Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Spoko -nie pali się .No jak na złość nie mam gdzie zrobić dobrych fotek pasów Pilota. Liczyłem na eksponat z Bazy, użyłbym fortelu żeby ewentualnie dostać się do środka i na spokojnie z kolejnymi ułożeniami obfocić pasy , a tu kicha .

 

Ten fotel, jeśli dobrze pamiętam wystawiała grupa sympatyków lotniska Świdwin, nie jednostka

No to ja bym się ze wstydu spalił jak bym miał takich Sympatyków- a z drugiej strony chyba jakaś odpowiedzialność za przygotowanie merytoryczne takiego pokazu też obowiązuje Gospodarza .[ a zresztą , sami sobie wystawiają świadectwo ]

 

Wnęki i podwozie 21

http://hotfile.com/dl/162777910/b543fb8/Podwozie_-wnki.zip.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis -budowa -zegarka ACzS i fotogondoli S-13-100-OC:

Przyrząd S-13-100 stosowany w TS-11 w przedniej części samolotu w formie "aparatu " , na 21 stosowany w formie gondoli podskrzydłowej z 2 róznymi obiektywami [ długim i krótkim -stąd 2 nazwy rózniące się cyframi 100-300 ]

https://hotfile.com/dl/162964655/7bf1cf7/ACzS_AFK.zip.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert,to jest Fobos -3 czyli zasobnik rozpoznawczy z 3 aparatami rodziny AFA-39. Był budowany w PZL Mielec ,jak to mówia na bazie zasobnika UB-16 .

Co go odrózniało od Staturna? przede wszystkim brak instalacji wywoływania filmów i zrzutu, był tez krotszy od Saturna o 122 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert,to jest Fobos -3 czyli zasobnik rozpoznawczy z 3 aparatami rodziny AFA-39. Był budowany w PZL Mielec ,jak to mówia na bazie zasobnika UB-16 .

Co go odrózniało od Staturna? przede wszystkim brak instalacji wywoływania filmów i zrzutu, był tez krotszy od Saturna o 122 mm

 

A zasobnik Saturn na bazie czego był budowany ?? Też podstawą był zasobnik UB 16 lecz miał w stosunku do FOBOSA troszkę inne rozwiązania. Nie było instalacji wywoływania filmu bo film sam w sobie był tak skonstruowany - można było założyć zwykły film lecz wówczas podlegał on obróbce w laboratorium FOTO a to było krokiem wstecz zamysłom konstruktora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam linka do materiału pokazującego jak wygląda element zamykający obwód wybuchu na fotelu KM-1 niszczący bloki SRZO-2 [ identyfikacji SWÓJ-OBCY ]

 

Montowany wg danych od 1972 roku.Materiały zebrane dzięki Koledze RA3DCS z Forum

http://forums.airforce.ru/matchast/4...-v-detalyah-3/

 

Link do dokumentu

https://hotfile.com/dl/163301230/5e90800/Mechanizm_obwdu_wybuchu_SRZO_na_KM-1.zip.html

Już powinno być dobrze.

Uwielbiam te dziwne skracanie linków .

Sprawdzałem przed wyjściem ze strony

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy , ale ktory element lub czesc powodowała odpuszczenie mikrowyłaczników. ten trzpien czy jak to nazwac powinien byc przy lewej szynie fotela. zwalniajac mikrowyłaczniki ktore byly zabudowane na płatowcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em -nie wiem . Ja to zobaczyłem pierwszy raz na oczy.Nawet w trakcie obsługi nikt za bardzo o tym nie mówił i pewnie i nie wiedział .Na logikę ten "trzpień -bolec " powinien byc zwalniany przez opuszczający swoje miejsce fotel i wtedy rozumiem że "zwalniany bolec " poprzez swoje połączenia z płatowcem i instalacją wybuchu powoduje zadziałanie mikroładunków w SRZO-2 .W Instr .płatowca BIS-a, nie ma nawet zaznaczonego tego elementu na fotelu [ pomimo że fotel na pewno był dużo póżniejszej produkcji niż 1972 -od kiedy zaczęto zakładać ten element ]

To samo jest w rosyjskiej instr . uzupełniającej od 21R [ oznaczonej jak TAJNE ] , są elementy zasobników itd . a na rysunku fotela nie ma wogóle zaznaczonego tego włącznika.

Podałem to co mam , rysunek z opisem tego elementu pochodzi z orginalnej instrukcji od fotela z 21UM- nie mam pojęcia-może dobre zdjęcie widoku tylnej dolnej części kabiny wyjaśniłoby na co lub jak działał ten element.

Opisany jest wyrażnie "Mechanizm do zamykania obwodu systemu identyfikacji"

Co prawda nie jest podane do zamykania jakiego obwodu -ale chyba nie do włączania rozpoznania ?

Może ktoś bardziej biegły w " prądach błądzących "potrafi , spróbuje wyjaśnić zasadę działania tego "elementu-bolca ze sprężyną " i jak to mogło być połączone z "elektrycznie " czy jak dawało sygnał na "wybuch " ?

 

Dobra -nie jestem pewien -przejrzałem swoje zdjęcia -czy to nie jest ten element - [ zaznaczony strzałką ] trzpień ze sprężyną wchodził tam przy normalnym położeniu fotela -przy katapultowaniu trzpień wychodził [ przestawał na coś naciskać ? ] i styki zostawały zwarte .

 

Nie mam pojęcia- snuję domysły -bo do czegoś to jest i wizualnie umiejscowienie pasuje .No i te charakterystyczne "czerwone oznakowanie "

Potrzebny specjalista URE lub fotelarz .

