Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

PKI to celownik na PFM i wbrew pozorom nie pracował dla spec podwieszeń.

 

Gwoli prawdy historycznej.;) PKI to potomek drugowojennego PBK-1 ,i on w ogóle nie pracował to zwykła matówka z pryzmatem.Chodziło mi o pomoc dla pilota w wykonaniu manewru/bombardowania .No na pewno tego nie zapewniał.

 

Cała instalacja z tego co mi się przypomina współpracowała z autopilotem ot i cała tajemnica.

 

To jednak mówimy o samolocie Su-20.Na Mig21 był prosty jednokanałowy autopilot w pochyleniu, ot i wszystko. Wszystkie parametry ,,wprowadzał,, pilot i je utrzymywał .

 

 

Wśród tych ostatnich była maszyna po remoncie w Dreźnie zdecydowanie odstająca jakością powłoki lakierniczej od pozostałych.

 

Wiekszość samolotów Goleniowa w połowie lat 80 przeszła remont w Dreznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

em napisał

Zawsze mnie zastanawiało ,jak w tym stresie mając na pokładzie PKI szedł by do tego podrzutu.

Idąc tym tropem , to ja nie przygotowałbym s-tu, uzbrojeńcy nie wkręcili zapalników, pilot by nie poleciał .Nie sądzę żeby ktokolwek z Nas w takim momencie zastanawiał się nad tym co ma zrobić .Otrzeżwienie pewnie by przyszło trochę pózniej , ale byłoby za póżno . Nie macie Drodzy Miłośnicy 21 jakieś fotki z takich ćwiczeń ? Wiem , marzenie ściętej głowy, zrobić takie zdjęcie i to w tamtych czasach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Goleniowie to już tylko 11 maszyn ;)

A PFM N w Sochaczewie to końcówka, ale aby nie 1988 roku? I nie 6 a 8 s-tów? Tak przynajmniej wynika ze spisu M. Mikołajczuka w książce o 32 PLRT.

Do Łasku zaś poszły 7810, 7811, 7812. 7810 chyba tam skończył służbę, a dwa pozostałe przeszły do 1 PLM. I rachunek byłby się zgadzał

A jak w temacie tych R-3? I te całe TGSy, NOWy itd.

I koledzy, MONSUN, MONSUN!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej chwili to można się chyba zwrócić już tylko o pomoc gdzieś wyżej .Niestety. em masz może rozrysowany ten manewr, górka , półprzewrót, coś w tym stylu ? Gdzieś dzwonią tylko nie wiem w którym kościele.

Young napisał

A jak w temacie tych R-3? I te całe TGSy, NOWy itd.

Tyle co pamiętałem napisałem odnośnie TGS.....[ str, 75 ] ale obawiam sie że z Monsunem będzie cięzko.To chyba były tylko próby i pojedyńcze loty, to i zdjęć mało.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu spadochronu hamującego na F-13 to chyba ruskie nie do końca byli przekonani do tej wersji co chociażby na naszych maszynach skoro swoje wyposażali w takie jak napóźniejszych wersjach

 

mig21f13.jpg

 

to samo w PFach

 

mig21pf.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Young -nie chciałbym Ci opisywac jak zadziała zapalnik zbliżeniowy mojej Małżonki jak wróci z pracy , a ja nawet nie wstawiłem obiadu . A narazie proszę bardzo , niestety R-60 nie mam .I niestety na moim sprzęcie dokładniej nie da się tego zrobić , musiałbym rozklejać instrukcje.

obraz1xp.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz2s.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz3k.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz4c.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz5m.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz6o.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz7a.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz8.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

obraz9.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinekf1 napisał

swoje wyposażali w takie jak na późniejszych wersjach
Nie mam teraz czasu żeby spróbować powiększać płetwę ogonową , ale chyba widać że tam są elementy starej instalacji SH .Najwyrazniej jest to przerobiona do prób z nowym SH wersja 21F-13.I wtedy to się staje ciekawym zdjęciem .Coś w końcu musieli poświęcać , no to lepiej coś starszego

21f132rodzajesh.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Już mam przechlapane , nawet i 2 SH mi już nie pomogą

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.16va.be/page_iab-500.html

 

Tak jak powiedzieli praktycy z Mig-21 tajne/poufne/strach i te rzeczy ...Bach ,i wszystko na śmietniku.

