Cinekf1 Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 Nie tylko tamten PFM kończył poza pasem, tu z książki "Skrzydlate lata" Józefa Mizery goleniowski N a co to jest N? Rozumiem że miałeś na myśli "M" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sawicz Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 N jako dostosowany do przenoszenia bomby atomowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 ojoj było groźnie . Przyznam, ze nie śłyszałem o takiej wersji. Co do przenoszenia broni jądrowej to wiem, że mógł występować w takiej konfiguracji ale o wersji N pierwsze słyszę. Chyba, że sami ją sobie tak nazwaliśmy info z wikipedii: Rozwój produkcji i wersje [edytuj] Prototypy [edytuj] Je-2 – prototyp o skrzydłach skośnych, napędzany silnikiem RD-9, oblatany 14 kwietnia 1954. Je-2A – prototyp identyczny z Je-2, ale napędzany silnikiem R-11, oblatany 17 kwietnia 1956. Je-50 – trzy sztuki, przerobione z Je-2, których napęd stanowiły silniki RD-9 wspomagane silnikiem rakietowym S-155, oblatany 9 stycznia 1956. Je-4 – prototyp ze skrzydłami delta, napędzany silnikiem RD-9, oblatany 16 czerwca 1955. Je-5 – prototyp Je-4 z wymienionym silnikiem na R-11, oblatany 9 stycznia 1956. Je-6 – prototyp Je-5 z wymienionym silnikiem na R-11F-300 i innymi modyfikacjami, oblatany 20 maja 1958. Je-6T – prototyp seryjnego MiGa-21F-13 Je-6W – prototyp wersji o skróconym rozbiegu i dobiegu, wyposażony między innymi w spadochron hamujący Je-6U – dwumiejscowa odmiana Je-6, oblatana 17 października 1960. Je-7 – prototyp Ye-6 o nosie wydłużonym tak, aby pomieścił radar. Wszedł do produkcji jako MiG-21PF, oblatany 10 sierpnia 1958. Je-7SPS – prototyp z hamulcami aerodynamicznymi. E-8 – prototyp z wlotem powietrza przeniesionym pod kadłub. MiG-21 Analog – dwie maszyny służące do testowania rozwiązań dla Tu-144. Je-66 – wersja do bicia rekordów. Je-166 – wersja do bicia rekordów. Pierwsza generacja [edytuj] MiG-21F – pierwsza wersja produkcyjna oparta o Ye-6, bez radaru, uzbrojona w dwa działka NR-30. MiG-21F-12 – wersja eksportowa dla Finlandii. MiG-21F-13– pierwsza wersja produkowana na dużą skalę, również na licencji w Czechosłowacji jako Avia S-106 i w Indiach jako Hal type 74. YF-110 – oznaczenie USAF używane do opisu przechwyconych MiG-21 Druga generacja [edytuj] MiG-21PF (typ 76) – wersja przechwytująca z radarem RP-21, silnikiem R-11F2, o zwiększonym zasięgu, pozbawiona działek. Produkowana na licencji w Indiach jako HAL type 76. MiG-21PF-13 (typ 77) – wersja o zmodyfikowanym uzbrojeniu z gondolą podwieszaną GP-9, w której znajduje się działko Gsz-23. MiG-21PFV – wersja z radarem R-2L i ulepszoną awioniką. MiG-21FL – wersja eksportowa MiGa-21PFV. MiG-21PF-17 lub MiG-21PFS – wersja z silnikiem R11F2S-300. MiG-21PF-31 – wersja o powiększonej płetwie pod kadłubem. MiG-21PFM (typ 94) – między innymi nowy fotel katapultowy KM-1, nadmuch na klapy SPS, awionika do lotów bez widoczności. MiG-21SPS – wersja MiGa-21PFM dla NRD. Trzecia generacja [edytuj] MiG-21S (typ 95) – niekiedy oznaczany jako MiG-21PFMA, o powiększonym zasięgu i czterech belkach podskrzydłowych. MiG-21SM (typ 95) – wersja z działkiem GSz-23 i radarem RP-22. MiG-21SMT (typ 50) – wersja o zwiększonym zasięgu MiG-21SMB – podobny do MiGa-21SMT lecz o poprawionej aerodynamice MiG-21R (typ 94R) – wersja rozpoznawcza. MiG-21RF (typ 95) – wersja rozpoznawcza z silnikiem R-13-300 i aparatami fotograficznymi zabudowanymi w kadłubie. MiG-21M (typy 88/96/96A) – wersja eksportowa oparta o MiGa-21SM z silnikiem R-11F2S-300 i radarem RP-21. MiG-21MF (typ 96F) – wersja eksportowa z silnikiem R-13-300 i radarem RP-22. Polska zakupiła z silnikiem R-11F2S-300 i radarem RP-21, w celu unifikacji z innymi posiadanymi wersjami. Czwarta generacja [edytuj] MiG-21bis PPL (typ 75) – silnik R-25-300, radar RP-22SMA. MiG-21bis SAU (typ 75A) – jw. + wyposażona w RSBN. Piąta generacja [edytuj] MiG-21-93 Bison – wersja zmodernizowana przez zakłady SOKOL dla Indii, wyposażona w radar Doplerowski z MiGa-29, antyradar i możliwość przenoszenia nowych typów rakiet. MiG-21-2000 Lancer – zestaw do modernizacji opracowany przez Israel Aerospace Industries i Elbit dla Rumunii, z nowym radarem i lepszą awioniką Wersje dwumiejscowe [edytuj] MiG-21U-400 (typ 66) – pierwsza wersja dwumiejscowa MiG-21U-600 (typ 66) – wersja ze spadochronem hamującym. MiG-21US (typ 68) – wersja oparta na MiGu-21PFS. MiG-21UM (typ 69) – wersja oparta na MiGu-21MF. Wersje chińskie [edytuj] J-7I – kopia MiGa-21F-13, wersja eksportowa oznaczana F-7A. J-7II – rozwinięcie J-7I z czterema zamkami podskrzydłowymi, wersja eksportowa oznaczana F-7B. F-7BS J-7M Airguard – statecznik poziomy w formie delty, awionika zachodnia, wersja eksportowa oznaczana F-7M. F-7P Skybolt – wersja F-7M dla Pakistanu. F-7PG – modyfikacja F-7M dla Pakistanu. J-7III – kopia MiG-21MF, wersja eksportowa oznaczana F-7C. J-7IIIA – wersja eksportowa oznaczana F-7D. JJ-7 – wersja dwumiejscowa oparta na MiGu-21U, wersja eksportowa oznaczana FT-7 JJ-7A – wersja dwumiejscowa oparta na J-7I, wersja eksportowa oznaczana FT-7A JJ-7B – wersja dwumiejscowa oparta na J-7II, wersja eksportowa oznaczana FT-7B JJ-7M – wersja szkolno-bojowa, z czterema zamkami, wersja eksportowa oznaczana FT-7M FT-7P – wersja dwumiejscowa o wydłużonym zasięgu dla Pakistanu. FT-7PG – wersja FT-7 oparta o F-7PG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 MiG-21PFM (typ 94) – między innymi nowy fotel katapultowy KM-1, nadmuch na klapy SPS, awionika do lotów bez widoczności. U nas latały trzy podtypy 94: 94A (zwykła), 94N i 94R (czyli najzwyczajniej MiG-21R). Z nazewnictwem jest nieźle nagmatwane, niektórzy nazywają go PFM N inni tylko N. Podobnie wymieniony niżej MiG-21SPS, to nazwa od systemu sps który miał zwykły PFM 94 i tak też u nas często nazywano tą wersję, sps. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 Już wszystko jasne. Była to umowna nazwa konfiguracji "21". Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 8 Maja 2010 Share Napisano 8 Maja 2010 Macie tu dzisiejsze, tfu, wczorajsze już zdjęcie bisa 8905. Z orła mało co zostało. http://www.airplane-pictures.net/image88079.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Uploaded with ImageShack.us Skrzynka sterowania ,,Podwieszeniami specjalnymi,, z Mig-21 Bis . Takie same były na 21 w Babich Dołach i Zegrzu Pomorskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Na zdjęciu rozpoznaję zaś albo specjalnego PFM albo R. Nigdy nie widziałem tej do sterowania zrzutu broni A, w tym roku wybieram się do Drzonowa to może jakieś zdjęcie ustrzelę (jeśli się ostał taki pulpit na tamtejszym N). em piszesz podwieszeniami specjalnymi, czyli? SPS-141 czy może właśnie ta do zrzutu broni atomowej? Btw. mocno różniły się pulpity