Jump to content

Samoloty wielopłatowe - pytania i odpowiedzi...


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 212
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Krystian Ciechowicz kleił, napisz do niego.  https://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=88373  

"Late" czyli wersja późna miała prostokątne zakończenia płatów, w odróżnieniu do wersji wczesnej z nieco zaokrąglonymi końcówkami. Porównaj ze "SPAD XIII early" Eduarda :  Polską wersję możesz zr

Trzeba by sprawdzić u Morgały, jak to było z tymi SPADami. Informacji o kamuflażu jednak tam nie będzie (chyba, że są zdjęcia), a tylko potwierdzenia tej numeracji.

Posted Images

1:32 Fokker DR.I z Rodena - oglądałem i zapowiada się przyjemnie.

Też polecam. Sama nie robiłam, bo to nie mój poziom (może kiedyś xd), ale znajomy, bardziej doświadczony, robił i był bardzo zadowolony. A efekt naprawdę warty zachodu ; )

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Witam mam kilka pytań ;)

1. Posiada ktoś kalki do brytyjskic Panavia Tornado w 1/48 z Iraku '91 w piaskowym malowaniu od print scale ?

2. Są jakieś inne modele SU 27 w 1/48 poza tymi z Academy

3. Jaki model F15 wybrać aby zrobić go w japońskim standardzie (poza modelem tamiya F15J )

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam!czy jest jakas specjalna metoda do nakladania kalek kamuflarzu :ulowego; ;rombowego;,bo wlasnie otworzylem SSW D.III.i wydaje mi sie ze nie mam szans tego poprawnie wykonac normalnymi metodami.samolot jest w skali 1/48.Przesledzilem neta ,ale nie napatoczylem sie na nic w temacie.HELP!

Link to post
Share on other sites
Witam!czy jest jakas specjalna metoda do nakladania kalek kamuflarzu :ulowego; ;rombowego;,bo wlasnie otworzylem SSW D.III.i wydaje mi sie ze nie mam szans tego poprawnie wykonac normalnymi metodami.samolot jest w skali 1/48.Przesledzilem neta ,ale nie napatoczylem sie na nic w temacie.HELP!

 

Obawiasz się, że jedna duża kalkomania będzie trudna do położenia na całej powierzchni płata?

Link to post
Share on other sites

Tak,wlasnie tego sie obawiam,kalki wygladaja solidnie,bo to i nowy model,ale czegos tak duzego nigdy nie kladlem.zwykle stosuje mr.mark softer pod kalke i na.Moze potrzebne jakies inne preparaty,chodzi o to zeby maksymalnie wydluzyc czas manipulowania kalka

Link to post
Share on other sites
… wydaje mi sie ze nie mam szans tego poprawnie wykonac normalnymi metodami. samolot jest w skali 1/48 … ale czegos tak duzego nigdy nie kladlem …
Kładłem Lozenge na Fokker D.VII w tej skali. Spokojnie dało radę.
… chodzi o to zeby maksymalnie wydluzyc czas manipulowania kalka
Ja używam w tym celu Microscale Micro Set tylko pod kalkę.

 

Jeśli kalka prawie wyschła i nie „siadła” w nierówności modelu to dopiero wtedy Microsclae Micro Sol na kalkę.

Link to post
Share on other sites
Zawsze można pociąć na kawałki. Jeśli przetniesz je zgodnie z oryginalnym miejscem łączenia płótna, a potem nakleisz paski na żebrach, to nie będzie śladu po operacji.
Cos takiego zdaje sie sugeruje instrukcja,ale to mi sie wydaje jeszcze bardziej skomplikowane.A platy to trzeba najpierw pomalowac?kalka idzie na calosc ,wiec moze nie.
Ja używam w tym celu Microscale Micro Set tylko pod kalkę.
Czyli lepszy ten preparat?Moj sie nie nada?Jak juz wysmarujesz plata tym setem i polozysz nan kalke dlugo mozna jeszcze z nia powalczyc?
Link to post
Share on other sites
Zawsze można pociąć na kawałki. Jeśli przetniesz je zgodnie z oryginalnym miejscem łączenia płótna, a potem nakleisz paski na żebrach, to nie będzie śladu po operacji.
Cos takiego zdaje sie sugeruje instrukcja,ale to mi sie wydaje jeszcze bardziej skomplikowane.A platy to trzeba najpierw pomalowac?kalka idzie na calosc ,wiec moze nie:

 

Skomplikowane? Nadal są w sprzedaży aftermarketowe kalkomanie lozenge w pasach, nie dedykowane do konkretnego modelu i ja uważam to za lepsze rozwiązanie.

Pomaluj, przynajmniej krawędzie , kolorem zbliżonym do jednego z tych użytych na kalkach, żeby przy jakiejś niedokładności nie wyłaził tam plastik.

Link to post
Share on other sites
Ja używam w tym celu Microscale Micro Set tylko pod kalkę.
Czyli lepszy ten preparat? Moj sie nie nada?
Nie wiem. Dzielę się moim doświadczeniem — nie oceniam doświadczenia innych.
Jak juz wysmarujesz plata tym setem i polozysz nan kalke dlugo mozna jeszcze z nia powalczyc?
Jeśli dobrze pamiętam to miałem około 30 sekund. Ale to jest mocno subiektywne' date=' bo gdy „adrenalinka we krwi”, to „czas szybciej płynie”.

