Skocz do zawartości

MiG-21


emeryt

Rekomendowane odpowiedzi

Fiński Mig-21 F-13 z zasobnikiem podwieszonym pod skrzydłem a także wypuszczonym spadochronem. Widoczny jest zwój lin który jest nisko nad ziemią.

 

mig21ffindy8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47448219.jpg

 

foto J.Szymanski

 

To jeden z naszych Su-7B ,konstrukcyjnie spadochron w podobnym miejscu .Widać przysiad na przednią stójke.

 

Leszku,to chyba ,,przedprototyp,, 23 ? Ładny samolot !

 

8160606.jpg

 

8160702.jpg

 

Widok z przodu i tyłu na linke

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umiejscowienie luków SHna 21F-13 i 21U

shna21f13i21u.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Widok otwartych luków SH, oczywiście miałem u siebie

otwartyluksh.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

otwartyluksh.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

I wygląd spadochronu przed założeniem

skadaniesh.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

I jak teraz patrze na to zdj. przy otw. luku SH , to czy czasami przeniesienie go nie wymusiły też klapy przy pózniejszych wersjach .Bo w położeniu do lądowania musiałyby zawadzać o luki spadochronu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek Sz. napisał

Bardzo mi się podoba ta konstrukcja, przypomina wspóczesnego EF2000
Chińczycy też chyba o nim myśleli[ i o Je -8 na pewno ] jak robili swoje cuda. A niektórzy cały czas się z Nich śmieją

J-10 podobny ?

 

 

j10s4.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Nie za bardzo odbiegamy od tematu - bo chińskie przeróbki 21 to temat "Żółta Rzeka " ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s-t "01" PFV/FL (Je 77).
young-ta wersja to propozycja dla dla Hindusów ? Można się pogubić w tych odmianach. Jak mi się marzy taka jedna duża tabela , a w niej obok siebie dla porównania wersje 21 z opisami różnic .
wersje prototypowe 21 jest fajny artukół w SP. Nie pamiętam jaki to nr ale jak ktoś potrzebuje to odnajdę w weekend i wrzucę po zeskanowaniu.

A bardzo proszę , mam trochę tych monografii ,ale w pdf i takie skakanie trochę męczy , zawsze lepsze w pigułce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Je 77 latał w Indiach, fakt. Znalazłem jeszcze jedno piękne zdjęcie naszych maszyn ze zbliżeniem na płetwę podkadłubową

20101229211534.jpg

I to co udało się z niego wycisnąć

zoomn.jpg

Pozdrawiam

Ps. Książka "MiG-21 - Famous russian aircraft" Gordona to podstawa. I nie oszukujmy się, łatwo ją znaleźć w sieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. Książka "MiG-21 - Famous russian aircraft" Gordona to podstawa. I nie oszukujmy się, łatwo ją znaleźć w sieci

Jak i pozostałe 30 monografi nawiązujących do 21. Jest już nawet najnowsze dziecko Y.Gordona omawiające własnie chińskie przeróbki i wersje Migów "Chinese Power ". Niestety kolejna próba " przeczytania " nieudana -albo antywirus taki czuły, albo rzeczywiście pozycja zainfekowana .Poczekamy

Znalazłem zbliżenie z którego wynika iż ta lina musiala być jakoś podczepiona pod końcówkę dyszy.Musiałbym jednak tego dotknąć.

mocowanielinyspadaka21f.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

nowyobraz12x.th.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najciekawszych niezbędników informacji o "21".

 

Dostępna i u nas. Tylko ta cena .......

Ale za 720 stron może warto?

 

Właśnie oglądałem najnowszą ksiązke Gordona ,,Mig15,, cegła za ponad 50 funtów .

Autor idzie troche na łatwizne i skróty tak jak w 21. W obu przypadkach ,odnosze wrażenie iż jest to misz masz ksiązkowo-internetowo-gazetowy.

No, ale ja jestem zmanierowany...

