Skocz do zawartości

To nie moja bajka czyli bałałajka (a może i dwanaście)...


Kon_Bar

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem zupełnie co mi się stało, ale kilka dni temu zapragnąłem skleić... MiG-a! 21-go!

 

Pewnie jakiś wpływ na to mógł mieć fakt, że jak naczyta się człowiek głupot, że części z takiego na przykład Eduard-a pasują do siebie niemal natychmiast po wycięciu z ramek to ma ochotę rzucić z kąt "kątówkę", zaraz za nią komplet pilników zdzieraków a na to wszystko jeden czy drugi zestaw A-Model-a czy innego Answer-a 😉 i po prostu zweryfikować, czy to prawda.
Zacząłem od podstaw czyli najpierw zrobiłem szybki doktorat z "ołówków" 🤪Wygląda na to, że było tego wszystkiego tle rodzajów "jak psów" czyli prawie tyle, co wariantów Sokoła i Anakondy 😉. Na szczęście dla mnie jestem człowiekiem oszczędnym 😄 postanowiłem więc skupić się tylko na tym, co latało w naszych barwach. Od razu deklaruję: wiem, że jest dużo fajnych malowań w świecie, wiem, że i pojedyncze egzemplarze w Polsce próbowano jakoś ciekawie pomalować, ale takim np. złotym MiG-om mówię stanowcze NIE (takim z rybką na burcie chyba też, ale już cichutko...). Wychodzi na to, że docelowo chciałbym mieć kolekcję obrzydliwie nudnych srebrnych ołówków różniących się z pozoru tak niewiele, że jak zwykły człowiek idzie przez alejkę np. w muzeum w Dęblinie to zastanawia się po co nastawiali tyle takich samych samolotów 😉

 

Teraz do meritum. Nie znam się na tych całych "rułach" i mam zamiar sklejać +/- merytorycznie, ale bez spiny i pierdyliarda dodatków - jestem w stanie zaakceptować nawet zestawowe Pitot-y 😬. Bardziej zależy mi na odtworzeniu w miarę prawdziwych malowań i wyposażenia "z linii" (i tu zgodnie z realiami, ale jak się da to zajmować wszystkie belki itd.). I tu liczę na pomoc Kolegów (a może i Koleżanek?) w doborze materiałów etc. Na szybko przejrzałem rynek i wyszło mi, że w 72-ce najlepiej oprzeć się na następujących zestawach:

 

Wariant -> zestaw

F-13 -> Modelsvit

PF -> Eduard (profipack)

PFM -> Eduard (profipack)

M -> chyba KP  Eduard (z MF Fighter Bomber profipack)

MF -> Eduard (MF Fighter Bomber profipack)

MF-75 -> Eduard (MF Interceptor)

bis -> Eduard (MF Interceptor) z przeszczepami ze Zvezda

R -> Eduard (MF Interceptor + kokpit z PFM) z przeszczepami z KP

U66 (400 i 600) -> SabreKits x2

US -> przerobione UM z KP

UM -> KP

 

Na upartego MF można by rozbić na "MF właściwe" i "MF-75", ale tu już naprawdę musiałbym się upierać. Jak się to wszystko policzy to wychodzi mi tak 11-12 sztuk do kolekcji. Prace trzeba zacząć od jakiegoś Edka, bo jak będzie faktycznie łatwo to może powstanie choć początek kolekcji 😂

Pierwsze to będą prawdopodobnie MF-75 (na bazie Eduarda "MiG-21MF Interceptor") oraz R (ta sama baza).

R - numer jeszcze nie wybrany, ale raczej coś z Sochaczewa z zasobnikiem typu R (jest w zestawie KP) + 2 x zbiorniki paliwa (490-ki) na zewnętrznych pylonach + 2 x RS-2US na wewnętrznych (do samoobrony)
MF-75 to "7600" (kalki z zestawu) + zbiornik 490 pod kadłub i 4 x R-3S na belkach. Dlaczego tak? Czytałem gdzieś w Internetach, że w razie "W" para przechwytująca miała mieć: jeden samolot 4 x R-3S a drugi 4 x RS-2US. Czemu nie mieszano 2 x R-3S i 2 x RS-2US nie wiem, ale pewnie stoi za tym jakaś logika (pilot wie co ma pod skrzydłami?).

