Skocz do zawartości

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...


krzychu-onisk

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, jmx62 napisał:

No to wychodzi na to że nie tylko w naszym kraju administracja kuleje/ szwankuje. 

Ale masz na myśli cały kraj czy tylko forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wymysl  @jmx62 

Przed chwilą sprawdzałem i w poczcie nie było żadnej informacji z tego forum ale coś mnie tknęło i spróbowałem się zalogować i udało mi się. Wynika z tego, że nie przysyłają żadnych linków aktywacyjnych i nie przysyłają żadnych informacji. Po prostu spróbujcie się zalogować. :mrgreen:

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem, działa. 

Endrju dzięki.

A jeszcze wczoraj nie chodziło.

 

Ciekawostka. Na stacjonarnym i lapku chodzi na telefonie nie chce się zalogować😭

Edytowane przez jmx62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na telefonie wchodzi. Ja mam telefon i laptop podpięty pod konto Google więc w telefonie nawet hasła nie wpisywałem. Telefon sam wpisał hasło i wszedł na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie nie ... to znak dla Mikołaja że potrzebuję nowego telefonu. Mikołajki były wczoraj i "stary grubas w tym czerwonym" nie domyślił się, może na Święta pod choinką coś znajdę? Chyba że znowu jakiś model😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z Was P.11c z Army i IBG? Jak wygląda porównanie wysokości tych modeli? Ja mam P.11 Army i P.24G od IBG. Literatura podaje wysokości tych samolotów w pozycji lotu odpowiednio 2,85m i 2,69m, co w skali 1:72 daje 2,2mm różnicy na korzyść jedenastki. Tymczasem oba modele wysokość mają praktycznie taką samą, ale skrzydło 24 jest wyraźnie niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2023 o 12:49, jmx62 napisał:

A u mnie nie ... to znak dla Mikołaja że potrzebuję nowego telefonu. Mikołajki były wczoraj i "stary grubas w tym czerwonym" nie domyślił się, może na Święta pod choinką coś znajdę? 

I bedzie bez nowego telefonu. Zadziałało👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2023 o 18:25, Wojtek59 napisał:

Sprawdź jeszcze ugięcie amortyzatorów dla P.11 i P.24. W zwisie rozprężone.

Akurat to nie ma znaczenia, bo wymiar w linii lotu, nie jest samolotu zawieszonego, tylko stojącego na głównym podwoziu z poziomym kadłubem.

Pisząc, że podane wymiary są wysokością całkowitą zasugerowałem się tym rysunkiem opublikowanym przez Morgałę w "Samolotach wojskowych w Polsce":

pzl02_03.jpg.036609a37bc959c1ca3fa5f36cb5f099.jpg

Tymczasem w "Opisie technicznym płatowca P.Z.L. typ P.11C" ilustracja jest taka:

pzl01_01.jpg.ce96c494267e53789bdf824f3df49eef.jpg

czyli podana wysokość jest mierzona "w kłębie", co zgadza się wymiarami publikowanych rysunków.

Zrobiłem sobie porównanie rysunków P.11 z AJ Pressu i P.24 Militarii. Z dokładnością do rysunków, grubości linii itd. wychodzi, że różnica wysokości całkowitych i "w kłębie" jest mniej więcej taka sama i wynikała z krótszych w P. 24 goleni podwozia:

porownanie.thumb.jpg.97bed1f8a5ad971ead4c37cf37fb0273.jpg

Tymczasem w modelach P.11 Army i P.24 IBG całkowita wysokość mniej się różni niż wysokość płata (ta ostatnia sięga 5mm).

q2.jpg.d1f511ced84950dd985722e8d3215b34.jpg

q1.jpg.cef690a21c8c9933ce07a50b98b73f82.jpg

I jeszcze bardziej jestem ciekaw porównania P.11 Army i IBG, bo P.11 IBG ma tę samą ramkę z goleniami podwozia co ich P.24.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z samolotami japońskimi z drugiej wojny? Konkretnie chodzi mi o te malowane na pomarańczowo. Jaki typ samolotów dostawał taki kolor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

Generalnie pytałem, gdyż mam zamiar budować podwójny można rzecz what-if.

He-162 B-6 z pojedynczym silnikiem Argusa (wydłużona wersja) z usterzeniem ogonowym motylkowym. Plus w oznaczeniach Japonii.

Stąd było moje pytanie. Chciałem uniknąć typowego malowania w zieleniach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jaka farbe z palety Hataka orange lub tamiya laquer wybrac do malowania wnetrz wnek elektroniki w wspolczesnych rurach USAF, USN? Przejzalem instrukcje fine molds do f-14 i tam podaja Gunze C72 lub tamiya xf4, ale mi sie wydaja za jasne, w porownaniu do referencyjnego koloru fs34151.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam.

Rakieta V1 latająca na silniku pulsacyjnym Argus osiągała prędkość około 630 km/h.

Jakby to wyglądało gdyby miała dwa takie silniki równolegle do siebie? Podobna czy większą prędkość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sjmport napisał:

Tak się zastanawiam.