dla zasobników D i R w maszynach zwiadowczych? Ten do D widziałem, ale chętnie zobaczyłbym zdjęcia porównawcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) Young- tu masz wnętrze R-a n/b 1085 z zasobnikiem R i takowym pulpitem z 2el 32plrt: http://www.airplane-pictures.net/image65896.html uzupełniając post Cinekf1- jeśli chodzi o rumuńskie LaceRy mamy ich trzy rodzaje: A- wersja zoptymalizowana do ataków na cele naziemne (charakteryzuje się kamuflażem o odcieniach brązu i zieleni): http://www.airplane-pictures.net/type.php?p=3206 B- zmodyfikowana szparka: http://www.airplane-pictures.net/type.php?p=3205 C- zoptymalizowany do walki powietrznej (kamuflaż w odcieniach szarości): http://www.airplane-pictures.net/type.php?p=196 Edytowane 11 Maja 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) Oczywiście od bomby A. AZS y od prawej opisane - ,,Wozduch ,, czyli powietrze ,,Ziemlia,, ziemia /sterowanie wybuchem w powietrzu lub naziemnym/ -Tormoz- spadochron bomby -Spec AB -włączenie zasilania układów bomby -Bojowyj zbros-zrzut bojowy Może ktoś dokładniej opisze ten pulpit. SPS-141 nie mógł być zrzucany z belki,taka jego uroda.;) Edytowane 11 Maja 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Ciekawe, ale porównując zdjęcie tego uszkodzonego pulpitu, z tym z kabiny widzę, że czegoś chyba brakuje. W kabinie po prawej stronie (patrząc w kierunku lotu) jest on wyraźnie szerszy. Widać musiało coś się oderwać, z tego zniszczonego. Pewnie kształtem podobny był do pulpitu dla zasobnika D. qalimar dzięki za zdjęcie. Przydałoby się jeszcze znaleźć ten do zasobnika SPS ale to chyba trudniejsza sprawa... em ja wiem, że SPSa nie zrzucano bo i jak, ale piszesz podwieszeniami specjalnymi, a do tych chyba się zasobnik ten zaliczał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Tu jest pulpit D: http://www.airplane-pictures.net/image19633.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) qalimar dziwne, pulpit według M.Mikołajczuka z ksiązki o 32 PLRT EDIT: Ok, to ten sam, tylko w perspektywie z góry wydaje się o wiele węższy, przyciski wyglądają podobnie. Moim zdaniem wymiarami tak powinien wyglądać "cały" pulpit do broni A. Edytowane 11 Maja 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Ale uscislilismy Wymiarowo to te puszki były takie same ,róznica tylko w ilości przełaczników ,AZS ów i innej armatury A rysunek pulpitu SPS a może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 em wytłumaczysz jeszcze co oznaczają AZSy, dorzucisz rysunek pulpitu dla SPSa i będę wniebowzięty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 AZS-bezpieczniki automatyczne.Takie srebrne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Uploaded with ImageShack.us Skrzynka sterowania ,,Podwieszeniami specjalnymi,, z Mig-21 Bis . Takie same były na 21 w Babich Dołach i Zegrzu Pomorskim. Coś mi sie wydaje że te zdjęcia przedstawiają 2 różne typy 21,może to górne to zdjęcie pulpitu specjalnego, ale dolne przedstawia chyba zasobnik z R. Nie jestem specjalistą od zasobników , ale w swoich malutkich zbiorkach posiadam takie fotografie i byłbym wdzięczny o podpowiedż bo co niektórych nie jestem pewien z racji tego że nie widziałem tych pulpitów w ogóle na żywo.Nie obsługiwało sie przecież wszystkich typów 21, a z literaturą to bywa różnie. Odnośnie sugesti jakoby zegrzanskie Bisy posiadały taki pulpit specjalny , to akurat na ten temat nic mi nie wiadomo.We wcześniejszych postach pisałem wprawdzie o pokazie zakładania belki specjalnej pod Bisa i perypetiach z tym związanych , ale o pulpicie też tylko wspomniano .