Skocz do zawartości

Mini projekt grupowy F4U Corsair


Banny

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zobaczyłem Blackburna to serce mi drgnęło, a tu FAA :(. Trudno. Trochę mniej do przerobienia, choć widzę, baza merytoryką nie powala ;).

Zgadza się, miniprojekt, minibaza. To mój pierwszy Corsair i pomimo tego, że spędzę pewnie kilka/kilkanaście godzin na studiowaniu dostępnej dokumentacji to i tak nie uda mi się nie popełnić jakiś błędów. Wszystkie te błędy będą jednak wynikać z niewiedzy a nie z ignorancji tematu (chociaż zdaję sobie sprawę, że ta granica jest cienka).

 

Spytałem się niedawno kolegi skąd on tyle wie o samolotach i usłyszałem, że interesuje się tą tematyką od ... 6 roku życia. Ja zdaję sobie sprawę, że z moim paroletnim doświadczeniem - nie mam szans - nie jestem w stanie w wieku lat około 50 zostać ekspertem w jeszcze jednej dziedzinie. Co nie oznacza, że nie będę starał zrobić modelu z taką dokładnością na jaką pozwoli mi moja wiedza.

 

Myślę, też, że w tym wątku wypłynie parę ciekawych obserwacji, które staną się impulsem do dalszych poszukiwań.

 

Mogę jeszcze złożyć deklarację, że do wszystkich błędów godnie się przyznam i będę je korygował na bieżąco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak chcesz mogę Ci odstąpić kalkomanie z Academy.

 

Dzięki Pilex, z oferty chętnie skorzystam! Ten "107" DeLonga w sam raz by mi pasował! Skontaktuje sie na prv.

 

Przy okazji, tu są fajne zdjęcia archiwalne brytyjskich Corsairów, może będą przydatne: http://amair4raf.blogspot.com/2010/03/corsair-confusions.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, wiesz, że na zestawach to ja się zupełnie nie znam, ale na Twoich fotkach wyprasek na szybko można dostrzec kilka oczywistych niedokładności.

Np:

- obecność podłogi w kabinie

- obudowa przekładni śmigła (zresztą we wszystkich pokazanych tu zestawach wygląda to jakby ten element projektował jakiś sfrustrowany wielbiciel Allisona; ta Twoja jeszcze nie jest najgorsza)

- cały osprzęt zapłonu na tej obudowie

- brak stabilizatora na krawędzi natarcia prawego skrzydła.

 

Gdzieś czytałem, że '107' DeLonga był jego jedynym samolotem z oznaczeniami zwycięstw. Tak zastanawiam się, czy ta sylwetka F4U-4 z całą paletą zestrzeleń nie jest rodzajem laurki. Zupełnie nie wiem, bo okres koreański jest mi obcy, ale dziwię się że świat nie jest pełen zdjęć tak efektownego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tek być w szczególności że na ogonie widnieje napis Marines jak i oznaczenie dywizjonu, których na zdjęciu które wcześniej wklejałem nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy Corsair Mk.II FAA

 

- obecność podłogi w kabinie

- obudowa przekładni śmigła (zresztą we wszystkich pokazanych tu zestawach wygląda to jakby ten element projektował jakiś sfrustrowany wielbiciel Allisona; ta Twoja jeszcze nie jest najgorsza)

- cały osprzęt zapłonu na tej obudowie

- brak stabilizatora na krawędzi natarcia prawego skrzydła.

Radek - bardzo dziękuję za wskazówki, naprawdę je doceniam

 

Podłoga zostanie wycięta, z tego co zostanie zrobię panele boczne i tylną osłonę.

Rozumiem, że przekładnia śmigła (tylko się nie denerwuj) to ten wystający element przed cylindrami który wygląda tak:

FAM-Corsair-Engine-Model-4.jpg

Osprzęt zapłonu zostanie dorobiony z kawałków plastiku. Skuszę się też na dorobienie drucików.

 

Stabilizator jest widoczny na tym zdjęciu poniżej (nieco powyżej otworów osłon luf) i również zostanie dorobiony.

1132777.jpg

 

 

Wczoraj trafiłem też na informacje, że kokpit Mk.II FAA (Fleet Air Arm) różnił się nieco od kokpitu F4U-1A, ale na razie nie wydaje mi się, że w skali 1/72 warto drążyć ten temat.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe zaproponuj MiGa-21 to zobaczysz co się będzie działo

Myślisz , że aż tylu nabywców było kalek od Cinkaf1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, przekładnia ukryta jest pod tym właśnie elementem.

FAA nie moja broszka. Wiem tylko, ze dostosowywano je do potrzeb brytyjskich. Radio, instalacja tlenowa, takie rzeczy. Pewnie da się to gdzieś odnaleźć.

Temat zapłonu zerżnij z tego zdjęcia z samym silnikiem. Korsarz z drugiego zdjęcia ma zamontowaną jakąś hybrydę, albo inny silnik, co jest standardem przy dzisiejszych samolotach z R-2800, szczególnie latających. Ten wygląda jak żywcem wyjęty z P-47-D-25.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo Corsairy dla FAA, oprócz wersji I miały obcięte końcówki skrzydeł, przez co rozpiętość skrzydeł zmniejszyła się o 26,67cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można się podczepić z rozpoczętym już modelem ?