Jeżeli dostanę "czystego" MF-a to dla niego planuję SPS-141 pod kadłub, 2 x zbiorniki na zewnętrznych pylonach no i nie wiem co do obrony...

 

Z planów to tyle - jutro pierwsze cięcia...

Edytowane przez Kon_Bar
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

MF-75 to "7600" (kalki z zestawu) + zbiornik 490 pod kadłub i 4 x R-3S na belkach. Dlaczego tak? Czytałem gdzieś w Internetach, że w razie "W" para przechwytująca miała mieć: jeden samolot 4 x R-3S a drugi 4 x RS-2US. Czemu nie mieszano 2 x R-3S i 2 x RS-2US nie wiem, ale pewnie stoi za tym jakaś logika (pilot wie co ma pod skrzydłami?).

Jeżeli dostanę "czystego" MF-a to dla niego planuję SPS-141 pod kadłub, 2 x zbiorniki na zewnętrznych pylonach no i nie wiem co do obrony...

A polskie MFy nosiły SPSa? Co do wariantów uzbrojenia to z tego co kojarzę, pary dyżurne miały tak jak piszesz, z tym że po dwie, nie cztery sztuki i w takim przypadku inaczej się nie dało. Nie było możliwości symetrycznego podwieszenia rożnych pocisków. "M"a chyba bezboleśniej będzie z Eduarda, one poza paroma panelami od MFów się wizualnie nie różniły.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, hellvis napisał:

A polskie MFy nosiły SPSa? Co do wariantów uzbrojenia to z tego co kojarzę, pary dyżurne miały tak jak piszesz, z tym że po dwie, nie cztery sztuki i w takim przypadku inaczej się nie dało. Nie było możliwości symetrycznego podwieszenia rożnych pocisków. "M"a chyba bezboleśniej będzie z Eduarda, one poza paroma panelami od MFów się wizualnie nie różniły.

 

SPS-141 - były, ale o ile wiem to jedynie w Malborku (stąd problem z MF-75, bo te o ile wiem NIE latały w Malborku). Co do obłożenia wszystkich belek podskrzydłowych rakietami to jak pisałem - myślę o czasie "W", bo w czasie "P" to faktycznie dyżur latał z dwoma rakietami. Zresztą kombinacji jest tak wiele, że można by jeszcze tworzyć jakieś dziwne opcje :)


Wydaje mi się, że chyba PFM można by rozbić na warianty 94A ("własciwy" PFM) i 94N (MiG-21N ?; dostosowany do przenoszenia ładunków taktycznych) i pod ten ostatni podczepić IAB-500 (podobno nawet takich nie mieliśmy; używaliśmy wypożyczonych DAB-500 lub P-50-75).

 

Gdzieś też można na upartego wykorzystać SPRD-99, ale tu to naprawdę już nie kojarzę który typ i z jakimi podwieszeniami miał tego używać (bo na ćwiczeniach to podobno niezwykle rzadko próbowano tych wspomagaczy).

Itd, itp. - jak pisałem - tu raczej liczę na podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kon_Bar napisał:

Nie wiem zupełnie co mi się stało, ale kilka dni temu zapragnąłem skleić... MiG-a! 21-go!

 

Pewnie jakiś wpływ na to mógł mieć fakt, że jak naczyta się człowiek głupot, że części z takiego na przykład Eduard-a pasują do siebie niemal natychmiast po wycięciu z ramek to ma ochotę rzucić z kąt "kątówkę", zaraz za nią komplet pilników zdzieraków a na to wszystko jeden czy drugi zestaw A-Model-a czy innego Answer-a 😉 i po prostu zweryfikować, czy to prawda.

 

 

Sorry za OT, ale:

Jak ja Cię, chłopie, doskonale rozumiem!

