artoor_k Napisano 2 Stycznia 2009 Share Napisano 2 Stycznia 2009 Micro Set nie służy tylko do układania kalek.Można go użyć do ich ściągnięcia.Duża kropla Seta na kalke i powinna odejść bez pomocy Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 (edytowane) Po dość długim poszukiwaniu sposobu wykonania własnych kalkomanii natrafiłem na temat drukowania kalek na "domowych drukarkach&". Znalazłem dwa materiały które się nadają na to: -Kartka A4 biała - przeznaczona do drukowania na drukarkach atramentowych. -"Pusta kalkomania " dostępna w sklepach internetowych (Clear Decal)- ten też chcę omówić. Mimo iż pytałem na forach, a nawet u producenta jak drukować na tej że kalce, jak się z nią obchodzić nie uzyskałem ostatecznej odpowiedzi. Z związku z czym zamieszczam „moje doświadczenia” dla takich jak którzy chcą wykonać własne kalki. Tym co skłoniło mnie do robienia swoich kalek być jest fakt że postanowiłem zrobić Scanie pewnej firmy. 1.Prace zacząłem od projektu w Corelu (może być dowolny program graficzny, a nawet WORD) Poniżej przedstawiam zrzut ekranu z zaznaczoną kalką na podstawie której się uczyłem. 2.Po zaprojektowaniu przyszedł czas na drukowanie (najważniejsze) Prace rozpocząłem od przygotowania zwykłej kartki do celów próbnych. Przygotowanie takiej kartki (kartek) polegało na zmniejszeniu jej do wielkości kalki tj.260x180mm. Kartka ta posłużyła mi jako test jak zostaną ułożone moje zaprojektowane kalki na oryginalnej kalkomanii oraz test jak zachowa się drukarka(Każda drukarka ma inne wymagania co do ustawień drukowania i sposobu drukowania, także każde ustawienia dotyczące drukarki należy przeprowadzać dla tej drukarki na której będziemy drukować). Problem w wielkościach polega na tym że każda drukarka inaczej się zachowuje jeśli włożymy do niej inny papier niż A4. Problemy jakie możemy napotkać: · Drukarka odmawia nam pobrania papieru (Błąd rozmiaru papieru) – należy w opcjach drukowania zmienić rozmiar papieru na wielkość kalki w tym wypadku 260x180 mm. (Dla drukarki którą ja drukowałem rozmiar papieru przed wydrukiem był bez znaczenia połykała wszystkie rozmiary, dopiero po wydruku pisała że jest zły papier, ale to dopiero po wydruku.) · Ułożenie kalek w naszym programie może być takie że drukarka ich nie nadrukuje na papierze, obszar wydruku w „naszym” programie graficznym będzie zbyt duży niż kartka którą włożymy do drukarki. – rozwiązaniem tego problemu może być sposób podany wyżej, czyli zmiana w ustawieniach drukowania rozmiaru kartki, wtedy pogram sam zmieni obszar wydruku przez co w samym oknie programu nasza kartka się mniejszy. Drugim rozwiązaniem tego problemu jest w naszym programie ustawienie „dla siebie” obszaru wydruku poprzez narysowanie kwadratu na obszarze wydruku lub pomocniczych prowadnic jak ja to zrobiłem w swoim projekcie. Za zrzucie są to te przerywane linie, wyznaczają mi one obszar mojego papieru kalkowego czyli o wymiarach tj.260x180mm. Ten sposób jest najłatwiejszy (jeśli drukarka pobiera kartki różnych rozmiarów) ze względu że dokładnie widać jak pojedyncze kalki zostaną rozmieszczone. Jeśli wydruk kalek na zwykłym papierze nas zadowala czyli jakość, rozmieszczenie, obszar wydruku można przystąpić do samego drukowania. 