero itd. Każdy element który jest po drodze powoduje tłumienie - spadek ciśnienia. Nawet gdy mamy 2 identyczne komplety to może się okazać, że Nowak ma 1,8 na wyjściu bo przewód od kompresora idzie prosto, a Kowalski ma 1,7 bo przewód zwinął w spiralę.

W prawdziwej pneumatyce, czy hydraulice te opory są skrupulatnie liczone, bo nie wystarczy założyć, że jak pompa wytwarza 200 bar to siłownik zadziała z siłą 200 bar x powierzchnia, jeśli na instalacji spadki ciśnienia są rzędu 10-30%.

A wracając do kompresora. Po zmianie kompresora na inny, musiałem zdemontować wcześniej założony dodatkowy odwadniacz, bo dawał taki spadek ciśnienia, że nowy kompresor nie wyrabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ja sobie zdaję sprawę że to są "cechy osobnicze" i nie da się ich zaszufladkować - pytanie było czysto teoretyczne czy ważne jest ustawienie "spoczynkowe" czy "przy pracy" - nie zakładam że ustawie na 2 i zaleje to kroplą.... jestem totalnie zielony. Staram się dużo czytać ale tego na przykład nigdzie nie znalazłem a mnie to nurtowało w kontekście wiedzy a nie praktyki przy modelu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie było czysto teoretyczne czy ważne jest ustawienie "spoczynkowe" czy "przy pracy

 

I teoretycznie i praktycznie żadne z nich nie jest ważne. Liczy się ciśnienie w dyszy aerografu.

Skoro znasz wartość spadku 'przy pracy' to oba są równorzędną informacją.

 

W rozmowach modelarskich też nie ma większego znaczenia, o którym ciśnieniu mowa. Do wspomnianych w poście wyżej zmiennych dochodzą jeszcze błędy samych mierników - w sumie wartość zmiennych może być większa niż spadki ciśnienia na wyjściu, które zresztą też są zmienne i zależne od otwarcia dyszy aerografu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pewien problem z malowaniem aero. Otóż robi mi się na malowanej powierzchni lekka "kaszka", chropowata faktura, w zasadzie niezależnie od regulacji ciśnienia, wysokości malowania itp. Nie jestem w stanie uzyskać fajnej, gładkiej powierzchni po malowaniu. Dodatkowo z malowania bezbarwną satyną wychodzi pełny mat, a z malowania błyszczącym wychodzi satyna.

Być może jest to wina Humbroli, którymi maluję (może mają gruby pigment)? Stąd też pytanie - jakie farby są najlepsze pod aero? Z góry dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, że farby akrylowe Tamiya, rozcieńczane pod aerograf dedykowanym farbom Gunze Leveling Thinner. Problem z kaszką i innymi pierdołami zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pewien problem z malowaniem aero. Otóż robi mi się na malowanej powierzchni lekka "kaszka", chropowata faktura, w zasadzie niezależnie od regulacji ciśnienia, wysokości malowania itp. Nie jestem w stanie uzyskać fajnej, gładkiej powierzchni po malowaniu. Dodatkowo z malowania bezbarwną satyną wychodzi pełny mat, a z malowania błyszczącym wychodzi satyna.

Być może jest to wina Humbroli, którymi maluję (może mają gruby pigment)? Stąd też pytanie - jakie farby są najlepsze pod aero? Z góry dzięki za rady.

 

A jakim ciśnieniem malujesz?

Humbrol to mocno poniżej 1 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pewien problem z malowaniem aero. Otóż robi mi się na malowanej powierzchni lekka "kaszka", chropowata faktura, w zasadzie niezależnie od regulacji ciśnienia, wysokości malowania itp. Nie jestem w stanie uzyskać fajnej, gładkiej powierzchni po malowaniu. Dodatkowo z malowania bezbarwną satyną wychodzi pełny mat, a z malowania błyszczącym wychodzi satyna.

