Gość Napisano 6 Stycznia 2009 Share Napisano 6 Stycznia 2009 Ale sobie radzimy Jeszcze parę debat z Jendrassem na gg sobie zrobimy, w tym o ścianie silnika (dostęp przez kurtynę żaluzji), o akumulatorach, instalacji elektrycznej, czy o samym silniku i będzie gites Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 8 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2009 Wykroiłem dziś wszystkie malutkie części do silnika, szlifuję akumulatory, przemyśliwuję nad koszem wieży. Jest za to inny problem - chłodnice. Te pochodzą z ciągnika C7P. Są nieco inne, szersze, ustawione za silnikiem. Bez wiatraków, które były mocowane na stelażu. Tymczasem tutaj widzimy, że chłodnice są inaczej ułożone, mniejsze i mają wiatraki. Poza tym ta "rura" w której jest wiatrak wydaje się nienaturalnie długa. I co teraz ? Przyznam się, że ten wóz zaczyna mnie męczyć powoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2009 Share Napisano 8 Stycznia 2009 Przyznam się, że ten wóz zaczyna mnie męczyć powoli. Hehe, a mnie nie Źle kombnujesz. Po prostu użyj tych co masz, i tak w 7TP nie dojdziesz naprawdę wiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 8 Stycznia 2009 Share Napisano 8 Stycznia 2009 I co teraz ?Przyznam się, że ten wóz zaczyna mnie męczyć powoli. Ty weź nie denerwuj ludzi Jak to zmęczył ciebie, nie jest to łatwe, a nawet trudne, ale dawaj, kupa ludu czeka na ten model, głowa do góry !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2009 Share Napisano 8 Stycznia 2009 Wow, Skala pociesza Jendrassa. To teraz tylko czekać aż Tusk z Kaczyńskim padną sobie ze szklochem w ramiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 8 Stycznia 2009 Share Napisano 8 Stycznia 2009 widd bo jeszcze wykraczesz... A ja myślę, że chłodnice kształtem budowy są takie same jak te z C7P a tylko ich oświetlenie daję złudzenie iż są jakieś takie przepastnie długie/głębokie (te "rury" oczywiście). Jendrass1 rób nie marudź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 8 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2009 A ja myślę, że chłodnice kształtem budowy są takie same jak te z C7P a tylko ich oświetlenie daję złudzenie iż są jakieś takie przepastnie długie/głębokie (te "rury" oczywiście). Nie bardzo właśnie. Jak już pisałem w ciągniku C7P i w 7TP silnik był w nieco innym miejscu (skrócenie wału w C7P). Przez co w ciągniku chłodnice były za silnikiem, a nie po jego bokach jak w czołgu. Nie wyssałem sobie tego z palca, pytałem rekonstruktora. Jendrass1 rób nie marudź Jak to mawiał Andrzej Kmicić do Kiemlicza "Łatwiej ludziom łby ścinać, niż modele kleić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pala127 Napisano 9 Stycznia 2009 Share Napisano 9 Stycznia 2009 To prawda- te chłodnice z C7P to nie to samo co 7TP. Były różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 9 Stycznia 2009 Share Napisano 9 Stycznia 2009 A jak tak to przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2009 Kolejna porcja: Zmienione chłodnice, jeszcze bez wiatraków: Wnętrze z dodanymi cięgnami, fotelem na szynach, cięgnem regulacji paliwa oraz zespołu pedałów paliwa i sprzęgła głównego. Tu wiać też miejsce gdzie będzie stelaż na akumulatory (koło lewej chłodnicy). No i najważniejsze dziś, wieża z koszem: Niestety dno kosza wyszło krzywo względem dna wozu, skutkiem czego wymaga poprawek. W koszu będą 2 stelaże na amunicję oraz pojemnik na zapasowe lufy do nkm (jeśli wejdzie). Do tego to szare "coś" imitujące urządzenia mechanicznego obrotu wieżą. Na samej wieży doszły dwa długie kątowniki (na liny przód-tył). Doszedłem do wniosku, że mimo spawania konstrukcji, podczas strzelania przy opuszczonych bocznych płytach z obu nkm, płyty przednie i tylne wpadałyby w olbrzymi rezonans. Poza tym boczna, ruchoma płyta musi się na czymś opierać w pozycji zamkniętej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Stycznia 2009 Share Napisano 9 Stycznia 