Skocz do zawartości

C4P/I MarS 1:72


Andrzej_LK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 172
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

co do realiów pokoju to racja absolutna - ale ja nie robię realiów pokoju.... moim celem jest pokazanie pojazdu zmęczonego kampanią wrześniową, prawie już porzuconego. kierowca zakrywa twarz dłońmi, jest załamany, zaraz pójdzie przebijać się na Węgry lub do Rumunii - taki jest pomysł

driver.jpg

nie wiem tylko, co z tego wyjdzie.

Jarku, jak wyglądały te stelaże? bardzo mnie to zainteresowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę sobie przypomnieć, gdzie widziałem ciągnik z długą skrzynia zakrytą plandeką, ale ostatnio gdzieś je na pewno widziałem. Stelaże wyglądały pewnie tak jak w wersji krótkiej. Te (raczej) 3 rurki dodadzą modelowi "delikatności".

 

cca4d719174a4bf3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zdjęcie jest mi znane, natomiast nie znam zdjęcia ciągnika z długą skrzynią i stelażem. znawcą nie jestem (wręcz przeciwnie) za to wiem, że Ty tak. więc w ciemno biorę się za stelaże, choć łatwe nie będą, ale jak przypomnisz sobie gdzie widziałeś i znajdziesz jakąś fotkę to się ucieszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Model nabiera coraz ciekawszych kształtów i kolorów, fakt reflektory "biją po oczach". Mam taką sprawę zakupiłem niedawno kartonowa wycinankę firmy GPM, Ursus A. Wiadomo pojazdy tego typu nie posiadały szyb po bokach budki kierowcy.Aale zamiast tego zauważyłem rodzaj żaluzji albo raczej brezentu rozwijanego. Czy sprawa w C4P wyglądała podobnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie było, natomiast nie wiem, czy był to brezent rolowany czy przypinany w razie potrzeby - może Jarekk, Widd lub Jendrass się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale tak to wygląda wg książki, lekko się zdoiło zdjęcie ale widać plandekę, zakładam że boczne osłony brezentowe też były:

IMG_5657.jpg

Drzwiczki brezentowe

IMG_5658.jpg

 

Co do bocznych "szyb-okienek" to w tej rodzinie wozów chyba stosowano takie celuloidowe okienka w brezentowych oprawach. W mojej półgąsienicówce wz 34 takie są więc może i w C4P też były, choć na fotkach nie widzę (na szybko).

Foty z "Pojazdy mechaniczne WP" A.Jońca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wicio ale Ty pokazujesz nam Ursusa A, a nie PF 621. Przy tworzeniu C4P i wz 34 bazowano na PF 621, a nie Ursusie (za Jońca, Szubański, Tarczyński Pojazdy WP 1939).

Ja stawiam na coś takiego prędzej:

http://www.s-model.com.pl/_strony/foto_strony/wz34x.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie zauważył do tej pory, że w Twoim modelu nie ma jaszczy na amunicję!

 

2b2812cc98dc7a16m.jpg

 

W modelu C4P GPM są tylko dwie rurki nad siedzeniami (więc tak jak w krótkim ciągniku).

 

Te ciągniki to co sztuka to chyba inny model. Znalazłem również wersję skrzyni z twojego modelu. Jednak goście siedzą wówczas bardzo wysoko (Pojazdy mechaniczne WP str 85).

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie zauważył do tej pory, że w Twoim modelu nie ma jaszczy na amunicję!

Bo wszyscy czekali na Spostrzegawczego Jarkka ;)

Myślę Jarkku że ten wykrzyknik na końcu jest zbędny.

