Skocz do zawartości

[SF] 7TP wersja plot - 2x20mm+wnętrze


Jendrass1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 507
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Melduję postępy prac.

 

1. Przedział silnika

a) wklejenie chłodnic i wiatraktów oraz skrzynek na ostrogi go gąsienic oraz stelaża akumulatorów.

b) założenie pasów napędzających wiatraki - napęd z wału silnika, rur wydechowych (jednej jeszcze brakuje)

IMG_4603.jpg

IMG_4605.jpg

2. Przedział główny

a) dodanie skrzynek, pudełek, stelaży na amo

b) dodanie wału Kardana

IMG_4606.jpg

IMG_4610.jpg

ściana boczna

IMG_4609.jpg

To podłużne zielone to docelowo pojemnik na zapasowe lufy do nkm

 

Fake - inny wał Kardna (ciut większy, z wkładu długopisowego Parkera - thx Widd) spowodował konieczność zmian w koszu wieży. Podobnie umieszczenie skrzynki na płycie oddzielającej przedziały.

Jak widać wszystko jeszcze bardzo robocze, porypane, niedomalowane etc ale na razie walka jest bezpardonowa, serio ;)

 

 

PS Kupiłem kilka dni temu z okazji urodzin podkład i szpachlówkę Guzne (do wieży) i czarnego Talena na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wygląda coraz bardziej apetycznie ale:

- dlaczego silnik z osprzętem jest cały czarny (dyskusja z tematu C7P)?

- węże do chłodnic zwykle są gumowe, twoje jakby w oplocie "bawełnianym" na dodatek niestarannie nawiniętym (sam takie oploty robiłem nawijając namoczoną w rozcieńczonym wikolu nitkę, włoski tak nie stoją),

- zbiorniki z mosiądzu musisz mocno utlenić, wyglądają jak polerowane,

- drobne części raczej maluję się przed przyklejeniem, bo później jest problem z aerografem, pędzelkowe podmalówki są widoczne.

- metalowa części przed malowaniem farbami akrylowymi trzeba zagruntować (osłona wału), bo będziesz miał problemy z pomalowanie.

 

PZDR Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Silnik z osprzętem nie jest jeszcze skończony. Wklejenie go, dopasowanie pasów itp zajęło mi sporo czasu.

- węże do chłodnic nie były gumowe. To że teraz się takie robi, nie oznacza, że tak było kiedyś.

1_copy559-1.jpg

Mi to tu na gumę nie wygląda, po prostu rury. Pewnie coś takiego:

beztytuug.jpg

Daj mi skończyć Jarku :P ;)

- zbiornik z mosiądzu utlenię. Byłbym głupi gdybym mając zdjęcia tego z C7P nie doprowadził by do odpowiedniego stanu.

- z drobnymi częściami dam sobie radę

- zastanawiałem się nad podkładem do wału. Guzne będzie ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz, że wtedy rury do chłodnicy nie byłe gumowe, to proszę o wyczerpującą odpowiedź: z czego były i gdzie to można potwierdzić (według mnie "od zawsze" były gumowe).

Natomiast na kolorowym zdjęciu rura (giętką) to przewód odprowadzającą spaliny do tłumika, a w zasadzie jego stalowa osłona. Przewodów do chłodnic nie umieszcza się w oplotach żaroodpornych bo to nie ta temperatura. Przy chłodnicy do pompy wodnej masz kawałek gumowego węża.

 

PS1. Jak wkleisz silnik, nie będzie szans na podmalówki silnika. Co do podkładu sprawdź na metalu. Ja kupiłem płyn poprawiający przyczepność na metal.

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=543780986

 

PS2. MiF nr 31 str. 29:

Układ chłodzenia silnika

Układ chłodzenia silnika składa się z chłodnicy, wentylatora, pompy wodnej i gumowych przewodów łączących!

 

PS3. Na twoim zdjęciu 7TP które to są przewody układu chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by jego ekscelencja B. czytał uważnie to by wiedział.

Suszarnia mokrych gaci ????

Jego ekscelencja tak tylko domniemywa, bo jakoś nie może się doczytać...

To już 18 stron

Jendrass nie bądź taki. plissss powiedz. Sam Biskup Cie prosi.

No nie daj się prosić :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piszesz, że wtedy rury do chłodnicy nie byłe gumowe, to proszę o wyczerpującą odpowiedź: z czego były i gdzie to można potwierdzić (według mnie "od zawsze" były gumowe).

Natomiast na kolorowym zdjęciu rura (giętką) to przewód odprowadzającą spaliny do tłumika, a w zasadzie jego stalowa osłona. Przewodów do chłodnic nie umieszcza się w oplotach żaroodpornych bo to nie ta temperatura. Przy chłodnicy do pompy wodnej masz kawałek gumowego węża.

