Archelaos Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 świetna robota! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 4 uwagi: - dla finezji dodałbym na tych 4 mocowaniach rury od koła jakieś wystające łby sworzni (śrub), - nie wiem czy podpora lufy nie jest za gruba, jej mocowanie do ramy (którego jeszcze nie ma) coś mi się nie widzi, - na końcu łap ruchomych nie widzę oczka z drutu, - na zdjęciu które Ci wysłałem widać, że dyszel do holowania pod koniec z rury przechodzi w C-ownik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiteeagle Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Niech mi tylko ktoś jeszcze wspomni o niemieckich 88-kach! Już jest ekstra, a dopiero co będzie po malowaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 S Model się nie odzywa i stoję z kołami podpowiem, że z S-Modelem tez miałem nie łatwo. Na przesyłkę czekałem...miesiąc. Specjanie się tam klientami nie przejmują. Być może fakt, ze kupiłem u nich model a koła potraktowałem jako dodatem sparwę udało się załatwić pozytywnie i bez dodatkowego płacenia za nie. Chyba warto się przypomnieć. A co do samej aramty to kupę roboty masz za sobą ale jeszcze sporo przed powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 4 uwagi:- dla finezji dodałbym na tych 4 mocowaniach rury od koła jakieś wystające łby sworzni (śrub), Zrobi się, nigdzie nie pisałem że skończyłem - nie wiem czy podpora lufy nie jest za gruba, jej mocowanie do ramy (którego jeszcze nie ma) coś mi się nie widzi, Mocowanie nie ma bo i podpora jest tam wstawiona tylko na potrzeby zdjęć. Na fotografiach armaty bardzo niewyraźnie widać mocowanie, ale było chyba dość standardowe. - na końcu łap ruchomych nie widzę oczka z drutu, Zrobi się, nigdzie nie pisałem że skończyłem - na zdjęciu które Ci wysłałem widać, że dyszel do holowania pod koniec z rury przechodzi w C-ownik. Moje niedopatrzenie, poprawię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Coś można jednak zobaczyć: Zauważyłem, że były podpory o różnych kształtach: Podpora na dole jest raczej szeroka i nie wiem czy nie szersza niż podstawa (rama) armaty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Można ale to nadal niewiele, osobiście zdecydowałem się na tą prostszą podporę (lewą) z racji łatwości wykonania. Zdjęć armat jest kilkadziesiąt (znanych mi) i widać z nich że poszczególne egzemplarze różniły się od siebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Widzi mi się z tych zdjęć, że mocowania były po bokach głównej ramy a nie na jej górze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Widzi mi się z tych zdjęć, że mocowania były po bokach głównej ramy a nie na jej górze. Kopnął w stołek, który przewrócił się razem z przesłuchiwanym inżynierem, kwestionującym budowę armaty. Skierował mocną lampę na leżącego na betonowej posadzce mężczyznę i wrzasnął: - Dowody ! Przypomina mi się wątek o TKS-D na starym PWMie, serio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Dowodów nie mam ale poszlaki tak. Zaraz je wstawię. Poszlaka 1: Na tym zdjęciu rozstaw podpory na dole wygląda na szerszy od ramy. Poszlaka 2: Ta czerwona strzałeczka pokazuje COŚ wystającego po za ramę w okolicy zawiasu podstawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 To co wystaje do gniazdo przez które wbijało się w ziemię te "kotwice" Link to comment Share on other sites More sharing options...
cieciwa Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Jendrass, poszukaj zdjęcia 75-tki z Petersburga (jest gdzieś na forum "Odkrywcy") może coś się wyjaśni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Mam wydrukowane, w którym muzeum stoi ta 75tka ? W tym artylerii koło twierdzy, po drugiej stronie kanału ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cieciwa Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Nie mam pojęcia. Wiem, tylko że jest. Jakbyś się wybierał, to piszę się na wszystkie fotki naszej 75-tki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Byłem tam dokładnie rok temu ... nie widziałem naszej armaty, sorry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 28, 2009 Author Share Posted October 28, 2009 "Polish stuff" od S Modela, zapas kół na armatę, ciągnik, przyczepę amunicyjną i przyczepę paliwową. Do tego 2 komplety błotników, okaptowanie silnika, chlodnica, elementy kół. przyczepka, polskie beczki i nieco drobnicy Słowem jutro kończę prace normalnie (a nie jak dziś) i sklejam. To fatalne uczucie jechać do domu z paczką długo wyczekiwanych części i nie mieć czasu żeby się za nie zabrać ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 Co byśmy zrobili bez naszych krajowych producentów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 29, 2009 Author Share Posted October 29, 2009 Wuala ! kolejna porcja przeróbek na drodze do skończenia armaty, która mam nadzieję, jest już coraz bliższa. Staję pod ścianą i czekam na Wasze opinie. Jedna uwaga - to co widać jest jeszcze przed szlifowaniem i czyszczeniem dlatego generalnie wszędzie widać klej, szpachlę itp Proszę wybaczcie ale zabiorę się za to kiedy już wszystko będzie kompletne. No i wybaczcie ten włos który się zaplątał w tylnej osi ;) Hak holowniczy poprawiony zgodnie z sugestiami Jarkka Przy ostatnich zdjęciach armata trochę "siadła" bo nie jest posklejana jeszcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekk Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Widzę, że warsztat Ci służy. Porównując początki z TKS-D i obecnie to ........ Czekam na ciągnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Śmigły Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Wódz Naczelny jest pod wrażeniem. Pięknie Ci to wyszło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myski79 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 teraz tylko dotrzyj pomaluj i.... znów przetarłeś szlak jak oni muszą Ci zazdrościć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Złośliwiec Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Jendrass1 a Ty mi pisałeś, że będzie to łatwa przeróbka... Gratulacje i działaj dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer4 Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 No nareszcie! Pięknie to wychodzi. Kolejny z modeli pod tytułem "szkoda po farbki sięgać". Dawaj dalej! Kibice czekają Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jendrass1 Posted October 30, 2009 Author Share Posted October 30, 2009 Panowie, Panowie albo to Wasza kurtuazja mnie tak rozpieszcza, albo po prostu jest tak źle, że nie warto o tym mówić albo wszyscy naiwnie liczycie na to, że ja to faktycznie poprawię Dzisiaj wezmę się za oszlifowanie, dokleję jeszcze kilka drobnych rzeczy i będziemy finalizować Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 No, miło widzieć postępy, dla mnie QL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts