Skocz do zawartości

Vought F4U-A Corsair 1:48 Tamiya


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

No to jedziemy, do h58 dodałem odrobinę czerni, jak na mój gust wyszło ciut za ciemno, odrobinę podjaśniłem. Może to kwestia ciemnego tła, ale w realu kolor wpada bardziej w zieleń niż w żółć. Na obecna chwilę część kokpitu z tablicą przyrządów prezentuje się jak na załączonym obrazku. Plus dodałem kilka kropel glossa na zegary za radą @Moses

IMG_20240201_223152.jpg

IMG_20240201_223225.jpg

IMG_20240201_223343.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff trochę podziałałem z kolejnymi elementami kokpitu. Dziś odebrałem paczkę m.in. z zestawem pęset Master Tools i szukałem dokładnie czegoś takiego. Zachwyciła mnie pewność uchwytu i ostre końce. Dawno tak dobrze nie pracowało mi się z fototrawionym pyłem, więc prawie nie boli mnie głowa. 

Jutro prawdopodobnie montujemy fotel i pasy. 

 

IMG_20240202_211412.jpg

IMG_20240202_211430_1.jpg

IMG_20240202_211452_1.jpg

IMG_20240202_211519.jpg

IMG_20240202_211628.jpg

IMG_20240202_211643_1.jpg

IMG_20240202_211706_1.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@barszczo dzięki, mam cichą nadzieję, że po wpasowaniu w burtę będzie jeszcze ciekawiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfiguracja  w kabinie to sen szalonego mechanika. Zamiast wysuniętego podwozia, hamulce aerodynamiczne w pośrednim położeniu, podobnie jak sterowanie składaniem skrzydeł.

 

Przepraszam Cię, nie mogłem sobie odmówić :).

 

Ale tę czerwoną końcówkę dźwigni składania podwozia, jeśli już zostawisz w niewłaściwej prowadnicy, to chociaż przemaluj na srebrno.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, greatgonzo napisał:

Konfiguracja  w kabinie to sen szalonego mechanika. Zamiast wysuniętego podwozia, hamulce aerodynamiczne w pośrednim położeniu, podobnie jak sterowanie składaniem skrzydeł.

 

Czyli co? Bez poprawek nie będzie latał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent będzie żył, i model, i modelarz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Można już powoli siadać i się opasywać... 

 

IMG_20240203_221020_1.jpg

IMG_20240203_221032_1.jpg

IMG_20240203_221209_1.jpg

IMG_20240203_221415_1.jpg

Edytowane przez kozborn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie to kolorystycznie wygląda. Szczególnie podoba mi się zieleń fotela.

Pewnie dobrze pomalowałeś, ale czy zagłówek był rzeczywiście zielony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję! Fotel to dull dark green - za radą @greatgonzo. Zagłówek jeszcze pomaluję, co metalowe jeszcze lekko pacnę sreberkiem, przydymię rdzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do fanów Korsarza, jak powinienem dobrać poszczególne warstwy farb? Chipping fluid już czeka, żeby go użyć, samolot planuję troszkę (nie zanadto) potyrać i zastanawiam się, jaki efekt byłby najbardziej pożądany.

Co dać pod kolor bazowy? Czy przetarcia na korsarzu były do gołego metalu? Z drugiej strony widziałem różne modele, w których przetarcia były żółte. A poniżej miks jednego i drugiego. Jaki wariant byłby najbardziej pożądany do mojej 122ki? Dzięki za sugestie.

 

Tamiya F4U-1A Corsair, 1/48. Ira Kepford's Jolly Roger. - Navy Pacific usa  - iModeler 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Generalnie farba lepiej trzymała się podkładu, niż podkład blachy. Dlatego widoczny, żółty podkład niezwykle rzadko jest widoczny w większej ilości. Zdarza się, ale to bardzo nietypowa sytuacja i wtedy w towarzystwie gołej blachy, Pojedyncze ryski, tego typu rzeczy owszem. Ta większa ilość powstaje w przypadku przetarć. Wtedy, naturalnie, najpierw odsłania się podkład, a dopiero potem blacha. Tylko tu proces jest taki, że szybciej rozrasta się srebrna plama, niż pojawia się podkład, więc ZCY jest niewiele i na obrzeżach przetarcia.