 

Tofik dawaj! To wolny kraj!

 

Swoją drogą nie spodziewałem się takiej frekwencji... Nie wiem jak to wyjdzie w jednym wątku, ale zobaczymy!

Ja bym się spytał Pana Mosesa czy można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo Tofikowi zezwalam

 

A na serio bede z hannatasu po weekendzie brał Corsirowe rzeczy jak by ktoś coś chciał to na prv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy Corsair Mk.II

 

Jest taki zestaw do kokpitu F4U-1A robiony przez Aires'a o numerze 7048, ale jedyne zdjęcie które udało mi się znaleźć to to poniżej, z którego niewiele widać

 

Czy może ktoś miał już przyjemność obcowania z tym zestawem?

 

AIR7048_MED.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem, że '107' DeLonga był jego jedynym samolotem z oznaczeniami zwycięstw. Tak zastanawiam się, czy ta sylwetka F4U-4 z całą paletą zestrzeleń nie jest rodzajem laurki. Zupełnie nie wiem, bo okres koreański jest mi obcy, ale dziwię się że świat nie jest pełen zdjęć tak efektownego samolotu.

 

http://www.aviationartstore.com/phillip ... _312_2.htm

 

Na stronie znajduje się zdjęcie F-107 opisane następująco

Phillips F4U at Cherry Point. This is the only time his fighter carried his victory marking.

 

Więc na moim modelu jednak nie będzie oznaczeń.

 

I mała fotka ( ) z Whiskey Romeo Five DeLonga

delong.jpg

 

I przy okazji dorzucę !artykuł o Corsairach w korei!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle na dziś z mojego corsarza

 

DSCF0099.jpg

 

kabinka do wykończenia, pozostał drążek, zegary, korekta pasów, choć próby zmajstrowania klamer nie udały się mojej cierpliwości...

 

Pozdrawiam

cruz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te paski to marnie wyglądają

Pomyśl może nad zakupem w KS Model pasków fototrawionych. Koszt 9zł + przesyłka, ale o wiele lepiej będzie to wyglądało.

 

Aha konsole boczne do podłogi powinny być czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolkonw jak wytrzymasz do jutro to Ci podeślę co mam do tej wersji z różnych publikacji na maila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod postem ale trudno. Dziś i wczoraj wieczorem szybkie i nieskomplikowane prace

p1020092s.jpg

Wkleiłem w skrzydła imitację wlotów powietrza do sprężarki. Jako że Academy daje nam wersję U-4B więc wyposażoną w 4 działka 20mm, podczas gdy DeLong latał na wersji U-4 uzbrojoną w 6 wkm'ów 0.50 musiałem dorobić wyloty tychże, na szczęście nie było z tym problemów, gdyż miesca gdzie powinny być były już zaznaczone trzeba było tylko wyciąć (czyżby academy kożystało z tych samych form do produkcji F4U-4 i F4U-1? ;) ). Złożyłem podwozie (póki co na sucho w skrzydłach siedzą), wziąłem się także za podwieszenia, wszystko wstępnie ogradowane, ślady po wypychaczach zaszpachlowane. Ogólnie z tego co widzę zestaw Academy będzie się składało miło, ze wstępnych przymiarek raczej wszystko do siebie pasuje, szpachli za dużo w użyciu nie będzie, z wyjątkiem wspomnianych śladów po wypychaczach.

 

I takie słówko na zakończenie, w artykule który wcześniej zamieściłem, jego koniec jest poświęcony Delongowi, oraz walce w której wraz ze swoim skrzydłowym zestrzelili 4ry Jaki-9. Ciekawostką jest że jeden z Jaków DeLonga został zestrzelony przy pomocy 5' rakiet powietrze-ziemia. I to jest jedna z moich ulubionych rzeczy podczas tworzenia konkretnej maszyny, szperanie i poznawanie takich drobnych ciekawostek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Moses

Ciekawe info dotyczące Delonga znalazłeś! Ja dopiero zaczynam grzebać, ale z natury rzeczy ograniczam się do okresu II WŚ. Także będziemy się uzupełniać!

 

@ Karol

Troszkę szkoda, że wziąłeś F4U-1D. Zestaw pudełkowany jako F4U-1A jest ciut ciekawszy. Ma dokładnie te same wypraski, ale poza tym zawiera dodatkową wypraskę z opcjonalnymi elementami. Do tego w kalkach są maszyny dwóch asów, Kepforda i Boyingtona. Także z zestawu F4U-1A można bezproblemowo zbudować obydwie wersje (pomijając kalki oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co mi udało się wczoraj zrobić niestety ostatnio mało mam czasu. Wklejłem wloty powietrza do skrzydeł i dorobiłem potrzebne dziurki. Dziś planuje połączyć połówki skrzydeł ale nie wiem czy będe miał czas.

 

img0946y.jpg

 

I pytanie czy jest jakiś czas do kiedy robimy modele bo niestety będe miał remont w domu w tym tygodniu i będę musiał zrobić przerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.