Michał

  • Like 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mf a Mf-75 , różnica tylko w kabinie tablica skomponowana jak w bis. 

R- do samoobrony R-3S 

M- jak koledzy napisali to samo co Mf , róznica to brak pod klapkami p/pompazowymi / te przed skrzydłami/ deflektorów oraz musisz patrzeć czy jest peryskop na limuzynie w danym egzemplarzu

 

IAB-500 to bomba imitacyjna  trzeba do tego specjalną belke podkadłubową w miejsce paliwowej oraz na framudze pulpit sterowania bomba specjalna

bis mozna uzyć samego garba ze Zvezdy , RV moim zdaniem nie warto

na R z PTB i zasobnikiem R-3S po za tym kadłub jak Mf 

 

iab.jpg

bildjan10003.jpg

Edytowane przez em
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna być ciekawie :)
 

To po kolei:

 

37 minut temu, em napisał:

Mf a Mf-75 , różnica tylko w kabinie tablica skomponowana jak w bis.

 

Widziałem różne wątki - na pewno różnica jest w skrzydłach (Edek to "obrobił" wypuszczając "MF Interceptor" (MF-75) i "MF Fighter Bomber" (MF). najbardziej rzucająca się w oczy różnica to duże rewizje na górnych powierzchniach (w MF trochę jak w PFM). R.V. i KP "ograły" to dorzucając na wypraski obydwa warianty. Co do tablicy to czytałem opinie pilotów i właśnie MF-75 miał praktycznie to samo co MF w kabinie. Wiem, że sa opinie, że 75-ki miały kabiny podobne raczej do bis-ów, ale... nie znalazłem potwierdzenia. Czekam na Polish Wings #32 - może lektura trochę mi wyjaśni.

 

37 minut temu, em napisał:

R- do samoobrony R-3S

 

Podpieram się cytatem z innego wątku na tym forum

image.png.4e1cdab6105bfc40068933352b4885d3.png

Planuję zasobnik R stąd RS-2US

 

37 minut temu, em napisał:

M- jak koledzy napisali to samo co Mf , róznica to brak pod klapkami p/pompazowymi / te przed skrzydłami/ deflektorów oraz musisz patrzeć czy jest peryskop na limuzynie w danym egzemplarz

 

Temat do przemyślenia - rozumiem, że MF Edka byłby niezłą podstawą? Mam jeden M z KP (w sumie to dla zasobnika R oraz końcówek skrzydeł) - zdecyduję jak dotrę do M-ki :)
 

37 minut temu, em napisał:

IAB-500 to bomba imitacyjna  trzeba do tego specjalną belke podkadłubową w miejsce paliwowej

 

W PFM podobno jeszcze trzeba zdemontować klapy podwozia, bo IAB-500 była szeroka

 

37 minut temu, em napisał:

bis mozna uzyć samego garba ze Zvezdy , RV moim zdaniem nie warto

 

A tu poproszę o rozwinięcie - domyślam się, że R.V. jest słabszy merytorycznie / jakościowo od Zvezdy natomiast ten fragment o używaniu garbu mnie myli. Garb Zvezdy do R.V. czy jeszcze inaczej? 😕

 

No i żeby było, że zacząłem 😉
Pociąłem MF-75 i po 5ciu minutach miałem kadłub i skrzydła. Kilka dni temu siadłem do Anakondy i tam miałem kadłub z podobnej ilości elementów po... 1,5 godziny (a jeszcze nie jestem zadowolony z efektu).

image.png

Edytowane przez Kon_Bar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skrzydła samolotów z Gorki Mf-75 nie miały tych paneli na skrzydłach jak pozostałe z fabryki z Moskwy  Mf

Graty na tablicy tak , inne rozmieszczenie a także bisy z BD miały inne wiatrochrony niż te z Zegrza , zobacz w ...