Być może jest to wina Humbroli, którymi maluję (może mają gruby pigment)? Stąd też pytanie - jakie farby są najlepsze pod aero? Z góry dzięki za rady.

 

A jakim ciśnieniem malujesz?

Humbrol to mocno poniżej 1 bar

 

Mniej więcej 1,5 bara, więc może trochę za dużo. Ale z drugiej strony przy mniejszym ciśnieniu zdarza się lekkie plucie farbą, a tego wolę unikać. Poza tym ta "kasza" robiła się tylko przy niektórych kolorach, przy innych raczej nie było problemu, ale też nie udało się uzyskać do końca gładkiej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam! Od niedawna jestem posiadaczem aerografu TG203. Po ok 5 razach malowania pojawił sie problem

zniknęła nawet niewiem kiedy uszczelka pod dyszą. Aero przerywa maluje nie regularnie a w zbiorniczku z farbą pojawiją sie bąbelki. Załozyłem drugą dysze 0,3 bo ta jest 0,2 i problemu nie ma

Mam pytanie czy można zamiast uszczelki zastosować taśme teflon?

Czy to jedyny powód który to powoduje?

Czy któraś inna uszczelka może powodować takie objawy?

Maluje Humbrolami ojejnymi, więc czyściłem aero acetonem i benzyną ekstrakcyjną

Założyłem teraz teflon i po wyczyszczeniu puściłem wodę a nie farbę i mam wrażenie że pluje co jakiś moment psika nie równomiernie ale może to wraże bo woda to nie to farba jutro spróbuje z farbą ale

jak coś to pomocy jak to usunąć i jak czyśćić bezpiecznie emalie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Aero przerywa maluje nie regularnie a w zbiorniczku z farbą pojawiją sie bąbelki...

 

taki efekt to brak uszczelnienia w obudowie dyszy - nie wiem co to co za model - nigdy go nie widziałem ale skoro piszesz że uszczelka 'zniknęła' podejrzewam że ją wytarłeś przy częstym odkręcaniu dyszy; można ją zastąpić maskolem który z reguły jest w warsztacie każdego modelarza; jeśli chodzi oczyszczenie aero to ja używam acetonu nie rozbieram go na części za każdym razem tylko po kilku malowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Potrzebuję porady. Po kilku dobrych latach przerwy od modelarstwa chce powrócić do dawnego hobby.

 

Obecnie poszukuje jakiegoś ciekawego zestawu kompresora i areografu. Oczywiście kompresor z butlą i w marę cichy (membranowy czy tłokowy nie wiem). Co do przeznaczenia to modele aut 1:24 - 1:16 oraz samoloty pasażerskie.

 

Chciałbym zmieścić się w kwocie 400-500 pln za zestaw.

 

z racji ceny rozważam zakup popularnego zestawu chyba?:

http://allegro.pl/kompresor-z-butla-aerograf-tg-180-zestaw-malowania-i3984788596.html

pytanie tylko jakie wady/zalety ma ten zestaw?

 

ktoś może używał - zna taki zestaw?:

http://www.mojehobby.pl/products/HS-S5500-Zestaw-do-malowania-S5500.html

 

Jesli chodzi o droższe rozwiazania to zainteresował mnie HS Ultra (bądź ultrwa 2w1 - to chyba to samo tylko inne dodatki?)

http://www.mojehobby.pl/products/Ultra.html

ale nie mam pojęcia jakiś kompresor do tego MAR?? czy coś innego? tłokowy? membranowy?... nie ukrywam że cena 700 pln to już trochę dużo... ale może warto dorzucić?

 

może macie jakieś ciekawe propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o droższe rozwiazania to zainteresował mnie HS Ultra (bądź ultrwa 2w1 - to chyba to samo tylko inne dodatki?)

http://www.mojehobby.pl/products/Ultra.html

ale nie mam pojęcia jakiś kompresor do tego MAR?? czy coś innego? tłokowy? membranowy?... nie ukrywam że cena 700 pln to już trochę dużo... ale może warto dorzucić?

