Jendrass1 Napisano 29 Września 2009 Autor Share Napisano 29 Września 2009 Nieźle to wygląda. Jeśli zdjęcie wykonano na biurku, to współczuję, bo pocięte jak cholera Zaszpachluj jeszcze te "wgniecenia" na ramie resoru. Na biurku nie Mam taką deseczkę (jak do rozbijania mięsa) i na niej tnę, kroję i przeprowadzam inne zabiegi chirurgiczne. Wgniecenia, jak już pisałem, zaszpachluję. Zmieniasz koło napinające? Nie zostanie takie jakie jest, jedyne co mogę zrobić to spróbować dorobić z polistyrenu nakładkę imitującą bandaż gumowy. Koło nie jest podwójne (jak np w TK-3, TKS) więc jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yoony Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 Zmieniasz koło napinające? Nie zostanie takie jakie jest, jedyne co mogę zrobić to spróbować dorobić z polistyrenu nakładkę imitującą bandaż gumowy. Koło nie jest podwójne (jak np w TK-3, TKS) więc jest ok. 4 szprychy zamiast 6 z płaskownika zamiast pręta brzechwa po wewnętrznej stronie felgi bandaża nie musi być http://www.odkrywca.pl/slajd.php?gn=c2p&f=c2p6.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 29 Września 2009 Autor Share Napisano 29 Września 2009 4 szprychy zamiast 6 z płaskownika zamiast pręta brzechwa po wewnętrznej stronie felgi bandaża nie musi być Widać na tym, baaardzo znanym rysunku, autor się rypnął: Wziąłem sobie do serca Twoje Yoony uwagi i sam nie wierzę, że chciało mi się coś takiego poprawiać. Rozebrałem całość wahacza, zrobiłem koła i złożyłem na nowo Faktycznie wygląda ciut lepiej, brawo za spostrzegawczy purytanizm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TankRed1070 Napisano 2 Października 2009 Share Napisano 2 Października 2009 BTW: http://free.of.pl/p/polsmol/npn/photo.jpg pewnie znasz ale na wszelki wypadek.... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Śmigły Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 Aż się serce kraje... I komu to przeszkadzało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 3 Października 2009 Autor Share Napisano 3 Października 2009 Smutne zdjęcie ... dzięki TankRed1070 przyda się do pracy nad ciągnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 I komu to przeszkadzało... ale ze co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 7 Października 2009 Share Napisano 7 Października 2009 Moje pomiary wanny C2P produkcji S-Model. Je?li nie pojawi? si? "twarde" wymiary traktuj? je jako prawid?owe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 8 Października 2009 Autor Share Napisano 8 Października 2009 Serdeczne dzięki Jarkku za te wymiary, sporo pracy musiało Cię to kosztować. Z mojej strony dodam dwie rzeczy: Rysunki (kolorowe) C2P w "Pojazdy WP wrzesień 1939", a rzekomo ten sam rysunek C2P w tej samej skali w TBiU o armacie 75 mm St różnią się znacznie w wymiarach 1-2mm na każdym pomiarze. Słowem nie ma co trzymać się tych rysunków, bo pewnie nawet nie z widny autora, a osoby łamiącej książkę są błędne. Dwa w przyszłym tygodniu będzie kilka nowości-sensacji dotyczących ciągnika. Powiem tylko, że druga znana nam wanna, którą określamy mianem spawanej jest ... na 100% spawana Reszta następnym razem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 C2P produkcji S-Model może wrzuć In-Box tego modelu tak dla porównania (być może ku przestrodze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 Jedrass, oba te rysunki należy przeskalować w obu kierunkach przyjmując jako podstawę wymiary - wtedy jest wszystko w miarę OK. A co informacji o C2P - zaczekam. Już mnie w tym kraju nic nie zdziwi, nawet komplet planów konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 11 Listopada 2009 Autor Share Napisano 11 Listopada 2009 Zasada jest prosta, jeśli nie wiesz - sprawdź. Wynik wizji lokalnej drugiej wanny ciągnika C2P