Skocz do zawartości

Vought F4U-A Corsair 1:48 Tamiya


kozborn

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, greatgonzo napisał:

Szkoda tylko, że jedna kończy się w powietrzu.

Tak, wiem, będę to korygował.

 

5 godzin temu, greatgonzo napisał:

Za to przewody hamulcowe zrobiłeś wyraźnie za cienkie.

To nie ja, to Edek :)

 

Ryzyko zawodowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

W ramach małej odskoczni od goleniowo-przewodowych rozkmin odpocząłem sobie przy próbie z białym marmurkiem na kawałku spodniej strony... 

Niektórzy już łapali się za głowę co do kolejności etapów moich prac przy okazji innych modeli. Uspokajam: to sie nazywa edżajl, Panowie. 😛

Moja metodyka działania to #bezdogmatu 😉

 

IMG_20240809_235047.jpg

IMG_20240809_235031.jpg

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze szybkie pytanie: czy powierzchnie skrzydła pod klapami/lotkami itp. też robić w ZCY? Klapy będą w dół. Na logikę wypadałoby dać w ZCY, ale wolę się upewnić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Sądziłem że to coś w rodzaju wewnętrznej powierzchni i że mają być w podobnej kolorystyce do wnętrza

Edytowane przez kozborn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kozborn napisał:

bydzie robione

To dobrze. W rzeczywistości sprężynki i przewody hamulcowe były w zasadzie tej samej średnicy. Sprężyny są za grube, ale dodatkowe  podkreślanie tego cienkimi przewodami nie pomaga modelowi.

 

W US Navy stosowano zasadę, że wszystko co może być widoczne, powinno być kamuflowane. Dlatego np. cały mechanizm składania skrzydeł też był malowany zewnętrznym kolorem, bo był widoczny po ich złożeniu. A wnęki klap to w ogóle typowe rozwiązanie dla amerykańskich samolotów, przy tego typu klapach. O kolorze poszczególnych elementów decydują przepisy, konstrukcja samolotu, ale także szczegóły procesu produkcji. Jeżeli do tego dorzucimy wymagania logistyczne, może okazać się, że ostatecznie kolory nie zawsze pokrywają się z intuicją modelarza :).

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ołów zagrał. Przewody założone. 

IMG_20240811_152532_1.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda kwestie kolorystyczne dotyczące silnika zostały już rozwiane, ale właśnie odkopałem fotkę z montowni Korsarzy. I to w kolorze, może jeszcze się przyda:

gettyimages-103369846-2048x2048.thumb.jpg.8aea18c51d6375ccd9c848d4ded0d79e.jpg

Zdjęcie z zasobów Gettyimages

Edytowane przez barszczo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście ciutkę spóźnione, ale doceniam intencję! (zdjęcie z zasobów kozborna) 

IMG_20240812_002254.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greatgonzo napisał:

Pomijając wszystko inne, to ile lat ma ta instrukcja? Trzydzieści? :)

Im starsza, tym bliższa oryginałowi.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z radością zaobserwuję, jak implementujesz tę zasadę w osobistym warsztacie :).

 

Raczej  półpołyskiem. A jeszcze lepiej byłoby odpowiednio podpolerować. Zdjęcia tych silników w służbie nie pokazują już takiego połysku EG, a i to zdjęcie, to nie jest przecież zwykły silnik na linii produkcyjnej. Efekt baza/klar to byłaby jednak przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszła mnie ochota by dziś ździebko nadgonić plus przypomnieć sobie dlaczego lubię postshading. Nie psujcie mi zbytnio zabawy. 

 

IMG_20240815_000151.jpg

IMG_20240815_000247_1.jpg

IMG_20240815_000158.jpg

IMG_20240815_000204_1.jpg

IMG_20240815_000300.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie gdyby się zastanowić, to - pominąwszy wrażenie, że model 'ożywa' - chyba dlatego, że szybko widać rezultat pracy. Plus jest względnie duże poczucie kontroli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło ogonowe zamontowane. Jest trochę fototrawionki na mechanizmach goleni, klapy komory to również blacha. Naturalnie dojdzie jeszcze nieco brudzenia, zwłaszcza na oponie, która obecnie jest jak nówka. 

 

IMG_20240819_233733.jpg

IMG_20240819_233759.jpg

IMG_20240819_233815.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kozborn napisał:

zwłaszcza na oponie, która obecnie jest jak nówka. 

W "życiu" każdego samolotu jest taki moment, że stare opony zastępuje się nowymi, by  dalej mógł kontynuować swoje latanie po sferze niebieskiej:haha:

lYE9DOF.jpg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.