 

Jeszcze wczoraj bym Ci napisał, że po co przepłacać. Mam Adlera za 200 zł i wydawało mi się, że jest super. Jednak dzisiaj na konkursie w Bytomiu jedna z firm uruchomiła stoisko, gdzie można było sobie malować aero Infinity za 800 zł. Teraz juz wiem. To jest przepaść. Jutro robie segregację zapasów i jak coś sprzedam to kupuję lepsze aero.

Tak jak piszesz 2 w 1 to najczęściej 2 komplety dysz. Ja w swoim Adlerze też mam dwie i zamieniłem tylko raz na próbę. Potem mialem kłopot z wycentrowaniem dyszy, więc więcej tego nie robiłem. W Infinity różnica jest 200 zł za drugą dyszę, pewnie podobnie jest w HS Ultra więc ja bym sobie drugą dyszę odpuścił mając mało kasy.

Myślę, że podobnie w HS Ultra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli warto dopłacić do areografu... a jaki kompresor? użytek w domu, fajnie żeby był cichy, miał zbiornik wyrównwczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tej pory używałem chińszczyznę za około 50 zł typu K130 i podobne, prawdę mówiąc oznaczeń jest wiele, ale to wszystko jedno i to samo. Nawet dwa tygodnie temu kupiłem sobie nowy taki sam aerograf, bo ten stary już był zmęczony, a nie chciałem kupować nic drogiego.

Ale pech chciał , że w sobotę będąc na festiwalu w Bytomiu też trafiłem na stoisko z aerografami i popróbowałem sobie jak to się maluje aerografami H&S i co? Kto zgadnie? Tak, tak, do domu przyjechała ze mną Ultra 2in1. Różnica jest ogromna nawet dla takiego amatora jak ja, co najlepsze, to myślałem, że potrafię chińskim aerografem namalować cienką linię, okazało się, że nie wiedziałem, co to znaczy cienka linia, do tej pory myślałem, że takie linie to tylko ołówkiem.

W każdym razie nie żałuję, że zaczynałem od chinola, bo ten wiele mnie nauczył i teraz łatwiej mi dostrzec zalety nowego nabytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...będąc na festiwalu w Bytomiu też trafiłem na stoisko z aerografami i popróbowałem sobie jak to się maluje aerografami H&S i co? Kto zgadnie? Tak, tak, do domu przyjechała ze mną Ultra 2in1.

Tak, firma Fine-Art miała super pomysł z tym stoiskiem. Sądzę, że wiele osób zmieniło zdanie na temat, czy kupno porządnego aero to snobizm czy raczej zdrowy rozsądek.

Mam pytanko. Na stoisku testowałeś Infiniti, kupiłeś Ultrę. Czy duża jest różnica miedzy nimi? (W malowaniu, bo w cenie to wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stoisku można było wypróbować Ultrę oraz Infiniti, różnią się kilkoma detalami jak np.: zbiorniczek na gwincie, czy regulacja skoku iglicy. W malowaniu nie zauważyłem różnicy, tym bardziej, że dysza, czyli część mająca największy wpływ na malowanie jest ta sama w każdym z nich.

W każdym razie firma Fine-Art godna polecenia, a pomysł na stoisko rewelacyjny, panowie zorientowani w temacie i chętnie udzielający wszelkich informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też coś powiem na temat aerografów. Jak ktoś poważnie bawi się w to modelarstwo to niech sobie odpuści chińskie ścierwo. Są to zwykłe jednorazówki. Pięknie malują do pierwszego poważniejszego mycia. W mojej "Pseudoiwacie" (i u dwóch kolegów podobnie) dysza, która wbrew powszechnej opinii odkręciła się bez problemu (ponoć się ukręcają) ale odkręciła się z kawałkiem niklu. Aerograf do wywalenia bo nie dość, że dmucha bąbelkami do zbiornika to za cholerę nie da się jej już osiowo ustawić względem dyfuzora. Z innej "Pseudoiwaty" nikiel złazi płatami. Moja kupiona za 130zł (teraz i za 60zl da się to kupić) z sześć lat temu, używana sporadycznie do cienkich linii (dysza 0,2mm). Chcesz dobry i tani aerograf to kup dwa - jeden dobry a drugi tani. Obecnie do większych powierzchni i modeli używam Paasche VL. Nie jest może tak precyzyjny jak z dyszą 0,2 ale jest niezawodny i praktycznie nie zniszczalny. Jeszcze muszę nabyć coś precyzyjniejszego z dyszą 0,2 i będzie to H&S ultra. (kolega w Bytomiu wyrwał taki za 220zł)