o której krążą mity, legendy, podania, baśnie, przekazy, historyjki i alegorie jest definitywny. Wanna jest spawana, zarówno część spodnia jak i boki. Przednie płyty, jak i tylna to w rzeczywistości jedna płyta, tyle tylko że gięta. Przez co wannę tworzy de facto 5 płyt - dwie boczne, spodnia oraz tylna i przednia (gięte), które są do siebie spawane. Dla ciekawskich wygląd zbiornika paliwa - zbiornik od strony kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whiteeagle Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 (edytowane) To jest coś Zastanawiam się ile jeszcze nieodkrytych sprzętów na nas czeka...pewnie już niestety coraz mniej :( Edytowane 11 Listopada 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 11 Listopada 2009 Autor Share Napisano 11 Listopada 2009 ile jeszcze nieodkrytych sprzętów na nas czeka...pewnie już niestety coraz mniej:( Bądź spokojnym optymistą, cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa .... Posypuje głowę popiołem i przyznaję się do niewiedzy. Zawsze sądziłem, że wanna jest nitowana i składa się z oddzielnych płyt - niniejszym wchodzę pod każdy możliwy stół i odszczekuję: - HAU!!! - HAU!!! - HAU!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 Spawany kadłub nie zaskoczył mnie tak jak ten gięty przód. Ale w końcu to była żadna blacha pancerna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Śmigły Napisano 11 Listopada 2009 Share Napisano 11 Listopada 2009 Fakt, wizja lokalna z Jendrassem w pewnej Składnicy Uzbrojenia przeszła najśmielsze oczekiwania. Dziś miałem w rękach kilkanaście rzeczy, które "nie istnieją", według wielu specjalistów. Jak dla przykładu...kompletny szperacz do 7TP. Baaa, nawet ściąganie z półki zbiornika do C2P było przeżyciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 22 Listopada 2009 Autor Share Napisano 22 Listopada 2009 Proponowane wymiary przyczepy amunicyjnej dla armaty 40 mm Bofors: - długość ok 382,5 cm (w tym ok 17,5cm na koło zapasowe montowane powyżej dyszla) - szerokość, w moim odczuciu mniejsza niż ciągnika czyli w zawierająca się w przedziale 170-180 cm[/b] - wysokość ok 207 cm (w tym ok 18 cm na koło wystające powyżej plandekę) - rozstaw osi ok 264 cm - wysokość dyszla (nad ziemią) ok 75 cm - wysokość dna przyczepy nad ziemią ok 100 cm Wszystkie wymiary są orientacyjne i podlegając merytorycznej negocjacji. Pomiary na podstawie rysunku przyczepy amunicyjnej z książki "Dywizjon Rozpoznawczy 10 BKZmot", sam rysunek chyba p. Adama Jońcy (?!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 19 Grudnia 2009 Autor Share Napisano 19 Grudnia 2009 Cieciwa, wrzucam zdjęcia na podstawie których stworzyłem teorię, że przyczepa była tej samej szerokości/lub ciut węższa niż ciągnik - maks 180cm. Mam wrażenie, że przyczepka jest węższa, najlepiej widać to chyba na pierwszym zdjęciu. Fotki MiF nr 31/33 EIDT: Co do samej przyczepy to trafiłem w sieci na model niemieckich przyczepy (tak opisanej) i myślę sobie, że zawieszenie naszej było bardzo podobne to tej: tyle tylko że koła- resory były rozwiązane inaczej ale to już na szczęści widać na innych zdjęciach polskiej przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 19 Grudnia 2009 Share Napisano 19 Grudnia 2009 Jendrass. niech Ci będzie ..... Chwilowo mam lekko "rozgrzebany" system, więc tego nie sprawdzę. Ale najprostszą metodą było by obrysowanie przedniej ściany przyczepy i porównanie jej z przekrojem ciągnika w miejscu, gdzie zaczyna się przedni "skos" błotników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Cześć ! po okresie urlopowania wracam do tematu ciągnika C2P. Miał być gotowy na październik zeszłego roku ale ... jakoś się tak oparłem o ciągnik i tak wyszło ;) Roczna zwłoka dała mi możliwość zinwentaryzowania drugiego egzemplarza