Co do jaszcza, to czy chcesz mi powiedzieć, że Twoim zdaniem w tych dwóch pudłach na końcu ciągnika były jaszcze na amunicję ? W moim odczuciu pociski zmieściłyby się tam tylko w pozycji stojącej i to nie za wiele.

http://odkrywca.pl/zdj-cie-c4p,87879.html

http://www.1939.pl/uzbrojenie/polskie/pojazdy/c4p/index.html

jaszcze są holowane przez ciągnik Jarkku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem że rozpocznie się bratobójcza walka w sanacyjno-pzinżowskim obozie. Prawie mobilizowałem 1,2,3 Batalion Czołgów, 10 BKZmot już wali do Warszawy ;) ;)

Na odkrywcy są jakieś zdjęcia chyba ale tak strzelam trochę, czy widać dokładnie ? nie wiem, raczej słabo. Ja stawiam na jakieś przyrządy do konserwacji armaty/ciągnika/ przyrządy celownicze/rzeczy załogi (bo gdzie indziej, miejsca nie widać). Pociski w jaszczu, tyle tylko, że chyba powinien mieć (miał później) pneumatyki (tak samo jak działo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu "baterii śmierci" 16 dam maszerującej do Halicza 17.09.39 widać C4P z hb wz 14/19, są to ciągniki z długą skrzynią, widoczny na jednym zdjęciu tył i widać iż te skrzynie sa niższe od burty skrzyni ładunkowej oraz zwieńczone sa od tyłu poręczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu artyleria plot i widać, że burta jest nieco inna - to samochód warsztatowy.

http://derela.republika.pl/C4P_AA.jpg

Na tej fotce o której mówi jarusgoral jest haubica 100mm i jaszcz do niej + nieco zadatkowy ciągnik. Widać, że ma drewniane oparcia dla załogi (deska) który nie widać na reszcie zdjęć ciągnika, poza tym nie widać tych "skrzynek" na końcu ciągnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie jest to nadwozie warsztatowe, na fotce widać załogantów siedzących za kierowca także przedział ładunkowy krótszy, z tego co pamiętam w pojazdach warsztatowych były montowane tokarki, stoły warsztatowe i agregaty więc tam nie zmieściłoby się. Ale wyraźnie widać iż burty są stalowe. To co na przyczepce to chyba nasłuchownik Goertza (chyba). A wracając do C4P w interesującej nas wersji to większość zdjęć ze Schneiderką jest chyba z testów prototypu z działem i jaszczem na drewnianych kołach więc mógł się nieznacznie różnić od seryjnych ciagników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby to był nasłuchownik, przyczepa jest za mała, prędzej agregat prądotwórczy.

Jeśli nie jest to nadwozie warsztatowe, to jakie ? W takim razie mamy do czynienia z stosunkowo unikalnym zdjęciem, unikalnego wariantu wozu.

Za tym, że to warsztatowa wersja przemawia kształt:

a) rączki/uchwytu na końcu płyty bocznej

b) kształt błotników i ich wysokość względem gąsienic

 

Skąd wiesz jak wyglądała w środku warsztatowa wersja C4P bo ja znam 1, max 2 fotki, bez wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy unikalny raczej nie, trzeci w kolumnie wydaje się być taki sam, dwa warsztatowe w jednej baterii??? mało prawdopodobne, w przyczepie bliźniacze koła więc ciężki ładunek, jeśli nie Goertz to pewno amunicja. A co do wyposażenia warsztatówek to było raczej standardowe i bardzo podobne we wszystkich wozach, ze względu na przeznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy unikalny raczej nie, trzeci w kolumnie wydaje się być taki sam, dwa warsztatowe w jednej baterii??? mało prawdopodobne, w przyczepie bliźniacze koła więc ciężki ładunek, jeśli nie Goertz to pewno amunicja. A co do wyposażenia warsztatówek to było raczej standardowe i bardzo podobne we wszystkich wozach, ze względu na przeznaczenie.

 

Nie przekonałeś mnie.

Agregat jest niby lekki ?

Dwie warsztatówki w kolumnie ? A dlaczego nie, może to też kompania gospodarcza/techniczna. Co do wyposażenia wozów to nawet się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.