Cinekf1 Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 babcia131 SPS-141 faktycznie miała przeszło 4 m długości? Z zamieszczonego przez Ciebie schemnatu tak wynika. A tak poza tematem, przyznacie, że fajnie wygląda ten CPPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 19 Grudnia 2010 Share Napisano 19 Grudnia 2010 Porównaj z sylwetką NRD Bisa, to tak mniej więcej wychodzi. No i w końcu są dostepne zdjęcia pod samolotem lub przy , jest skala porównawcza. Ale to był gabarytowo taki większy zbiornik podkadłubowy.Tu trochę porównań i dodatkowo pokazane wzmocnienie i przerobnienie przedniego opływu belki przez Czechów Uploaded with ImageShack.us [ Uploaded with ImageShack.us Dodatkowo na tym zdjęciu powyżej jest pewna niespodzianka [ przedtem było to zagadką ] Uploaded with ImageShack.us Czesi to robili solidniej ,ale robiły to zakłady remontowe , a nie złote rączki na miejscu. A zdjęcie kukurużnika z 21 to zapewne Goleniów . Jeśli się nie mylę klasyka fotografii Young- 9600 to 34/26/10/11 PLM. Tak mi się z rana skojarzyło-na jakiej zasadzie mogą powstawać takie czy inne domysły lub stwierdzenia.Samolot na stanie BD-Zegrze -póżniej MF odbierał od Nas Malbork [ na pewno większość ] no to podczepiamy 9600 pod samoloty malborskie i przerabiamy je pod zasobnik.Bez sprawdzania gdzie dana partia samolotów została przekazana . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 20 Grudnia 2010 Share Napisano 20 Grudnia 2010 A tak poza tematem, przyznacie, że fajnie wygląda ten CPPS Ładnie, ładnie oczywiście to Goleniów 1972 rok, zapewne zdjęcie zrobione przy okazji święta jednostki. CSS zwykle latem stał w specjalnym dla niego miejscu na terenie jednostki, a zimą był chowany. W tle s-ty przyjęte rok wcześniej ze Świdwina Po nowym roku zeskanuję fotografie jakie zdobyłem i coś tutaj podrzucę Babcia131, nie do końca zrozumiałem ostatnią twoją wypowiedz dotyczącą serii 9600 (maszyny te nie latały w Malborku). Twoim zdaniem s-ty te mogły być przerabiane w kraju? Po tym, jakimi "dziwolągami" były maszyny tej serii, skłaniałbym się do wersji aby były one fabrycznie przystosowane... Dziś muszę już uciekać do obowiązków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 20 Grudnia 2010 Share Napisano 20 Grudnia 2010 young- po prostu gdy podałeś przebieg służby samolotu, BD-Zegrze- itd . pomyślałem iż ktoś skojarzył takie fakty ;samolot był w 26plm , samoloty z Zegrza zabierał m.i .Malbork, a więc jak M-k to znaczy że przystosowany w M-ku do zasobnika. A ten samolot jak widać nie poszedł do M-ka . Ot takie skojarzenie, ale nigdy nic nie wiadomo. Zresztą jak Krzyżacy zabierali z Zegrza MF , to chyba im się nawet zasobniki jeszcze nie śniły.Zresztą nikomu chyba .Naprawdę nie mam pojęcia czy były przystosowane fabrycznie , po prostu nikt chyba nia zwracał wtedy uwagi na opływy belek , a okablowanie mogło być wrzucone w kadłub , zaizolowane i koniec .Przecież takich rzeczy nikt na płatowcu nie rozbierał , ładnie pociągnięta wiązka , schowana , pozostałe urządzenia działają , to kto by tam wnikał co to może być .[ jeśli wogóle to było widac jak nie wiedziałeś czego szukać ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 20 Grudnia 2010 Share Napisano 20 Grudnia 2010 Trochę historii: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) http://www.f-a-p.nl/sites/index2.htm Szukajcie w zakładce Aircraft>Migs>Polish> Demilitarized goscia z diaksą . Czy 6514 latał w Malborku ? jesli tak to w jakich latach. Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Czyli jeśli s-ty przerobione do przenoszenia zasobnika miały widocznie przedłużoną belkę podkadłubową, to seria 9600 raczej takich nie miała. Może jakieś kable w płatowcu, a może najzwyczajniej to małe s-f autora artykułu... Szukając zdjęć maszyn tej serii natknąłem się na zdjęcie z zupełnie innej bajki, które spowodowało opad szczęki do podłogi. Co na PFM z 39 PLM robi tygrysek Jestem nawet skłonny uwierzyć w fotomontaż tego zdjęcia, chyba że koledzy mają informacje na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Nie jest to fotomontaż - protoplasta pilskiego tygryska wywodzi się z