3.Wydruk kalek (z mojej małej wiedzy technicznej i małego doświadczenia z taką kalką) możemy wykonać tylko na drukarce laserowej. Powodem dla jakiego nie możemy tego zrobić na drukarce atramentowej jest fakt że tusz drukarski nie jest odporny na wodę do której potem włożymy kalkę w celu jej przyklejenia, nadruk po prostu by się rozmył. Toner z drukarki laserowej daje nam to że nadruk w kontakcie z wodą się nie rozmazuje, albo jak ktoś powiedział na jednym forum „NADRUK SIĘ ŚCIERA”. W moim przypadku gdzie miałem do czynienia z drukarką laserową firmy HP z oryginalnymi tonerami nadruk się ,ani nie rozmył, ani się nie starł po przejechaniu palcem. Drukarka laserowa daje nam jeszcze wysoką jakość wydruku o co na w końcu chodzi. Jedyną wadą drukowania jak i w drukarce laserowej jak i w drukarce atramentowej jest fakt że nie jesteśmy w stanie na kalkach uzyskać białego koloru. Cały obszar biały jest jako przeźroczysty. I w tym miejscu pojawia się problem którego nie da się obejść stosując papier wyżej opisany. Jeszcza jedną rzeczą o której zapomniałęm wspomnieć to jest ustawienie trybu drukowania na folie - w przypadku laserówek ma to kluczowe znaczenie ponieważ laserowka w tym trybie drukuje wolniej i z mniejszą temperaturą co chroni kalkę przed zniszczenie. Gotowy wydruk już z wyciętą kalką loga Scani poniżej: 4. Wycinanie kalek. Ze względu że to jest uniwersalna kalka obszar filia która jest podstawą kalki znajduje się na całej powierzchni kalki w celu uzyskania jak najlepszej „nalepki” musimy dokładnie wycinać elementy z jak najmniejszą ilością tła w przeciwnym wypadku nasza kalka będzie widoczna na modelu. W tym celu należy użyć dobrych i małych nożyczek. Musimy pamiętać także o tym żeby wycięta kalka nie miała ostrych rogów lub wcięć gdyż po włożeniu do wody kalka po prostu w momencie ściągania jej z papieru porwie się, by uniknąć tego kalkę powinno się wycinać z pewnym konturem jak najbardziej zbliżonym do okręgu. Zresztą jak przyjrzeć się kalką fabrycznym pod światło także zauważymy że kalka na papierze też ma pewien zapas i nigdy nie jest to dokładnie nasz przykładowy kontur który chcemy nanieść na model. 5. Naklejanie Kolejny niesamowicie ważny etap to moment gdy nasze wymarzone kalkomanie mają trafić na model. Szperając dużo po necie na temat kalek natknąłem się na preparaty do nakładanie kalek i postanowiłem jeden nabyć. Oto on: Po długim dochodzeniu jak z tym się obchodzić doszedłem do zadowalającego efektu. Na początku tym ze specyfikiem posmarowałem powierzchnię na którą ma być przyklejona kalka. W celu naniesienia płynu wykorzystałem pędzelek który (za pozwoleniem Kochanej mamy) służy do bodajże nakładania cieni pod oczy. Pędzelek ten jest niesamowicie gęsty ,a zarazem delikatny i miękki. Oto on: Po naniesieniu płynu czas na naklejenie. W celu odklejenia folii z papieru „transportowego” wkładam wyciętą kalkę do wody na chwilę, jak zauważyłem dużo krócej (ok. 5 sek ) należy czekać aż filia zejdzie, gdzie jak sprawdzałem dla oryginalnej kalki z italeri o podobnej wielkości w tej samej wodzie o tej samej temperaturze należy poczekać ok. 10 sek. Z związku z czym musimy być jeszcze bardziej ostrożni. W momencie kiedy folia zaczyna nam się ślizgać po papierze przenosimy ją na model w miejsce gdzie wcześniej smarowaliśmy specyfikiem do kalek. W celu przeniesienia folii na model całą folie wraz z panierem dajemy nad miejsce docelowe po czym lekko przytrzymując filię zsuwamy na model poprzez wyciągnięcie papieru spod kalki (ta metoda jest moja metodą i wiem że jest kilka innych metod by folie bezpiecznie przenieś z papieru na model. W tym momencie zaczyna się walka z czasem. Sprawnym ruchem należy usunąć jeśli jest krople wody z kalki, w tym celi najlepsze są ręczniki kuchenne lub chusteczki jednorazowe. Do tego celu nie stosujemy żadnej waty, a także ściereczek które mogły by pozostawić malutkie włoski pod kalką albo ją uszkodzić, ewentualnie można użyć patyczków higienicznych lecz wtedy trzeba bardzo uważać. Gdy już kalka leży w miejscu który chcieliśmy przychodzi czas na