wozu, zakupionego przez pana Adama Rudnickiego w USA (muzeum). Ciągnik pomimo licznych przeróbek dokonanych przez Niemców, jest najlepiej zachowanym wozem, spośród 3 istniejących. Dzięki uprzejmości właściciela udało mi się wspólnie z kol. Jarkiem dokładnie obmierzyć i sfotografować wóz. Zebrane w ten sposób dane systematycznie zużywam przy rysowaniu poglądowego modelu 3D ciągnika (wbrew pozorom przyspiesza to pracę). Ostatecznie zdecydowałem się na zrobienie kompletnego „zaprzęgu” tj działonu plot armaty 40mm (dwa ciągniki, przyczepa, działo). Warsztat jest zatem zdublowany. Takiego jak tu: W fazie wykończenia jest już przyczepa sprzętowo-amunicyjna i poprawne skrzynki dla amunicji Bofors 40. Prace nad nią były bardzo trudne ze względu na brak dokumentacji (zero wymiarów) oraz niewiele, przeważnie słabej jakości zdjęć - dlatego najpierw powstał model 3D. Kabotyńsko stwierdzę, że spory wkład pracy oraz duża ilość przeliczania pozwoliły na zbudowanie przyczepy prawie idealnej (model jest o ok 1mm dłuższy niż powinien, co uważam za sukces jak na "coś z niczego"). Ostateczną wielkość przyczepy zweryfikowały poprawnie i dokładnie wykonane skrzynki na amunicję - zrobiłem inwentarkę oryginalnej skrzynki. Na przyczepie mieści się 9 skrzynek w rzędzie, idealnie tyle co w oryginale. Najprawdopodobniejszy układ 51 skrzynek na amunicję = Jednostki Ognia (JO). Łącznie 612 pocisków. Tutaj pragnę podziękować wspomagającej moje przyczepowe zmagania ekipie z forum dws.org. Dziękuję ! Jak pisałem już na początku wątku, wykorzystuję głównie części firm: S Model, RPM, Mirage Hobby, Choroszy Modelbud (firmy w kolejności nieprzypadkowej). Układ jezdny, wersja pierwsza. Dobry układ jezdny to puzzle, ten powyżej jest póki co na 3. Trzeba dokonać kompilacji, ale najważniejszy element, czyli szyna główna jest lepiej wykonany przez Mirage, wózki (RPM), resor piórowy (robić samemu, ew Mirage, koniecznie dosztukowanie mocowania do kadłuba), szyna górna (RPM po przeróbkach), mechanizm koła napinającego (zdecydowanie Mirage z zestawu TKS-B jednak do przeróbki), koło napinające (od podstaw), gąsienice (RPM po przeróbkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gulumik Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Fajny temacik a ja chciałem sobie złożyć zestawik plastikowy tego maleństwa. Dobrze zrobiłem nie kupując tego - temat super - też się pokuszę o coś takiego tylko zobaczę jak Ci wyjdzie - jeżeli pozwolisz - łatwiej będzie ;) Poza tym sądzę wręcz przeciwnie o bałaganie w wytwórni - to raczej ogrom różnych pomysłów i eksperymentów aby nabrać doświadczenia a samo to że płyty spawane wanny i wyginane mówi za siebie że szli w bardzo dobrym kierunku - ku nie tylko mojemu jak widzę zdziwieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gulumik Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Cześć ! Jak pisałem już na początku wątku, wykorzystuję głównie części firm: S Model, RPM, Mirage Hobby, Choroszy Modelbud (firmy w kolejności nieprzypadkowej). " Raczej napisz że tylko korzystałeś z części tych zestawów aby opracować poprawnie wszystko;) - oczywiście nie umiejszając tym firmom. Pamiętajmy że te modele wyszły wcześniej i czasem na podstawie znikomej dokumentacji. Bo raczej widzę że wszystko to totalny scratch - moje uznanie! Jestem ciekaw dalszych etapów - dawaj dalej Jendrass! Ps możecie aktualizować zdjęcia z photbucketa niektóre np zbiornika się nie wyświetlają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tukidyndas Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Bardzo miło jest to oglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 27 Sierpnia 2010 Share Napisano 27 Sierpnia 2010 Aby to zegarmistrzowskie podejście nie zabrało Ci kolejnego roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.