Mierzęcic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Javorek_7411 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Ten tygrys pojawił sie na migu z 39PLM w drugiej połowie lat 80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 -------------------------------------------------------------------------------- http://www.f-a-p.nl/sites/index2.htm Szukajcie w zakładce Aircraft>Migs>Polish> Demilitarized goscia z diaksą . Czy 6514 latał w Malborku ? jesli tak to w jakich latach. em-a jak z tej strony można ściągnąć zdjęcia ? Znasz jakiś sposób Kurcze , jest tam trochę perełek , ale co z tego jak "restrikted" 6514 -nie mam pojęcia czy latał w M-ku , przed dostarczeniem do 26plm, ale chyba nie .Figuruje na wykazie jako dostarczony z partią samolotów PFM w III 1968 , i rozbity w katastrofie 23 .V.68 -przerwany start z powodu nezachermetyzowanej kabiny , ponowna próba startu , zderzenie z przeszkodą terenową [ słup ] por .W.Łubniewski zginął po uderzeniu s-tu w ziemię tuż obok lotniska . Miłośnicy 21 , na www. Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych otworzono nowy temat , poświęcony lotnictwu w NRD , może być ciekawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Chodziło mi o 966514 , tak zmodyfikowany pod SPS a. Tam sa zdjecia w rozdzielczosci 600, 500i 300 zapisuja sie bez problemu,przynajmniej u mnie na firefoxie. Rób print screen, klawisz PrtSc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Javorek_7411 kiedyś wrzucił i dla mnie drogocenne zdjęcia z odlotu 21M z MM do M-ka .Tego ujęcia chyba nie było, wczoraj mi wpadło w " łapy " , przynajmnie ja nie miałem Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us To zdjęcie przy okazji dyskusji o zasobniku SPS-141Je.Był rysunek NRD z SPS , to teraz zdjęcie .Co prawda w muzeum , ale ? Wiadomo co NRD-cy robili , może Nasi nie byli pierwsi ? Teraz inne ujęcie BIS które kiedyś wrzuciłem . 21BIS SAU z zasobnikiem SPS-141 od SU-22 , może być podejrzane , ale Rosyjscy byli piloci twierdzą że ta wersja 21 [ z RSBN ] latała z tym zasobnikiem . Uploaded with ImageShack.us Tego też nie widziałem , tym razem modyfikacja czeska ; Uploaded with ImageShack.us Myśę że materiału o 21 Nam nie zabraknie .Oby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 em-a jak z tej strony można ściągnąć zdjęcia ? Babcia - otwierasz zdjęcie na pełen rozmiar i przeciągasz je ( lewy klawisz myszy) tam gdzie mają być zapisane(np. pulpit)puszczasz i pojawia się komunikat czy przekopiować? Klikasz ok i jest. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Szczególnie ten UM z R-13 Własnie ten Wegierski 21 tak mentalnie nie pasuje ,jednak to zdjecie które wrzuciłeś wczesniej z antenami obróconymi do tyłu i info na czeskich stronach o 3 wersjach zasobnika na 21 karze zastanowić sie nad możliwością podwieszenia MGWE na Mig-21.Byc może mozna było , w końcu srodek to to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Chodziło mi o 966514 , tak zmodyfikowany pod SPS a. Niestety , nie pomogę trochę się zamotałem .Mam na wykazie samolot z takim nb- seria 966514 ale oznaczony jako MF, i jedyna informacja to taka że skończył w Nadarzycach. Odnośnie niedawnych zdjęć i dyskusji o poszyciu 9114MF-1974rok -piękne blachy . Uploaded with ImageShack.us I coś dla miłośników szpiegostwa , trasa Naszych R. Jak tylko leciał "szpieg " z Sochaczewa , lotniska na wybrzeżu dostawały komendę "Uwaga leci NARCYZ ', wiadomo było że można się gościa spodziewać .2-3 razy lądował w Zegrzu.Więcej na pewno nie . Uploaded with ImageShack.us info na czeskich stronach o 3 wersjach zasobnika na 21 karze zastanowić sie nad możliwością podwieszenia MGWE na Mig-21.Byc może mozna było , w końcu srodek to to samo. em -tzn że zasobnik od Suki był tak samo wyposażony elektronicznie , tyle ze nie miał flar, "bo suka miała na sobie " ? Kurcze ,jak bym jeszcze zobaczył pulpit sterowania w kabinie madziarskiego BISA , to bym uwierzył na 1000% Leszek Sz. -dzięki może coś w tej łepetynie zostanie .Szkoda mi tych samolotów.Szczególnie jak na niektórych się pracowało .