 

http://www.16va.be/3.8_armes_speciales_eng_part1.html

 

Trzy strony o spec oruziu.

 

Polecam CAŁĄ strone ,mnóstwo kapitalnych zdjęć i szachta informacji

 

Cinek, zwróć uwage na góre kopułki ,tam w prototypach i wersji F /nie f-13 / były zamki osłony . To którys z nich uzywany do jak mówia rozrabotki.

 

iab500.jpg

 

Sie tylko nie śmiejcie. Po czesku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinek, zwróć uwage na góre kopułki ,tam w prototypach i wersji F /nie f-13 / były zamki osłony . To którys z nich uzywany do jak mówia rozrabotki

No to te zdjecie jest jeszcze ciekawsze. Szkoda że trochę niewyrażne , nie mogę dojrzeć lufy działka z lewej strony , ale osłona żarowa jest .Ale zamki osłony kabiny się zgadzają .Tak jak na 21F

nowyobraznc.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52530465.jpg

 

Dziadek Mróz na Nowy Rok ...raz Samolot 72

 

spadak.jpg

 

Dziadek Mróz na Nowy Rok ...dwa .Spadochron

 

Moim zdaniem to jedno z ładniejszych wydawnictw o 21.

Tak, jest na pierwszym rysunku tzw feler. Hudoznika poniosła fantazja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten feler to nie czasem te RS-2US pod skrzydłami 21F ? .One mi sie tak jakoś kojarzą z tymi śmiesznymi UB, a nie z rakietemi p-p. A niżej wkładanie spadaka w kolektywie .Coś cięzko chyba było z domykaniem tych luków

zakspadaka.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

em - a z jakiego to wydawnictwa , bo mam trochę "rycin "ale ściągniętych chyba ze www.scalemodels.ru z wątku poświęconego 21. No i znalazłem nawet rysunek spadaka 21F-13 .Ktoś tu kiedyś pisał o latarni

21f13spadak.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety , moje " księgarnie " oferują obecnie tylko odpłatne wypożyczenie tej pozycji [ co prawda bardzo szybko ]. Co za maniery ?

A czy to nie jest to samo co wydawnictwo "Modelist-Konstruktor" wyd. specjalne 2/2006. Niestety nie mogę wrzucić zdjęcia strony tytułowej ,coś się imageshack zbiesił.

Dzięki -'księgarnię " znam bardzo dobrze Zmyliła mnie ta Aviakolekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rakiecie RS-2US Rosjanie pisza iz juz w latach 60 z powodu złozonego sposobu naprowadzania i ,,technologi,, miała znikomą wartość bojową .

Pod koniec lat 70 tych w lotnictwie ZSRR była stosowana jako pocisk niekierowany . U nas w wielkich ilosciach podstawowy pocisk p-p w latach 90 tych przerobiony na RCP.

Macie moze szczegółowe rysunki, zdjęcia i rozszerzone dane tego cuda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tego co ogólnie funkcjonuje w googlach , to chyba będą problemy.Parę zdjęć , ogólników i to wszystko.Z racji tego że robiono to pod koniec eksploatacji 21, i że raczej zapasy RS-2US były na wyczerpaniu. Nie była to więc wielkoseryjna produkcja , a raczej dorażny pomysł ITWL.Pozostaje Nam liczyć na jakieś "tajne " materiały z prób ze strzelań z lat 90 , i to raczej ze strony ew. specjalisty uzbrojenia.

Najbardziej znane zdjęcie , ale z rysunkami się nie spotkałem

srcp.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

nowyobrazd.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Ewentualnie potrzebny Nam kontakt ze specjalistą od SU-22, bo u Nich jeszcze to się powinno uchować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RCP to cel do strzelań przeciwlotniczych odpalany z samolotu, czy jakieś inne ustrojstwo?

 

I jeszcze jedno pytanie - to ten pocisk, który naprowadzany był przez ciągłe utrzymywanie celu w ścieżce radiolokatora? Coś mi świta, ale wolę zapytać specjalistów.

