babcia131 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 ,,Umiejscawia,, czasowo pojawienie sie tych zasobników na połowe lat 80 tych /wraz z kupnem Su-22/ . No raczej na pewno przed 1989[ Rosjanie ] rokiem.W 95 roku po przyjścu do Malborka bardzo się zdziwiłem widząc "to coś " wieszane pod samolot nie przez technika samolotu .A ta ekipa miała to na stanie ładnych naście lat. Przy okazji muszę się spytać o w miarę dokładną datę przyjęcia zasobników.I wogóle to był bardzo utajniony element wyposażenia 21, tak na dobrą sprawę to nie rzuciło mi się w oczy zdjęcie 21 np. z lat 80 z SPS pod k-bem. Kurcze jak ja bym chcał już gdzieś wyjść . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Jak mnie pamięć nie myli to pierwsze informacje o pojawieniu się zasobników SPS w Malborku pojawiły się około 1982 roku i był to klucz samolotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Może nie tyle klucz s-tów , co ilość SPS dla klucza .Zasobników jeśli się nie mylę było ? No własnie , parę sztuk [ 9 ], samolotów przystosowanych do przenoszenia chyba 9.Tak jakoś by wychodziło , 1 samolot z SPS-141 na klucz samolotów [1 na 4 ].Przedtem cięzko coś było wydobyć od obsługi, teraz nie ma od kogo, albo ludzie mało co pamiętają . Może być z sokiem i na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Trudno mi dokładnie sprecyzować faktyczną ilość zasobników bo nie miałem dostępu do takich informacji - natomiast przy okazji spraw związanych z gotowością bojową na szczeblu dywizji mówiło się o kluczu takich samolotów. Dokładniej - dywizja wystawiała klucz samolotów z zasobnikami SPS 141. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Panowie! Świetna sprawa,cos sie ,,wykluwa,, w tak tajemniczym temacie ,nie mniej tajemniczego uzbrojenia . Jęzeli, tak jak pisze Grzegorz wprowadzenie zasobnika do arsenału naszych 21 to ok.82 ,zaryzykuje teze o awaryjnym ratowaniu nie tylko reputacji przez Rosjan po Libanie Wszystkie instrukcje dotyczce SM mają daty od 1985 wzwyż . Takze wprowadzenie produktu 62 miało by logiczny ciąg. I jeszcze pytanie o RBK na 21 , czy loty z nimi odbywały sie w Debrznie i Malborku i od kiedy ? jeśli.A moze oprócz WL jeszcze inne pułki na 21 latały z nimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 em -a ja się tak nieśmiało spytam co to jest to " RBK" ? Tylko czemu instrukcja nosi nr.Lot2585/86 I datę wydania POZNAN 1986. Nie mogę wrzucić skanu tej strony, nie wiem czemu . A odnośnie BISA- możliwe że NRD-cy kombinowali wcześniej, niestety dysponuje tylko rysunkiem , ale cos na rzeczy było, jak ze wszystkim u Nich , jeśli można było poprawić osiągi . Uploaded with ImageShack.us I wymiary Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Ha ,nawet data wydania to 1989 czemu tak ? ... Tak wyglada skorupa bohatera tej częśći ,bo bloki generalnie to te same jak w suczkowym SPS-141 MWGE RBK- to jednorazowa kaseta bombowa /Razowyj Bombowoj Kontiener/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 A oto daty wprowadzenia dwóch instrukcji : "Samolot MiG 21 M - eksploatacja uzbrojenia " - Poznań 1971 wprowadzono do użytku w lutym 1971 - samolot w eksploatacji od 1969 roku. " Fotel katapultowy KM 1 opis i eksploatacja" - Poznań 1972 wprowadzono do użytku w 1969 roku ( ten egzemplarz to dodruk w 72 r. ) - sam fotel od 1966 roku Jak można zauważyć lata wprowadzenia instrukcji odbiegają od dat wprowadzania sprzętu. Zawsze tak było że najpierw był sprzęt i instrukcje fabryczne po rosyjsku a znacznie później wchodziły polskie instrukcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Kwestia czasu potrzebnego tłumaczenia. Jestem niemal pewien, że od początku wprowadzenia maszyn równolegle