 

To najbardziejsza, znana mi obecność ZCY na powierzchni F4U.

f4u_02_ra.jpg

 

f4u_24.jpg

 

Wg mnie U4, z poniższego zdjęcia najlepiej oddaje charakter przetarć typowych dla Korsarzy:

f4u_04-4-corsair-of-vbf-82-uss-randolph_

 

A ten Birdcage może stanowić układ odniesienia dla Ole 122 w sensie ogólnym, jako F4U zmęczonego służbą na pacyficznych wyspach.

f4u_19-vmf-218-white-465-barakoma-airfie

 

Szczególnie z okresu stacjonowania 122 na Roi-Namur. W wersji z numerem 269 na masce.

 

Na klasycznym zdjęciu pod palmami wygląda jeszcze całkiem przyzwoicie.

 

Zdjęcie modelu Kepforda powyżej pokazuje wg mnie, jak nie robić tych przetarć i śladów eksploatacji w ogóle. Wykonanie ewidentnie na patent, bez zastanowienia się skąd wzięło się i jak, w takim razie, powinno wyglądać  uszkodzenie. Powstało to na co pozwalała zastosowana technika. Realizm, jak to zwykle bywa, zszedł na drugi plan.

Edytowane przez greatgonzo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Widzę że bez próbowania na neutralnej powierzchni się tym razem nie obejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wpisz sobie w wyszukiwarkę grafiki choćby "Ira Kepford Corsair". Maszyna Iry była bardzo dobrze obfotografowana i wiele z tych fotek ładnie pokazuje, jak zużywały się Corsairy, choćby charkaterystyczną "kraktkę" w okolicach krawędzi natarcia na skrzydłach. 

Nie wiem czy znasz poniższą stronę - kopalnia zdjęć oryginałów (zwróć uwagę, że Corsairów są dwie galerie):

F4U Corsair WW2 fighter | World War Photos

 

Edytowane przez socjo1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, inaczej się zużywały Corsairy z lotniskowca, a inaczej na poszczególnych archipelagach. Lepiej szukać fotek z danego regionu

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@socjo1 dzięki, nie, nie znam takich archiwów, jestem w tym kompletnie lewy i zielony 💚🍏🌳 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę żem zaniemógł od ostatniego razu, więc dziś tylko trochę zabawy z malowaniem prawej burty kokpitu plus kilka kabli dla - chcę wierzyć - podniesienia urody. 

Poniżej przymiarka na sucho. 

PS. Gałka będzie srebrna. IYKYK. 

 

IMG_20240207_231755_1.jpg

IMG_20240207_231840_1.jpg

IMG_20240207_231902_1.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie różowa, a różana

image.thumb.png.85866c90d0ea75ef5ce552935098820c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, barszczo napisał:

Bo to jest teczka na miarę możliwości Eduarda. W jedynych słusznych kolorach zresztą 😂

Nie wiem, czy zartujesz, czy nie. Jeśli rzeczywiście tak ma być, to moja uwaga jest niebyła. Ale przypadkiem takie teczki nie były ze skóry? Niektóre detale na  blaszkach frEdzia mają tak odleciane kolory, ze warto je czasem przemalować. Ja to robię  pędzelkiem, często mocno transparentną farbą w kilku warstwach, żeby kontrolować efekt albo tylko delikatnie zmienić odcień. Wiem że teraz to już po ptakach, ale warto mieć na uwadze taką opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, socjo1 napisał:

Nie wiem, czy zartujesz, czy nie. Jeśli rzeczywiście tak ma być, to moja uwaga jest niebyła. Ale przypadkiem takie teczki nie były ze skóry? 

 

Przecież to teczka walentynkowa, wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrowersyjna ta teczka

samplepage1.thumb.jpg.ff457628b28c8e88f9f4e65114f09344.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.