Skocz do zawartości

Średni czołg przełamania linii frontu T-28 ICM + Eduard 1/35


Konrad C

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 184
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na pewno wypróbuję, na razie chcę poznać bardziej metodę na zmywanie olejnej, bo jest też fajna a do wiosennego kamuflażu chyba najlepsza. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Niestety panowie, technika z maskolem okazała się lipą. Biały Revell dziwnie zareagował z tym maskolem i nie chciał zejść. Zacząłem drapać i zdrapałem lecz razem z farbą...

 

No to kupiłem sobie Wamod...

 

No i pomalowałem.

I tutaj specjalnie na prośbę kolegi bazylms.

Jak malowałem:

Na calutki model naniosłem podkład Presto, czarny matt. jest to podkład akrylowy kupiony na Allegro za jakieś 11zł. W dużej puszce z wygodnym aplikatorem mieści się tego 500ml.

Z początku może sie wydawać, że model jest zalany ale to wszystko ładnie odparowuje.

 

Następnie farba Pactry A34, pomalowałem T-28 tak aby czarna farba przebijała zieloną w miejscach cienia lub na kątach. Jako, że farba położona na czarna bazę blaknie i jest bez życia, pocieniowałem A32 w miejscach gdzie kolor był by naturalnie jaśniejszy.

Uzyskałem to co wcześniej i jest dobrze. Na fotkach farba jeszcze schnie i dziwnie wygląda np. na zasobnikach. Co do krzesła jeszcze się zastanawiam. Krzesło otrzymałem od kolegi Grzegorza.

 

dsc09817a.jpg

dsc09815y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://myfacewhen.com/104/

robisz super modele a przemalowujesz je po kilka razy

 

 

 

właśnie dlatego Konrad robi super modele...

 

 

Właśnie o to mi chodzi.

Staram się zrobić model który mnie w pełni mnie zadowoli, dlatego też wszystko poprawiam tak aby było zapięte na ostatni guzik. ;)

Nie wiesz czy robię super modele ale jeśli tak uważacie, to uważacie tak bo te modele były wiele razy poprawiane tak aby były rzeczywiście dobre. Niektórzy może sądzą inaczej ale ja np. nie dopuszczam trzymania na półce czegoś co jest zrobione źle, nawet i średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wygląda to dobrze. A co do kilkukrotnego malowania każdego modelu? Ja się przyzwyczaiłem . Widocznie tak masz i nic nam do tego.. Poza tym cel uświęca środki. Jak ma być super, to maluj i ze 30 razy, jeśli ci tak odpowiada. Dla mnie jest git. Sam nieraz maluję modele po dwa, trzy razy, bo efekt mnie nie zadowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kupiłem sobie Wamod...

 

Cieszę się,że wstąpiłeś do Klubu "W"

Widzę ,że nowy podkład z A...o się sprawdził?

 

 

Taaak. Jest świetny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Zwykle przeglądam wątki pobieżnie (brak czasu i cierpliwości do czytania).

Zajęło mi kilka minut żeby zrozumieć co to zaszło :-)

 

Wg mnie tamto malowanie było bdb... ale może zrobisz jeszcze ładniej.

Obserwuję . Ciekawy wątek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Model dostał filtry i biedronkę a potem sido. Nie mogłem się powstrzymać z wypróbowaniem kredek/szminek Tamiy oraz mojej nowej poprawionej receptury błota v.1.2. Jak błoto na razie jest ono zrobione na jednej stronie ( i bardzo mi sie podoba ), więc jeśli ktoś chce abym krok po kroku zobrazował to co poczyniłem, pisać śmiało.

 

dsc09838d.jpg

dsc09835i.jpg

dsc09836kx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem, czy dobrze dedukuję, ale wydaje mi się, że najpierw zrobiłeś zacieki/smugi kredką Sand Tamiyi, a potem sypałeś pigmenty z pędzla. Do tego jeszcze Sidolux. tak mi się zdaje, że to chyba będzie ostateczna wersja.

Dumo dobrze radzi, góra przecież też się brudziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie daj się prosić oświeć nas jak zrobiłeś tak piękne błotko

 

Się pytasz. Twoje techniki są bardzo interesujące, pisz zatem.

 

Błotko faktycznie wygląda realistycznie. Także z chęcią przeczytałbym w jaki sposób je robiłeś.

 

Dzięki panowie, dziś pokażę jak takie błoto zrobić.

 

Góre też pobrudź bo na razie za czysta. Model niczego sobie.

 

Dumo, jak zwykle nie czyta tekstu tylko ogląda obrazki. Przecie napisałem, że robiłem tylko biedronkę, jeszcze na nim nawet washa nie ma.

 

Witam.

Nie wiem, czy dobrze dedukuję, ale wydaje mi się, że najpierw zrobiłeś zacieki/smugi kredką Sand Tamiyi, a potem sypałeś pigmenty z pędzla. Do tego jeszcze Sidolux. tak mi się zdaje, że to chyba będzie ostateczna wersja.

Dumo dobrze radzi, góra przecież też się brudziła.

 

Początek niezły ale sido tak nie było wcale. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brudziłeś już a wasza nie nakładałeś.... trochę dziwnie. Jak nałożysz oleje wszystko kolor zmieni toć :P

 

Człowieku podwozie tylko brudziłem a górę nie.