2009 Panie Jendrass, ale się mogę odegrać. Cięgna za grube ))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2009 Panie Jendrass, ale się mogę odegrać. Cięgna za grube ))) Nie sądzę. Drut ma 0,5mm, czyli jakieś 1,75cm w rzeczywistości. Myślę, że jest ok. Nie zachowuj się jak "Expert" :P :P :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Stycznia 2009 Share Napisano 9 Stycznia 2009 Hehe, 1,75 cm. Narysuj sobie grubość drutu i zobacz czy to nadaje się na cięgło 175 mm. Wymień to na drucik z wiązki kabla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2009 Hehe, 1,75 cm. Narysuj sobie grubość drutu i zobacz czy to nadaje się na cięgło 175 mm. Wymień to na drucik z wiązki kabla. Co ? Drucik z wiązki kabla, którego użyłem ma 0,5 mm średnicy. czy 1,75 cm w rzeczywistości 1;1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Stycznia 2009 Share Napisano 9 Stycznia 2009 To dziwny kabel. Jak dla mnie za grube te cięgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 9 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2009 To dziwny kabel. Jak dla mnie za grube te cięgła. Pojedziemy, sprawdzimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 9 Stycznia 2009 Share Napisano 9 Stycznia 2009 No jak teraz wstrzymasz roboty, to dostaniesz kopa. Super wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 no dajesz lekcje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 10 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 10 Stycznia 2009 Już miałem napisany wielki post i mi go wcięło !!! Po kolejnym seminarium z Widdem ustaliliśmy kilka rzeczy: - zapasowe lufy do nkm, z racji swojej długości wylądują wewnątrz kadłuba - ostatecznie rozwiązany został problem amunicji W wozie będzie 6 stelaży: - 2 w wieży jako podręczny zapas - 2 w koszu wieży, - 2 w kadłubie wozu Każdy stelaż to 9 magazynków po 135 pestek, łącznie 810. Taki zapas amunicji dawałby możliwość młócenia po szkopach przez 75 sekund z obu działek - generalny kipisz Przyjąłem wariant 15pestkowych magazynków, chociaż na dio może pojawią się też bębnowe 100 - w końcu to ma być rajd testowy Wyprostowałem wieżę i od razu wygląda urokliwiej, a nie jak kopnięta w tyłek zgarbiona starucha. Trzeba jeszcze jakoś urozmaicić kosz, bo smutno wygląda. Potrzebuję porady: 1. Jak wykonać imitację spawów na wieży (łączenie płyt) 2. Potrzebuję coś z czego mogę wykonać przewody łączące chłodnice-silnik-układ wydechowy. Całe to łączenie będzie dość problematyczne i skomplikowane, tak samo jak instalacja paliowa, której szkiców nie ma. Wszystko na czuja. Przewód musi mieć między 1-2mm średnicy, być giętki i najlepiej karbowany. Coś jak tu: Ustaliłem też kolejność produkcji następnych wozów: - do końca stycznia kończę tą muchołapkę - w lutym zrobię podwozie do PZInża 202 - na marzec zostawię sobie kuchnie polową wz 36, akurat na miesięczny pobyt w Burkseli ale się gospodarze zdziwią jak zacznę im modelować pod nosem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 Jendrass - sposób na spawy jest prosty. "Ryjesz" na krawędziach pod linie spawów niewielkie rowki kotwiące, oklejasz taśmą wokół, żeby nie zalać całego modelu, nakładasz szpachlę Gunze (ona jest jak dla mnie najlepsza do tego celu), czekasz kilka minut, aż zacznie wiązać. "W tak zwanym międzyczasie" bierzesz wykałaczkę, ścinasz pod kątem końcówkę (na płasko) i intuicyjnie zaczynasz wyciskać fakturę spoiny. Może w opisie to się wydaje skomplikowane, ale trochę poćwiczysz i będzie gites-malines, jak cały czołgutek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pala127 Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 Jest jeszcze jeden sposób na spawy- ale nie wiem czy zadziała na tych płytkach białych co z nich kleciłeś wieżę. Ad rem- nad świeczką wyciągasz sobie ramkę wtryskową w takie długie cienkie nitki (mniej więcej o szerokości żądanego spawu). Następnie przyklejasz taki wałeczek w miejscu gdzie ma