kosmetykę, i w tym momencie jest pełne pole do popisu dla maminego pędzelka. Troszkę płynu do kalek i delikatnym ruchem dociskam kalkę do powierzchni i wyciskam pęcherzyki powietrza spod kalki. Płyn ten zmiękcza kalkę na tyle że nadmiar może zaszkodzić, kalka po prostu stanie się strasznie elastyczne i powstanie efekt który jest widoczny na zdjęciu. Literka S która była w linii z resztą po sprawdzeniu czy płyn nie wpływa na trwałość kalki po prostu się naciągnęła. Zjawisko te można porównać do rozciągania gumy. Przyznaję że potraktowałem kalkę ostro palcem i obaliłem mit który mówił że kalka będzie się zdzierać. Kolory pozostały bez zmian a dzięki świetnemu specyfikowi do nakładania kalek kalka się nie podała tylko rozciągłą. Dokładniejsze zbliżenie widać poniżej. Kalkomania jest wielkości 25x15mm Na tym chciał bym zakończyć mój mały artykuł o kalkach. W razie pytani chętnie odpowiem i podzielę się doświadczeniem. Dalsze zdjęcia będą mogły się pojawić na mojej relacji gdzie już na konkretnym modelu będę przyklejał moje kalki. Jak dla mnie kalki te są super, jakością nie odbiegają od fabrycznych kalek. Oczywiście trzeba przestrzegać następujących zasad: 1. Dobry projekt 2. Dobra LASEROWA drukarka. 3.Ustawienie trybu drukowania na FOLIE 4. Sprawny sposób nakładania kalki na model. 5. Ten specyfik do nakładania kalek- lecz bez też chyba da radę przykleić. PS> Z góry przepraszam za jakieś błędy stylistyczne w artykule, z wykształcenia jestem prawie inżynie nauk technicznych. Piszę ten artykuł ze złości że ludzie wypowiadają się na forum nie mając wogóle pojęcia o sprawie. Po moich doświadczeniach mam wrażenie że ich porady i sugestie były ich czystym wymyslem któy zrodził się w ich szalonych główkach. Na MW spotkałem się z terorią że można na tym malować i potem naklejać, do tej teori się nie odnoszę gdyż nie wypróbowałem i nie wim jaki jest efekt tego. Edytowane 11 Stycznia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 Kalkomanie wyszły super! możemy wykonać tylko na drukarce laserowej. Powodem dla jakiego nie możemy to zrobić na drukarce laserowej jest fakt że tusz drukarski nie jest odporny na wodę do której potem włożymy kalkę w celu jej przyklejenia, nadruk po prostu by się rozmył. Mała korekta - jeśli zrobimy wydruk kalkomanii na papierze przeznaczonym do drukarek atramentowych, gotowy wydruk trzeba po prostu psiknąć bezbarwnym lakierem. Wtedy nadruk sie nam nie rozmyje w wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomasgt Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 Mała korekta - jeśli zrobimy wydruk kalkomanii na papierze przeznaczonym do drukarek atramentowych, gotowy wydruk trzeba po prostu psiknąć bezbarwnym lakierem. Wtedy nadruk sie nam nie rozmyje w wodzie I pytanie: Czy po psiknięciu kalki lakierem nie robi się ona sztywna?? Chodzi mi o nakładanie takich kalek na elementy zaokrąglone?? Lub czy np. taki lakier później nie odpryskuje na takich zaokrąglonych elementach?? I drugie pytanko: Wystarczy jedna warstwa lakieru, czy trzeba np. dwie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 Oj truckman świetna robota Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aqws99 Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 pytanie ja bym jeszcze dosał pytanie... czy tusz z atramentóki nie rozpłynie się, pod wpływem lakieru, wkońcu to też ciecz... jakiego lakieru użyć aby nie działał agresywnie i jednocześnie zabezpieczył przed wodą przy nakładaniu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 Z doświadczenia wiem, że nie opłaca się drukować plujką bo tusz wcale nie wysycha i nawet na drugi dzień rozmazuje się na papierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł216 Napisano 10 Stycznia 2009 Share Napisano 10 Stycznia 2009 truckman ładnie ci te kalki wyszły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 11 Stycznia 2009 Share Napisano 11 Stycznia 2009 piekny opis i wykonanie, oby wiecej takich rzeczowych artykułów - nie w gazetach, a na 4um, dostępne dla każdego ! super ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 11 Stycznia 2009 Share Napisano 11 Stycznia 2009 Grzes z tego co wiem są dwa rodzaje kalek białych przeznaczonych właśnie do druku, jedna z nich jest specjalnie przeznaczona do druku atramentowego, i jak już się doczytałem do druku na takiej kalce używa się tuszy fotograficznych które mają całkiem inne właściwości niżeli zwykłe tusze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TankRed1070 Napisano 13 Stycznia 2009 Share Napisano 13 Stycznia 2009 truckman, świetnie napisany, rzetelny artykuł. Wyrazy uznania. Sam zamierzam niedługo podrukować trochę kalek i chętnie dodam tu swoje doświadczenia. Jest jeszcze jedna sprawa, która nurtuje wielu z nas: jak wydrukować BIAŁE kalki?? Z mojego rozeznania drogi mogą być dwie: 1. Biała kalkomania, którą zadrukowyjemy kolorem podkładu. Najgorszą rzeczą będzie dobranie odpowiedniego koloru. Nie wiem - pomysł czysto teoretyczny. 2. Wykorzystanie tzw. drukarki termosublimacyjnej, która podobno potrafi na biało drukować. Na innych forach znalazłem poradę, że warto przygotować sobie (w Corel-u np.) szablon i przejśc się do punktu tzw. "małej poligrafii" gdzie robią nadruki na różnych dziwnych przedmiotach (koszulkach, długoposach, kubkach itp). Podobno za drobną opłatą wydrukują na papierze do kalek tak samo. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takim podejściem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 14 Stycznia 2009 Share Napisano 14 Stycznia 2009 Właśnie tu jest problem.... By mieć białą kalkę wydrukowaną w "czterech ścianach" można kupić biały papier do kalek. Ma to format A4 znalazłęm jeden sklep polski który to kiedyś miał, na eBayu też się pojawiają lecz niestety jest to jak dla mnie bardzo drogie ok 40-50 zł za kartkę z przesyłką. Jak się na tym drukuje niestety nie miałem jescze przyjemności drukować. Wykorzystanie tzw. drukarki termosublimacyjnej, Co do tej drukarki to pierwszy raz słyszę o takiej drukarce. Jeśłi jest taka drukarka to przypuszczam że ta kalka co ja jej używaełem czyli tej czystej jest super do tego. W końcu jakaś musi być drukarka która drukuje na czystych kalkach, wkońcu firma sprzedająca kalki drukują na biało... Z tymi małymi poligrafiam jest różnie, byłem w jednej bo chciałęm kupić PCV i podpytać co mają ciekawego to mnie wyśmiali i powiedzieli że oni nie robią takich rzeczy, a jeśli nawet to się im nie opłaca robić takich małych rzeczy. Takie ja miałem przygody, być może ktoś inny trafił na bardziej otwartą firmę. PS>Pani raz w hurtowni papierniczej mi powiedziała że miała kiedyś taki papier do druku nalepek i był on "bardzo cięki " jak ona to określiła i była pewna że to nie był taki zwykły papier samoprzylepny, lecz jak sama powiedziała nie sprowadzają tego bo to jest drogie i nikt tego nie kupuje. Więc moze warto popytac gdzieś w dużych papierniach moze mają jakiś ciekawy papier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 14 Stycznia 2009 Share Napisano 14 Stycznia 2009 Grzes z tego co wiem są dwa rodzaje kalek białych przeznaczonych właśnie do druku, jedna z nich jest specjalnie przeznaczona do druku atramentowego, i jak już się doczytałem do druku na takiej kalce używa się tuszy fotograficznych które mają całkiem inne właściwości niżeli zwykłe