wchodziły instrukcje w j. rosyjskim. Naprawdę ciekawy temat się zrobił z tym wyposażeniem. Aż by się chciało podobne n/t Su-20/22 czy śmigłowców LWL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 datę wydania POZNAN 1986. Nawet jak czytam to robię byki .Chodziło mi dokładnie o to samo. Dzięki "RBK'przejrzałem sobie literaturę dotyczącą uzbrojenia bombowego i rakietowego ZSRR. I muszę powiedzieć że moja praktyczna znajomość szczególnie jeśli chodzi o bomby zatrzymała się na poziomie P-50. Niestety w pułkach WOPK jak już latano na poligon to niemal w 99% z tymi cementowymi pigułkami.Czasami zdarzyła się jakaś "100".Specyfika zadań.Ale już póżniej w Malborku , też z tym nie było lepiej. "Kombajn" tzn -działko, 2x50, UB-16 , na co którymś samolocie to był szczyt "wagomiaru ".Może w latach 70-80 w WL było coś więcej ? Pozwolę sobie wrzucić przegląd podstawowych bomb, w sumie wagowo większość mozna by pod 21 podwiesić : Uploaded with ImageShack.us[/url ] Wypełnione w zależności od misji różnym " nadzieniem " W sumie są dwie takie publikacje w miarę przystępnie pokazujące uzbrojenie zza wsch .granicy: PKL-15 uzbrojenie lotnicze -wschód -Soviet/Russian aircraft weapons Aż by się chciało podobne n/t Su-20/22 czy śmigłowców LWL. No to Mikele do dzieła.Troche suczek tu sie robi, chociaz wiem doskonale że potrzeba by też ludzi którzy siedzieli lub jeszcze "siedzą w sukach ".Niestety bez dostepu do dokumentacji nic się nie wymyśli , głowa nie smietnik .Sam bym poczytał np. o Su-7 , Mig-19 , IŁ-28 , tego jest naprawadę mało.Nie mogę się doczekać Monografii 21, po polsku , a co tu mówić o innych samolotach. Gordon i s-ka wydali już Monografię o chińskich przeróbkach Migów , a u Nas dalej nic. em poniewaz sa metodyki wykorzystania SPS-141 na Bisie .Wynika znich że podwieszony mógł działac bez żadnych dodatkowych przeróbek. Wrzucisz coś z tej metodyki odnośnie BISA, [ tak z ciekawości pytam ]bo to co mamy to jest ogólnie instrukcja SPS-141Je Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 I jeszcze pytanie o RBK na 21 , czy loty z nimi odbywały sie w Debrznie i Malborku i od kiedy ? jeśli.A moze oprócz WL jeszcze inne pułki na 21 latały z nimi? W Debrznie nie latano z RBK - to domena pułków szturmowych. Z tego co pamiętam były z bombek bojowych : OFAB 500, OFAB/FAB 100 ale to sporadycznie, SAB 100 MN z tym, że zdejmowane były spadochroniki po to aby oznaczyć cel naziemny no i standardowo szkolne P-50. P-50 trudno nazwać cementowymi - korpus był żeliwny natomiast wypełniona była cementem i do tego laski trotylu i zapalnik AM-A. Natomiast w DDRowie rzucano niemieckie bombki szkolne i one były rzeczywiście całe z betonu i nie stosowano żadnych zapalników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 RBK na 21 to pokłosie Afganistanu.Robili Rosjanie więc znalazło sie w metodyku. Pocisk S-5KO też z tego wydawnictwa ,rzadko wymieniany jako uzbrojenie Mig21. A teraz pytanie dnia bomby kulkowe LBOk-1 na Mig-21 w zasobnikach ZR-8. W/g instrukcji można było podwieszac 4 zasobniki ,z tym że na wewnetrznych belkach zalecano stosować belki pośrednie ! /jakie to ?/ lub zmodyfikowane zasobniki ZR-8 . Czy mógłby ktoś opowiedzieć o tym szerzej ? SPS -bedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Pocisk S5- KO i S5-MO różniły się od wcześniejszej wersji S5 K / S5 M tym iż miały styki odpalenia w postaci pierścieni w tylnej części pocisku a starsze miały przewody z wtyczką. Analogicznie wyrzutnie UB 16 czy UB 32 miały inne styki podawania impulsu odpalania. Było to spore ułatwienie jeśli chodzi o czas załadowania / odtworzenia gotowości bojowej samolotu. W Polsce dla starszej wersji zasobnika UB 16 opracowano