garrett Napisano 25 Kwietnia 2012 Share Napisano 25 Kwietnia 2012 A ołówkowy trik z maskowaniem owiewki? Oklejamy owiewkę taśmą i całość zaczynamy "ołówkować" miękkim ołówkiem, podobnie do monety odrysowywanej na położonej nań kartce papieru. Ramy kabiny się nam wówczas elegancko odcisną, zdjętą z owiewki maskę wyciąć już łatwo... (-: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 25 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2012 A ołówkowy trik z maskowaniem owiewki? Oklejamy owiewkę taśmą i całość zaczynamy "ołówkować" miękkim ołówkiem, podobnie do monety odrysowywanej na położonej nań kartce papieru. Ramy kabiny się nam wówczas elegancko odcisną, zdjętą z owiewki maskę wyciąć już łatwo...(-: niestety - nie wiem czy miałeś tą owiewkę w ręku ale na niej linie podziału są tak znikome że mogą posłużyć modelarzowi jedynie do zwymiarowania, przez Tamiyowską taśmę nie odwzorują się ich w ten sposób (podobnie przez malarską) musiałbym szukać czegoś bardzo wiotkiego - ale dzięki to na pewno kolejny dydaktyczny sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 25 Kwietnia 2012 Share Napisano 25 Kwietnia 2012 Nie wiem, czy dobrze mnie zrozumiałeś z ośkami, dlatego uściślę; nawierty w owiewkach kół, ścinasz wewnątrz owiewek kołki ustalające i kleisz części, po obróbce i malowaniu wkładasz koło i wsuwasz ośkę i finito. Albo po prostu wklej koło po malowaniu i też będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fallstart Napisano 27 Kwietnia 2012 Share Napisano 27 Kwietnia 2012 ...bo trzeciego sposobu to ta owiewka nie wytrzyma, jest za bardzo porysowana Namawiam na paski z kalek z jeszcze jednego powodu. Teraz spokojnie możesz przeszlifować całość owiewki na gładko i ją wypolerować - pozbędziesz się rys a na dodatek na gładką powierzchnię paski z kalki się ładnie położą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 27 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 27 Kwietnia 2012 ...bo trzeciego sposobu to ta owiewka nie wytrzyma, jest za bardzo porysowana Namawiam na paski z kalek z jeszcze jednego powodu. Teraz spokojnie możesz przeszlifować całość owiewki na gładko i ją wypolerować - pozbędziesz się rys a na dodatek na gładką powierzchnię paski z kalki się ładnie położą. Czyli przeszlifować papierem np 2000 i/lub 2500, a następnie wypolerować filcem - ręcznie czy np szlifierką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 27 Kwietnia 2012 Share Napisano 27 Kwietnia 2012 Czyli przeszlifować papierem np 2000 i/lub 2500, a następnie wypolerować filcem - ręcznie czy np szlifierką? Przy jednej pancernej kabince zaczynałem od pilników, później krążki papieru i kamienie na szlifierce, następnie 600,800 i 1200 wodny, a następnie krążek z filcem i pasta do zębów, ale nie wolno trzymać szlifierki zbyt długo w jednym miejscu, materiał zaczyna się topić i "zwijać". Ostatnio przekonałem się do pasty polerskiej Tempo, dostępne na stacjach benzynowych i np. Castoramie. Można w ten sposób doprowadzić do porządku chyba każdą kabinkę. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2012 Dzięki koledzy za masę dobrych rad - teraz efekty ich stosowania: zeszlifowalem owiewkę - obeszło się bez pilników zacząłem papierem 1200 później 2000 i 2500 a nastepnie filc na szlifierkę tutaj po starciu papierami ściernmymi tutaj po polerce widac że jeszcze będę musiał trochę pucować paski zrobię z kalkomani popzostałej po TBF-ie znalazłem akurat dwa czarne w miarę szerokie pasy z których będe ciał pomalowałem Humbrolem 91 i polakierowałem - pozostało odczekać - mając w aerku farbke 91 dokończyłem kołpak śmigła falc farby ktory pozostał ścieram papierem 2500/ na sucho psiknąłem też część kadłuba pod śmiglem i zamontowalem wiatrak \ śmigiełko oczywiście sie obraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 29 Kwietnia 2012 Share Napisano 29 Kwietnia 2012 No i ładnie Tombie. Nie wiem czy śmigło już wkleiłeś, ale najlepiej to robić na samym końcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 2 Maja 2012 Autor Share Napisano 2 Maja 2012 Zmęczylem kilka elementów - np koła - tutaj mimo dobrych rad zrezygnowałem z ośki i tak musiałbym ją zaszpachlować po obu zewnetrznych stronach. zamaskowałem koła w taki sposób aby nie było problemu z ich odklejeniem skleiłem tylne usterzenie pomimo, iż tutaj również miałem kilka dylematów. Podpórki są w kolerze spodu samolotu i utrudniają malowanie pozostałych elementów ale postanowilem je przykleić i na końcu pomoalować pędzlem. podziałałem również z owiewką kalkomania