 

mig21podwieszenia.th.jpg

 

Podwieszenia .

8160703.jpg

 

Babcia,tak to wyglada

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że są i to w tym temacie.Gdzieś na poprzednich stronach.Wpisz w szukaj BD3-66-21N- jest tu trochę materiału na temat i belki , doświadczeń , prób , wiary Rosjan w Sojuszników, bomb, imitatorów, itd.Więcej się dowiedziałem na Forum niż przez prawie 30 lat obsługiwania 21.Jak masz cierpliwość to znajdziesz , gdzieś kilkanaście stron do tyłu .No trochę więcej od ok.str.54-54.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajne - spec. znaczenia - to było kiedyś !!! Dziś w dobie internetu raczej bardzo jawne tylko dobrze trzeba poszukać .

Belki specjalne były tylko na 12 maszynach MiG 21 PFM/N ( 94 N ) które latały w 11/9 plm w Debrznie, 2 plm w Goleniowie, 32 plrt w Sochaczewie, 1 plm w Mińsku Maz. i 10 plm w Łasku. Ale brak jest informacji o faktycznym wykorzystywaniu tych belek w szkoleniu bieżącym. Nie mam informacji aby szkolenia z tymi belkami odbywały się w Debrznie jako , ze ten pułk miał je najwcześniej a później to już w ogóle nikt nie myślał o takich szkoleniach. Były supertechniki czyli Su 22 .

 

Bomby - czy myśmy takowe mieli ?? śmiem osobiście wątpić ale dzisiejsza propaganda twierdzi że tak

Osobiście spotkałem się ze szkolną bombą a raczej z jej makieta w COSSTWL w trakcie szkoły z podtekstem : szkolenie przechodzicie bo musicie a czy sojusznicy dadzą tego nie wiemy .

Oczywiście dla modelarzy jest to temat arcy ciekawy ale czy do końca prawdziwy ????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz 5710 zapomniałeś o Bisach. Nawet instalacje były, bo przecież tow.radzieccy poobcinali na koniec złączki. A produkty były 2 ? tajemnicze "Izdelie 244N", IAB-500 - ten drugi "noszony " jako imitator. Bomba o mocy 5kt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ,przed supertechnika były Su-7 w Bydgoszczy i Su-20 w Powidzu .W obu aktywnie trenowano ze ,,spec podwieska,,.Zawsze mnie zastanawiało ,jak w tym stresie mając na pokładzie PKI szedł by do tego podrzutu.

 

Mig-21 Pfm w Sochaczewie to po 1987 i to krótko juz bez instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ,przed supertechnika były Su-7 w Bydgoszczy i Su-20 w Powidzu .W obu aktywnie trenowano ze ,,spec podwieska,,.Zawsze mnie zastanawiało ,jak w tym stresie mając na pokładzie PKI szedł by do tego podrzutu.

 

Mig-21 Pfm w Sochaczewie to po 1987 i to krótko juz bez instalacji.

 

 

I pełna zgoda ale piszemy tu o "21" a nie "SU" dlatego pomijam ten drugi typ.

PKI to celownik na PFM i wbrew pozorom nie pracował dla spec podwieszeń. W miejsce pulpitu sterowania uzbrojeniem, który był montowany nad celownikiem zakładało się pulpit sterowania zrzutem bomby specjalnej. Taki pulpit był w komplecie belki specjalnej . Cała instalacja z tego co mi się przypomina współpracowała z autopilotem ot i cała tajemnica.

 

PFM w Sochaczewie to oczywiście końcówka 1987 roku - trzy przyjęte z LZR Dęblin i trzy przyjęte z Goleniowa. Wśród tych ostatnich była maszyna po remoncie w Dreźnie zdecydowanie odstająca jakością powłoki lakierniczej od pozostałych. Demontażu instalacji belki specjalnej wykonywali koledzy radzieccy chyba na wszystkich samolotach jakie miały ją w naszym lotnictwie ( PFM/BIS )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.