 

ps. a na suce z p-p to nie był tylko R-60 przenoszony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są właśnie cele do strzelań poligonowych? W końcu przy takiej okazji jedna suka została zestrzelona. Samo zdjęcie na to wskazuje, skoro pociski podwieszone są na tych konkretnie podwieszeniach. Trudno się spodziewać, aby Su-22M4 był wykorzystywany w roli myśliwca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są właśnie cele do strzelań poligonowych? Trudno się spodziewać, aby Su-22M4 był wykorzystywany w roli myśliwca.
Mikele a o czym my w końcu mówimy , o rakietach -celach , czy uzbr.p-p przenoszonym przez Suki ? :

Znalazłem dość ładne zbliżenia RS-2US

5278983693a86e26484cb.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us2.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us3.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us4.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us5.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us6.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us7.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us8.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us9.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

elementyrs2us10.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wersja ćwiczebna

rs2u1wiczebna.th.jpg

 

Przekrój

przekrj.th.jpg

I werje rozwojowe -pochodne RS-2US

R-55 -pocisk p-p

rs2usr55.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

I pocisk p-z CH-66

 

ch66pz.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Ale to już było trochę omawiane kilkadziesiąt stron wcześniej

 

Uploaded with ImageShack.us

I jeszcze jedno zdjęcie , co prawda ,odbiegające od aktualnego wątku , ale zegrzański BIS 9811 w barwach Ugandy, musicie mi wybaczyć , to w końcu moja historia , że o strefie schronohangarowej nie wspomnę .

9811uganda.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia i rozwój RS-2U (K-5M, izdielije I) i PL-1

 

Ograniczenia które należało respektować wykorzystując RS-1U spowodowały, że wkrótce rozpoczęto prace nad rozwojowym wariantem pocisku, w którym zlikwidowano by choć część problemów. Zmodyfikowany wariant RS-1U znany jako RS-2U został ponadto opracowany z myślą o zastosowaniu na myśliwskich MiGach-19PM i zastąpieniu pierwszej z wymienionych rakiet w linii. Dążąc do zwiększenia możliwości pocisku konstruktorzy z OKB-2 zdecydowali się na jego przeprojektowanie. Założenia modernizacji przygotowano jeszcze w 1954 roku, a więc przed zakończeniem prób państwowych RS-1U. Do ich zaakceptowania doszło w marcu 1955 roku. Z kolei pierwsze odpalenia miały miejsce wiosną następnego roku. W listopadzie 1956 na mocy decyzji nr 134-54 do uzbrojenia oficjalnie wszedł zaś system S-2-U w skład którego wchodziła rakieta RS-2U.

 

Opis techniczny

Pomimo szeregu wprowadzonych modyfikacji pocisk wciąż miał konstrukcję podobną do pierwowzoru, a więc zachował kadłub o wrzecionowatym kształcie jak i powierzchnie aerodynamiczne rozmieszczone w układzie kaczki. Przy czym te ostatnie, pomimo zmian o których mowa poniżej rozmieszczono analogicznie jak miało to miejsce w RS-1U - cztery niewielkie trójkątne powierzchnie aerodynamiczne w układzie krzyżowym w części dziobowej rakiety, zaś kolejne cztery, już znacznie większe stateczniki o trapezowym kształcie mniej więcej w dwóch trzecich długości kadłuba.

 

Po przeprojektowaniu całkowita długość wzrosła o 140 mm. Nowy pocisk otrzymał również wykonane ze stopów magnezu stateczniki i stery o większej rozpiętości i powierzchni [1]. Pozostałe modyfikacje sprowadzały się do wprowadzenia nowego dopplerowskiego zapalnika zbliżeniowego RW-2U (AR-45M) o większym zasięgu wykrycia celu (do 15 m w porównaniu do 10 m w przypadku zapalnika RW-1U stosowanego w przypadku pierwowzoru), nowego silnika rakietowego oraz zwiększenia zapasu powietrza wykorzystywanego przez pneumatyczną instalację napędzającą stery. Wspomniany zapalnik odznaczał się również innym kształtem niż RW-1U co pozwala na łatwe odróżnienie pocisków. Prócz wspomnianych zmian, rakieta otrzymała również nową głowicę bojową o większej masie. Jej zabudowa związana była z przearanżowaniem budowy wewnętrznej pocisku i powiększeniu przedziału bojowego kosztem przedziału zajmowanego przez układy wykonawcze sterów. Te ostatnie zostały zaś przesunięte ku tyłowi. Za przedziałem układów wykonawczych sterów znajdował się silnik rakietowy PRD-45. Część z wyprodukowanych rakiet otrzymała smugacze rozmieszczone analogicznie jak w przypadku RS-1U. Analogiczna pozostała również ich rola, czyli ułatwienie obserwacji lotu pocisku pilotowi nosiciela [2]. Niezmieniona pozostała przyjęta metoda naprowadzania. Pocisk współpracował już jednak innym radiolokatorem, specjalnie do tego celu opracowanym celownikiem radiolokacyjnym RP-2U (Izumrud-2).