 

RS-2US naprowadzane byly radarem i do samoobrony ..tak sobie również ze wzgledu na walory tych rakiet

 

Garb zvezdovego bis do edka, ja tak zrobiłem staecznik pionowy został od edka 

 

Zdjecia kabin ,pierwszy 8022 Mf-75 produkcji Gorki , drugie standartowy Mf z Moskwy

mig-21-bis-nr-8905-muzeum-sil-powietrznych.jpg

9483.jpg

8022.jpg

mf.jpg

Edytowane przez em
  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kon_Bar napisał:

kilka dni temu zapragnąłem skleić... MiG-a! 21-go!

Ha, i się wydało. Jak zobaczyłem emotkę w swoim warsztacie to czułem  że będzie coś się działo w "temacie" :wink:

Profilaktycznie będę zaglądał choć jak wiadomo,  moja kolekcja "bałałajek"  podąża w zupełnie innym kierunku "malarskim"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila minęła, ale ja muszę "po swojemu" - najpierw poczytać 😉A skoro się naszukałem to podam i potomnym przynajmniej część tego, co znalazłem: (podaję raczej odnośniki do materiałów o "naszych" MiG-ach 21-szych).

Ogólnie:
"MiG-21 w polskim lotnictwie wojskowym" - Lotnictwo Wojskowe 2002/1 i 2002/2
"MiG-21" - Przegląd Konstrukcji Lotniczych 25

"MiG-21 w Polsce, w Europie i na świecie" - Aeroplan 2001/5-6

MiG-21F-13 - Lotnictwo 2008/11 (opcjonalnie), Lotnictwo 2008/12 ("nasze" F-13 + cd. z 2008/12)

MiG-21PF - Nowa Technika Wojskowa 2019/3

MiG-21R - Lotnictwo z Szachownicą 2007/4

MiG-21M - Lotnictwo z Szachownicą 2008/3 oraz Lotnictwo nr. spec. 22

MiG-21MF - Lotnictwo 2022/3 i 2022/4

MiG-21MF-75 - Lotnictwo z Szachownicą 2009/4

MiG-21bis - Lotnictwo z Szachownicą 2006/1 i 2006/2, Lotnictwo 7-8, 9 i 10/2023

 

Teraz "wychodzi mi", że musiałem coś przegapić, bo nie widzę opracowania dla PFM-a a to praktycznie niemożliwe, żeby "najszerszy" temat nie miał swojej literatury - ktoś coś?

Ponieważ zacząłem "ciąć" MiG-21MF-75 z Eduarda to mam od razu pytanie - jaki kolor odpowiada szaremu przeciwodbiciowemu, którym początkowo były pomalowane te MiG-i ? W literaturze można znaleźć określenie: "siwki" (czyli jakiś szary), kolor "gołębi" (no, dla faceta to suuuper definicja; szukam gołębia). Użycie tego koloru jest o tyle ważne, że te MF-y nie miały (początkowo) rewizji na skrzydłach - wykonano je podobno w ramach przeglądów po 50h więc... mam bardzo wąski margines czasowy, gdzie mogę wykorzystać skrzydła typu "Gorki" 😉

Liczę na pomoc kolegów w rozwiązaniu powyższych zagadnień :)

 

Edytowane przez Kon_Bar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dał bym H308 czyli 36375 fs, Na fb p.Marek Świderski pisze iż tym kolorem były pomalowane  Bisy i 23.Bisy i 23 w 1975 byly tylko szare, MiG-23Ml rowniez.Mozesz jeszcze poszukać wzornika Akana ,produkowali ten kolor.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem w końcu coś skleić - na pierwszy ogień poszedł zestaw Eduard-a "MiG-21MF Interceptor" (ProfiPack No. 70141).
Planuję wykonać z niego MiG-21MF-75, w szarym malowaniu, z numerem bocznym 7600 (S/N 96007600). Jako, że kolor z lat 1975-1982 (?) to pozwalam sobie planować podwieszenia "na bogato" jak dla samolotu dyżurnego: R-3S + RS-2US + PTB-490 + RS-2US + R-3S (R-3S, bo maszyny serii 9600 chyba nadal miały stację radiolokacyjną RP-21MA a więc nie mogły pracować z R-3R ?). Wiem, że później już nie podwieszano takich "bogatych" zestawów, ale przynajmniej przez pierwsze 5 lat mogło się zdarzyć nie raz 😉
Jeszcze mała uwaga - staram się rozplanować podwieszenia tak, aby w całej kolekcji nie mieć ciągle tylko "łysych" PTB-490 + ew. RS-2US - postaram się opisać co na razie zaplanowałem w celu konstruktywnej krytyki :)
 

Czas na model:

 

1958402669_MiG-21MF-75001r.jpg.845ed59ea244442f1fa42b58e0ea13b6.jpg

 

1115089106_MiG-21MF-75002r.jpg.ce5f57a304e025a1a16fbce28648cc41.jpg

 

885308427_MiG-21MF-75003r.jpg.930b2449714be28e787e959c89048cd3.jpg

 

304235830_MiG-21MF-75004r.jpg.15a0ea050c1ea1ef75c82262ca644d53.jpg

 

26971633_MiG-21MF-75005r.jpg.82621314b5639909c59ff2dc0a0aef9f.jpg

 

Jak coś trzeba poprawić piszcie teraz, bo w galerii to będzie trochę za późno :)

 

Cały czas się waham, czy przypadkiem całej serii nie zrobić z otwartymi kabinami. Z jednej strony - ładniej widać wnętrze, z drugiej takie to trochę "nierasowe"...

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kon_Bar napisał:

Cały czas się waham, czy przypadkiem całej serii nie zrobić z otwartymi kabinami. Z jednej strony - ładniej widać wnętrze, z drugiej takie to trochę "nierasowe"...

To trzeba powiększyć kolekcję dwukrotnie - jedne z otwartą kabiną, drugie z zamkniętą 🤪

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowując zawartość kadłuba (i podglądając innych) zauważyłem, że dysze i ich osłony zbierają wiele "ciepłych" opinii. Sporo osób wymienia te elementy na zestawy od Quickboost-a (obejrzałem - faaajne :) ). Kiedy jednak zobaczyłem, że tylko te elementy (no a przecież można jeszcze wymienić stożki i jeszcze...) kosztują około 35-40 PLN za zestaw (a kolejka MiG-ów jest dłuuugaaa...) stwierdziłem, że trzeba powalczyć z tematem "oszczędnie(j)" 😉 Po pół godziny pracy mam takie prefabrykaty. Nie jest to zdecydowanie Quickboost, ale (chyba) lepiej niż oryginalny Edek a i satysfakcja jest spora :) Zapomniałem dać zapałkę 😉, ale dla nieznających modelu - średnica zewnętrzna okręgu z dyszami to 10,3 mm. Myślę, że w tej skali (i uwzględniając, że dysze są w głębi obudowy) efekt jest akceptowalny (no dobra - jest dla mnie :D )

 

999095009_MiG-21MF-75006r.jpg.e015aa0dd424f093675066e5fe1b31d1.jpg

 

1382606814_MiG-21MF-75007r.jpg.a314aef1e1ff0a2a045711610c6f3581.jpg

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małymi kroczkami do przodu - dziś silnik. Starałem się trochę zaimitować zabrudzenia, które widziałem w silnikach z niewypaloną (lub zakopconą) zupełnie farbą.

Kadłub przygotowany do montażu (ale to może jutro) :)

 

270516325_MiG-21MF-75008r.jpg.d2cc2eda5f166dbf0d506c9af80d6fec.jpg

 

1859904822_MiG-21MF-75009r.jpg.2f9978113495529735950e193b5dec26.jpg

 

 

Edytowane przez Kon_Bar
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, BRAVO112 napisał:

to na Wroclaw nie zdazysz? 😁

 

Plany życiowe mi się pozmieniały i... nie :flaga:
Wrocław ponownie mnie ominie 😞 Jakieś fatum
:pala:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zacząłem od dodania detali na końcach modelu 😉
"Wytwory" weny to wewnętrzny pierścień w osłonie dyszy wylotowej oraz ostre zakończenie stożka.