specjalną wkładkę pozwalającą na zastosowanie pocisków "O" - niestety po aferze w sochaczewskim pułku zaprzestano stosowania tych wkładek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 em -takie pytania proszę dawać wcześniej. Wrzucam zdjęcie Uploaded with ImageShack.us Od lewej -Mars-4 -Mars-2M-obydwa na npr -Zeus-1 zasobnik strzelecki dla TS-11 -ZR-8 zasobnik na bomby kulkowe LBOk-1 -Fobos 3 -zasobnik foto dla 21 -i ostatnie -nie wiem -przypomina belkę typu Monsun [ zdwojona dla rakiet p-p dla innego SP ? ] Jak widzisz ZR-8 ma belkę " sam w sobie " może to oto chodzi . Jeszcze zdjęcie ZR-8 na W-3 , prototypów troche było , ale tego też nigdy nie widziałem [ na 21 na pewno nie ] Uploaded with ImageShack.us Pocisk S-5KO też z tego wydawnictwa ,rzadko wymieniany jako uzbrojenie Mig21. Bo rakieta do UB-ka to była zawsze rakieta. One były niemal od poczatku istnienia 21.Ja też słyszałem o wersji S-ki do zakłócania stacji r-lok , ale też nie widziałem tego na oczy . Dla ludzi którzy mają co nieco dokumentacji i od czasu do czasu coś tu wrzucą .Sami nie wiemy wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Do poczytania w niedziele.Jak sie czyta ,strach co dopiero się działo w samolotach bez SPO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 18 Grudnia 2010 Share Napisano 18 Grudnia 2010 Wszystko sie by zgadzało gdyby dodano jedno zdanie z Instrukcji SPS-141Je, a mianowicie o przystosowaniu danego egzemplarza BIS-a ; ostatnie zdanie poniższego tekstu . I jak już pisałem można było to zrobić, chciałbym zobaczyć tego NRD-owskiego Bisa zamiast rysunku . Rarytas Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 Szczęka opada, w jakim tempie i jakie informacje się tu pojawiają. Kiedyś trzeba to będzie wydrukować złożyć i Podsumowując, czego do końca nie rozumiem. S-t przystosowany do zasobnika SPS to ten który miał możliwość puszczenia wiązki kabli/ posiadał kable/ potrzebne było założenie pulpitu w kabinie/ latał zwyczajnie w czasie służby z pulpitem ale nie wykorzystywanym. Które z tych? Jako ciekawostka, w artykule o naszych MF serii 9600, autor wspomina jakoby maszyny te także mogły przenosić zasobniki SPS-141Je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 Young S-t przystosowany do zasobnika SPS to ten który miał możliwość puszczenia wiązki kabli/ posiadał kable/ potrzebne było założenie pulpitu w kabinie/ latał zwyczajnie w czasie służby z pulpitem ale nie wykorzystywanym. Które z tych? Prawie wszystko się zgadza .Bo żeby MF [ w przypadku Malborka ] mógł latać z zasobnikiem trzeba było poprowadzić wiązki kabli , przygotować mocowanie pulpitu w kabinie [ na codzień samoloty przystosowane do SPS latały bez zamocowanego pulpitu ] I tak przygotowany samolot mógł mieć podwieszany zasobnik..Mocowanie pulpitu to była chwila moment , plus podłączenia złączki w kabinie, robiono to przed samym wylotem.I jeszcze jedno samoloty przystosowane do podwiesznia zasobnika musiały mieć trochę inny przedni opływ belki podkadłubowej. Taki aby mozna było go odkęcać w celu podłaczenia złączki .Np . na przystosowanym Bisie trzeba było ten opływ przerobić , bo był on któtszy i nitowany .Niżej zdjęcie jak wyglądał przedni opływ - widac wkręty go mocujące do belki Uploaded with ImageShack.us Tak więc pewnie każdy 21 miał możliwośc przenoszenia SPS, ale że pojawiły się one w sytuacji że w większości JW były MF , no i BISY , trafiło na MF -bo Malbork miał akurat ten typ s-tu i określone zadania w systemie WL..Nie mam pojecia czy s-loty serii 96 mogły zasobniki przenosić . Teraz byśmy musieli zagłębić się w sprawy zasilania , prądnic itp .rzeczy , nie byłem elektrykiem, osprzętowcem . Dla mnie sprawa zasilania