Moja rada jeśli chodzi o wybór aerografu to unikać sprzętów z wkręcaną dyszą. Najmniej problemów miałem z Paasche gdzie dysza jest na stożek wsadzana oraz dobrze sprawdza się pływająca dysza samocentrująca z H&S. Centryczność układu dysza - dyfuzor jest najważniejsza a przy gwincie zawsze jest z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dorzucić swoje trzy grosze.

Mianowicie, kupno taniego aerografu na początek nie jest takim złym pomysłem z prostego względu. Człowiek uczy się nie tyle używania aerografu do malowania tylko obchodzenia z nim, co robić, jak robić, na co uważać. Zgiąć iglice jest mega łatwo niezależnie czy aero kosztowało 60zł czy 600zł.

 

Sam mam jakiegoś EW770 (nawet nie pamiętam modelu) którego używam do podkładów, sido itp oraz H&S Evolution na którego długo zbierałem i staram się obchodzić delikatnie i różnica w malowaniu, obsłudze czy czyszczeniu jest ogromna, jednak dużo się nauczyłem używając poprzedniego aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie, kupno taniego aerografu na początek nie jest takim złym pomysłem z prostego względu. Człowiek uczy się nie tyle używania aerografu do malowania tylko obchodzenia z nim, co robić, jak robić, na co uważać. Zgiąć iglice jest mega łatwo niezależnie czy aero kosztowało 60zł czy 600zł.

Niby jest to jakiś argument ale by było śmieszniej to i tak komplet zamienny dysza - iglica, zarówno do Paasche jak i H&S nie dość, że tańszy to jeszcze łatwiej dostępny. Do Paasche jest to ok. 50-60 zł. a do H&S ok. 80 zł. i mam pewność, że to wszystko będzie pasować a do "Pseudoiwaty" nie dość, że zaśpiewano mi 130 zł. to jeszcze ciężko to dostać a ze spasowaniem może być różnie. Lepszy aerograf jak już pisałem bardziej warto kupić jak się ma pewność, że w będzie się na poważnie w modelarstwo bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ze spasowaniem może być różnie.

No i stało się, nowa iglica do mojego modelu, która do mnie dotarła po 3 tyg. oczekiwania okazała się o 0.4 mm za wąska w stosunku do starej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam,

 

Chcialbym kupic sobie porzadny aerograf do wyboru mam nastepujace modele (i cena w funtach):

 

Iwata

- neo - < 50

- eclipse 100

- revolution 100

 

BADGER

- patriot 80

- velocity 127

- 155 Anthem dual action - 94 do 103

- renegade 140

- Model 100-5(LG-F) 88

 

 

Harder & Steenbeck

evolution solo - 114

evolution silverline - 120

 

 

 

Ktore sa warte uwagi? Generalnie patrzylem tylko na modele ponizej 150 funtow i sa to modele z amazon.co.uk jako ze mieszkam w Irlandii. Jesli znacie jakies stronki z promocjami to dajcie linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

Czy ktoś z forumowiczów używał takiego aerografu:

 

http://allegro.pl/kompresor-z-aerografem-tg130-pistoletem-zestaw-i4233984000.html

 

dopiero zaczynam przygodę z modelarstwem po kilkunastoletniej przerwie i myślę nad kupnem taniego sprzętu na początek.

Proszę o wskazówki czy warto inwestować w ten zestaw.

Dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.