 

Wprowadzone w RS-2U zmiany w połączeniu z usprawnionym radiolokatorem zwiększyły lekko maksymalny efektywny zasięg rakiety do 3,5 km, poprawie uległa również „dolna granica” czyli minimalna odległość odpalenia rakiety obniżona do 1,5 km. Bardziej istotnej poprawie uległy jednak parametry związane z maksymalną i minimalną wysokością na której mogło dochodzić do odpalenia pocisku. Możliwe było również strzelanie do celu lecącego do 2000 m powyżej myśliwca. Sama rakieta była również w stanie znieść znacznie większe przeciążenia w powietrzu niż było miało to miejsce w przypadku RS-1U (18 G wobec 9 G).

 

W służbie

Wyposażone w RS-2U MiG-19PM mogły przenosić do 4 rakiet podwieszanych na belkach APU-4. Same rakiety mogły być odpalane pojedynczo, parami bądź też salwą w ustalonych interwałach czasowych. W RS-2U prócz MiGów-19PM wyposażono również doświadczalne samoloty myśliwskie takie jak np. SM-12PM. W sumie w zakładzie nr 455 wyprodukowano między 1957 a 1959 rokiem 13730 sztuk rakiet RS-2U.

 

Dane taktyczno-techniczne:• Data wejścia do służby: 1957

• Średnica [mm]: 200

• Długość całkowita: 2494

• Rozpiętość [mm]: 650

• Masa startowa [kg]: 82,2

• Masa głowicy bojowej [kg]: 13

• Zasięg [km]: 2,5-3,5

• Min. wysokość odpalenia [m]: 2500

• Maks. wysokość odpalenia [m]: 16500

• Prędkość maks. [m/s]: 800

 

 

W trakcie prób RS-2U wystąpiono z koncepcją budowy dwukrotnie większej, dysponującej większym zasięgiem i znacznie większą głowicą bojową rakiety K-5S. Ponieważ jednak rozmiary pocisku limitowały krąg potencjalnych nosicieli do nieperspektywicznego Jaka-25K, prace ostatecznie zarzucono. Podobny los spotkał projekt pocisku K-52. Nie można tego jednak powiedzieć o kolejnych modyfikacjach rakiet rodziny K-5. Jeszcze przed końcem ówczesnej dekady zakończono prace nad kolejną zmodyfikowaną wersja rakiety, znaną jako RS-2US. Modyfikacje wprowadzone w konstrukcji pocisku tym razem podyktowane były koniecznością dostosowania rakiety do nowych wymagań operacyjnych i przystosowania pocisku do odpalania z pokładu myśliwców dysponujących znacznie większą prędkością maksymalną i zdolnych do osiągania większego pułapu. Modyfikacje przeprowadzili konstruktorzy działający przy fabryce nr 455. W tym czasie w biurach konstrukcyjnych Suchoja, Mikojana czy Jakowlewa powstawały nowe samoloty przechwytujące których uzbrojeniem miał stać się pierwotnie pocisk K-6 [3].

