qalimar Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Wczoraj wpadł mi do rąk model Mi-24W/WP wyprodukowany przez Zwiezdę. Ładne wgłębne linie, spora ilość szczegółów stawiają ten model na pierwszym miejscu pośród konkurencji tj. staruteńkiego Mi-24 W Italeri(właściwie hybrydy D i W) i jego przepaków(Revell itd.) oraz Mi-24W Hobby Bossa. Model Zwiezdy przedstawia późną wersję W, która charakteryzuje się wyrzutnikami ASO umiejscowionymi nie pod belką ogonową , ale z tyłu kadłuba, a także czujnikami opromieniowania przeniesionymi za kabinę pilota. Jeśli więc ktoś chciałby złożyć model w polskich barwach, tej konfiguracji odpowiada jeden tylko egzemplarz o nb 956. http://www.airplane-pictures.net/registration.php?p=956 Zauważyłem tu niekonsekwencję producenta, jak powiedziałem wcześniej zestaw pozwala zbudować późną wersję, niemniej osłona wlotu powietrza do silnika rozruchowego AI-9 pasuje tylko i wyłącznie do egzemplarzy wersji D (żeberkowe płyty ze stali)- część nr A-42. Jest to mały problem- wystarczy położyć tu trochę szpachli i opiłować na gładko, tym bardziej, że Mi-24 W mają dwa typy tych osłon- wcześniejsze w kształcie pojedynczej wypukłej elipsy, oraz późniejsze ze spłaszczonym tyłem. Dalej- model posiada bardzo dobry podział technologiczny. Producent zadbał o wiele szczegółów, a więc- otwarte osłony silników TW-3-117 (nota bene silniki są piękniunie), otwarte osłony przekładni głównej WR-24, która także znajduje się w zestawie wraz z podstawowym osprzętem. Oczywiście chcąc wykonać model z otwartymi osłonami, niezbędna będzie waloryzacja w/w luków poprzez uzupełnienie ich przewodami instalacji hydraulicznej, elektrycznej i paliwowej. Jeszcze jedno- interesująco rozwiązano osłony silników. W porównaniu do Hobby Bossa, gdzie wydają mi się one zbyt płaskie, tu kleimy je z dwóch części, co moim zdaniem lepiej pozwala odwzorować ten element( części A-11, 12 i A 55, 56) Ciekawie rozwiązany jest montaż modelu- kleimy całe wnętrze- tj. kabinę pilota i operatora wraz z bagażówką i jej sufitem, który stanowi płytę podłogową dla silników i przekładni i na spokojnie wlepiamy w połówki kadłuba. Jeśli chodzi o kabinę pilota i operatora- tu mamy pole do popisu, gdyż producent poleciał na łatwiznę- jako pulpity , tablicę przyrządów i inne duperele, każe nakleić kalkomanię, która to w sposób symboliczny przypomina coś związanego z kabiną Mi-24. Podwozie (wnętrze luku)- po raz pierwszy rozwiązano je tak, jak w oryginale, z charakterystycznym otworem na przestrzał śmigłowca. Łopaty wirnika nośnego- bardzo ładne, śmigiełko ogonowe również- to wersja ze ściętymi końcówkami łopat. Szkło- cienkie, z ciekawym podziałem technologicznym. Uzbrojenie- średnio na jeża- zasobniki z działkiem Gsz-23 bardzo ładne, ppance ok., za to zasobniki B-8 to z kolei lipa- trzeba będzie nawiercać każdą z luf. Podsumowując. Nie porównywałem modelu z planami, niemniej odnoszę wrażenie, że Zwiezda odwaliła tu kawał porządnej roboty.Zdecydowanie, na pierwszy rzut oka jest najlepszy jak dotąd w tej skali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKD4GA Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Wiecej fotek #956 viewtopic.php?t=4312 Pozdr. Pawel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 (edited) Pisałem o osłonach AI-9. Dla wyjaśnienia: w modelu jest tak: a powinno być co najmniej tak(zważywszy na pozostałe elementy późnej serii): Edited October 2, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin1323 Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 panie Mariuszu, a co z kamo tego śmiglaka? na tym zdjeciu Pana autorstwa http://www.airplane-pictures.net/image29381.html ma bardzo dziwną kolorystykę Róże odcienei zieleni od jaskarawej po bardzo stonowane, czy to zasługa słońca? choć kąt padania promieni śłnecznych jest taki sam na cały bok? no i pytanko o cenę tego hinda bardzo zaboli kieszeń? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 (edited) Kamuflaż zmienił się pod wpływem warunków atmosferycznych- na belce ogonowej i na osłonach silników widać wyraźnie wypłowienia. Oryginalny odcień zachował się w środkowej części płatowca i pod kabiną pilota. Dodatkowo odcień kamuflażu zmieniają zacieki, spaliny, wszelkiej maści zachlapania- Mi-24 zasadniczo jest brudny. To doskonale widać na jednolitym, zielonym kamo: http://www.airplane-pictures.net/image103452.html Wkrótce i egzemplarz 956 będzie się tak samo prezentować;-) A cena?- trochę powyżej 60 zł, w Gdyni naprzeciw 'hali", gdzie kupowałem model zapłaciłem ze zniżką 52 zł. Edited October 2, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin1323 Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 dziękuję za expresową odpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł S Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 na allegro ostatnio za 50 zł był Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Musi byc krytycznie o sklepach. Kiedyś juz pisałem ,mniejsze ceny większa ilośc sprzedanych modeli. Czyli większa dostepność. A teraz meritum, mój Mi-24 kosztował w przeliczeniu 42 Pln a za Lim-5 dałem niecałe 30 Pln. W Czechach... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Kawał dobrej roboty z tym opisem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damiano82 Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Nie gustuję w wiropłatach ale odwiedzając wczoraj sklep Pana Kazia w Gliwicach również zanabyłem to cudo. Jestem pod wrażeniem. Do tej pory zbudowałem dwie 21 zwezdy...Niemniej w pudełku Mi-24 bije je na głowę. Szkoda że rosjanie nie pokusili się o tak zdetalizowanego miga-15/17 czy 19 w 72. Pozdrawiam Damian Biwo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chazek Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 Po nim Mi-35M ma być długo zapowiadany wydany:yahoo: Co do tego modelu jest klasa:pokoj: Obecnie już go finaluzuje po pryskaniu:gitara: http://img828.imageshack.us/f/956aso.jpg/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 4, 2010 Author Share Posted October 4, 2010 Dla ułatwienia. Tak wyglądał świeżo umyty i wypicowany płatowiec nb 956 na którymś air show w Radomiu: Jesto na pewno malowanie WZL-1 już po remoncie o czym świadczy żółty odcień jaśniejszego koloru kamuflażu i polski napis "Uwaga śmigło". Podaję oryginalne kolory jakie nanosił producent: 1.szarozielony- FS24583 2.zielony- FS24258 3.błękitny-FS25526 Porównanie z planami: Altair PKL Mi-24D (płatowiec ten sam przecież): Italeri: Hobby Boss: Zwiezda: Aero Technika Lotnicza 12/92 Italeri: Hobby Boss: Zwezda: Jak widać Zwiezda najlepiej leży w obu tych planach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Hmmm, czyżby ze zdjęć wyprasek na planach miało wynikać, że wszystkie kadłuby, bez wyjątku są zdecydowanie za wysokie? A jak leżą plany PKL na Aero? I czy w ogóle są jakieś godne całkowitego zaufania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nexus Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Oglądałem ten model w zeszłą środę. I jestem pod dużym wrażeniem wykonania. Jeśli jeszcze pasowanie będzie na odpowiednim poziomie, to Zvezda urośnie nam na konkurencję dużych marek. Tylko kalki... trochę odbiegają od całości... te które oglądałem, wyglądały na grube i miały żółtawy odcień... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted October 4, 2010 Share Posted October 4, 2010 Po takich recenzjach tak się napaliłem na niego, że mam zamiar nabyć, mimo, iż wiatraków nie robię . Uważam jednak Mi 24 za najpiękniejszy w swojej klasie i grzechem byłoby nie mieć go w zbiorach. Znalazłem po 48 PLN + niestety wysyłka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Kupiłem, model naprawdę rewelacyjny. Szkoda tylko, żenie ma odlanych nitów, tylko cały gładki. Mi-24 nitowany jest nitami z łbem okrągłym, więc po "dziurkowaniu" zabraknie przysłowiowej wisienki na szczycie tortu. ps. i model ma odwzorowaną asymetrię kadłuba - jak dla mnie po prostu rewelacja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 5, 2010 Author Share Posted October 5, 2010 Szkoda tylko, żenie ma odlanych nitów, tylko cały gładki. Mi-24 nitowany jest nitami z łbem okrągłym, więc po "dziurkowaniu" zabraknie przysłowiowej wisienki na szczycie tortu. W 1/72 nitowanie, to małe miki- to jeszcze można przeboleć, albo delikatnie nanieść przyrządem zrobionym z trybu od zegarka. Gorzej w 1/35- weź zrób wypukłe nity, które żółci ludzie zrobili jako wklęsłe... I jeszcze małe wtrącenie- model Hobby Bossa jawi mi się jako zmniejszona 1/35- te same podziały wnętrza kadłuba itd. Wierna kopia rzekłbym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Ja też już mam, rzeczywiście ,ładniutki, ale straszne pudełka teraz mają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 W sprawie nitów .W Czechach były jako kalkomanie ,naprawde wypukłe! miał juz ktos z tym do czynienia ? mozecie cos podpowiedzieć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 12, 2010 Author Share Posted October 12, 2010 W sprawie nitów .W Czechach były jako kalkomanie ,naprawde wypukłe! miał juz ktos z tym do czynienia ? mozecie cos podpowiedzieć ? Widziałem to cudo. Podobno nawet dość fajnie wychodzi. Tylko, że w przypadku Mi-24, jak zresztą i innych śmigłowców pojawia się problem- jak poprawnie odwzorować nity na wręgach siłowych i wzmocnieniach. Naklejane nity masz w formie pojedynczych pasków, a tu bawimy się z całą ich siatką o określonym wzorze: http://www.airplane-pictures.net/image105210.html Wręga siłowa jest tu zaraz za lukiem klimatyzatora. Trzeba by było się bawić z każdym nitem z osobna. Syzyfowa robota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurayahip Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 ale straszne pudełka teraz mają Fakt , moje pudełko stawiało taki opór , że dostało nożem. Generalnie jestem pod duuużym wrażeniem , ilości detali i te silniczki - cudo! Brakuje teraz "naszych " kalek - mnie rajcuje nowy kamuflaż , jak wcześniej zapowiedział kolega czekam aż go przemalują. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 ale straszne pudełka teraz mają Brakuje teraz "naszych " kalek - mnie rajcuje nowy kamuflaż , jak wcześniej zapowiedział kolega czekam aż go przemalują. Niebawem ukażą się kalki do kilku polskich maszyn zarówno w wersji W, jaki i D w obu rodzajach kamuflaży Cierpliwości. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł S Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Skąd ta pewność Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted October 23, 2010 Author Share Posted October 23, 2010 Jakby Ci powiedzieć... z pewnego źródła:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted October 23, 2010 Share Posted October 23, 2010 Mariusz,to niech,, pewne żródło ,, zamiesci testowe obrazki tych kalkomani. Będzie to dobre wejscie na rynek / reklama ,no ale tego słowa nie można uzyć bez zgody moderatorów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.