imt Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Dzięki uprzejmości forumowego kolegi Irka-M1 zamieszczam kilka fotek z prac, które właśnie wykonuje przy tym modelu. Opisy poszczególnych zdjęć pozostawiam autorowi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Witam Na początku z góry dziękuję swojemu imiennikowi za wstawienie zdjęć. Prace nad tym modelem zacząłem około rok temu. W obecnej chwili po dłuższym okresie przerwy spowodowanym tym iż kończę model F-100 Monogramu który podobnie jak model F-86 SABRE -mam nadzieję iż wielu z was miało okazję go zobaczyć-będzie wykończony foliami metalicznymi. Ale wracając do meritum to na dzień dzisiejszy nastąpiły w modelu zmiany a mianowicie wykonay zostało od podstaw kanał dolotowy powietrza, wanna kabiny pilotów która to w całości wykonana zostanie od podstaw, wykończona została wręga siłowa do której mocowany w przyszłości będzie silnik. Tylna część kadłuba wraz ze statecznikiem pionowym jak już widać bedzie "odarta z blach" tak aby pokazać wewnętrzną kratownicę kadłuba. Przez tę kratownicę widać będzie również silnik. Co do pytania Piotrka /pozdrów tatę / na dzień dzisiejszy skrzydło leży w takim stanie jak je widziałeś a gwoli wyjaśnienia dla innych podobnie jak kadłub skrzydło lewe będzie wykonane w ten sposób iż będzie widać jego strukturę. W dolnej części będzie opuszczona laweta z uzbrojeniem-i tu mam prośbę może ktoś z licznych forumowiczów dysponuje zdjęciam ukazującymi wnęka w kadłubie w które chowa się laweta. W szczególności zależy mi na zdjęciach bocznych fargmentów gdyż górę mam. Na koniec pragnę podziękować Panu Jarosławowi Sobocińskiemu z muzem w Drzonowie za liczną pomoc w zdobyciu dokumentacji do mojego projektu. W niedługim czasie przedstawię zdjęcia wykonanejj tylnej wręgi siłowej oraz w pełni skończonej kratownicy skrzydła znajdującą się na klapą. Z pozdrowieniem dla wszystkich modelarzy Irek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Moj komentarz do tego projektu jest chyba zbedny.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Podziwiam doskonały warsztat i przede wszystkim cierpliwość , ale mnie za bardzo nie kręci ten rozbierany nurt (odarte blachy) w modelarstwie . Mimo to, będę ze sporym zainteresowaniem śledził wątek Życze powodzenia w budowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Witam ponownie. Dalej wojuję z modelem i dzięki imiennikowi mogę pokazać dalsze etapy pracy. Pierwsze zdjęcia pokazują główną wręgę do której mocowany za pomocą łoża będzie silnik, przewody oraz inne drobiazgi. Na tym etapie wkleiłem w tym elemencie około 70 części. Kolejne zdjęcia ukazują uzupełnioną przednią część kadłuba w której to wykonałem na przestrzał co widać na zdjęciu kanał dolotowy powietrza do silnika, sam kanał przed montarzem wraz z wanną kabiny pilotów która to wykonana będzie od podstaw widać na innych zdjęciach. Szykuję się również do wykonania luku przed kabiną pilotów oraz poprawiłem kształt wnęki na przednie podwozie. Wykonane będzie również całe wnętrze luku do którego chowana jest laweta z działkami i tu mam pytanie czy ktoś w swoich zbiorach posiada zdjęcia tego elementu w samolocie życzę miłego oglądania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Witam wszystkich. Oto kolejne zdjęcia pokazujące postęp prac przy skrzydłach. Tak jak widać na zdjęciu lotka oraz powierzchnia nad klapą zostały pozbawione pokrycia. Konstrukcja skrzydła nad klapą powstawała dwukrotnie o czym świadczy ostatnie zdjęcia na którym to widać pozostałości po pierwszej próbie. Do fizycznego zniszczenia doszło dlatego iż wklejone elementy są tak małe i delikatne iż próba poprawienia tych elementów spowodowała iż łatwiej jest to zniszczyć i