Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Aby zrealizować to zadanie w tylnej części kasku pilota była założona specjalna poduszka (też wypełniana tlenem), która umożliwiała dociągnięcie maski do twarzy pilota. Poprzez specjalny przewód łączyło się ją z maską (z lewej strony maski była taka krótka cienka rurka ze złączem).Tak na marginesie piloci chyba tego nie robili (nie łączyli tej poduszki z maską).

Pozdrawiam.

Dops.

W hełmie Zsz-5 jest taka poduszka, jej przewód podłącza się do maski km-36 i przy wydechu poduszka wypełnia się i dociska facjate do maski.

zsz5-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie tak jak opisał to Patyk. Podanie dodatkowego tlenu do maski pilota powodowało wypełnienie tej poduszki i mocniejsze dociśnięcie maski do twarzy. To umożliwiało wytworzenie nadciśnienia oddechowego w masce. Oczywiście pod warunkiem, że maska była założona prawidłowo i "nie dyndała". Na wysokościach lotu powyżej 12000 m to nadciśnienie było tak duże, że aby nie rozerwało płuc pilota koniczna była jego kompensacja poprzez WUK.

Pozdrawiam.

Dops

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ciekawostka, propagandowa fikcja , czy szalony pomysł nawiedzonych umysłów ? Na rosyjskojęzycznym forum opisane jako" mysliwiec taranujący dalekiego zasiegu "Przecież to by się chyba nawet nie oderwało od ziemi, 3x800+2x490, masakra.

213x8002x490dalekosinym.jpg

213x8002x490dalekosinym.jpg

A może STASI "potrafiła "zmobilizowac ludzi do takich czynów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza , tylko takie przebazowanie z tyloma zbiornikami, jest pozbawione sensu.W takim wariancie samolot gwałtownie traci na zasięgu, jesli zbiorników nie odrzuci. Wcale bym sie nie zdziwił, jesli DDR-owcy cos kombinowali z przerabianiem instalacji paliwowej.W końcu Luftwaffe eksploatując 29 ,tez przystosowała 29UB do podwieszania pod skrzydła zbiorników paliwowych [ chyba od SU-22 ].A tak w ogóle ,jedyny raz w życiu widziałem start 21 , w wariancie 1x800, pod kadłubem , 2x490 pod skrzydłami, myslelismy że zabraknie pasa, ale w koncu sie oderwał.Samolot w ramach sprawdzenia oplot wykonywał lot jako "naruszyciel"na trasie Babie Doły-Goleniów-Wrocław , i z powrotem. Nauka radziecka nie takie przypadki znała.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta konfiguracja 800l + 2x490 to daje 1780 litrów nafty, to jest ok. 1350 kg ładunku. Myślałem ze max. obciążenie dla szybkiego to 4xFAB-250.

Jak widac sprzęt radziecki może znieśc czasami dużo więcej niż podaje teoria. Człowiek się całe życie uczy.Przy egzaminie na klasę mistrzowską,egzaminator zadał mi pytanie -"samolot ze zb.1x490+2 bomby 500 ,pilot nie może zrzucic bomb ,co musi zrobic przed powrotem na lotnisko ?"Kombinowałem jak koń pod górę, w końcu nie wytrzymałem i powiedziałem ,żeby sie pomodlił i "wysiadał".Klasa mistrzowska przesunęła sie o rok, trochę kasy przeszło obok, a odpowiedż była tak jak mówisz.W takim wariancie w ogóle nie powinien startowac.Ale tak jak napisałem , to był jedyny taki start. Sorry za brak ogonków, cos mi starenki komp zaczyna szwankowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze jest co wspominac wracając do tematu podwieszeń, czy macie moze w swoich zbiorach zdjecie zbiornika-bomby zapalającej ZP[ZB]-500 ? Cos w tym rodzaju, uzywana na pewno przez Rosjan w Afganistanie .Rodzaj zbiornika podwieszanego pod skrzydłami,wypełnianego napalmem [ cieczą zapalajacą ] ale wygladał inaczej niz typowa 490. W Naszych 21 mozna było podobno stosowac typowe zb.490, które miały wkręcone z przodu zapalniki od S-5, chociaz tego tez nigdy nie widziałem, przynajmniej na Bisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PBP239.jpg

 

ZB-500:

Masa bomby: 354 kg

Masa ładunku: 215 kg

Długość: 2825 mm

Średnica: 500 mm

 

ZB-500Sz

 

ZB-500SzM:

Masa bomby: 317,5 kg

Masa ładunku: 260 kg

Długość: 2503 mm

Średnica: 500 mm

 

ZB-500 AS

 

ZB-500RT:

 

1251650129_f.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezły widok Fajnie trafć na takie lotnisko , a szczeglnie podczas "Dni Lotnych". I duże wrażenie na mnie robi tak duża płyta CPPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80388858.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

j73.jpg[/img]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

j73k.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Nawiązując do zdjęcia , naprawdę ukazującego piękno sylwetki F-13, .pozwolę sobie wrzucić chińskie wersje eFki. Dla tego pracowitego społeczeństwa , nie ma rzeczy niemożliwych, ale świadczy tez o wytrzymałosci i możliwosciach 21. I jako ciekawostkę rysunki wersji rozwojowych chińskiego J-7 [odpowiednika 21F-13]Coś chyba robię nie tak , bo wkleja mi się rysunek baaaardzo wielki. Poradzicie coś na to , bo oglada się to bardzo niewygodnie.

j7wersje.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to całkiem możliwe ,że to Modlin. Bo według mnie Zegrze , Krzesiny itp. lotniska wojskowe odpadają . Bo w tle zdjęcia widać dość duży obszar zalesiony. Ale to tylko moje zdanie Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi krajobraz nie za bardzo przypomina Krzesiny więc chciałem się upewnić. Kolejna identyfikacja miejsca:

UM 5710 służył na Krzesinach:

f77619c14c.jpg

Skończył tak :

IMG_3280.jpg

A to zdjęcie gdzie wykonano? I może jakieś bliższe dane odnośnie kraksy?

bc209def39.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos trzynastek - Czesi utracili 42 ze 169 uzytkowanych (w latach 1961-1990) Mig-21 F-13.

 

W ciągu 29 lat to wcale nie tak dużo , 1,5 samolotu srednio na rok .Wpadło mi w ręce jakieś zestawienie Naszych katastrof 21F-13, w latach 63-67 wychodzi 6 samolotów, prawie taka sama srednia. Prosze porównac sobie katastrofy np.kanadyjskch F-104 , horror.A druga sprawa ze w tamtym okresie wprowdzania tych s-lotów latało sie bardzo , ale to bardzo dużo, to i katastrof było więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.