 

PS1. Jak wkleisz silnik, nie będzie szans na podmalówki silnika. Co do podkładu sprawdź na metalu. Ja kupiłem płyn poprawiający przyczepność na metal.

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=543780986

 

PS2. MiF nr 31 str. 29:

Układ chłodzenia silnika

Układ chłodzenia silnika składa się z chłodnicy, wentylatora, pompy wodnej i gumowych przewodów łączących!

 

PS3. Na twoim zdjęciu 7TP które to są przewody układu chłodzenia?

 

No to żeś mnie zagiął ! Sprawdzę i dam znać, ale coś czuję, że będę się musiał pokajać. Coś mi te węże i rurki nie pasują.

7tpoo7.jpg

To schemat który stworzyłem z Widdem. Tym się kieruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Niestety, sesja nie daje czasu żeby poszaleć modelarsko. Jarekk miał sporo racji co to wydechu i rur chłodnicy. To dwa osobne organizmy.

Rurki łączące chłodnice i silnik były metalowe (miedź/mosiądz), a nie guma jak pisze Jarekk. Ta ostatnia występowała w roli łączników/uszczelniaczy. Średnica rur między 40-45mm więc tu się zgadza Tak to teraz wygląda, rurki trzeba ciut naprostować.

IMG_4616.jpg

IMG_4617.jpg

Poza tym prace stoją, ale jak bozia da do od piątku ruszam pełną mocą. Proszę o wsparcie moralne bo teraz się zacznie "ostro siostro" ;)

Jarekk dzięki serdeczne bo inaczej tkwiłbym w błogiej nieświadomości no i dzięki za P. JSJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jendrass, coś mi nie pasuje konstrukcja Twojego układu wydechowo/chłodzenia. Twoje przewody łączą wszystko jakby na "prowizorkę". Na zdjęciu wygląda to inaczej, podobnie na planiku z ostatniej strony "nowej" monografii 7TP. Kolektor spalin był z prawej strony. Z lewej przewód odprowadzający wodę z głowicy wygląda jak drugi kolektor (rdza).

 

PS. Z czego zaadoptowałeś chłodnice? Brakuje im chyba wymiaru ku górze (są za niskie i nie ma jak wyprowadzić z nich przewody chłodzące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jendrass, coś mi nie pasuje konstrukcja Twojego układu wydechowo/chłodzenia. Twoje przewody łączą wszystko jakby na "prowizorkę". Na zdjęciu wygląda to inaczej, podobnie na planiku z ostatniej strony "nowej" monografii 7TP. Kolektor spalin był z prawej strony. Z lewej przewód odprowadzający wodę z głowicy wygląda jak drugi kolektor (rdza).

 

Jarku jesteś ciężkim ale mocno motywującym i wymagającym partnerem.

Twój post zbiegł się z informacjami, znanego nam obu "JSJ" które rozwiały wszelkie niejasności dotyczące chłodzenia. Jak tylko skończę sesję (piątek - oby) biorę się do poprawek. Prowizorka zniknie.

Kolektor - jest z lewej strony silnika tak jak powinien być. Chodzi o inny rozkład rurek. Kolorek też trzeba zmienić - na czarny (?)

Wydech - z prawej strony silnika bezpośrednio łączący się z silnikiem.

Będą zmiany, obiecuję.

 

PS. Z czego zaadoptowałeś chłodnice? Brakuje im chyba wymiaru ku górze (są za niskie i nie ma jak wyprowadzić z nich przewody chłodzące.

Chłodnice z zestawu ARMO C7P. Teraz już wiem, że muszą być inne. Widd w swojej 7ce ma dokładnie takie jakich mi trzeba. Albo zrobię nowe od podstaw albo przerobie te.

 

Trochę błądziłem, ale pomoc przyszła w samą porę.

Jarku dzięki wielkie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... skoro jesteśmy awangardą IIRP na forum, to wymagania muszą być ....

 

- W starej monografii 7TP (str. 37) ze zdjęcia wynika, że chyba ten element z lewej strony silnika jest czarny. Jeśli reszta układu była oparta na rurkach miedzianych/mosiądz, ty chyba trzeba je doprowadzić do koloru zbiorników.

- Czy to zdjęcie rury wydechowej z TK-3 to pewniak? W TKS-ie wstawili osłonę z plecionki. Na starych rysunkach wygląda to jak "ciasno zwinięty płaskownik". W 10 TP też jest tego kilka centymetrów. Nie wygląda na malowane, może kolor przepalonej stali??

- Chłodnice przerabiaj z C7P. wystarczy je pooklejać paskami z polistyrenu w koło, z większą nadbudową z góry. Na zakończenie szerszy klocek i będzie super (oczywiście wszystko obrabiane rzadką szpachlówką). Najbardziej z chłodnicy eksponowana będzie tył o góra, więc czarny kolor resztę zamaskuje.

