Skocz do zawartości

Ciągniczek na październiczek - C2P [scratch+varia]


Jendrass1

Rekomendowane odpowiedzi

Nieźle to wygląda. Jeśli zdjęcie wykonano na biurku, to współczuję, bo pocięte jak cholera Zaszpachluj jeszcze te "wgniecenia" na ramie resoru.

 

Na biurku nie Mam taką deseczkę (jak do rozbijania mięsa) i na niej tnę, kroję i przeprowadzam inne zabiegi chirurgiczne.

Wgniecenia, jak już pisałem, zaszpachluję.

 

Zmieniasz koło napinające?

Nie zostanie takie jakie jest, jedyne co mogę zrobić to spróbować dorobić z polistyrenu nakładkę imitującą bandaż gumowy. Koło nie jest podwójne (jak np w TK-3, TKS) więc jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

 

Zmieniasz koło napinające?

Nie zostanie takie jakie jest, jedyne co mogę zrobić to spróbować dorobić z polistyrenu nakładkę imitującą bandaż gumowy. Koło nie jest podwójne (jak np w TK-3, TKS) więc jest ok.

 

4 szprychy zamiast 6

z płaskownika zamiast pręta

brzechwa po wewnętrznej stronie felgi

bandaża nie musi być

 

http://www.odkrywca.pl/slajd.php?gn=c2p&f=c2p6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 szprychy zamiast 6

z płaskownika zamiast pręta

brzechwa po wewnętrznej stronie felgi

bandaża nie musi być

 

Widać na tym, baaardzo znanym rysunku, autor się rypnął:

c2p.jpg

 

Wziąłem sobie do serca Twoje Yoony uwagi i sam nie wierzę, że chciało mi się coś takiego poprawiać. Rozebrałem całość wahacza, zrobiłem koła i złożyłem na nowo Faktycznie wygląda ciut lepiej, brawo za spostrzegawczy purytanizm.

IMG_7642.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki Jarkku za te wymiary, sporo pracy musiało Cię to kosztować.

Z mojej strony dodam dwie rzeczy:

Rysunki (kolorowe) C2P w "Pojazdy WP wrzesień 1939", a rzekomo ten sam rysunek C2P w tej samej skali w TBiU o armacie 75 mm St różnią się znacznie w wymiarach 1-2mm na każdym pomiarze. Słowem nie ma co trzymać się tych rysunków, bo pewnie nawet nie z widny autora, a osoby łamiącej książkę są błędne.

Dwa w przyszłym tygodniu będzie kilka nowości-sensacji dotyczących ciągnika. Powiem tylko, że druga znana nam wanna, którą określamy mianem spawanej jest ... na 100% spawana

Reszta następnym razem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedrass, oba te rysunki należy przeskalować w obu kierunkach przyjmując jako podstawę wymiary - wtedy jest wszystko w miarę OK.

 

A co informacji o C2P - zaczekam.

Już mnie w tym kraju nic nie zdziwi, nawet komplet planów konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Zasada jest prosta, jeśli nie wiesz - sprawdź.

Wynik wizji lokalnej drugiej wanny ciągnika C2P o której krążą mity, legendy, podania, baśnie, przekazy, historyjki i alegorie jest definitywny.

 

Wanna jest spawana, zarówno część spodnia jak i boki. Przednie płyty, jak i tylna to w rzeczywistości jedna płyta, tyle tylko że gięta. Przez co wannę tworzy de facto 5 płyt - dwie boczne, spodnia oraz tylna i przednia (gięte), które są do siebie spawane.

spawy.jpg

 

Dla ciekawskich wygląd zbiornika paliwa - zbiornik od strony kierowcy.

IMG_8194s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest coś:) Zastanawiam się ile jeszcze nieodkrytych sprzętów na nas czeka...pewnie już niestety coraz mniej :(

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa ....

Posypuje głowę popiołem i przyznaję się do niewiedzy.

Zawsze sądziłem, że wanna jest nitowana i składa się z oddzielnych płyt - niniejszym wchodzę pod każdy możliwy stół i odszczekuję:

- HAU!!!

- HAU!!!

- HAU!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, wizja lokalna z Jendrassem w pewnej Składnicy Uzbrojenia przeszła najśmielsze oczekiwania. Dziś miałem w rękach kilkanaście rzeczy, które "nie istnieją", według wielu specjalistów. Jak dla przykładu...kompletny szperacz do 7TP. Baaa, nawet ściąganie z półki zbiornika do C2P było przeżyciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Proponowane wymiary przyczepy amunicyjnej dla armaty 40 mm Bofors:

 

- długość ok 382,5 cm (w tym ok 17,5cm na koło zapasowe montowane powyżej dyszla)

- szerokość, w moim odczuciu mniejsza niż ciągnika czyli w zawierająca się w przedziale 170-180 cm[/b]

- wysokość ok 207 cm (w tym ok 18 cm na koło wystające powyżej plandekę)

- rozstaw osi ok 264 cm

- wysokość dyszla (nad ziemią) ok 75 cm

- wysokość dna przyczepy nad ziemią ok 100 cm

 

Wszystkie wymiary są orientacyjne i podlegając merytorycznej negocjacji. Pomiary na podstawie rysunku przyczepy amunicyjnej z książki "Dywizjon Rozpoznawczy 10 BKZmot", sam rysunek chyba p. Adama Jońcy (?!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Cieciwa, wrzucam zdjęcia na podstawie których stworzyłem teorię, że przyczepa była tej samej szerokości/lub ciut węższa niż ciągnik - maks 180cm.

IMG_8548.jpg

IMG_8549.jpg

IMG_8550.jpg

 

Mam wrażenie, że przyczepka jest węższa, najlepiej widać to chyba na pierwszym zdjęciu.