pomalowana i polakierowana lakierem enamel z Model Mastera zdała egzamin z farbą nic się nie stało ani pod wpływem wody ani płynów SET, owiewka równiez prezentuje się ładnie po wypolerowaniu pastą Tempo z użyciem filca na szlifierce, Mam pytanie jeszcze o linie łączącą owiewkę z kadłubem, tutaj również wystepuje ramka, pisaliście aby wykonać ją przy malowaniu całości, ale czy i jak mogę zamaskować owiewkę aby nie uszkodzić pasków z kalkomani chyba, że macie na to zupełnie inny - odmienny sposób a może mam ją również wykonać z kalkomani i delikatnie połączyć malując pędzlem łącznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fallstart Napisano 3 Maja 2012 Share Napisano 3 Maja 2012 Mam pytanie jeszcze o linie łączącą owiewkę z kadłubem, tutaj również wystepuje ramka, pisaliście aby wykonać ją przy malowaniu całości, ale czy i jak mogę zamaskować owiewkę aby nie uszkodzić pasków z kalkomani chyba, że macie na to zupełnie inny - odmienny sposób a może mam ją również wykonać z kalkomani i delikatnie połączyć malując pędzlem łącznie Moim zdaniem owiewkę założyłbym po pomalowaniu kadłuba i dołem położył paski kalkomanii na miejsce styku z kadłubem. Potem ew poprawki z pędzla. Owiewka pierwsza klasa (porównując ze stanem wyjściowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Maja 2012 Share Napisano 3 Maja 2012 Pomaluj owiewkę sidoluxem, powinieneś po tym móc spokojnie i bez obaw maskować ją taśmą i nie powinna ona zerwać kalkomanii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Maja 2012 Autor Share Napisano 4 Maja 2012 Nie ma to jak dwie różne opinie - wydaje mi się że wybiorę radę Mikele nie dlatego że wydaje mi się bardziej słuszna ale na pewno wniesie do moich umiejętności kolejne doświadczenie - nigdy nie kładłem lakieru na transparentne części owiewki a i fakt czy kalkomania wytrzyma maskowanie też mnie bardzo ciekawi. ( tak a propos to ile warstw sidoluxu zalecasz-ja standardowo na model kładę trzy cienkie warstwy lakieru ) zanim doczekałem się na odpowiedzi (rozumiem że jest długi weekend-ale przez moment odniosłem takie wrażenie że całe lotnictwo wyjechalo a na forum zostala pancerka) na moje pytania zamierzałem zrobić niemal dokładnie tak jak opisał Falstart ale wiem, że poprawka pędzlem zostawi ślad odbiegający od całej reszty malowania aerkiem-chyba że ktoś ma to radę - ja myślałem aby bardziej rozcieńczyć tą farbę którą nanosi się pędzlem?-w każdym razie robiłem poprawki w kabinie i rożnica jest znaczna-cały model maluję Humbrolami dołożyłem dolne ramki owiewki chcąc przygotować więcej rzeczy do lakierowania i przy jednym brudzeniu aerka pomalowałem spód samolotu oraz najbrzydsze na świecie obudowy kól jakość odlewow małych elementów takich jak bomby czy karabin dają wiele do życzenia i bardzo kształcą jeśli chodzi o szlifowanie taki filigramowych części, korzystając z okazji że miałem w aerku farbę H91 również je pomalowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 4 Maja 2012 Share Napisano 4 Maja 2012 Z sidoluxem zawsze oceniam na oko, ale najczęsciej 2 warstwy kładę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 5 Maja 2012 Autor Share Napisano 5 Maja 2012 Polakierowałem owiewkę ale z początku miałem serce w gardle - sidolux ułożył się w taki sposób, że wyglądał jak olej na szkle - zero gładkiej powłoki tylko krople płynu zebrane w kilkunastu miejscach ale podczas schnięcia powierzchnia uzyskała ładną (może nie idealną) transparentną gładź odmaskowałem też kółka czeka mnie jeszcze jeden problematyczny element tego samolotu mianowicie podwieszne stelarze pod skrzydłami na zdjęciu samolotu widać że każdy ze stelarzy posiada naniesione elemenrty oznaczeń z początku mialem zamiar nanieść na nie odpowiednie czarne i białe paski farbą ale później stwierdziłem że posiadam resztki kalkomani z niemieckim krzyżem i po naklejeniu głównuych oznaczeń na skrzydło przykleję stelarz z wcześniej naniesioną kalkomanią krzyża - dlatego momalowałem je oddzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 5 Maja 2012 Share Napisano 5 Maja 2012 Tombie01, wedle mnie to z kabinką możesz mieć sporo problemów, maskowanie może zerwać miejscowo paski i sido, oby nie. Sądziłem, że najpierw przykleisz i obrobisz kabinę, pomalujesz model, a na końcu nakleisz ramki, no ale próbuj. Przygotuj sobie arkusik na paski i bez stresu rób swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 5 Maja 2012 Share Napisano 5 Maja 2012 czeka mnie jeszcze jeden problematyczny element tego samolotu mianowicie podwieszne stelarze