kozborn Napisano 9 Sierpnia Autor Share Napisano 9 Sierpnia 5 godzin temu, greatgonzo napisał: Szkoda tylko, że jedna kończy się w powietrzu. Tak, wiem, będę to korygował. 5 godzin temu, greatgonzo napisał: Za to przewody hamulcowe zrobiłeś wyraźnie za cienkie. To nie ja, to Edek Ryzyko zawodowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia Ryzyko, może i tak. Ale to Eduarda. Twój to zwykły byk jest. Tym znaczniejszy, im łatwiejszy do uniknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia 6 godzin temu, kozborn napisał: 11 godzin temu, greatgonzo napisał: Za to przewody hamulcowe zrobiłeś wyraźnie za cienkie. To nie ja, to Edek Czyli płaskie przy okazji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 9 Sierpnia Autor Share Napisano 9 Sierpnia @greatgonzo @barszczo nie ma lekko, Panowie, bydzie robione. W końcu po to przyszło się na to forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 9 Sierpnia Autor Share Napisano 9 Sierpnia (edytowane) W ramach małej odskoczni od goleniowo-przewodowych rozkmin odpocząłem sobie przy próbie z białym marmurkiem na kawałku spodniej strony... Niektórzy już łapali się za głowę co do kolejności etapów moich prac przy okazji innych modeli. Uspokajam: to sie nazywa edżajl, Panowie. Moja metodyka działania to #bezdogmatu Edytowane 9 Sierpnia przez kozborn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 9 Sierpnia Autor Share Napisano 9 Sierpnia Jeszcze szybkie pytanie: czy powierzchnie skrzydła pod klapami/lotkami itp. też robić w ZCY? Klapy będą w dół. Na logikę wypadałoby dać w ZCY, ale wolę się upewnić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia Białe. Dlaczego też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 9 Sierpnia Autor Share Napisano 9 Sierpnia (edytowane) Sądziłem że to coś w rodzaju wewnętrznej powierzchni i że mają być w podobnej kolorystyce do wnętrza Edytowane 9 Sierpnia przez kozborn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 10 Sierpnia Share Napisano 10 Sierpnia 14 godzin temu, kozborn napisał: bydzie robione To dobrze. W rzeczywistości sprężynki i przewody hamulcowe były w zasadzie tej samej średnicy. Sprężyny są za grube, ale dodatkowe podkreślanie tego cienkimi przewodami nie pomaga modelowi. W US Navy stosowano zasadę, że wszystko co może być widoczne, powinno być kamuflowane. Dlatego np. cały mechanizm składania skrzydeł też był malowany zewnętrznym kolorem, bo był widoczny po ich złożeniu. A wnęki klap to w ogóle typowe rozwiązanie dla amerykańskich samolotów, przy tego typu klapach. O kolorze poszczególnych elementów decydują przepisy, konstrukcja samolotu, ale także szczegóły procesu produkcji. Jeżeli do tego dorzucimy wymagania logistyczne, może okazać się, że ostatecznie kolory nie zawsze pokrywają się z intuicją modelarza :). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 11 Sierpnia Autor Share Napisano 11 Sierpnia Ołów zagrał. Przewody założone. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 11 Sierpnia Share Napisano 11 Sierpnia Teraz to na bank będzie hamował. Fajna robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 11 Sierpnia Share Napisano 11 Sierpnia (edytowane) Co prawda kwestie kolorystyczne dotyczące silnika zostały już rozwiane, ale właśnie odkopałem fotkę z montowni Korsarzy. I to w kolorze, może jeszcze się przyda: Zdjęcie z zasobów Gettyimages Edytowane 11 Sierpnia przez barszczo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 11 Sierpnia Autor Share Napisano 11 Sierpnia Rzeczywiście ciutkę spóźnione, ale doceniam intencję! (zdjęcie z zasobów kozborna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Sierpnia Share Napisano 12 Sierpnia W temacie: Dlaczego też? Wnętrze okapotowania silnika Light Grey. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 12 Sierpnia Autor Share Napisano 12 Sierpnia @greatgonzo no i tu niestety podążyłem za instrukcją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Sierpnia Share Napisano 12 Sierpnia Pomijając wszystko inne, to ile lat ma ta instrukcja? Trzydzieści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 12 Sierpnia Share Napisano 12 Sierpnia 16 godzin temu, kozborn napisał: Rzeczywiście ciutkę spóźnione, ale doceniam intencję! (zdjęcie z zasobów kozborna) Pociągnij karter silnika bezbarwnym błyszczącym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaruk Napisano 12 Sierpnia Share Napisano 12 Sierpnia 2 godziny temu, greatgonzo napisał: Pomijając wszystko inne, to ile lat ma ta instrukcja? Trzydzieści? Im starsza, tym bliższa oryginałowi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Sierpnia Share Napisano 12 Sierpnia Z radością zaobserwuję, jak implementujesz tę zasadę w osobistym warsztacie :). Raczej półpołyskiem. A jeszcze lepiej byłoby odpowiednio podpolerować. Zdjęcia tych silników w służbie nie pokazują już takiego połysku EG, a i to zdjęcie, to nie jest przecież zwykły silnik na linii produkcyjnej. Efekt baza/klar to byłaby jednak przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 14 Sierpnia Autor Share Napisano 14 Sierpnia Naszła mnie ochota by dziś ździebko nadgonić plus przypomnieć sobie dlaczego lubię postshading. Nie psujcie mi zbytnio zabawy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Sierpnia Share Napisano 14 Sierpnia No i dlaczego go lubisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 14 Sierpnia Autor Share Napisano 14 Sierpnia W sumie gdyby się zastanowić, to - pominąwszy wrażenie, że model 'ożywa' - chyba dlatego, że szybko widać rezultat pracy. Plus jest względnie duże poczucie kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 14 Sierpnia Share Napisano 14 Sierpnia Podoba się. Te same i lepsze efekty można uzyskać samym preshadingiem, ale każdy robi jak lubi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozborn Napisano 19 Sierpnia Autor Share Napisano 19 Sierpnia Koło ogonowe zamontowane. Jest trochę fototrawionki na mechanizmach goleni, klapy komory to również blacha. Naturalnie dojdzie jeszcze nieco brudzenia, zwłaszcza na oponie, która obecnie jest jak nówka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abtb Napisano 20 Sierpnia Share Napisano 20 Sierpnia 10 godzin temu, kozborn napisał: zwłaszcza na oponie, która obecnie jest jak nówka. W "życiu" każdego samolotu jest taki moment, że stare opony zastępuje się nowymi, by dalej mógł kontynuować swoje latanie po sferze niebieskiej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.