 

_____________________________________________________________________________

 

dsc09839x.jpg

Potrzebne składniki do wykonania błota na powyższym zdjęciu:

-73104 Light Siena [Vallejo],

-73111 Green Earth [Vallejo],

-73109 Natural Umber [Vallejo],

-SD 05 Dark Earth [CMK],

-P034 Russian Earth [MIG],

-P249 Pigment Fixer [MIG],

-87087 Light Earth [Tamiya],

-87081 Mud [Tamiya],

-025 Fuel Stains [AK-Interactive],

-Benzyna do zapalniczek [Zippo],

 

Narzędzia:

-Pędzlem okrągły,

-Pędzel płaski x2,

-Naczynie/pojemnik/kieliszek x2,

-Naczynie z ciepłą wodą,

 

Zaczynamy!

 

W jakiś pojemniczek bądź kieliszek wsypujemy następujące pigmenty:

 

-73104 Light Siena [Vallejo],

-73111 Green Earth [Vallejo],

-73109 Natural Umber [Vallejo],

-SD 05 Dark Earth [CMK],

-P034 Russian Earth [MIG],

 

W różnych proporcjach w zależności od uzyskanego koloru błota, należy zwrócić uwagę aby -73111 Green Earth [Vallejo], dać o wiele mniej (10% całej mieszaniny). Polecam wsypanie większej ilości pigmentu -P034 Russian Earth [MIG], ma on w sobie takie jakby "małe kamyczki" które wyglądają bosko na gotowym błocie.

dsc09840h.jpg

dsc09842i.jpg

 

Przed całym błoceniem trzeba nałożyć washa, chodź tutaj go nie będzie w ogóle widać, zwiększy on przywieranie pigmentów.

 

dsc09843g.jpg

 

Do pojemniczka dałem trochę czarnej farby dla plastyków (Renesans), po czym zalałem to mała ilością benzyny do zapalniczek.

 

dsc09844l.jpg

 

Zalałem całe dolne powierzchnie modelu tą mieszanką oraz poczekałem aż wyschnie.

dsc09845y.jpg

dsc09846g.jpg

 

Następnie przy użyciu ,nasączonych patyczków higienicznych, w czystej benzynie do zapalniczek, zacząłem ścierać washa, pionowymi ruchami w dół

 

dsc09847l.jpg

 

Przyszła kolej na "kredki/szminki" Tamiy. Zrobiłem pionowe kreski jednym i drugim kolorem, po czym zacząłem nanosić pędzlem wodę.

 

dsc09848q.jpg

dsc09849u.jpg

dsc09850f.jpg

dsc09851e.jpg

 

Tutaj co, nie co o trzepaniu pędzlem.

Wiele osób nie domyśla się jak to się robi.

Zasada jest prosta, chwytamy płaski pędzel po czym nabieramy na niego pigmenty i palcem wskazującym uderzamy w trzonek.

 

dsc09852rd.jpg

dsc09853j.jpg

 

A teraz do rzeczy. należy przygotować dwa pędzle - płaski i okrągły. Pojemniczek z czysta benzyna do zapalniczek no i oczywiście naszą mieszankę pigmentów, która pokazałem na początku.

 

Pędzlem okrągłym zalewamy daną powierzchnie przy użyciu benzyny do zapalniczek, po czym bierzemy płaski pędzlem i na ten zalany obszar strzepujemy pigmenty. Czekamy aż wyschnie i jeszcze raz zalewamy ten sam obszar, to ostatnie trzeba robić dlatego, że benzyna to nie fixer i ona tylko ustala pigmenty. Po dość szybkim wyschnięciu pigmenty trzymają się tylko lekko a gdy je jeszcze raz zalejemy, ciecz wrzyna się w pigmenty i je bardziej ściska. Oczywiście tak czy siak, trzeba użyć fixera. można by go używać od razu zamiast tej benzyny ale komu się chce czekać 24h aż to wyschnie?

 

dsc09854z.jpg

dsc09855k.jpg

dsc09857n.jpg

 

To samo robimy z resztą, czyli zalewamy, strzepujemy pigmenty i jeszcze raz zalewamy,

dsc09859u.jpg

dsc09860x.jpg

dsc09862x.jpg

dsc09863g.jpg

dsc09865av.jpg

dsc09866nq.jpg

 

Tak to wygląda po wyschnięciu. Już jest do rzeczy ale to nie koniec...

dsc09869v.jpg

dsc09872k.jpg

 

... bo jak widać na gotowym pierwowzorze z drugiej strony, miejscami, pomiędzy błotem prześwituje jeszcze ciemniejsza mikstura, która daje efekt mokrości.

 

dsc09873f.jpg

 

Tutaj na pomoc przychodzi produkt AK, czyli Fuel Stains. Na pierwszy rzut oka wydaje się super ale po dokładnym przyjrzeniu się ciecz jest bardzo gęsta i nie nadaje się do bezpośredniego nakładania z pędzla.

 

dsc09874q.jpg

 

Należy ją zatem rozcieńczyć lecz bardzo delikatnie. Ciecz rozcieńczona w stosunku 2:1 (ciecz - rozcieńczalnik), traci swoje właściwości i nie daje efektu mokrości. Dlatego też proponuję rozcieńczać w stosunku 4:1 (ciecz - rozcieńczalnik).

 

dsc09877d.jpg

 

Po nałożeniu roztworu na powierzchnie jeszcze raz strzepujemy z pędzla naszą mieszankę pigmentów dodając do niej jeszcze jeden odcień pigmentu.

 

dsc09878i.jpg

dsc09879.jpg

dsc09880x.jpg

dsc09881e.jpg

 

Całość pozostawiamy do wyschnięcia (ok. 20h) po czym metoda natryskową bądź pędzlem nanosimy Fixer.

 

To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.