 

wacznikobwoduwybuchusrz.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Spróbuje spytać Rosjan ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie pod naciskiem fotela obwod jest rozwarty, gdy fotel idzie w gore mikrowyłaczniki zamykaja obwod i zadziałaja detonatory.

 

Układ ten w latach 78/79 został z naszych samolotów zdemontowany razem z detonatorami w SRZO. Były przypadki samoistnego zadziałania samolikwidatora bezwładnościowego w urządzeniu SRZO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do poniższego fragmentu:

schowek01eln.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Nie mam zielonego pojęcia o jaką linkę kabiny połączoną z linką fotela mówi ten fragment ? Tyle lat obsługiwałem samolot , setki razy wkładałem i wyciągałem zabezpieczenia , ale pierwszy raz słysze o jakieś lince kabiny i zagłuszce na elementy związane z SRZO-2 ? Jedyne zabezpieczenie z tym związane to rzeczywiście "6" wkładane w obwód -przycisk "Wybuch" na prawej burcie .

Może kiedyś przy zabezpieczeniach fotela była linka z zagłuszką , ale myślę że to chodzi o zagłuszkę na elementw podłodze kabiny, który pokazałem w poprzednim poście i zapewne ta zagłuszka została oddana fotelarzom [ przecież nie było możliwości ściągania zagłuszki z elementu który był z tyłu fotela i w podłodze kabiny -nonsens ]

 

 

Elektrycznie pod naciskiem fotela obwod jest rozwarty, gdy fotel idzie w gore mikrowyłaczniki zamykaja obwod i zadziałaja detonatory.

Odnośnie powyższego fragmentu -to by tylko potwierdzało gdzie znajdował się włącznik systemu -w miejscu przez mnie wskazanym -fotel szedł w góre - trzpień -bolec wychodził z "gniazda -włącznika " znajdującego się przy lewej szynie fotela [ a nie na szynie ]

Obawiam się ze te instrukcje pisane są jak wiele innych [ niedokłądnie , błedy tłumaczenia ] -bo prosze mi pokazac gdzie na szynie fotel znajduje się jakikolwiek styk- mikrowyłącznik powiązany z "trzpieniem -bolcem " ze zdjęć i rysunku .

 

 

Układ ten w latach 78/79 został z naszych samolotów zdemontowany razem z detonatorami w SRZO. Były przypadki samoistnego zadziałania samolikwidatora bezwładnościowego w urządzeniu SRZO.

 

Grzegorz 5710 - ale tego to nie rozumiem , czy to dotyczyło wszystkich 21?

Czy masz na myśli układ w podłodze kabiny i element z fotela - zwierak bezwładnościowy -czy wogóle likwidację detonatorów w SRZO-2 ?

To chyba niemożliwe , bo w takim razie co ja sprawdzałem i włączałem przez 10 lat na BIS-ach [ zabezpieczenie 6 -sprawdzanie i włączanie obwodu wybuchu w luku przed kabiną ? bo to robił technik samolotu ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert,to jest Fobos -3 czyli zasobnik rozpoznawczy z 3 aparatami rodziny AFA-39. Był budowany w PZL Mielec ,jak to mówia na bazie zasobnika UB-16 .

Co go odrózniało od Staturna? przede wszystkim brak instalacji wywoływania filmów i zrzutu, był tez krotszy od Saturna o 122 mm

 

A zasobnik Saturn na bazie czego był budowany ?? Też podstawą był zasobnik UB 16 lecz miał w stosunku do FOBOSA troszkę inne rozwiązania. Nie było instalacji wywoływania filmu bo film sam w sobie był tak skonstruowany - można było założyć zwykły film lecz wówczas podlegał on obróbce w laboratorium FOTO a to było krokiem wstecz zamysłom konstruktora

 

Ja bym jeszcze pociągną temat FOBOSa. Rozumiem, powstał przed SATURNem (jaki okres?). Wszedł do eksploatacji, czy tylko próby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz 5710 - ale tego to nie rozumiem , czy to dotyczyło wszystkich 21?

Czy masz na myśli układ w podłodze kabiny i element z fotela - zwierak bezwładnościowy -czy wogóle likwidację detonatorów w SRZO-2 ?

To chyba niemożliwe , bo w takim razie co ja sprawdzałem i włączałem przez 10 lat na BIS-ach [ zabezpieczenie 6 -sprawdzanie i włączanie obwodu wybuchu w luku przed kabiną ? bo to robił technik samolotu ]

Babciu - z całym szacunkiem nie czytasz uważnie. W 78-79 roku nie było u nas bisów jeszcze.

Poza tym owy dodatkowy mechanizm włączający obwód wybuchu "Chrom" był zabudowywany na fotelach produkowanych od 1 stycznia 1972 roku. ( od fotela nr. 201001 ) co też nie znaczy że samolot był do tego przystosowany.

Z tego co pamiętam chyba chodziło o zwieraki bezwładnościowe ale szczerze mówiąc nie bardzo się tym interesowałem bo to tajne urządzenie podlegało radzikom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dyskutowałem z koleżką przy piwku i jak zwykle zeszło nam na samoloty ;) Trochę zaczęliśmy się spierać o klapy i nadmuchy. W migu 21 zdaje się system SPS zaczęto stosować od wersji PFM. Mógłby ktoś przybliżyć trochę jak ten system nadmuchu wyglądał? Nadmuch był ze sprężarki, kierowane gazy wylotowe czy może jeszcze jakoś inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy poszukuję dobrej jakości zbliżeń na godła 62/3 PLM - kruk z zieloną 3 i kruk wpisany w wielokąt (biało-niebieski/czerwony). Mam już opracowane te z samą głową kruka, a chcę zaprojektować kalki do pozostałych.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.