Życie Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 I coś dla miłośników szpiegostwa , trasa Naszych R. Jak tylko leciał "szpieg " z Sochaczewa , lotniska na wybrzeżu dostawały komendę "Uwaga leci NARCYZ ', wiadomo było że można się gościa spodziewać .2-3 razy lądował w Zegrzu.Więcej na pewno nie . No tak szczerze mówiąc mapka ta to tylko mapka poglądowa pomieszana z różnych okresów. Śmieszy mnie "trasa morska" , "trasa lądowa" bo początkowo była tylko trasa morska. Później dołożono jeszcze trzy trasy na które latano sporadycznie ale latano. Lotnisko w Zegrzu było wykorzystywane to tych lotów po rozwiązaniu Goleniowa i jako ciekawostkę podam fakt iż ostatnim samolotem wykonującym ( a lądującym w Zegrzu) to zadanie był 2089, który to później został na tym lotnisku uszkodzony przez lotnika z 23 LESz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Uploaded with ImageShack.us I coś dla miłośników szpiegostwa , trasa Naszych R. Jak tylko leciał "szpieg " z Sochaczewa , lotniska na wybrzeżu dostawały komendę "Uwaga leci NARCYZ ', wiadomo było że można się gościa spodziewać .2-3 razy lądował w Zegrzu.Więcej na pewno nie . Od razu tam szpiegostwa... Toż to ledwie rozpoznanie taktyczne było Zwyczajowo lądowanie na tank było. w Goleniowie. Widocznie coś musiało tam być wówczas be, że lądował u was. Hehe, zwróć uwagę na mapę- ciekawe dlaczego w powrotnej drodze, Narcyz dolatywał prawie do połowy DDRówka...? I to w czasach drużby i całowania się po bratnich pyskach... Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Panowie, a co miał autor / pan Marian / wyrysowac ? Takie były loty z Sochaczewa. Z Powidza na Su-20 latano pod Zatoke Botnicka i Danie , no ale 2 X 1150 litrów to nie w kij dmuchał . Narcyz z Samuraja ...ja pierdziele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 ostatnim samolotem wykonującym ( a lądującym w Zegrzu) to zadanie był 2089, który to później został na tym lotnisku uszkodzony przez lotnika z 23 LESz Chuligaństwo lotnicze ? Dobrze kojarzę ? Bo już byłem w Krzyżakowie i znam trochę z opowieści . A mapka jak mapka , powiedzmy ciekawostka , za to z "radzieckiej strony " Narcyz z Samuraja ...ja pierdziele To przecież nie ja wymyśliłem , tak przynajmniej funkcjonowało w OPK A ten SAMURAJ to też jakiś kod ? A Pan Marian to KACPERSKI - dobrze kojarzę , ten z rosyjskiej strony , były pilot z Goleniowa [ sorry za skojarzenia , ale tak zrozumiałem jak pisał o samolotach z Goleniowa -"nasze "]. A może żle tłumaczyłem , ale dobra robota i fajne materiały . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Samuraj to ówczesna nazwa lotniska w Sochaczewie. Każde lotnisko w Polsce miało swój własny kryptonim używany w korespondencji radiowej i nie tylko. Do dzisiaj pamiętam mozolne gryzmoły ołówkiem na tabliczce ARK-10. Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Nie,nie Kacperski to nie pilot i nie pan Marian. Pan Marian, to autor artykułów o lotnictwie w Lotnictwie , i nie tylko, a także ,zakładam znajomy Grzegorza, galimara ,Jarekk. Z tego pnia Widzisz jakie to Lotnictwo jest MAŁE !!! Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Pan Marian wywodzi się jednak z innego pnia. Obecnie używa się nazwy pion wychowawczy;-) Reszta jak najbardziej się zgadza:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Pan Marian wywodzi się jednak z innego pnia. He ,he AON górą Ale chyba za ,,pień,, nie jesteście zli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz 5710 Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Pan Marian chyba jednak nie z pionu wychowawczego się wywodził - był w sekcji rozpoznawczej pułku. SAMURAJ to kryptonim lotniska bo nazwa to Bielice choć na tabliczce ARK wpisywano Sochaczew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 21 Grudnia 2010 Share Napisano 21 Grudnia 2010 Pan Marian chyba jednak nie z pionu wychowawczego się wywodził - był w sekcji rozpoznawczej pułku. SAMURAJ to kryptonim lotniska bo nazwa to Bielice choć na tabliczce ARK wpisywano Sochaczew Grzesiek, grunt, że trzeba było 6km dymać. Aptekarz się znalazł A odnośnie pana Mariana pewnie masz rację, do sztabu było mi daleko. Wystarczył mi mjr. Chachmęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.