 

Ponieważ jednak jego rozwój tak jak i rozwój stacji radiolokacyjnej Ałmaz-3 napotykał na wiele trudności, zadecydowano o modernizacji RS-2U i dostosowaniu go do odpalania z dysponującego lepszymi od MiGa-19PM osiągami Su-9 (czy też właściwie jeszcze jego prototypu T-3). Zmodernizowany pocisk otrzymał oznaczenie RS-2US. Podstawowe różnice w porównaniu do wcześniejszego wariantu sprowadzały się przede wszystkim do zastosowania zmodernizowanego zapalnika zbliżeniowego RW-2US [4] o podwyższonej odporności na wysokie temperatury (co było istotne ze względu na rozwijanie przez myśliwiec Suchoja wyższych prędkości) i zmniejszonej zwłoce działania. Dodatkowo zastosowano smugacze OTI-30-1 dostosowane do funkcjonowania w bardziej rozrzedzonym powietrzu, zmiany wprowadzono również w obrębie odbiornika radiolokacyjnej wiązki prowadzącej. Rakieta mogła być również przenoszona przez dotychczasowego nosiciela RS-2U, czyli MiGi-19PM. Ponieważ jednak samoloty te charakteryzowały się innymi osiągami wprowadzono przełącznik, który należało przed startem ustawić w odpowiedniej pozycji w zależności od nosiciela. W zależności od wybranej opcji zmieniały się charakterystyki pracy sterów rakiety. Było to konieczne ze względu na to, iż w przypadku Su-9 rakiety miały być używane na większych wysokościach.

Nosiciele

Pierwszymi maszynami radzieckimi jakie otrzymały wspomniane systemy uzbrojenia były wspomniane już myśliwce przechwytujące Su-9. Wcześniej kombinację przetestowano na prototypie T-43-2, który otrzymał również nowy radiolokator CD-30T współpracujący z rakietami. Po zatwierdzeniu decyzji, dotyczących najpierw realizacji modernizacji rakiety oznaczanej również jako K-51 czy K-5MS, podjęto kolejną decyzję dotyczącą stworzenia kompleksu T-3-51, a następnie Su-9-51. Ten ostatni ostatecznie przyjęto do uzbrojenia na mocy decyzji z 10 października 1960 r.. W jego skład wchodził seryjny już myśliwiec przechwytujący Su-9 wyposażony w radiolokator RP-9 (pod takim oznaczeniem występowała stacja radiolokacyjna CD-30S) oraz pociski RS-2US. Tak wyposażony samolot miał mieć możliwość zwalczania celów z odległości od 2 do 6 km, przy czym radiolokator RP-9 miał pozwalać na automatyczne śledzenie celu znajdującego się w odległości 8-10 km.

 

Służba

Prócz Su-9 i jego prototypów, rakiety RS-2US przenosiły również doświadczalne myśliwce przechwytujące SM-12PM i SM-12PMU oraz MiGi-19PMU. Kolejnym typem który otrzymał możliwość przenoszenia omawianych rakiet był znacznie popularniejszy MiG-21PF (w połączeniu ze stacją radiolokacyjną RP-21 znaną także jako CD-30TP). Również kolejne warianty rozwojowe myśliwca Mikojana dostosowywano do przenoszenia RS-2US, przy czym samoloty otrzymywały zmodernizowane stacje radiolokacyjne, najpierw RP-21M (MiGi-21PF/PFS/PFM/R) a następnie RP-21MA (MiGi-21M/MF). Pociski w przypadku MiGów-21 odpalano z belek APU-7, natomiast na samolotach Su-9 rakiety podwieszano z wykorzystaniem belek APU-19 i APU-20.

 

W radzieckich zakładach w Moskwie, Kaliningradzie, Kijowie, Iżewsku i Kowrowie między 1959 a 1961 rokiem powstało w sumie ponad 31 tysięcy pocisków RS-2US. Rakiety te powszechnie wykorzystywali użytkownicy radzieckiego hitu eksportowego jakim stał się Mig-21 jak i posiadacze MiGów-19PM. W wielu krajach, pomimo niewielkiej skuteczności pocisków, wycofano je ze służby dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.

