Skocz do zawartości

SBLim-2A 1/48


imt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam =ciąg dalszy prac nad kabiną. Dorobiłem krawędzie kabiny. zamontowałem prowadnice foteli oraz oprofilowanie tylej tablicy przyrządów-fotki później po ostatecznym wyszlifowaniu. Ukończyłem drążek sterowy zdjęcia poniżej.

Dreksterowy003.jpg

Dreksterowy002.jpg

Dreksterowy001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 410
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam wszystkich. Święta, święta i juz prawie po świętach. Tak w przerwach między stołem z jedzeniem pozwoliłem sobie na chwilę spędzoną przy stole z modelem. Zrobiłem maleńki krok w pracach nad kabiną pilota. Wykonałem prawą stronę drugiej kabiny oraz rozpocząłem układanie podłużnic wzmacniających z lewej strony. Również na zdjęciach widać wykonane już w kształcie oststecznym krawędzie obu kabin oraz wmontowane prowadnice do foteli. Wstępnie zamontawane na maskol jest też oprofilowanie tablicy przyżądów w drugiej kabinie-wykonane od podstaw, bo to co prezentuje zestaw jest do kitu i w połowie przypomina tylko to co jest w rzeczywistości. Posiadam w swoich zbiorach elementy fototrawione ale w przypadku tablic przyrządów wcale układ zegarów nie odpowiada temu co ma oryginał, uwaga ta tyczy się też kształtów zewnętrznych, tak więc czeka mnie zrobienie tablicy od podstaw. Zrobiona też została oczywiście od podstaw tylna ściana drugiej kabiny. Pozostało tylko do wykonania sześć elementów wzmacniających prowadnice.

Miłego oglądania i oczywiście Wszystkiego najlepszego ze Świętami.

KabinaII006.jpg

KabinaII003.jpg

Kolejne zdjęcia przedstawiają elementy prawej strony kabiny przed montażem. W pracy użyłem blaszki powstałej podczas druku ofsetowego. Statystyka 20 elmentów liczą elementy pokazane na zdjęciu.

KabinaII007.jpg

no to czas na zdjęcia po próbnym montażu w kabinie. Lekkie nierówności między elementami mają odpowiadać tym w rzeczywistości

KabinaII002.jpg

KabinaII001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek, poziomu Twojego modelarskiego szaleństwa nie opisują żadne podręczniki psychiatrii. To co widzę na Twojej relacji, ciągle wprawia mnie w osłupienie.

amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję iż jest to początek "pozytywnego szalenstwa" W moich zbiorach posiadam zdjęcia z otwartymi panelami pokazującymi przebieg przewodów za tablicą przyrządów w tylnej kabinie. Choć tego nie widać w kabinie jest już zamontowanych ponad 60 elementów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To co Pan wyprawia z tym modelem to jest poezja.Ja dopiero zaczynam ale nigdy nie dorównam do takiego poziomu.Moja waloryzacja jest niczym w porównaniu z ta praca jaka tu jest wykonana.PODZIWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja dopiero zaczynam ale nigdy nie dorównam do takiego poziomu.PODZIWIAM!!!

 

Podobnie myślałem jak ty parę lat temu jak patrzyłem na inne modele. Jedynie to co mogę Tobie poradzić to praca,praca,praca, cierpliwość w pracach nad kolejnym modelem. Pamiętaj również o tym iż "nie wyważaj drzwi, które ktoś przed tobą otworzył" tak więc słuchaj, pytaj innych jak robią modele, podglądaj ich a z czasem osiągniesz podobne efekty a ja życzę tobie aby były one lepsze od moich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

No to kolejny odcinek. Tym razem skupiłem się na zrobieniu tablicy z "zegarkami". Pierwsze zdjęcie pokazuje tablicę wykonaną od podstaw i na tym etapie ona liczy 18 części. W dolnej części zdjęcia jest tablica z zestawu blaszek dedykowanego do LIMA-2A, jednak w moim egzemplarzu wygląda ona całkowicie inaczej.

zdjecia005.jpg

A tak wygląda ona po złożeniu w całość. Ilość części została zwiększona do 45. Każdy zegar jest osobno wycinany i podklejany pod odpowiedni otwór. Dorobione zostały też wszelkie przełączniki i pokrętła. Przepraszam za jakość zdjęcia, ale nie modgłem go zrobić lepiej.

