Skocz do zawartości

IS-2m ChKZ Dragon 1/35 +Eduard i RB


Mirek66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Model odleżał swoje na półce to i pora go poczynić

Do modelu zakupiłem blaszki Edka z serii BIG oraz lufę RB oraz posiadam gąski z Tamki .

Na początku podniosłem wannę o 1,5 mm oraz ogołociłem kadłub z błotników i dorobiłem spody sponsonów .

Przy budowie repliki wskazana jest pomoc merytoryczna kolegów za co z góry serdecznie dziękuje .

 

006lgp.jpg

004exo.jpg

003qvcr.jpg

002okh.jpg

001emn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak.Wszystkie zestawy Dragona (JS i JSU razem pięć) bazują na tych samych wypraskach wanny , podwozia i gąsienic.W przypadku czołgów różnica sprowadza się do przedniej części skorupy kadłuba (prosta, łamana).

Wieże są identyczne.

pzdr

mrcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Piterpanzer a czyżbym machnął babola z tym przodem i bokami ? jak tak to daj znać póki można jeszcze skorygować .

Z kadłuba usunąłem 1,25 mm sponsony wykonałem z 1mm płytki gdyż na to pójdzie jeszcze błotnik .

Pojazd będzie w Polskich barwach 4pczc z numerem 434 ale myślę o zrobieniu go z biały m krzyżem ale jeszcze ze wszystkimi kołami i bocznymi błotnikami coś takiego :

schowek3bis.jpg

połączyłem kadłub z wanna oraz poprawiłem zarysy na tylnej płycie włazów inspekcyjnych oraz pokrywy do silnika .

Z przodu koło koła napinającego zrobiłem fakturę odlewu którą zdarłem podczas szlifowania szpachli .

003hid.jpg

004yqp.jpg

002dyf.jpg

A oto moje zmagania z lufą jak myślicie nadaje się do akceptacji ?

Oczywiście dorobię jeszcze brakujące elementy.

imgp9207.jpg

imgp9206.jpg

Na razie to tyle pozdrawiam i życzę wszystkim zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, dlatego pytałem.Czy to podklejenie miało unieść kadłub nad wannę/ gąsienice, czy tylko zasłonić szczelinę widoczną po sklejeniu góry z dołem ?

Nie chce mi się wygrzebywaći sprawdzać mojego IS 1, bo jest na samym dole sterty modeli.

Edit:

z tymi klinami to przesadziłeś.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff ulżyło mi myślałem że jeszcze skos przedniej płyty jest zły , podniosłem cały kadłub do wymiaru Tamki gdyż w Dragonie gąski dotykają błotników .

Kliny fakt trochę za tłuste ale zmniejszę je trochę .

Cała lufa to RB jest gładka i ma za szerokie obwódki wokół bocznych otworów oraz brak śrub na górze i dole ,dremelem pocieniłem obwódki oraz zrobiłem fakturę.

Mam prośbę i pytanie ma może ktoś taką lufę tylko że z Abera ? Rb zrobił za krótką i muszę ja przedłużyć a Aber ma dobrą dlatego interesuje mnie ile ma długości od hamulca wylotowego do wejścia w jarzmo. Jak ktoś byłby skory pomóc to z góry dzięki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dobrze zdjęcia naszych IS 2 z Cytadeli i CSWL z Poznania.

Ten z Cytadeli ma głębiej wpuszczone kliny, lepiej widoczne na późnym pojeździe z CWSL, ale są zdecydowanie cieńsze .

To podniesienie kadłuba cały czas mnie zastanawia.

Płaszczyzna podłogi wanny i strop kadłuba są względem siebie równoległe.

Skoro całość uniosłeś zachowując równoległość płaszczyzn, jakim cudem tak ładnie zbiegł ci się tył. Płyty i zawiasy pasują idealnie, a powinna powstać szpara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta tylna pasuje ponieważ podkleiłem ją na dole tam gdzie łączy się ze spodem wanny .

Rujewit dzięki wielkie wychodzi mi na to że przedłużać nie będę ponieważ sama lufa jest krótsza o 2mm ale hamulec jest dłuższy o ponad 1 mm także niema co dłubać , co do zatyczek jak piszesz to surówka do obróbki w których zrobię otworki no i oczywiście pomniejsze jak zdziałam to pokażę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to na zdjęciem pokazać, uniknę w przyszłości problemów.

Obecnie Koledzy w CSWL prowadzą remont Is 2 late, będzie jeździł, jest dużo zdjęć przedziału silnikowego. Planujesz jakieś kroki w tym obszarze?

Przy okazji, także IS 2 wczesny z Cytadeli został otworzony, wystrzątany i zabezpieczony w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tyle lufka skończona wziąłem się za tylną płytę dorobiłem rynienkę oraz ogołociłem lekko zawiasy dorobię nowe mocowania .

Widać też jak przedłużyłem dolną płytę oraz wysokość gąsek do kadłuba .

Gąsek na razie nie będę zakładał gdyż jest sporo szlifowania przy nich oraz muszę nawiercić otwory w grzebieniach .

Na razie to tyle .

 

imgp9211.jpg

imgp9212p.jpg

imgp9215q.jpg

imgp9221.jpg

imgp9226.jpg

imgp9227.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam .

Kadłub w zasadzie skończony pozostało dorobić km oraz kompletne liny i naciągi do nich .

A oto co udało mi się zrobić chociaż nie bez problemów z błotnikami bo co pasuje do Japończyka nie koniecznie do Chińczyka

Ponadto nie polecam Big Edka ponieważ jest tam komplet błotników plus komplet na przód i tył błotników a zestaw podstawowy jest raczej skromny .

 

imgp9240.jpg

imgp9239.jpg

imgp9236aa.jpg

imgp9234m.jpg

imgp9232y.jpg

imgp9231.jpg

imgp9230x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.