Skocz do zawartości

Mini projekt grupowy F4U Corsair


Banny

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie do końca chilijski . Mały błąd się koledze zakradł.To honduraski F4U-5N. Latał na nim Major Fernando Soto Henriquez as przestworzy ostatni w sumie na świecie na tym samolocie. W wojnie futbolowej z Salvadorem 17 lipca 1969 zestrzelił dwa wroże (korasarze). W następnych dniach jednego mustanga.Jego imieniem nazwano bazę wojskową Soto Cano pod Tegucigalpą, stolicą Hondurasu. Oto on w własnej osobie:

435828417jul19690041.jpg

f4h10.jpg

Temat ten to część projektu tryptyku honduraskiego jaki chcę w sumie po wakacjach zrealizować do którego będzie należał f-4;f-86 i a-38 FAH'u. Dlaczego akurat honduraskie?Bo żonę mam Hondureńkę(chyba tak brzmi prawidłowo po polsku ).

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuję się jeszcze zbyt dobrze w tych południowoamerykańskich oznaczeniach. Ale mam w planach np meksykańskiego Thunderbolta czy brazylijską Catalinę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuję się jeszcze zbyt dobrze w tych południowoamerykańskich oznaczeniach. Ale mam w planach np meksykańskiego Thunderbolta czy brazylijską Catalinę

W miarę wszystkie tu masz: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_aircraft_insignia

Albo tu : http://www.aircraft-insignia.com/page5.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moses, na archiwalnych zdjęciach skrzynie reduktorów są wyraźnie ciemniejsze, także na koreańskich czwórkach z VMF 312 włącznie. Potwierdzają to też firmowe fotki P&W (przy okazji: silnik w ID&S jest źle podpisany - to pewnie R-2800-18W, a nie -32W; ten montowano w - U5).Ale mnie chodziło o iskrownik, który był czarny bez wyjątków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięi Greatgonzo za info, jutro po patrze na inne fotki i poprawię co trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też zwrócić uwagę, że foty z ID&S przedstawiają prototyp. William Recce pisze, że kabina powyżej konsoli przyrządów malowana była na czarno, co zresztą zgodne było z dyrektywą zamawiającego. Rzecz dotyczy okresu IIWŚ i choć kołacze mi się po głowie, że później to nawet tym bardziej, to jednak po prostu nie wiem jak to wyglądało w okresie koreańskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taka informację

F4U-4 Corsair. Cockpit: FS 34151 Interior Green. The area above the consoles was black. Inside of the engine cowling was Zinc Chromate Yellow, Interior Green or possibly Flat Black with the area ahead of the cylinder seal in Glossy Sea Blue. All other visible areas were Glossy Dark Sea Blue similar to the F6F-5. Landing Gear: Aluminum Lacquer or Light Gray. After overhaul aircraft could have had the landing gear, wheel centers and wheel bays painted Glossy Sea Blue.

 

Niestety zdjęć brak :(

 

Trochę też mnie zastanawia informacja o goleniach podwozia - Aluminiowe lub Jasno szarę

 

f4u4vmf225onusscabotcvl.jpg

g431289.jpg

Nie znajduję ona potwierdzenia na tych zdjęciach, natomiast tak pomalowane golenie posiadają samoloty odrestaurowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tych nie, co nie znaczy, że nie ma zdjęć z jasnymi goleniami. Myślę, że Recce ma tu rację i w produkcji używano koloru srebrnego, ale zwyczajem jeszcze z IIWŚ wszelkie konserwacje w obrębie podwozia wykonywano farbą GSB. Stąd granatowe golenie w większości operacyjnych samolotów. Tu serwis powodował bardzo szybkie straty w powłoce lakierniczej z niebagatelnym, destrukcyjnym wpływem płynu hamulcowego. Poprawki pojawiały się według potrzeb i bez trudu można znaleźć samoloty z goleniami GSB i srebrnymi felgami, goleniami i felgami w GSB, a nawet hybrydy z golenią i wewnętrzną stroną felgi w GSB, a zewnętrzną srebrną. Jest zdjęcie rzędu F4U-4 z VMF 312, gdzie można dopatrzeć się wszystkich trzech wersji plus jeszcze układ: całe podozie GSB i tylko centralny kapselek na zewnętrznej stronie felgi srebrny (zdarza się częściej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze wracając do kabiny, ścianka tylna też powinna być czarna czy zostać w IG a poprawić tylko panele boczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sensie że od F4U-1? Może znajdzie się jakaś vacu do kupienia

 

[Edit]

Nie ma bólu FALCON produkuję Vacu do F4U-1

 

Dzięki za czujność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w projekcie zamierzam zbudować 2 Corsairy i to dokładnie w tej samej wersji F4U-1A. Pierwszy to świetny model Tamajki, bez wątpienia najlepszy w 1/72.