kończyła sie na akumalatorach. No i tych zasobników było zaledwie parę sztuk .Zresztą tego jednego jedynego BIS-a też mozna było poznać po przerobionym opływie belki. Jak gosciu od zasobników da mi zdjęcie to tu wrzucę. Niestety ciężko się cokolwiek wyciąga.Już dawno temu obiecałem zdjęcie z ostatniego lotu .....nie nie będę wymieniał nazwiska , chodzi o BIS-a którego model zrobił Leszek Sz. Porzednio gość chciał ponad 100 za zdjęcie , a póżniej się wycofał . Teraz znalazlem gościa który ma zdjęcia na kliszy , właśnie z tego ostatniego dnia, obiecał że zrobi odbitki , dla miłośników 21 i pamięci pilota . Zobaczymy.To wszystko jednak trwa .Samo życie . Jako ciekawostka, w artykule o naszych MF serii 9600, autor wspomina To jest tak jak się niedokładnie pamięta co napisał Young.Możliwe że ktoś na samolotach tej seri pozakładał okablowanie, ale czy mieli zasobniki ,ekpę ?.Czy 9600 to Łask ? Sorry że pytam nie chce mi się sprawdzać w spisach .Wiem że robiła to ekipa z Malborka i nkt nic nie wspominał o innych samolotach .Może w czasie remontu przystosowywano część samolotów , ale gdzie zasobniki ?A jakiś skanik dałoby radę załatwić , ewentualnie nr i pisemo , to ściągniemy od "radzieckich ", tam mają dużo Naszych czasopism . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 I teraz tak .Samoloty zmodyfikowane miały tą belke na stałe ? czy też po lotach z SM zakładano standartową belke paliwową ? Z Twego opisu zakładam że w tym opływie na stałe ,,siedział ,, wtyk zasilajacy SPS Robiono modyfikacje w PWL Malbork ? czy podczas remontów w Deblinie ? biuletyny były kupowane u Rosjan czy to powiedzmy dzieło ITWL u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) teraz tak .Samoloty zmodyfikowane miały tą belke na stałe ? czy też po lotach z SM zakładano standartową belke paliwową ? Z Twego opisu zakładam że w tym opływie na stałe ,,siedział ,, wtyk zasilajacy SPS Robiono modyfikacje w PWL Malbork ? czy podczas remontów w Deblinie ? biuletyny były kupowane u Rosjan czy to powiedzmy dzieło ITWL u? em - Opływ był odkręcany , opuszczany , nie belka . Belka była i zostawała na swoim miejscu. Zasobnik podwieszano pod najzwyklejszą belkę paliwową, bo do czegoś go trzeba było przykęcić i w niczym to SPS nie przeszkadzało.Zasobnik miał na korpusie bolce , ustalacze , trzpienie i to wszystko pasowało do belki PALOWOWEJ , tyle że w zasobniku nie było paliwa Złączka ,wtyczka ,gniazdeczko -nazwij to jak chcesz był schowana pod odkręcanym odpływem ,po to aby się własnie do niej dostać.Teraz bym musiał przejrzeć dziesiątki zdjęć żeby pokazać opływ nitowany i odkręcany . Nie wiem gdzie robiono modyfikację , to przyszło z góry skoro byli Rosjanie i oni mieli sprawdzac poprawność montażu .Na 21 w Malborku robiła to ekipa przeszklona po zasobnikach .To nie był żadna wielka filozofia, nie doklejajmy do tej modyfikacji żadnej wielkiej ideologi . Był radiowiec , osprzetowiec uzbrojenieć i każdy z nich ślusarz , złota rączka , mechanik .Odkręcali luki , opływy, prowadzili okablowanie ,mocowali złączki i to wszystko .Normalna robota mechanika .Nie wiem naprawdę czy pózniej na kolejnych samolotach coś pod tym kątem robił np .Deblin.Ale wystarczy wziąść zdjęcia , poszukać belek podkadłubowych MF, i zobczyc opływy -przykręcane , czy nitowane i będzie wiadomo Akurat do Nowego Roku zejdzie Najgorsze jest to że naprawdę niewielu ludzi po poszczególnych specjalnościach 21 jest jeszcze do uchwycenia , a po takim zasobniku 3-4 w całej Polsce .Z tego 2 w miarę dostępnych, i każdy mówi co innego . Tak na szybko znalazłem róznice między belką PALIWOWĄ przystosowaną do podwieszania SPS-141Je a belką PALIWOWĄ pod którą nie można byłoby