 

[b']Proszę[/b]. Zamiast

zastosuj polskie znaki i poprawną interpunkcję.

 

Nota Bene — historyjka

Mam w tym miesiącu krótko z forsą. Kiedy w dzień wolny od pracy stanąłem w jedynie mi znanym działającym sklepie przed wyborem albo MicroMask za 23 zł, albo nic to wybrałem zakup mimo odczucia tego w portfelu. Dzięki temu zakupowi przekonałem się, że jest to produkt nie dla mnie. Z tego powodu tydzień później stanąłem przed wyborem Humbrol Maskol za 13 zł, albo MR.HOBBY Mr Masking Sol Neo za 17 zł. Uznałem, że warto zaryzykować i poznać choć jeden wyrób firmy Gunze. Dzięki wcześniejszym kontaktom z maskolami Agamy i Wamodu wiem już który z wymienionej piątki lubię najbardziej, który najmniej, a co jeszcze ważniejsze jakie kazdy z nich ma moim zdaniem wady i zalety. Cała ta historyjka stała się dzięki działaniu, bez siedzenia na forum i zadawania wielu pytań.

Nota Bene — wniosek

Życzę tobie i podobnym więcej odwagi w osobistym działaniu, a mniej „siedzenia w internecie”.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam

Sklejam samolot Breguet 14A2 z Eskadry Litwy Środkowej, zastanawiam się jaką zielenią pomalować kadłub i górę skrzydeł w skali farb Humbrol, myślałem o :Light green - Humbrol No.159 Khaki Drab.

czy to jest słuszna koncepcja?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam

Niedługo mam zamiar ruszyc z pracami nad spitfire'em. Chciałbym się dowiedzieć czegos odnośnie koloru wnętrza kokpitu. Czy stosujecie dedykowany kolor farby, czy można użyc tez innej zieleni, lub jakichś mieszanek, co by mogło przyblizyc ten kolor ?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Witam chciałbym sobie zrobić spis szmatopłatów z okresu pierwszej wojny światowej które latały także w polskich barwach (aby potem je wykonaćw takim malowaniu), narazie mam tyle:

 

1. Salmson 2A2

2. Bristol F2b Fighter

3. Breguet 14A2

4. Albatrosa D.III (Oef)

5. Fokkery E.V/D.VIII

Link to post
Share on other sites
… z okresu pierwszej wojny światowej które latały także w polskich barwach … narazie mam tyle:

1. Salmson 2A2

2. Bristol F2b Fighter

3. Breguet 14A2

4. Albatrosa D.III (Oef)

5. Fokkery E.V/D.VIII

Fokker D.VII, Sopwith F.1 Camel, …, szukać „Polskie samoloty wojskowe do 1939 roku” na stronach polskiej wikipedii poświęconych wczesniej wymienionym typom odfiltrować pożądane.
Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...

Obecnie walczę z "Kukuruźnikiem" 1/72 ICM-u. Standartowo wszystkie wszystkie linki dotychczas robiłem z żyłki 0,09 mm. Problem z żyłka jest taki, że po pewnym czasie delikatnie się kurczy. Gdzieś kiedyś wyczytałem o niciach chirurgicznych. Moje pytanie jest takie: jak odczytywać podane grubości? Oznaczenia na niciach takie jak np. 2/0 czy 0/4 nic mi nie mówią. Czy wie ktoś jak to odczytać w milimetrach?

Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Sklejam w obecnej chwili Fokkera Dr. 1 i zabieram się za chwile za malowanie.

Z tego co widziałem to większość modeli wielopłatowych jest "czyściutka", a ja chciałbym dodać jakieś ślady zużycia materiału.

Znalazłem w sieci coś takiego:

 

a5126401-10-425%20sample.jpg

Źródło: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1672188&page=13

 

Oczywiście, element jest za mocno pokiereszowany. Chodzi mi o to czy delikatne ślady zadrapań/obić podczas użytkowania samolotu mogłyby się pojawić? Czy raczej obsługa zaraz zajmowała się naprawą i po zużyciu nie było śladu?

Czy jakieś inne efekty zużycia mogłyby się pojawić?

 

np na tych zdjęciach widzę jakieś smugi, z tym, że nie wiem na ile to efekty pogodowe a na ile to mógłby być jakiś kamuflaż?

 

attachment.php?attachmentid=5229&d=1410428869

 

Dr1_213_17Kempf.jpg

 

Z góry dziękuję za odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Smugi które widzisz to specjalny kamuflaż. Co do efektów "zużycia" modeli "szmatopłatów" to Cię rozczaruje. Przeważnie nie zdążyły się zużyć. Średni czas użytkowania jednego samolotu to ok. 2-3 tygodni. Jeśli chcesz coś z nimi zrobić to jedynie wycieki olejów z silnika, obłocenia kół i spodu dolnego płata skrzydeł i odpowiednie cieniowanie w okolicach żeber na skrzydłach i powierzchniach sterowych. Dużo ciekawych informacji możesz pozyskać z forum http://forum.ww1aircraftmodels.com/

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam poszukuję zdjęcia Avro biplane typ D 1911 zakupiłem model linberga i jest strasznie uproszczony (kratownica jest odbita na płaskim kawałku plastiku) i czeka mnie wykonanie kratownicy

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.