Kabina1009.jpg

Kolejny etap to zrobienie lewej strony tylnej kabiny ze wszelkimi przewodami pokrętłami przełącznikami. Całość wymagała dorobienia ponad 60 elementów. Widoczny po środku panel został zrobiony tak jak oryginał.

Kabina1007.jpg

Miłego oglądania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dawno mnie tu nie było. Po króciutkim urlopie w przepięknym Wilnie rozpocząłem dalsze prace nad kabiną. Na plan pierwszy poszły boczne panele, jeden z nich powstał poprzez wykorzystanie żywicznego złomu, kolejne powstały przy użycie blaszek tzn. tam gdzie są jakiekolwiek zegary, pozostałe elementy to produkcja własna. Ten z prawej strony jak widać będzie rozebrany - osłona, która go okrywa zostanie zdjęta i w przyszłości ułożona przed samolotem. Oczywiście czeka mnie robota ze wszelkimi przewodami.

Mig-15001-1.jpg

Mig-15003-1.jpg

osłona zakrywająca wstępnie ułożona w celu sprawdzenia czy pasuje

Mig-15007.jpg

Oczywiście postępują prace nad prawą stroną, która to powstaje w identyczny sposób jak poprzednia. Oczywiście powstała już konstrukcja znajdująca się na tylnej ścianie pierwszej kabiny.

Mig-15008.jpg

Tak dla porządku na tym etapie ilość zrobionych elementów to 64. Miłego oglądania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś Irku nieźle walnięty współczucia... a tak serio...dobra co ja tu będę dużo gadał, wiesz co chcę... ale nie umie... powiedzieć. WSPANIALE, oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się nie mogę doczekać pierwszego oblotu tego cacka

 

No jeszcze jakies trzy latka i wiuuuu!

 

Nie koniecznie te trzy latka. Mam nadzieje iż do końca roku zakończę etap składania i dorabiania części, a na początku 2009 ruszę z malowaniem modelu. Obecnie rozpoczynam etap malowania kabiny pilotów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Oto kolejne fotki z postępu prac. Wykonałem prowadnice rolek po, których odsuwana jest owiewka drugiej kabiny. Prowadnice wykonałem z folii metalicznej, którą dostałem w kwiaciarni i wygiąłem je w kształt ceownika co widać na załączonych zdjęciach

MIG-15002-1.jpg

MIG-15010.jpg

MIG-15012.jpg

Wykonałem również uchwyty do mocowania szyby-pleksi, która rozdziela obie kabiny pilotów. Poniżej zdjęcie tych elementów wykonanych techniką fototrawienia oraz oryginalne z zestawu. Moje zostały wykonane z cienkiej blaszki offsetowej i każdy tych elementów liczy 3 sztuki. Dolny element, który styka się bezpośrednio z prowadnicą fotele jes jeszcze wygięty pod kątem prostym. Dodatkowo tak jak w prawdziwym samolocie wykonałem uchwyty mocujące do pałąka znajdującego się miedzy kabinami. Są to tak małe elementy że aż trudno zrobić im zdjęcia, ale mam nadzieję iż trochę widać.

MIG-15014.jpg

dorobiłem, również wszelki osprzęt znajdujący się po obu stronach osłony drugiej tablicy przyrządów. te z lewej strony wykonane są z sześciu pojedynczych elementów

MIG-15013-1.jpg

kolejne zdjęcie pokazuje końcówkę nawiewu powietrza wraz z uchwytem do zamykania go i otwierania. ilość elementów to 6

MIG-15009-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny to dla mnie prezent na dzień dziecka! Mówię o aktualizacji. Dziękuję może pokażesz model jeszcze jako niedokończony na jakiejś imprezie modelarskiej? Na pewno jest na co popatrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny to dla mnie prezent na dzień dziecka! Mówię o aktualizacji. Dziękuję może pokażesz model jeszcze jako niedokończony na jakiejś imprezie modelarskiej? Na pewno jest na co popatrzeć...