odbudować na nowo. Kolejne zdjęcia pokazyją też prawe skrzydło które to również pozbawione zostanie pokrycia i będzie wykonana cała konstrukcja ożebrowania. Skrzydło w zamierzeniu będzie zamontowane do kadłuba tak jak w prawdziwym samolocie. Cała ta konstrukcja będzie widoczna gdyż całe oprofilowanie tego elementu będzie zdjęte. Całoścprac zajęta około 40 h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dweler Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 daj Panie Boze zdrowie:)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Chłopie!!!!co ty palisz!!!zmień to zioło na lżejsze , bo jedziesz ostro z tym modelem. Pracy wkładasz mega dużo, kiedy masz na to czas? Czekam na finał, chesz może gdzieś go publicznie pokazać po zakończeniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Witam RAPTORAF22 i mam pytanie a jakie proponujesz A tak na poważnie w odpowiedzi na twoje pytanie co do czasu to większośc prac przy modelu wykonuję w piątek od godziny 20 i kończę około 2-4 w nocy. Dodatkowo idzie na to czas w sobotę też gdzieś do 2-3. Oczywiście musze tutaj podziękować mojej żonie za to iż jest wyrozumiała na moje poczynania Odpowiadając na drugie twoje pytanie model ten powstaje głównie po to aby pokazać go na różnych imprezach. Można go też jeśli masz czas a widzę iż jesteś z Poznania obejrzeć na żywo. Dość często jestem w Poznaniu-mogę go pewnego razu zabrać w daleką podróż, w celu niewielkiej indywidualnej prezentacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raptorf22 Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 No jasne, jeżeli będziesz w poznaniu to zapraszam, bardzo chętnie zobaczę. Mogę również pokazać co mam, czyli budowanego He 162 Daj znać. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Witam planuję przyjazd do Poznania w Styczniu tak więc nic nie stoi na przeszkodzie naszego spotkania. Proszę tylko o bliższe dane kontaktowe. A co w modelu ? Na dzień dzisiejszy mam rozcięte drugie skrzydło i porobine pierwsze rysunki i zdjęte wymiary pod przyszłe elementy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Witam. Przedstawiam kolejne zdjęcia z prac teraz nad drugim skrzydłem, które tak jak widać na poszczególnych zdjciach pokazane będzie miało całą strukturę skrzydła. Na pierwszych dwóch zdjęciach widać dwa dźwigary które są już zamocowane na stałe do nich to po kolei będą wklejane żeberka . Ostatnie zdjęcia pokazuje kawałek skrzydła który został usunięty z tej racji iz podczas pocienienia plastiku doszło do jego zwichrowania co myślę że widać na zdjęciu. W dolnej partii skrzydła usunąłem strukturę skrzydła nad klapą wykonaną przez producenta, która to w ostateczności zostanie wykonana od podstaw. W zamierzeniu klapa ma być zdjęta i ułożona obok na stojaku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Witam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Witam. Zdjęcie przedstawia problem z jakim boryka się REIDEN. Rozwiązanie tego problem /wykrzywione skrzydło/ opisywałem w jego wątku o MIGu-23. Zdjęcie przedstawia moje skrzydło po takich poprawkach, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Witam.Przedstawiam dalsze prace nad modelem-skrzydłem. Poniższe zdjęcia przedstawiają pierwsze 6 wręg jakie będą zrobione w skrzydle. Każda wręga składać się będzie z trzech kawałków wchodzących między dźwigary. Dorobiony został też trzeci dźwigar. Wręgi są wstawione na "sucho" dlatego wyglądają krzywo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Witam. Dalsze etapy prac to dxwignia służąca do poruszania lotką jest to narazie kawałek który będzie niewidoczny po zamknęciu skrzydła . To co będzie widać to mechanizm który będzie umieszczony w otwartej części skrzydła. Miłego