tusze. No dokładnie, spotkałem się z papierem przeznaczonym do laserówek albo atramentówek. Ale o tych specjalnych tonerach to już nic nie wiem. A odnosnie innych pytań: Mi kolega drukował godła atramentówką, potem psiknął lakierkiem bezbarwnym matem i nic się nie rozpłynęło. Jak to jest z nakładaniem takich kalkomanii na powierzchnie obłe? Przyznam, że nie robiłem tego. Obiecuję, że wkrótce przeprowadzę testy i napisze o ich wynikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TankRed1070 Napisano 14 Stycznia 2009 Share Napisano 14 Stycznia 2009 Takie drukujące na biało drukarki robi/robiło podobno OKI. To są deczko drogie urządzenia jak na potrzeby domowe. Firmy poligraficzne używają tego i czegś jeszcze. Przecież co druga firma rozdaje długopisy ze swoim logo, bardzo często w kolorze białym i to czasem pisane bardzo drobnym druczkiem. Podobno dla tych urządzeń to wszystko jedno na czym drukują w związku z czym powinno się wydrukować na jakimkolwiek papierze do kalek. Co do firm...hm... Nie mam tu jeszcze żadnych doświadczeń ale jest tego tyle, ze muszą być i takie "modeller-friendly". Zwłaszcza, że nie muszą robić projektu itp. Tyelko wczytać plik i podać papier do alek na urządzenie. A przy okazji jaka reklama: Kolejny zadowolony klient! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fliper_nx Napisano 16 Stycznia 2009 Share Napisano 16 Stycznia 2009 Taki papier można kupić w www.m-zone.pl w sklepie internetowym chyba nie ma, wystarczy tylko zadzwonić, mam taki sam papier, zrobiłem jeden próbny wydruk, wszystko co kolega napisał zgadza się, dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid xd Napisano 16 Stycznia 2009 Share Napisano 16 Stycznia 2009 a na allegro nie ma?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 16 Stycznia 2009 Share Napisano 16 Stycznia 2009 No dokładnie, spotkałem się z papierem przeznaczonym do laserówek albo atramentówek. Ale o tych specjalnych tonerach to już nic nie wiem. "specjalne tonery" nie zrozumieliśmy się - pisząc specjalne tonery miałem namyśli tonery, katridże fotograficzne. Są to tusze do druku na papierze fotograficznym, szybiej schną, są trfalsze i dają lepsze kolory. dawid xd nie uważasz że pytanie trochę głupie? Ogólnie mówiąc papier tego typu jest ciężko dostępny, a na allegro idzie kupić "prawie wszystko" ale tego nie spotkałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1oor Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 A czy nakładanie kalkomanii może wyglądać tak? Powierzchnia pomalowana na "mat" i na nią Sidolux. Poczekać do następnego dnia aż wyschnie, i na taką powierzchnie Micro Set'a. Czekamy do wyschnięcia i jeśli kalki nie weszły wystarczająco w model to Micro Sol do skutku. A po uzyskaniu zadowalającego efektu trochę ciepłej wody dla zmycia śladów po Secie i Solu - oczywiście wszystko delikatnie i ostrożnie żeby się nie okazało że kalki spłynęły z modelu. Czekamy do wyschnięcia i na to lakier mat albo Sidolux. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kermit Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 A czy nakładanie kalkomanii może wyglądać tak? Powierzchnia pomalowana na "mat" i na nią Sidolux. Poczekać do następnego dnia aż wyschnie, i na taką powierzchnie Micro Set'a. Czekamy do wyschnięcia i jeśli kalki nie weszły wystarczająco w model to Micro Sol do skutku. A po uzyskaniu zadowalającego efektu trochę ciepłej wody dla zmycia śladów po Secie i Solu - oczywiście wszystko delikatnie i ostrożnie żeby się nie okazało że kalki spłynęły z modelu. Czekamy do wyschnięcia i na to lakier mat albo Sidolux. Wydaje mi się, że właśnie dokładnie tak... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 7 Kwietnia 2009 Share Napisano 7 Kwietnia 2009 To trzeba czekać na wyschnięcie Seta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Kwietnia 2009 Share Napisano 9 Kwietnia 2009 Odświeżam temat, bogatszy o własne doświadczenia, w nadziei, że ktoś przerobił podobny problem. Jakiś czas temu zakupiłem arkusze kalkomanii formatu A4 do drukowania na drukarce laserowej - białe, z których zamierzałem wykonać litery (napisy) lub inne wzory koloru białego. W teorii wszystko wygląda fajnie - drukuję na laserze "obrys" liter lub wzorów i wycinam. Tak uzyskane litery, na próbę naklejam na goły plastik, dodając odrobinę płynów Mr Mark Softer, Mr Mark Setter oraz DecalFix (rozcieńczone mocno wodą, rzecz jasna, nie wszystkie na raz, ale odpowiednio każdy do osobnej litery - osobnej próby). Oto efekt po wyschnięciu: Jak widać, kalkomania zachowuję się tak, jakby wcale nie miała kleju, lub też klej ten był ekstremalnie słaby - litery odklejają się same. Gdyby nie rozcieńczać wymienionych płynów i kłaść np. na Mr Mark Softer nałożony bezpośrednio na powierzchnię, wówczas kalka by trzymała, ale... No właśnie - docelowo kalki będą kładzione na powierzchnie malowane Motip'em, a wszystkie z testowanych płynów uszkadzają lakier - nie rozcieńczone, pozostawiają odbarwienia w miejscu, gdzie były nałożone. Co z tym fantem zrobić? Czy po prostu miałem pecha i trafiłem na złej jakości arkusze kalkomanii (np. stare)? Czy może inne kalkomanie też zachowują się w podobny sposób? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z białymi arkuszami? Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bibu26 Napisano 19 Maja 2009 Share Napisano 19 Maja 2009 Witam to mój pierwszy temat i bardzo mnie nurtuje pytanie jeśli chodzi o kalkomanie. Oto moje pytanie: chciał bym stworzyć własną kalkomanie np. na naczepy (logo firmy) i znalazłem na allegro taki arkusz papieru. allegro Jak już stworze na komputerze powiedzmy ten napis co chcę mieć to czy mogę to wydrukować drukarką wielofunkcyjną z HP: Opis I czy mogę to zrobić normalną metodą nakładania kalek czyli do wody i na model. Chyba że macie jakieś inne metody robienia własnych kolek to bardzo bym prosił o wypowiedź na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 19 Maja 2009 Share Napisano 19 Maja 2009 Może ten temat trochę pomoże viewtopic.php?t=11920&start=0 Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stakor1 Napisano 20 Maja 2009 Share Napisano 20 Maja 2009 odpowiedź brzmi - NIE To są kalki do drukarek laserowych, a drukarka jest atramentowa. Jeśli masz drukarkę atramentową to musisz kupić kalki do dr. atramentowej. W opisie nie jest też napisane czy jest to kalka przezroczysta czy biała - a to chyba dość ważna informacja ;) Po wydrukowaniu i wyschnięciu musisz bzyknąć aerografem cienką warstwą lub dwoma lakieru bezbarwnego błyszczącego. Reszta jak z normalnymi kalkami. Z doświadczenia - są problemy z kalkami koloru żółtego, który wychodzi przezroczysty - rozwiązaniem jest drukowanie kalki 2x i nałożenie jednej na drugą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bibu26 Napisano 20 Maja 2009 Share Napisano 20 Maja 2009 Dzięki a mam w mojej miejscowości taki sklep jak WIST tam robią naklejki na koszulki itp. i mają profesjonalny sprzęt. Więc czy jak oni wydrukują na laserowej (kolorowej) drukarce to czy będzie to trwalsze i będzie dorównywać takiej samej wytrzymałości jak te oryginalne kalki ? A co do tego lakieru bezbarwnego to nie posiadam aerografu i czy można by było na tej kalce psiknąć bezbarwnym sprejem z firmy MOTIP albo innym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.