Rakieta V1 latająca na silniku pulsacyjnym Argus osiągała prędkość około 630 km/h.

Jakby to wyglądało gdyby miała dwa takie silniki równolegle do siebie? Podobna czy większą prędkość?

Chyba trudno przewidzieć. Zacząć trzeba by było od ustalenia czy podana przez Ciebie prędkość rakiety była maksimum możliwości silnika czy też prędkość została ograniczona żeby np. zapobiec drganiom lub innym niekorzystnym zjawiskom. Druga sprawa to kwestia maksymalnej prędkości rakiety czy samolotu zależy od tak dużej ilości czynników że nie da się tego policzyć w prosty sposób za pomocą kalkulatora. Wszystkie możliwe warianty byłyby tu możliwe łącznie z tym, że prędkość może spaść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Endrju napisał:

Chyba trudno przewidzieć. Zacząć trzeba by było od ustalenia czy podana przez Ciebie prędkość rakiety była maksimum możliwości silnika czy też prędkość została ograniczona żeby np. zapobiec drganiom lub innym niekorzystnym zjawiskom. Druga sprawa to kwestia maksymalnej prędkości rakiety czy samolotu zależy od tak dużej ilości czynników że nie da się tego policzyć w prosty sposób za pomocą kalkulatora. Wszystkie możliwe warianty byłyby tu możliwe łącznie z tym, że prędkość może spaść. 

Załóżmy, że:

1. Jest to He-162. Czyli mieszana konstrukcja. Skrzydła drewniane, kadłub metalowy.

2. Silniki Argus są symetryczne względem kadłuba.

3. Ogon jest taki jak w wersji A. Pomijam usterzenie motylkowe.

4. Start wspomagają dwa małe silniki rakietowe, odrzucane po wykonaniu zadania.

5. Podwozie jest chowane nie ma więc zbędnych oporów.

6. Samolot jest załogowy.

Tak pytam ogólnie, bo AZmodel daje możliwość wersji z podwójnym Argusem.

Przy okazji przy odpowiedniej kombinacji elementów dwóch zestawów, jest możliwość zbudowania dwumiejscowej wersji S, bez silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2023 o 15:14, Wymysl napisał:

Akurat to nie ma znaczenia, bo wymiar w linii lotu, nie jest samolotu zawieszonego, tylko stojącego na głównym podwoziu z poziomym kadłubem.

Pisząc, że podane wymiary są wysokością całkowitą zasugerowałem się tym rysunkiem opublikowanym przez Morgałę w "Samolotach wojskowych w Polsce":

pzl02_03.jpg.036609a37bc959c1ca3fa5f36cb5f099.jpg

Tymczasem w "Opisie technicznym płatowca P.Z.L. typ P.11C" ilustracja jest taka:

pzl01_01.jpg.ce96c494267e53789bdf824f3df49eef.jpg

czyli podana wysokość jest mierzona "w kłębie", co zgadza się wymiarami publikowanych rysunków.

Zrobiłem sobie porównanie rysunków P.11 z AJ Pressu i P.24 Militarii. Z dokładnością do rysunków, grubości linii itd. wychodzi, że różnica wysokości całkowitych i "w kłębie" jest mniej więcej taka sama i wynikała z krótszych w P. 24 goleni podwozia:

porownanie.thumb.jpg.97bed1f8a5ad971ead4c37cf37fb0273.jpg

Tymczasem w modelach P.11 Army i P.24 IBG całkowita wysokość mniej się różni niż wysokość płata (ta ostatnia sięga 5mm).

q2.jpg.d1f511ced84950dd985722e8d3215b34.jpg

q1.jpg.cef690a21c8c9933ce07a50b98b73f82.jpg

I jeszcze bardziej jestem ciekaw porównania P.11 Army i IBG, bo P.11 IBG ma tę samą ramkę z goleniami podwozia co ich P.24.

Popracuj nad warsztatem. Myślę, że na tym powinieneś się aktualnie skupić. A nie nad rozprawkami różnicy 2mm, której po prostu, przy takim wykonaniu nikt, ale to nikt nie zauważy. 

Bez urazy i hejtu. Serio! Pzdr.G

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robił ktoś z Was scratchbuild dysz do F-15E 1:72 Academy formy po 2017r? 

Tam są uproszczone na maksa. Kupno żywić 70-100pln... 

Zastanawiam się nad produkcją własnych. Lub może ktoś ma pliki do druku 3D? 

Edytowane przez Kola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kola napisał:

Czy robił ktoś z Was scratchbuild dysz do F-15E 1:72 Academy formy po 2107r? 

Tam są uproszczone na maksa. Kupno żywić 70-100pln... 

Zastanawiam się nad produkcją własnych. Lub może ktoś ma pliki do druku 3D? 

Koledze wkradł się czeski błąd 😉

Jeszcze nie wiemy jakie formy będą w 2107 ,😃😃

Wydaje mi, za na forum jest kilku "drukarzy".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.