powstać spaw (np łączenie dwóch krawędzi płyt). Polewasz wzdłużnie klejem i jak klej odparuje a elementy będą "miękkie" albo plastyczne odciskasz nożykiem/śrubokrętem/wykałaczką fakturę spawu. Co do połączeń układu chłodniczego- nie wiem czy to się nada średnicą- może być za grube- kiedyś do zestawów naprawczych do wentylków rowerowych dodawali takie rurki gumowe grubości ok 3 mm, puste w środku- gdybyś coś takiego kupił mogłoby zdać egzamin. Albo może dałoby się coś takiego ściągnąć z samych nowych wentylków. Aha- jeszcze jedno mi przyszło do głowy- może użyjesz izolacji z cienkich żył/przewodów elektrycznych - są elastyczne- cieńkie itp. Możesz też (ale to trzeba by spróbować jak wyjdzie) taką izolację opleść naokoło pojedynczym cienkim drucikiem i wyjdzie wtedy taki efekt "perforacji" czy jak to tam nazwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 nad świeczką wyciągasz sobie ramkę wtryskową w takie długie cienkie nitki... Ta metoda nie sprawdzi się w przypadku zewnętrznych krawędzi wieży (trzebaby te pręciki nacinać, żeby powstała jakaś większa powierzchnia klejenia). Pręcik ciągniony z ramki jest dobry, gdy spaw wypada na kącie prostym - "wewnętrz" niego. Poza tym spawy pachwinowe (najpowszechniej używany typ spoiny do łączenia płyt pancernych) są w rzeczywistości prawie płaskie (patrząc w przekroju), a pręcik nie (oczywiście możnaby zeszlifować)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 11 Stycznia 2009 Share Napisano 11 Stycznia 2009 Jendrass - sposób na spawy jest prosty. "Ryjesz" na krawędziach pod linie spawów niewielkie rowki kotwiące, oklejasz taśmą wokół, żeby nie zalać całego modelu, nakładasz szpachlę Gunze (ona jest jak dla mnie najlepsza do tego celu), czekasz kilka minut, aż zacznie wiązać. "W tak zwanym międzyczasie" bierzesz wykałaczkę, ścinasz pod kątem końcówkę (na płasko) i intuicyjnie zaczynasz wyciskać fakturę spoiny. Może w opisie to się wydaje skomplikowane, ale trochę poćwiczysz i będzie gites-malines, jak cały czołgutek Smile. w ten sam sposób, jak mi dzis opowiadał Wodzik, wykonał i wypukłe spawy Poczekamy na fotki, to zobaczymy - ale patent niezły, trzeba przyznać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Stycznia 2009 Share Napisano 11 Stycznia 2009 1. Jak wykonać imitację spawów na wieży (łączenie płyt) Jendrass, gdze ty chcesz spawać? Pierwszym pojazdemz spawanym miał być Pzinż 160. Z racji ceny Twój 7TP plot musiałby być nitowany! W roku 1939-40 na wóz pomocniczy nie poświęcanoby tyle uwagi! 2. Propoyzcje wykonanania: przycięta rurka, wypraska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 11 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2009 w ten sam sposób, jak mi dzis opowiadał Wodzik, wykonał i wypukłe spawy Poczekamy na fotki, to zobaczymy - ale patent niezły, trzeba przyznać. Gdzie jest ten patent ? Podrzuć lineczka łaskawco. Skłaniam się ku spawom ze szpachlówki, ja mam revela, powinno być ok co ? 1. Jak wykonać imitację spawów na wieży (łączenie płyt) Jendrass, gdze ty chcesz spawać? Pierwszym pojazdemz spawanym miał być Pzinż 160. Z racji ceny Twój 7TP plot musiałby być nitowany! W roku 1939-40 na wóz pomocniczy nie poświęcanoby tyle uwagi! 9TP miał mieć już pancerz spawany, a podania głoszą, że wozy produkowane w trakcie wojny w PZInżu były już w tym standardzie. Skoro więc już w połowie 1939 roku potrafiono już u nas spawać płyty o grubości do 20mm, to nie wiem dlaczego nie miano by tego zrobić w 1940-41 roku ? Zwłaszcza przy budowie prototypu wozu, w którym można było przetestować różne rozwiązania. Nitowana wieża, jeszcze bardziej zwiększyła by masę, już i tak ciężkiej jak na możliwości czołgu wieży. Poza tym przypominam to jest wątek [sF]. Zastanawiam się, czy nie dodać skośnej płyty z przodu i nieco nie obniżyć tylej nadsilnikowej, tak jak w 9TP. Pala127 - nie bardzo rozumiem co z tą wykałaczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.