Moses Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 Jeżeli potrzeba inną wersję służę materiałami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 crustian - chilijski korsarz?? Gratulacje niecodziennego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 (edytowane) Nie do końca chilijski . Mały błąd się koledze zakradł.To honduraski F4U-5N. Latał na nim Major Fernando Soto Henriquez as przestworzy ostatni w sumie na świecie na tym samolocie. W wojnie futbolowej z Salvadorem 17 lipca 1969 zestrzelił dwa wroże (korasarze). W następnych dniach jednego mustanga.Jego imieniem nazwano bazę wojskową Soto Cano pod Tegucigalpą, stolicą Hondurasu. Oto on w własnej osobie: Temat ten to część projektu tryptyku honduraskiego jaki chcę w sumie po wakacjach zrealizować do którego będzie należał f-4;f-86 i a-38 FAH'u. Dlaczego akurat honduraskie?Bo żonę mam Hondureńkę(chyba tak brzmi prawidłowo po polsku ). Edytowane 14 Czerwca 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 Nie orientuję się jeszcze zbyt dobrze w tych południowoamerykańskich oznaczeniach. Ale mam w planach np meksykańskiego Thunderbolta czy brazylijską Catalinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crustian Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 Nie orientuję się jeszcze zbyt dobrze w tych południowoamerykańskich oznaczeniach. Ale mam w planach np meksykańskiego Thunderbolta czy brazylijską Catalinę W miarę wszystkie tu masz: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_aircraft_insignia Albo tu : http://www.aircraft-insignia.com/page5.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 Moses, na archiwalnych zdjęciach skrzynie reduktorów są wyraźnie ciemniejsze, także na koreańskich czwórkach z VMF 312 włącznie. Potwierdzają to też firmowe fotki P&W (przy okazji: silnik w ID&S jest źle podpisany - to pewnie R-2800-18W, a nie -32W; ten montowano w - U5).Ale mnie chodziło o iskrownik, który był czarny bez wyjątków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 14 Czerwca 2011 Share Napisano 14 Czerwca 2011 Dzięi Greatgonzo za info, jutro po patrze na inne fotki i poprawię co trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 Warto też zwrócić uwagę, że foty z ID&S przedstawiają prototyp. William Recce pisze, że kabina powyżej konsoli przyrządów malowana była na czarno, co zresztą zgodne było z dyrektywą zamawiającego. Rzecz dotyczy okresu IIWŚ i choć kołacze mi się po głowie, że później to nawet tym bardziej, to jednak po prostu nie wiem jak to wyglądało w okresie koreańskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 Znalazłem taka informację F4U-4 Corsair. Cockpit: FS 34151 Interior Green. The area above the consoles was black. Inside of the engine cowling was Zinc Chromate Yellow, Interior Green or possibly Flat Black with the area ahead of the cylinder seal in Glossy Sea Blue. All other visible areas were Glossy Dark Sea Blue similar to the F6F-5. Landing Gear: Aluminum Lacquer or Light Gray. After overhaul aircraft could have had the landing gear, wheel centers and wheel bays painted Glossy Sea Blue. Niestety zdjęć brak :( Trochę też mnie zastanawia informacja o goleniach podwozia - Aluminiowe lub Jasno szarę Nie znajduję ona potwierdzenia na tych zdjęciach, natomiast tak pomalowane golenie posiadają samoloty odrestaurowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 Na tych nie, co nie znaczy, że nie ma zdjęć z jasnymi goleniami. Myślę, że Recce ma tu rację i w produkcji używano koloru srebrnego, ale zwyczajem jeszcze z IIWŚ wszelkie konserwacje w obrębie podwozia wykonywano farbą GSB. Stąd granatowe golenie w większości operacyjnych samolotów. Tu serwis powodował bardzo szybkie straty w powłoce lakierniczej z niebagatelnym, destrukcyjnym wpływem płynu hamulcowego. Poprawki pojawiały się według potrzeb i bez trudu można znaleźć samoloty z goleniami GSB i srebrnymi felgami, goleniami i felgami w GSB, a nawet hybrydy z golenią i wewnętrzną stroną felgi w GSB, a zewnętrzną srebrną. Jest zdjęcie rzędu F4U-4 z VMF 312, gdzie można dopatrzeć się wszystkich trzech wersji plus jeszcze układ: całe podozie GSB i tylko centralny kapselek na zewnętrznej stronie felgi srebrny (zdarza się częściej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 A jeszcze wracając do kabiny, ścianka tylna też powinna być czarna czy zostać w IG a poprawić tylko panele boczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 Tylna to IG, panele czarne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 No to bez bólu się poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 Bólu za to może dostarczyć Ci osłona kabiny. Samolot DeLonga ma najwcześniejszą wersję. W Twoim inboxie takiej nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 W sensie że od F4U-1? Może znajdzie się jakaś vacu do kupienia [Edit] Nie ma bólu FALCON produkuję Vacu do F4U-1 Dzięki za czujność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2011 Ja w projekcie zamierzam zbudować 2 Corsairy i to dokładnie w tej samej wersji F4U-1A. Pierwszy to świetny model Tamajki, bez wątpienia najlepszy w 1/72. Wyprasek nie będę pokazywał, wiem że Karol będzie też go robił także będzie miał okazję zaprezentować ten okaz tamajowskiej wirtuozeri w projektowaniu modelu. Drugi zestaw jest znacznie starszy, to Heller pakowany przez czeski Smer. A w zasadzie czechosłowacki, bo nabyłem go gdzieś na przełomie lat 80/90ych ubiegłego wieku. Wygląda ubogo (szczególnie przy Tamai heh), wypukłe linie, mało detali (w ogóle brak podwieszeń). Z plusów to fajnie odtworzona płócienna faktura skrzydeł i cieńkie, przezroczyste szkło kabiny. Zapewne nikt inny nie będzie tak szalony żeby go obecnie składać, także inbox dla ciekawych: Jak widać kalki są strasznie pożółkłe i nie nadają się do zastosowania. Plan na wykonanie mam taki: 1) Tamaję zrobie na serio, z washem i śladami użytkowania. Malowanie będzie pudełkowe Kepforda "29". 2) Smera/Hellera wykończę vintagowo. Nie zamierzam kupować jakiś kalkomanii aftermarketowych (kosztujących z reguły więcej niż ten cały model) i wykorzystam jedno z malowań Tamajki. Prawdopodobnie VMF-111 "Devil Dogs" z licznymi oznaczeniami bombek na burcie. Oprócz kalek Tamaja ma sporo alternatywnych i zbędnych części w swoich wypraskach. Wykorzystam je do drobnego upgrejdu Hellera. Z tego co zauważyłem na pewno da się użyć: bomba z zaczepem, śmigło, kółko ogonowe z hakiem, maszty antenowe... Dodatkowo podział technologiczny w Hellerze zaprasza do zrobienia skrzydeł w pozycji złozonej, co też uczynię, przynajmniej z jednym skrzydłem (prawym). Zastanawiałem się także nad zrobieniem z Hellera F4U-1D (W Tamai są rakiety i dwa zbiorniki z podwieszeniami oraz osłona kabiny do tej wersji), ale tu nie mam kalek... Tutaj malowania i kalki Tamajki: Taka symultaniczna budowa niemal identycznego samolotu ma swój cel. Ciekawi mnie porównanie wykonania serio (oczywiście na moim poziomie) vs vintage, zarówno jeśli idzie o efekt końcowy, jak i czas/pracochłonność każdego z tych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Czerwca 2011 Share Napisano 15 Czerwca 2011 W sensie że od F4U-1? Ależ nie, od U-4, tylko we wczesnej wersji, taka jak w U-1D ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Jeżeli można to również się przyłączę do tego mini-projektu. Będę chciał zbudować model Corsair Mk.II w malowaniu FAA z zestawu Academy Poniżej zdjęcia zawartości pudełka Kalkomanie, których użyję pochodzą z zestawu Techmodu. Samolot będzie pomalowany Dark Slate Gray oraz Extra Dark Gray a spód to jakaś odmiana Sky. Z tego co przeczytałem na naszym i innych forach kokpit oraz wnęki podwozia były malowane kolorem ANA611 (FS34151). Szkrzydła w stosunku do wersji F4U-1A były skrócone o około 20cm co daje w skali 1/72 2.7mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Jeżeli można to również się przyłączę do tego mini-projektu. Nie nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 16 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2011 Nie bądz niemiły Moses! Witamy na... pokładzie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Ale to był żart ;) Przecież oczywiste jest że każdy może się dołączyć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Jak zobaczyłem Blackburna to serce mi drgnęło, a tu FAA :(. Trudno. Trochę mniej do przerobienia, choć widzę, baza merytoryką nie powala ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Banny, dzięki za wsparcie Jak chcesz mogę Ci odstąpić kalkomanie z Academy. Moses, szukałem owiewek Falcona, ale mam tylko zestaw do P-51, Spitfire, P40, P38; niestety nie ma w nich Corsaira. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Panowie, tak przy okazji, mam w domku resztki kalkomanii w skali 1/48 do różnych Corsairów, może ktoś byłby zainteresowany. Zrobię fotki i wrzucę na forum Sorry za offtopica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 16 Czerwca 2011 Share Napisano 16 Czerwca 2011 Pilex dzięki, na szczęście są bezproblemowo dostępne, więc prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zamówię. Dodam że na 75% w projekcie pojawi się jeszcze jeden Corsair, tym razem nocny z klatką na ptaszki Artur jakbyś miał 13 japońskich zestrzeleń byłbym rad, i dwie komunistyczne gwiazdki pod kabinkę bym z chęcią je przytulił. Niestety Super Scale Decal zapomniało dodać tego ważnego elementu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.