 

f4u1a_tamiya_1.jpg

 

Wyprasek nie będę pokazywał, wiem że Karol będzie też go robił także będzie miał okazję zaprezentować ten okaz tamajowskiej wirtuozeri w projektowaniu modelu.

 

Drugi zestaw jest znacznie starszy, to Heller pakowany przez czeski Smer. A w zasadzie czechosłowacki, bo nabyłem go gdzieś na przełomie lat 80/90ych ubiegłego wieku. Wygląda ubogo (szczególnie przy Tamai heh), wypukłe linie, mało detali (w ogóle brak podwieszeń). Z plusów to fajnie odtworzona płócienna faktura skrzydeł i cieńkie, przezroczyste szkło kabiny. Zapewne nikt inny nie będzie tak szalony żeby go obecnie składać, także inbox dla ciekawych:

 

f4u1a_heller_1.jpg

 

f4u1a_heller_2.jpg

 

f4u1a_heller_3.jpg

 

f4u1a_heller_4.jpg

 

f4u1a_heller_5.jpg

 

Jak widać kalki są strasznie pożółkłe i nie nadają się do zastosowania.

 

Plan na wykonanie mam taki:

 

1) Tamaję zrobie na serio, z washem i śladami użytkowania. Malowanie będzie pudełkowe Kepforda "29".

 

2) Smera/Hellera wykończę vintagowo. Nie zamierzam kupować jakiś kalkomanii aftermarketowych (kosztujących z reguły więcej niż ten cały model) i wykorzystam jedno z malowań Tamajki. Prawdopodobnie VMF-111 "Devil Dogs" z licznymi oznaczeniami bombek na burcie. Oprócz kalek Tamaja ma sporo alternatywnych i zbędnych części w swoich wypraskach. Wykorzystam je do drobnego upgrejdu Hellera. Z tego co zauważyłem na pewno da się użyć: bomba z zaczepem, śmigło, kółko ogonowe z hakiem, maszty antenowe... Dodatkowo podział technologiczny w Hellerze zaprasza do zrobienia skrzydeł w pozycji złozonej, co też uczynię, przynajmniej z jednym skrzydłem (prawym). Zastanawiałem się także nad zrobieniem z Hellera F4U-1D (W Tamai są rakiety i dwa zbiorniki z podwieszeniami oraz osłona kabiny do tej wersji), ale tu nie mam kalek...

 

Tutaj malowania i kalki Tamajki:

 

f4u1a_tamiya_2.jpg

 

Taka symultaniczna budowa niemal identycznego samolotu ma swój cel. Ciekawi mnie porównanie wykonania serio (oczywiście na moim poziomie) vs vintage, zarówno jeśli idzie o efekt końcowy, jak i czas/pracochłonność każdego z tych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można to również się przyłączę do tego mini-projektu.

Będę chciał zbudować model Corsair Mk.II w malowaniu FAA z zestawu Academy

 

F4U_ACA_a01.jpg

 

Poniżej zdjęcia zawartości pudełka

F4U_ACA_a02.jpg

F4U_ACA_a03.jpg

F4U_ACA_a04.jpg

F4U_ACA_a05.jpg

F4U_ACA_a06.jpg

 

Kalkomanie, których użyję pochodzą z zestawu Techmodu.

F4U_ACA_a07.jpg

 

Samolot będzie pomalowany Dark Slate Gray oraz Extra Dark Gray a spód to jakaś odmiana Sky. Z tego co przeczytałem na naszym i innych forach kokpit oraz wnęki podwozia były malowane kolorem ANA611 (FS34151). Szkrzydła w stosunku do wersji F4U-1A były skrócone o około 20cm co daje w skali 1/72 2.7mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli można to również się przyłączę do tego mini-projektu.

 

Nie nie można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to był żart ;)

Przecież oczywiste jest że każdy może się dołączyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilex dzięki, na szczęście są bezproblemowo dostępne, więc prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zamówię. Dodam że na 75% w projekcie pojawi się jeszcze jeden Corsair, tym razem nocny z klatką na ptaszki

 

Artur jakbyś miał 13 japońskich zestrzeleń byłbym rad, i dwie komunistyczne gwiazdki pod kabinkę bym z chęcią je przytulił. Niestety Super Scale Decal zapomniało dodać tego ważnego elementu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.