Miło mi , że zrobiłem komuś prezent z okazji Dnia Dziecka.

W tym tygodniu planuję położyć pierwszy kolor w kabinie pilotów i rozpocząć montowanie kolejnych elementów. Trudność w budowie polega na tym iż robię wszystko w już zamkniętej "wannie"

Z pokazaniem mojej pracy jest mała trudność z tej przyczyny iż na razie nie planuję uczestnictwa w zawodach w kraju. W tym roku nastawiłem się na wyjazdy dalsze a byłem już w Paryżu ze swoim MIGiem-21 a za parę dni kolejny wyjazd.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak Ci poszło z MiGiem w Paryżu? No i powodzenia na kolejnej imprezie

 

Swoją drogą ja też porobiłem rożne okablowania i inne elementy we wnęce podwozia MiGa-29, skleiłem wnękę i mam zagwózdkę, żeby to jakoś pomalować... podzielisz się może jakimiś cennymi radami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak Ci poszło z MiGiem w Paryżu? No i powodzenia na kolejnej imprezie

 

Swoją drogą ja też porobiłem rożne okablowania i inne elementy we wnęce podwozia MiGa-29, skleiłem wnękę i mam zagwózdkę, żeby to jakoś pomalować... podzielisz się może jakimiś cennymi radami?

 

Co do Paryża to zająłem trzecie miejsce.

Co do malowania to mam ten sam problem z wnęką na lawetę ale może jest o tyle łatwiej iż tylko parę przewodów na górze jest innego koloru i z założenia przyjąłem i pomaluję je pędzelkiem tak aby optycznie powiększyć ich grubość, kabina zaś będzie malowana etapami sukcesywnie do postępu prac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dalszy ciąg prac. Tym razem prace objęły tylną osłonę kabiny pilotów. Wykonałem cały mechanizm odsuwania kabiny pilotów, który służył do jej odsuwania. Na zdjęciu brakuje tylko linek łączących poszczególne elementy. Osłona liczy teraz 35 elementów plus dodatkowo 4 linki. Będą one przeplecione przez otwory, które są wykonane w poszczególnych elementach.

Mig-15owiewka022.jpg

Mig-15owiewka026.jpg

Kolejne zdjęcia pokazują wstępne zamocowanie osłony nad tylną kabiną /trzyma się bez pomocy kleju. A teraz fotki:

Mig-15owiewka036.jpg

Mig-15owiewka034.jpg

widok od spodu

Mig-15owiewka035.jpg

Wykonałem również osłonę, która rozdiela kabiny a zamocowaną nad tylną tablicą przyżądów. Dla zdjęcia podkleiłem je taśmą aby lepiej widać było różnice. Ta po lewej stronie to propozycja z zestawu blaszek a ta po prawej to już moja produkcja. Wykonałem ją z tworzywa, które służy do usztywnienia koszuli kupowanej w sklepie. Od dłuższego czasu szukałem materiału z którego mogłem ją wykonać, chodzi o grubość. W sukurs przyszła mi moja żona, która dokonała dla mnie stosownego zakupu i to się nazywa przyjemne z pożytecznym.

Mig-15owiewka021.jpg

również dokonałem pierwszego malowania wnętrza kabiny no to czas na uzupełnianie i bardzo lekkie brudzenie.

Mig-15owiewka031.jpg

Pozdrawiam no to czas na i czekanie na mecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No to dalszy ciąg prac. Na razie niewiele bo zmęczony człowiek po długiej jeździe w tą i z powrotem z Portugalii. Dość gadania i nowe foty. Komentarze krytyczne mile widziane

MIG_15003.jpg

MIG_15004.jpg

Część z tych elementów została już zamontowana zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam i idę na czego i innym życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.