Żaden Bis zegrzanski na codzień z tym nie latał.Teraz trochę zdjęć : Uploaded with ImageShack.us Opisane jako pulpit specjalny-i chyba na 21Bis-podwójny zb. spirytusowy Uploaded with ImageShack.us 21R-pulpit sterowania ? Uploaded with ImageShack.us 21R Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us 3 x 21PFM-pulpit sterowania uzbrojeniem rakietowym ? Przepraszam za ostatne zdjęcie ,nie wiem czemu wkleja ciągle w poziomie. Jeszcze odnośnie 21R -te samoloty kojarzyły mi się niemalże tylko jako rozpoznawcze i gdy znalazłem takie zdjęcie byłem bardzo miło zaskoczony: Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Pulpit sterowania SPS-141Je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Na pierwszym zdjęciu na Bisie własnie ten pulpit w czasach swietnosci. Te drugie zdjęcie w moim poście to nasz 21 R z Sochaczewa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 To przedostatnie zdjęcie to faktycznie ciekawa konfiguracja jak na zwiadowcę, trzy baniaki i ub-eki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Pulpity R i D w MiGach-21 R miały tą samą wielkość. Oczywiście różniły się instalacją i przełącznikami. Ery latały nie tylko w standarowym układzie podwieszeń, czyli zasobnik pod kadłubem i zbiorniki na zewnętrznych. Czasem w tym układzie na wewnętrznych stosowano ubki lub bomby. Na pułap bez podwieszeń. Na przechwycenie bez zasobnika rozpoznawczego, czasem właśnie ze zbiornikiem pod kadłubem. Ten 1273 jest w konfiguracji na poligon. Najstarszy z erów-1273, niestety nie widać- bez peryskopu, w tle 1085 oba 2el 32plrt: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 "3 VI 1987 Ppłk H.P. MiG-21R nb. 1911-13 ? 32. PLRT Sochaczew "Złe rozłożenie uwagi w locie na niskiej wysokości –zderzenie z ziemią [atak na cele naziemne ] " To oficjalna wersja , a nieoficjalnie ? Dlatego nie podaję nazwiska, pilot śp. sam wie najlepiej. Nie jestem pewien nb. a jakby się znalazło zdjęcie byłoby cudownie. Jak tam Szanowny em , mamy coś w swoim skarbczyku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 (edytowane) "3 VI 1987 Ppłk H.P. MiG-21R nb. 1911-13 ? 32. PLRT Sochaczew "Złe rozłożenie uwagi w locie na niskiej wysokości –zderzenie z ziemią [atak na cele naziemne ] " To oficjalna wersja , a nieoficjalnie ? Dlatego nie podaję nazwiska, pilot śp. sam wie najlepiej. Nie jestem pewien nb. a jakby się znalazło zdjęcie byłoby cudownie. Jak tam Szanowny em , mamy coś w swoim skarbczyku? To był egzemplarz o n/b 1911 i raczej 4.06.1987r. Zdjęcie Lech Zielaskowski z książki Andrzeja Morgały "Samoloty myśliwskie w lotnictwie polskim", WKŁ 1979 Edytowane 11 Maja 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Historia samolotu oraz zdarzenia tu http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/66-mig_21r/5715-mig_21r_94r011911_1911_a.html#post440672 Co do zdjecia , postaram sie ,choc nie obiecuje ze będzie na pewno ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 11 Maja 2010 Share Napisano 11 Maja 2010 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 12 Maja 2010 Share Napisano 12 Maja 2010 W temacie baniaków,taka ciekawostka. 1911 sie szuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.