 

PS. Kadłub dziesiątki praktycznie ukończony. Pozostało na ten tydzień stanowisko kierowcy. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma być kierownica do jazdy na kołach i dźwignie do jazdy na gąskach. Stanowisko będzie mikstem 7TP i BT. Tablica chyba z boku jak w siódemce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... skoro jesteśmy awangardą IIRP na forum, to wymagania muszą być ...

Te pochlebstwa łechcą moje ego ;)

 

- W starej monografii 7TP (str. 37) ze zdjęcia wynika, że chyba ten element z lewej strony silnika jest czarny. Jeśli reszta układu była oparta na rurkach miedzianych/mosiądz, ty chyba trzeba je doprowadzić do koloru zbiorników.

Ano niby tak, przemalujemy. Rurki dokładnie tak jak piszesz.

- Czy to zdjęcie rury wydechowej z TK-3 to pewniak? W TKS-ie wstawili osłonę z plecionki. Na starych rysunkach wygląda to jak "ciasno zwinięty płaskownik". W 10 TP też jest tego kilka centymetrów. Nie wygląda na malowane, może kolor przepalonej stali??

Ostatnio tłumik był zdjęty, nie wiem dokładnie. Rura nie była na stałe. Dopytam.

- Chłodnice przerabiaj z C7P. wystarczy je pooklejać paskami z polistyrenu w koło, z większą nadbudową z góry. Na zakończenie szerszy klocek i będzie super (oczywiście wszystko obrabiane rzadką szpachlówką). Najbardziej z chłodnicy eksponowana będzie tył o góra, więc czarny kolor resztę zamaskuje.

Szkoda mi ich trochę, bo będę potrzebował do ciągnika (wannę przecież z Armo mam).

 

PS. Kadłub dziesiątki praktycznie ukończony. Pozostało na ten tydzień stanowisko kierowcy. Nigdzie nie znalazłem informacji, że ma być kierownica do jazdy na kołach i dźwignie do jazdy na gąskach. Stanowisko będzie mikstem 7TP i BT. Tablica chyba z boku jak w siódemce?

Pochwal się fotkami !

Tablica - na zdjęciach z poligonu nie ma. Powiedz mi czy Ty go chcesz zrobić na gładko czy w kamuflażu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dziewczyny !

 

 

Sesja zdana szczęśliwie bez pudła zatem zasiadłem do mojego 7TP Plot. Widd przegonił mnie w pracach nad wnętrzem ale cieszę się z tego bo to jemu należy się prymat "Pierwszego z wnętrzem 7TP". Od dziś mówisz Szacunek, myśli Widd

 

Musiałem nieco odpocząć po tym jak zawsze skrupulatyi Jarekk zdemaskował moje rurkowe nadużycia względem układu chłodzenia i wydechu To zostawiam na deserek - czyli dziś.

Wczoraj za to zakończyłem gratowanie przedziału załogi.

 

Skrzynka na różne graty, wzorowana na "Widdowej" z tym, że wzbogacona o okucia narożników niecałe 2 cm3

IMG_4620.jpg

Wnętrze wozu z lewą ścianą, a w nim powyższa skrzynia na graty, drewniana skrzynka na granaty, apteczka, stelaż na amunicję, torba z podręcznymi narzędziami (na wale), pojemnik ze smarem (ten czarny), gaśnica 0,75 kg, oraz dwa pudełka na ścianach na wkładki do wizjerów

IMG_4624.jpg

Ściana prawa - podłużny zasobnik na zapasowe lufy do nkm, drugi wewnętrzny stelaż na amunicję, krzesło kierowcy, skrzynka granatowa, niezbędnik (czarny)

IMG_4629.jpg

Całość w rzucie a tergo

IMG_4628.jpg

Przy syfieniu zbiornika paliwa wzorowałem się na tym z C7P, poszedłem bardziej w szary i lekko tylko czarny.

IMG_4114.jpg

Wnętrze przed syfieniem jeszcze, które nastąpi niebawem. Niektóre rzeczy (np stelaże amo) trzeba jeszcze domalować ale to spokojnie

i co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze wygląda SUPER. Jeżeli mogę, to chciałbym zaproponować Ci do "syfienia" Neutral wash -MIG-a. Będziesz zachwycony. Pamiętać jednak trzeba o testach na wraku bo można przesadzić. Wash-owanie kadłuba lepiej robić bez bambetli, jeśli już skleiłeś będzie trudniej.

Co do zbiornika to jak pamiętam na miedzi powstaje patyna która ma kolor z rodziny jasnozielonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.