 

Dane taktyczno-techniczne:

• Data wejścia do służby: 1960

• Średnica [mm]: 200

• Długość całkowita [mm]: 2500

• Rozpiętość [mm]: 654

• Masa startowa [kg]: 82,7

• Masa głowicy bojowej [kg]: 13

• Zasięg [km]: 2,5-3,5

• Min. wysokość odpalenia [m]: 2500

• Maks. wysokość odpalenia [m]: 16500/20500 (MiG-19PM/Su-9)

• Prędkość maks. [m/s]: 800

Uwaga: W kodzie NATO, zarówno rakiety RS-1U, RS-2U jak i RS-2US były znane jako AA-1 Alkali.

 

PL-1-wersja chińskaW 1958 roku do ChRL trafiły pierwsze rakiety RS-2U, niedługo później chiński przemysł rozpoczął prace zmierzające do rozpoczęcia seryjnej produkcji własnego wariantu rakiety. Pocisk otrzymał oznaczenie PL-1. Początek próbnej produkcji pocisku datuje się na 1958 rok, jednak do pierwszych testów naziemnych rakiety PL-1 miały być gotowe dopiero w 1960 roku lub też według innych danych koniec 1959 roku. Problemy odnotowane w trakcie testowych odpaleń w locie spowodowały dalsze opóźnienie. Kolejne próbne rakiety zaczęły powstawać w 1962 roku, natomiast rok później przeprowadzono zakończone powodzeniem testy pocisków. W rok później PL-1 wszedł do uzbrojenia chińskiego lotnictwa stając się bronią wykorzystywaną przez chińskie samoloty J-6 i prawdopodobnie J-7 oraz J-5A. Początkowo chińskie wysiłki zmierzające do rozpoczęcia produkcji PL-1 miały być wspierane przez radzieckich konsultantów, jednak po wycofaniu się tych ostatnich w strona chińska zmuszona była do ukończenia prac samodzielni, co nie pozostało bez wpływu na tempo prowadzonych prac. Chiński wariant RS-2U nie był nigdy eksportowany, a same pociski PL-1 najprawdopodobniej zostały już wycofane z linii pewien czas temu.

 

Dane taktyczno-techniczne:

Data wejścia do służby: 1964

• Średnica [mm]: 200

• Długość [mm]: 2500 mm

• Rozpiętość [mm]: 654 mm

• Masa startowa [kg]: 83

• Masa głowicy bojowej [kg]: 15

• Zasięg [kg]: 5

Przypisy:

 

[1] Powierzchnia stateczników zwiększyła się o 50 procent.

[2] Smugacze nie były jednak instalowane na wszystkich rakietach RS-2U/RS-2US. Pociski występowały zarówno w wariancie z nimi lub bez.

[3] K-6 początkowo miał być rozwinięciem linii K-5 jednak ostatecznie zakres wprowadzonych w nim zmian został znacznie zwiększony. Ostatecznie program został anulowany pod koniec lat pięćdziesiątych.

[4] Stosowano również zapalniki RW-2UMS i RW-9U.

 

Bibliografia:

• J. Gordon, Soviet/Russian Aircraft Weapons Since World Ware Two, Midland Publishing, Hinckley 2004.

• M. Mikołajczuk, J. Gruszczyński, Uzbrojenie ZSRR i Rosji 1945-2000, Lotnicze systemy rakietowe, Wydawnictwo Iglica, Warszawa 2000.

• J. Gruszczyński, Uzbrojenie Lotnicze, Wschód, Przegląd Konstrukcji Lotniczych 1993, nr 3

• P. Butowski, Rosyjskie rakiety kierowane powietrze-powietrze cz. I, Nowa Technika Wojskowa 1994, nr 1.

• T. Szulc, Radzieckie kierowane rakiety powietrze-powietrze pierwszego pokolenia, Aero 2007, nr 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprdabwurfjg1.jpg

 

Sprd odpadajace z Mig-21 Pfm . Pamietam ze troszke zajmowalismy sie tymi rakietami w lotnictwie polskim.Niestety bez specjalnych sukcesów.

 

sz1310007.jpg

 

Co ciekawego na tym obrazku ? Ano ,zdziwiło mnie ze w zalezności od ,zuma,, wisiało to na róznych skrzydłach. Przekopałem dostepna literature i nic na ten temat . Mozecie rozjaśnić ? a nawet wiecej , czy ten długi stosowano u nas?

 

1398479246.jpg

 

Debrzno. Sporo zdjęć objawiło sie ostatnio na All

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.