 

1514917235_MiG-21MF-75010r.jpg.4840356f6ec994780c68a3ea876ee69f.jpg

 

Następnie skorygowałem szparę (pierwsza!) w modelu - całe 0,2 mm 😉
Ważne, żeby dokleić te 0,2 mm na końcu a nie na początku części ze skrzydłami. Warto też zrobić to raz a dobrze a nie jak ja - najpierw dokleiłem PCV a potem hamulec (i oczywiście była nowa szpara 0,2 :D )

925978841_MiG-21MF-75011r.jpg.d36c221f6379f1dcdbbcdb26d5a757cf.jpg

 

Teraz pasuje jak ulał :)

470551479_MiG-21MF-75012r.jpg.17230c65811be0ab3f58380d31272129.jpg

 

Pomalowałem komory podwozia - wybrałem coś podobnego do barw widocznych na najgłębszych warstwach wielu zachowanych samolotów.

Zanim zaczniemy dyskusję: srebrne!, nie, zielone! to powiem - nawet rozważę poprawę, ale poproszę zdjęcie kolorowe "siwka" z lat 1975-1980 😉

 

99236390_MiG-21MF-75013r.jpg.a7a6da8de8332469447d2f108f71ee61.jpg

 

Wash

 

745002887_MiG-21MF-75014r.jpg.21ccd41586662d7e3861d2cd150a7765.jpg

 

Zbiorniki - tlen i ???

 

1743527519_MiG-21MF-75015r.jpg.47338f5745ba9e4ce438c29150726fa4.jpg

 

Nawet coś widać 😉

 

2130190588_MiG-21MF-75016r.jpg.d58b2589918b2249fd6a0479a2cf8b37.jpg

 

Ciąg dalszy chyba nastąpi (bo na razie to składa się jak LEGO)

  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam zrobione (niekoniecznie dziś 😉 ) i dla kronikarskiego porządku zrobiłem fotki (choć nie zawsze chyba warto).

 

Trochę poza kolejnością, ale nie schodziła mi się przednia część kokpitu więc najpierw osłony luku przed kokpitem 😉 Pojawiły się minimalne szparki po obu stronach (białe kreski). Wypełniłem PLA Paper Tamki (choć nie poczuwam się do błędu :)

 

687765876_MiG-21MF-75017r.jpg.4acc7f0c10bd1eae0c9470e3d00abf57.jpg

 

Klapy, stery, takie tam...

 

1966183410_MiG-21MF-75018r.jpg.37cc68f87693026317aba362564d39bb.jpg

 

Trochę drobiazgów - staram się nawiercać dziury, choć z różnym efektem - plastik Edka nie lubi takich rzeczy (albo moich wierteł).

 

1772946366_MiG-21MF-75019r.jpg.f207c71d1337a1af5831c505d4eee3e3.jpg

 

Przy płetwie podkadłubowej pojawiła mi się wieeelka szpara (zakleję!). Raczej mój błąd, ale nie wiem, z czego wynikł. Może zauważę przy następnym MiG-u.

 

1071659328_MiG-21MF-75020r.jpg.d34cbe234cc2f203ea24fd9debb74a2a.jpg

 

W radosnym składaniu LEGO zapomniałem powiercić otwory pod belki podskrzydłowe. Kosztowało mnie to troche stresu przy wierceniu, aby nie przewiercić się na wylot 😉

 

1001329284_MiG-21MF-75021r.jpg.86808549d04830902ef3bdcb5ede3605.jpg

 

Belka paliwowa i działko. To ostatnie uszkodziłem rozwiercając. Właściwie rozwierciłem OK tylko potem dałem kropeleńkę Tamiya Thin Cement dla wygładzenia ścianek i... część rozpadła się...

 

512878224_MiG-21MF-75022r.jpg.908853297e96d1f575d3def778f12d51.jpg

 

Udało się naprawić!