oglądania Dodam iż ten niewielki element składa się z ośmiu sklejonych pomniejszych elemencików. Po zakończeniu prac przy nim będzie ich trochę więcej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Dalszy ciąg prac nad skrzydłem. Wykonałem 10 wręg gdzie jak widać na zdjęciu znajdują sie one pomiędzy dźwigarami. Czas wykonania każdej z tych wręg to około pół godziny . Nie są one jeszcze zamontowane na stałe dlatego są tak krzywo ustawione. Do lotki została dodana masa wywarzająca oraz uzupełniona w część wręg przestrzeń między drugim a trzecim dźwigarem. Pozozstało mi jeszcze dziesięć sztuk nadających profil skrzydła z jego przodu oraz mechanizm uruchamiający lotkę oraz klapę. To tak na początek wykonywania tego skrzydła. Miłego oglądania i może jakieś niezbyt surowe komentarze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted January 15, 2007 Share Posted January 15, 2007 Nie jestem w stanie nic napisac jak tylko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Witam. Przedstawiam dalszy ciąg walki nad skrzydłem. W stosunku do poprzedniego etapu może się wydawać iż nic nowego nie przybyło ale tak po prawdzie dokonałem wklejenia żeberek w ilości 10 sztuk. Przed wklejeniem każde z nich zostało przecięte na połowę i sklejone na zakładkę. Prawdziwe żebra nie były jednoczęściową wytłoczką ale składały się z dwóch elementów. Podczas tej operacji na nowo musiałem zrobić ponownie 5 sztuk.Ten cienki pręcik to zaczątek dźwigni wychylania lotki. Mechaniżm jej wychylania przewidziany jest do wykonania na przyszły tydzień - mam nadzieję, że mi się uda gdyż wszedłem w posiadanie zdjęć, które w pełni to ukazują. poprawiłem też masę wywarzającą lotkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Co tu pisać. Nic tylko oglądać oczekując z niecierpliwością na ciąg dalszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Zgodnie z zapowiedzią po wielu bojach udało mi się w ten piątek wykonać mechanizm wychylania lotki składa sie on z 25 części. Na przyszły tydzień przewiduję wykonanie przedniej częsci żeberek. W związku z tym mała gimnastyka i dalej do pracy A teraz zdjęcia: A tak wygląda to po zamknięciu skrzydła: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek-M1 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Witam po dłuższej nieobecności w tym temacie. Spowodowana ona była moim wyjazdem do Antwerpii o czym mogliście już przeczytać oraz pracami nad innym moim modelem F-100. Oczywiście powoli pracuję nad skrzydłem LIM-a co pokazuję na kolejnych zdjęciach A tak to będzie wyglądało po połaczeniu z kadłubem. Do tej pory zostało dorobionych do tego skrzydła około różnych 120 części. W momencie ukończenia tego etapu skrzydło będzie liczyło około 300 samodzielnie dorobionych różnorakich części. Życzę miłego oglądania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokol Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Chyba pójdę się upić... Nie mogę na to patrzeć na trzeźwo, bo mi samoocena spada poniżej zera ;) Toż to jest doskonale idealne Pozdrawiam sokol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinfire Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 oooooooooooooooo Matulu!!!!!! pzdr Marcin. i wszystko na ten temat... zaczynam popadać w kompleksy... może i ja w końcu się za coś wezmę??? może kocur 1/48 Haska Bicentennial??? ciągle zbieram dokumentacje i cały czas mi mało... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted March 18, 2007 Share Posted March 18, 2007 Irek po co Ty kupujesz modele ?? Żeby wywalić z nich połowę części może zrobisz np; Miga-23MF od zera Świetna robota, ciekawe kiedy będziemy mogli go zobaczyć na żywo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.