pod skrzydłami na zdjęciu samolotu widać że każdy ze stelarzy posiada naniesione elemenrty oznaczeń To nie są żadne stelaże, a hamulce aerodynamiczne. Z nitami zrób coś takiego: Zdrap je. Jak masz twarde paznokcie to dasz radę. Jak nie, to jakimś drewnianym , lub plastikowym narzędziem, które nie pokaleczy powierzchni, a usunie nity. Na modelu zostaną ślady po nitach, te większe spoleruj. Będzie lepiej. Jakieś 20 lat temu odnitowałem w ten szybki sposób airfixowego Bf109 z interesującym efektem i bez uszkodzenia reszty linii podziału. Model ma trzydzieści parę lat i wtedy taka moda obowiązywała. Mimo wszystko nie jest to zły Stukas w tej skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 5 Maja 2012 Autor Share Napisano 5 Maja 2012 Nie powiem - faktycznie w porównaniu do rodzimych producentów skleja się całkiem nieźle ale faktycznie odbiega od standardów dzisiejszych. Na drapanie nitów już trochę za późno, zabrałem się za maskowanie aby nałożyć pierwszy kolor z kamo. Chciałbym zdążyć jeszcze dzisiaj tak aby w niedzielny spokojny dzionek zrobić maski do kamuflarzu w tak zwanym międzyczasie pomalowałem karabin - zgodnie z instrukcją - ten gunmetal z Humbrola wydaje mi się nie dokońca odpowiedni?!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 9 Maja 2012 Share Napisano 9 Maja 2012 podglądam po cichu bo sam kiedyś przerabiałem temat Stukasa B (gdzieś jest jeszcze na forum), ten gunmetal to taki stary pic na wode w modelach nie tylko Airfixa, przemaluj to na czarny mat i przetrzyj suchym pędzlem stalowym albo przemaluj to metalizerem czarnym humbrolowym i wypoleruj, tak jak jest teraz... to sam rozumiesz pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 9 Maja 2012 Share Napisano 9 Maja 2012 Humbrol ma w swojej palecie dwie farby o tej samej nazwie. GunMetal 53 metallic (bardziej szary) i GunMetal 27004 metalcote (bardziej czarny). Moim zdaniem dużo lepiej wygląda ten drugi, bo pierwszy jest za jasny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 10 Maja 2012 Share Napisano 10 Maja 2012 A ja proponuję jakiś ciemnoszary i wetrzeć grafit z ołówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 10 Maja 2012 Share Napisano 10 Maja 2012 czarny i suchopędzlowanie srebrnym ,najlepsze efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 11 Maja 2012 Autor Share Napisano 11 Maja 2012 Humbrol ma w swojej palecie dwie farby o tej samej nazwie. GunMetal 53 metallic (bardziej szary) i GunMetal 27004 metalcote (bardziej czarny). Moim zdaniem dużo lepiej wygląda ten drugi, bo pierwszy jest za jasny. w instrukcji podany jest 53 metalic, mam w zasobach gun metal z ModelMaster - jest bardzo ciemny, myślę że będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 6 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 6 Czerwca 2012 Po długiej majowej przerwie od modelarstwa spowodowanej komuniami wracam do pracy pełen weny twórczej Całość pokryłem jaśniejszą zielenią z Humbrola 117 szablony Kamo stworzyłem w następujący sposób - odrysowałem na kalkę techniczną kamo z instrukcji, nastepnie powiększyłem o ok 25% - taka róznica była mniej więcej między modelem a rysunkami do maskowania użyłem zaróno foli Oracle jak również taśmy tamiya pomalowałem Humbrolem 91 po "rozklejeniu" maski okazało się że tylko jeden ze szpiców na górnej pokrywie silnika nie wyszedł, w porówaniu do mojego poprzedniego ulepku jestem z siebie zadowolony pozostawiając model w spokoju zająlem się wykonaniem reszty małych detali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Czerwca 2012 Autor Share Napisano 8 Czerwca 2012 Po zdjęciu maskowania pokryłem cały model podwójną warstwa sidoluxu a następnie przykleiłem wszystkie przygotowane wcześniej elementy tj: podwozie, śmigło, oraz kabinę Rozpocząłem pracę z kalkomanią jedyne wyzwanie to wykonanie kalki na hamulcach areodynamicznych które 'zasłaniają' krzyż - z początku miałem zamiar to pomalować - ale wygrzebałem w zapasach kalkomanie z krzyżem i wyciąłem z niej paski przykleiłem pozostałe elementy podwozia Kalkomanię pokryłem jedną wastwo sidoluxu - po wyschnięciu (bez brudzenia) nałożyłem dwie warstwy matowego werniksu Microskale - i nie wiem czy ten lakier nie daje dobrego efektu matu czy mam nałożyć kolejną warstwe ale nie jestem do końca zadowolony z efektu; przy pracach końcowych zdazył mi sie niemiły wypadek - nacisnąłem niechcący na lufe karabinu - ten oderwał się i wpałd do środka , spróbuję wykonać kilka lepszych zdjęć i zrobię galerię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.