podłączyc instalacji zasobik .Bo sam zasobnik na pewno tak Uploaded with ImageShack.us Opływ przerobiny Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us 2 x opływ nieprzystosowany do podłączenia zasilania zasobnika .Te nitowane , tamten trochę dłuższy i PRZYKRĘCANY. em -bo krzesiński Miecznik to ex-malborski samolot. No i już mamy konretny egzemplarz na który można było podwiesić zasobnik .Macie dostęp do byłych malborskich [ zdjęć oczywiscie ] bo może się też okazać że MF miały dostosowane opływy np . w czasie remontu Edytowane 19 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 Nie było paliwa powiadasz... Krzesiński Miecznik miał taka dłuzszą nitowaną belke. Przegladając teraz zdjęcia mozna doszukac sie wiecej samolotów z tymi belkami .Teraz kapuje po co /w jakim celu /opływ GSz a miał to wciecie w kształcie litery V od strony belki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 Możliwe że ktoś na samolotach tej seri pozakładał okablowanie, ale czy mieli zasobniki ,ekpę ?.Czy 9600 to Łask ? Sorry że pytam nie chce mi się sprawdzać w spisach .Wiem że robiła to ekipa z Malborka i nkt nic nie wspominał o innych samolotach .Może w czasie remontu przystosowywano część samolotów , ale gdzie zasobniki ?A jakiś skanik dałoby radę załatwić , ewentualnie nr i pisemo , to ściągniemy od "radzieckich ", tam mają dużo Naszych czasopism . 9600 to 34/26/10/11 PLM. W artykule pisze, "mogły przenosić" (teraz sprawdziłem, może celowo nie "przystosowane", takie to zgadywanie co autor miał na myśli) lecz zasobników nie kupiono dla tej partii. Zeskanuję całość i podeślę we wtorek ;) Temat zasobników pojawia się w tym wątku trzeci (?) raz, co pokazuje jak wiele jest jeszcze zagadek związanych z konstrukcją tej kultowej maszyny i jej służby w naszym kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) No to mamy chyba 2 następne ex malborskie 21 przystosowne do SPS-141Je -7812 : Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us -8706-ex zegrzański -ex-malborski tu w w barwach poznanskich Uploaded with ImageShack.us I teraz mogę się mylić , niestety nie mam lepszego zdjęcia. Wg stwierdzenia fachowca przerabiającego BISA był to samolot " stojący póżniej w pierwszej linii w oczekiwaniu na sprzedaż, coś z z 5 w nb " Jak znajdzie zdjęcie będziemy pewni , a na razie moje dywagacje , czyżby 9805 ? Niestety nie mam lepszych zdjęć , potrzebne są w miarę wyrażne zbliżenia samolotów sprzed hangaru .A może jednak ? Uploaded with ImageShack.us Young- bo teraz jak zaczyna się przeglądać na oczy i okazuje się że s-loty pokasowane , dokumentacji nie ma , monografie tworzą się latami, muzea to składowiska złomu ludzie zaczynają kopać , grzebać , przypominac sobie, ale to wszytko mało.Zresztą masz przykład 9600- zaczynał w BD, pózniej 26plm , i to było jeszcze za mnie, ale czy wtedy ktoś zwracał uwagę na opływy belki . Ale jeśli na zdjęciu nie ma przerobionej belki to autor może sobie dywagować.Nie sądzę naprawdę jednak żeby przerabiali belki w czasie remontów , chyba nikt już pózniej nie planował zakupów zasobników . I tak latali z nimi bardzo rzadko , szczególnie po 89 Byłbym wdzięczny z skanik .Poczytam . Edytowane 19 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 http://galeria.41elt.pl/displayimage.php?pid=266 http://www.planepictures.net/netshow.php?id=456983 Pod latarnia...;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 No chyba jednak , ale głowy bym sobie uciąć nie dał Tym bardziej sugerując się podpisaniem tego zdjęcia to już całkiem odpada. Całe szczęście że przynajmniej hangar ET został malborski Ale zdjęcie ładne , tego jeszcze nie miałem , dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.