 

780932597_MiG-21MF-75023r.jpg.0046ce18fe8d9851c8a04c44f11d542a.jpg

 

I w ramach relaksu skleiłem zbiornik paliwa - przyda się później :)

 

610145440_MiG-21MF-75024r.jpg.fe59ab8a62b080148e321d776e2b6a02.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za dużo zdjęć ostatnio się tu pojawia, bo chyba przepłoszyłem wszystkich widzów :D

To dziś odcinek teoretyczny - podwieszenia.

 

Mam pomysł tylko na część kolekcji - jak wspominałem z jednej strony chciałbym mieć jak najbogatsze a z drugiej w miarę rzeczywiste (nawet na czas W jak trzeba) podwieszenia a z trzeciej chciałbym robić jak najmniej powtórek. Prosiłbym o komentarze ew wskazówki co można zmienić.

 

F-13

brak pomysłu - czyli szukam pomocy :)
S-24  +  PTB-490  +  S-24

Chyha raczej nie u nas - ciagle widzę zdjęcia z szynami do R-3S

 

PF

Monsun 2 (PBP-2) i 2 x R-3S  +  PTB-490  +  Monsun 2 (PBP-2) i 2 x R-3S

 

 

PFM:

UB-16  +  GP-9  + UB-16

a wszystko dla dorzucenia SPRD-99, które podobno były wykorzystywane do takich konfiguracji

 

PFM 94N:

PTB-490  +  IAB-500  +  PTB-490

konfiguracja z poligonu w bratnim kraju, bo u nas z IAB podobno nawet nie ćwiczyliśmy; jedyny model na którym o ile wiem potencjalnie latano z IAB-500. Tu nie wiem, czy nie powinny też znaleźć się SPRD-99, bo trochę ciężko mi to wszystko wygląda 😞

Tylko, że to jest chyba konfiguracja S-F dla PFM-a bo nie wydaje mi się, żeby przed R można było przenosić PTB-490 pod skrzydłami. Czyli raczej to

(pusto)  +  IAB-500  +  (pusto)

 

R:

PTB-490  +  RS-2US  +  zasobnik R  +  RS-2US  +  PTB-490

PTB-490  +  (pusto)  +  zasobnik R  +  (pusto)  +  PTB-490

na zrobienie czeka R-ka z zasobnikiem "D":

PTB-490  +  UB-16  +  zasobnik D  +  UB-16  +  PTB-490

lub

PTB-490  +  P-50 T  +  zasobnik D  +  P-50 T  +  PTB-490

 

M:

(pusto)  +  4xOFAB-100-120  +  PTB-490 +  4xOFAB-100-120  +  (pusto)

OFAB-100-120  +  4xOFAB-100-120  +  (pusto)  +  4xOFAB-100-120  +  OFAB-100-120

tu drobna uwaga - wydaje mi się, że OFAB-100-120 i belka MBD2-67U są na ramka Eduard-a tylko nie są opisane :)

 

MF:

PTB-490  +  RS-2US  +  SPS-141Je  +  RS-2US  +  PTB-490

tu nie mam pojęcia CZY i CO mogłoby towarzyszyć SPS-141Je w akcji bojowej więc może

PTB-490  +  (pusto)  +  SPS-141Je  +  (pusto)  +  PTB-490

MF-75:

R-3S  +  RS-2US  +  PTB-490  +  RS-2US  +  R-3S
samolot z pary dyżurnej

(pusto)  +  Kh-66  +  (pusto)  +  Kh-66  +  (pusto) - okazało się, że MF-75 nie latały z tymi rakietami

 

bis:

tu na razie wiem tylko, że mógłby być PTB-800 i tyle 😞

Trochę szkoda bis-a na "przebazowanie" czyli
PTB-490  +  (pusto)  +  PTB-800  +  (pusto)  +  PTB-490
UB-16  +  UB-32  +  (pusto)  +  UB-32  +  UB-16

P-62-2 i 2 x R-60  +  (pusto)  +  PBT-800  +  (pusto)  +  P-62-2 i 2 x R-60 

Co pod szparki oprócz PTB-490 - nie wiem

Edytowane przez Kon_Bar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.