Fotki MiF nr 31/33

 

EIDT:

 

Co do samej przyczepy to trafiłem w sieci na model niemieckich przyczepy (tak opisanej) i myślę sobie, że zawieszenie naszej było bardzo podobne to tej:

5.jpg

tyle tylko że koła- resory były rozwiązane inaczej ale to już na szczęści widać na innych zdjęciach polskiej przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jendrass. niech Ci będzie .....

Chwilowo mam lekko "rozgrzebany" system, więc tego nie sprawdzę.

Ale najprostszą metodą było by obrysowanie przedniej ściany przyczepy i porównanie jej z przekrojem ciągnika w miejscu, gdzie zaczyna się przedni "skos" błotników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Cześć !

 

po okresie urlopowania wracam do tematu ciągnika C2P. Miał być gotowy na październik zeszłego roku ale ... jakoś się tak oparłem o ciągnik i tak wyszło ;)

cce82cb0.jpg

 

Roczna zwłoka dała mi możliwość zinwentaryzowania drugiego egzemplarza wozu, zakupionego przez pana Adama Rudnickiego w USA (muzeum). Ciągnik pomimo licznych przeróbek dokonanych przez Niemców, jest najlepiej zachowanym wozem, spośród 3 istniejących. Dzięki uprzejmości właściciela udało mi się wspólnie z kol. Jarkiem dokładnie obmierzyć i sfotografować wóz. Zebrane w ten sposób dane systematycznie zużywam przy rysowaniu poglądowego modelu 3D ciągnika (wbrew pozorom przyspiesza to pracę).

f35bf529.jpg

f2ff4174.jpg

962545d5.jpg

323r.jpg

 

Ostatecznie zdecydowałem się na zrobienie kompletnego „zaprzęgu” tj działonu plot armaty 40mm (dwa ciągniki, przyczepa, działo). Warsztat jest zatem zdublowany. Takiego jak tu:

0847bdd2.jpg

127e7b4a.jpg

d59045ba.jpg

 

W fazie wykończenia jest już przyczepa sprzętowo-amunicyjna i poprawne skrzynki dla amunicji Bofors 40. Prace nad nią były bardzo trudne ze względu na brak dokumentacji (zero wymiarów) oraz niewiele, przeważnie słabej jakości zdjęć - dlatego najpierw powstał model 3D. Kabotyńsko stwierdzę, że spory wkład pracy oraz duża ilość przeliczania pozwoliły na zbudowanie przyczepy prawie idealnej (model jest o ok 1mm dłuższy niż powinien, co uważam za sukces jak na "coś z niczego"). Ostateczną wielkość przyczepy zweryfikowały poprawnie i dokładnie wykonane skrzynki na amunicję - zrobiłem inwentarkę oryginalnej skrzynki. Na przyczepie mieści się 9 skrzynek w rzędzie, idealnie tyle co w oryginale.

26dd79d7.jpg

Najprawdopodobniejszy układ 51 skrzynek na amunicję = Jednostki Ognia (JO). Łącznie 612 pocisków.

ef08e0ba.jpg

c0c9df17.jpg

e98a73e1.jpg

524927fe.jpg

afe301e8.jpg

Tutaj pragnę podziękować wspomagającej moje przyczepowe zmagania ekipie z forum dws.org. Dziękuję !

 

Jak pisałem już na początku wątku, wykorzystuję głównie części firm: S Model, RPM, Mirage Hobby, Choroszy Modelbud (firmy w kolejności nieprzypadkowej).

 

3ba8a2f1.jpg

99242a95.jpg

c94f6d8f.jpg

 

Układ jezdny, wersja pierwsza.

bc86dd9b.jpg

811e29e7.jpg

Dobry układ jezdny to puzzle, ten powyżej jest póki co na 3. Trzeba dokonać kompilacji, ale najważniejszy element, czyli szyna główna jest lepiej wykonany przez Mirage, wózki (RPM), resor piórowy (robić samemu, ew Mirage, koniecznie dosztukowanie mocowania do kadłuba), szyna górna (RPM po przeróbkach), mechanizm koła napinającego (zdecydowanie Mirage z zestawu TKS-B jednak do przeróbki), koło napinające (od podstaw), gąsienice (RPM po przeróbkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temacik a ja chciałem sobie złożyć zestawik plastikowy tego maleństwa.

Dobrze zrobiłem nie kupując tego - temat super - też się pokuszę o coś takiego tylko zobaczę jak Ci wyjdzie - jeżeli pozwolisz - łatwiej będzie ;)

Poza tym sądzę wręcz przeciwnie o bałaganie w wytwórni - to raczej ogrom różnych pomysłów i eksperymentów aby nabrać doświadczenia a samo to że płyty spawane wanny i wyginane mówi za siebie że szli w bardzo dobrym kierunku - ku nie tylko mojemu jak widzę zdziwieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

 

Jak pisałem już na początku wątku, wykorzystuję głównie części firm: S Model, RPM, Mirage Hobby, Choroszy Modelbud (firmy w kolejności nieprzypadkowej). "

 

Raczej napisz że tylko korzystałeś z części tych zestawów aby opracować poprawnie wszystko;) - oczywiście nie umiejszając tym firmom. Pamiętajmy że te modele wyszły wcześniej i czasem na podstawie znikomej dokumentacji.

Bo raczej widzę że wszystko to totalny scratch - moje uznanie!

Jestem ciekaw dalszych etapów - dawaj dalej Jendrass!

 

Ps możecie aktualizować zdjęcia z photbucketa niektóre np zbiornika się nie wyświetlają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.