Skocz do zawartości

Mi-14 PŁ "1010", 1:72, Hobby Boss + Armory


Robroy

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwotnie miały być to łódki z modelu Top Guna, ale te akurat są za wąskie i ... szkoda gadać.
Gadaj, gadaj co wiesz, by inni nie poszli tą drogą

 

konwersja z Armoramy
Chodzi o Armory?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 249
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pierwotnie miały być to łódki z modelu Top Guna, ale te akurat są za wąskie i ... szkoda gadać.
Gadaj, gadaj co wiesz, by inni nie poszli tą drogą

 

konwersja z Armoramy
Chodzi o Armory?

 

 

Armory rzecz jasna, błąd literowy

 

Co do gadania to cóż tu mówić o wykorzystaniu czegokolwiek z Mi-14 Top Gun zapomnij!

 

uff...już się maetwiłem.w takim razie czekamy.

 

Spokojnie, kieruje się w modelarstwie zasadą festina lente, ale myślę, że na wiosnę 2014 powinien być koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" zmieniła się koncepcja. Pierwotnie miały być to łódki z modelu Top Guna, ale te akurat są za wąskie i ... szkoda gadać. W sumie musiałbym zrobić wszystko od nowa."

 

Jak nie, jak tak, właśnie wypowiedziałeś swoje zdanie.

HB na pewno jest niewymiarowy, po co pisać bzdury,

lepiej samemu zrobić od podstaw, chyba że nie ma się dokładnych

planów. Ze zdjęcia też można dopasować to i owo.

Wnętrze wygląda superancko, zobaczymy jak pójdzie

z dopasowaniem łódki od Ukraińca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HB na pewno jest niewymiarowy, po co pisać bzdury
pan adwokat, że się tak obrusza, czy jak? Tylko po co ten nerwowy i niegrzeczny ton?

 

lepiej samemu zrobić od podstaw, chyba że nie ma się dokładnych

planów

Zapewne jesteś w posiadaniu planów fabrycznych?

Jeśli tak, to mógłbyś je udostępnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuję moja wypowiedź w temacie dokumentacji w calości jej sensu a nie fragmentu "dziennikarzy śledczych" wyrwaną z kontekstu.

 

cyt.

 

Autor: SAAB [ So paź 05 2013, 19:10 ]

Tytuł: Re: Su 20 1:48

 

--------------------------------------------------------------------------------

Panowie bardzo proszę o ostrożność co do interpretacji planów, autor rysuje z ręki i nie zawsze można je stosować "biblijnie" wiem bo Mi-14 budowany na podstawie "Skrzydeł w miniaturze" leży w planach a w życiu trochę nie. Plany autorzy tworzą na potrzeby płatnika, zamawiającego itd. wielokrotnie mają one mniej niż wiele wspólnego z oryginałem. Tak jak kolega Robroy buduje Mi-14 w kadłubie Mi-17 zabrnął w ślepy zaułek pod namową Guru Mi-14. Wiele moich modeli czekało na swoje lepsze chwile, bo renomowanych gazet/monografii "plany" to śmietnik. Te wydawnictwa macie poprostu kupić i na podstawie tego toczyć boje.

My producenci modeli mamy problem jaką wersję wydać? Publiczną czy fabryczną. Nie wolno nam publikować dokumentacji gdyż stanowi ona własność producenta. Nieustanny wyścig o palmę pierwszeństwa wielokrotnie jest powodem złych modeli. Takie przypadki dopiero są rozpoznawalne jak mam do dyspozycji dokumentację fabryczną, i co mam napisać że gazeta A czy B to śmieć?. Tak śmieć ale kogo to obchodzi.

Grzegorz rada , zdobądź zdjęcia sylwetki bocznej z odległości 200-400mm z dobrego tele kąt nie kłamie a obrys i wysokości są ok.

Ale ty i tak jesteś pedantem. Wilga nie pozwala mi na sen.

"Dobranoc"

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HB na pewno jest niewymiarowy, po co pisać bzdury,

lepiej samemu zrobić od podstaw, chyba że nie ma się dokładnych

planów...

 

Widzę Skyraider, ze kultura Twoich postów już się nigdy nie zmieni.

Resztę Ci Adam odpisał.

 

Tak jak kolega Robroy buduje Mi-14 w kadłubie Mi-17 zabrnął w ślepy zaułek pod namową Guru Mi-14.

 

Mało kulturalne stwierdzenie Tomek i pejoratywne względem Mariusza. Zapewniam Cię, że w nic nie zabrnąłem, a każdy element budowy od początku był przemyślany z kilkoma wariantami, również ten łódkowy. Zresztą wiele elementów budowanych do tej pory zmieniało swoje założenia i bynajmniej nie z powodu brnięcia w ślepy zaułek.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Robercie aby zakończyć zmagania i złą atmosferę ma Pan u mnie i tak nagrodę w Bytomiu lub Inowrocławiu, za wytrwalość, wiem że może się kłucić temat nagrody z pąńską koncepcją.

Szanuję ją bo to pański model, warsztat extra, material ikonograficzny doskonały, jak jeszcze starczy panu zapału to zawsze może pan powtórzyć pokazany tu warsztat w innej karoserii.

Na tym proponuje pozostałym "milośnikom" tego wątku zakończyć ligę MMA w modelarstwie.

 

Z poważaniem

Tomasz Bilkiewicz

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Tomaszu,

co bym nie napisał,to wszystko źle, chamsko, niekulturalnie i takie tam bzdety.

Nie ma co zabierać głosu, bo zaraz na człowieka wsiądą, nawymyślają.

Miałem kilka modeli HB i szybko się ich pozbyłem.

Jeżeli chodzi o dokumentację, to nigdy, nie na tym forum nikomu już nic nie udostępnię.

A mam i to sporo nie tylko do tego śmigłowca.

Życzę powodzenia w budowie, na prawdę wnętrze jest super,

zobaczymy jak będzie skończony, po złożeniu połówek i doklejeniu łódki

okaże się co i jak.

Trzeba tylko pamiętać że to wersja morska i dużo szczegółów jet zupełnie innych

aniżeli w Mi-17 czy Mi-8, zewnętrznych jak wewnętrznych w budowie samego kadłuba.

..................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robroy sorki ale chciałbym zakończyć dyskusje w tej sprawie i dalej oglądam "Hazka" w twoim wykonaniu

 

Nie ma za co, również kończę dyskusję poza tematyczną niebawem pewna fotka się pokaże, czekam na szczegółowe wymiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest ten ból, nijak ma się skorupa do Mi-14 od Mi-8.

Pomylone z poplątanym.

 

 

Bardzo mi się to spodobało. Otóż kolego Skyraider pierwsze kilkanaście egzemplarzy śmigłowca Mi-14, dla przyspieszenia procesu budowy, powstało z prostej przeróbki śmigłowców Mi-8T na Mi-14PŁ. Ot, Ruscy wzięli i "dospawali" do kadłuba Mi-8ki łódkę.... Mierzawcy jedni....

Co najciekawsze, pierwsze egzemplarze latały z silnikami TW-2, TW-3 były konstruowane specjalnie dla Mi-14 i dopiero seryjne egzemplarze były w nie wyposażane. Natomiast pomysł ze śmigłem ogonowym po lewej stronie to kolejna domena Mi-14 zastosowana poprzez prostą zamianę stron przekładni końcowej.

Wszystko to zastało później zadoptowane do Mi-8M, czyli eksportowej Mi-17.

Dla słabszych- jaką nazwę nosi przekładnia głowna z Mi-8MT, Mi-17, Mi-171 etc?

Skajrajderze odpowiadam od razu, abyś się nie męczył- WR-14.

Ponadto porównaj sobie, w swej przepastnej, jak mniemam, dokumentacji, wymiary, a najlepiej karty niwelacyjne obu typów śmigłowców. Wnioski pozostawiam do swobodnego wysunięcia.

 

Mój ś/p pamięci ojciec miał świetne określenie. Pozwólcie towarzysze, że zacytuję- "głupiemu, w połowie, roboty się nie pokazuje..."

 

Pozwólcie dalej, że nie wytknę imiennie kto tu głupi, a kto mądry. Dajcie Robertowi skończyć to, co zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet mistrzowi nie zaszkodzi nauka...

 

No dobrze, Skyrajderze, teraz zaczniemy z innej beczki- prawa autorskie. Chodzi o dwa zdjęcia PSa-a nr 5137 opublikowane powyżej. Czy mógłbyś okazać aparat, którym je zrobiono? Jeśli nie, to uprzejmie proszę o ich usunięcie, gdyż akurat ja i tylko ja mogę się nim wylegitymować. I to w każdej chwili, gdyż jeszcze istnieje i działa z tym samym oprogramowaniem. Na dodatek plener może być w sądzie jeśli tak byś sobie życzył, bo ja jednak bym sobie tego życzył,do czego przynajmniej prawo. Co najciekawsze, spotkanie uwieńczone by było okazaniem oryginalnych plików, pochodzących z owego aparatu, których to jestem szczęśliwym posiadaczem, od momentu ich zrobienia. Nie wiem skąd je masz i mało mnie to zajmuje, ale na litość Boską nie publikuj nie swoich rzeczy i na dodatek się nie chwal.Tym bardziej z nie zdjętym EXIFem. Brzydkie to bowiem. Raz, że samochwała w kącie stała, dwa- to zwykła kradzież.

 

Nie myślcie że ze mnie taki ........... !

 

Taki to znaczy jaki? Bo, że właśnie "taki" to akurat widzę.

 

Podsumowując- jako autor w/w zdjęć, nie udzielam zgody na ich publikację. Ani tu, ani gdziekolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qalimar,

Mam takich zdjęć, kilka set, czasami nie wiem kto jest ich autorem.

Ja się pd nimi nie podpisałem, z góry przepraszam, nie o to mi chodziło.

Trzeba było napisać to bym usunął, a tu zaraz awantura.

Chociaż resztę zdjęć trzeba było zostawić, bo te akurat moje.

Z wyrazami szacunku

Marek Wierzchowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu bo szkoda pisać o czymś innym .. wiadomo o czym... Robroy , a może otwarte silniki i WR-ka?

 

Grzech byłoby zrobić go zamkniętego.

 

W 1 poście masz odp:

"...Model w założeniu docelowym będzie miał zrobione silniki i pootwierane luki, turbinę wirnika głównego i jak dobrze pójdzie to otwieraną komorę. ..."

Na dzień dzisiejszy komora będzie na 100% robiona.

 

Panie Marku, proszę dać spokojnie skończyć mi warsztat. Póki co jeśli chodzi o dokumentacje to mam wszystko co do budowy niezbędne. A przy publikowaniu zdjęć/gromadzeniu itp. warto zamieszczać/odnotowywać źródło pochodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.