Jump to content
GrzesiekW

Sherman mkIII 1:35

Recommended Posts

Hej. W oczekiwaniu na materiały do bt-7 zabieram się za skończenie tego modelu. Dla przypomnienia jest to

 

Sherman_mk3_box.jpg

 

Temat będę kontynuował tutaj,gdyż prawdopodobnie nie będę go już stylizował na używanego przez Polaków.

 

Obecnie popchnąłem trochę temat i wyglądało by to tak

 

P3231201.JPG

 

P3231206.JPG

 

DSy ewidentnie za długie. Jeśli się nie ułożą będę docinał. Jak by co mam jeszcze gąśki T54E1 od bronco. Zawieszenie ruchome więc przemawia to za gąskami bronco tylko nie wiem czy były by one poprawne jeśli chodzi o walki na Sycylii.

 

Zgłaszam się też z prośbą - może komuś zostały platikowe/blaszane błotniki (z tego co się znam przeciwpyłowe takie jak z artboxa).

 

Zapraszam do wytykania baboli .

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dlaczego nie Polak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze że zaczynasz kończyć rozpoczęte projekty. Podstawka w planie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
a dlaczego nie Polak?

 

Zbyt duże wyzwanie merytoryczne. Brakowało mi dokumentacji.

 

Podstawka jeszcze nie wiem dokładnie jaka ale zapewne powstanie. Planował bym wykorzystanie ruchmego zawieszenia więc raczej bardziej zróżnicowana.

 

Podziałałem trochę.

 

Wieża - zostało skończy włazy i wkleić browninga

 

P3241222.JPG

 

Sporo pracy zeszło nad tylną płytą - nie obyło się bez podklejania polistyrenem ale wydaje mi się,że wyszło nieźle

 

P3241226.JPG

 

P3241227.JPG

 

Na tylną płytę wkleiłem fototrawione śruby (fajny patent acz dziwne,że dragon nie wykonał ich z plastiku).

 

P3241228.JPG

 

P3241229.JPG

 

I tu pytanie do znawców. Czy na wydechu powinien być taki ,,schodek" czy to nierówność formy ?

 

P3241233.JPG

 

Drugą stronę podwozia zrobię jak uda mi sie załatwić odlew jednego z elementów,który kiedyś zepsułem.

 

Na razie tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zabrałem się za osłonę reflektora. Masakra. Wydaje mi się,że nadal jest krzywy.

 

P3251244.JPG

 

P3251245.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Mam nadzieję,że w tym podejściu ( już trzecie) uda mi się skończyć tego Angola.

 

Ostatecznie przymocowałem osłonę lampy. Zakończyłem też prace nad tyłem. Udało mi się załatwić również odlanie zniszczonego elementu więc ile mogę to skleję a resztę będzie czekał na odlew i kończenie podwozia. Ślady po kleju usunę jak nazbieram na debonder .

 

P3271255.JPG

 

Nawierciłem też otwory odpływowe w osłonach wlewów paliwa zgodnie z radą Piotra. Nie wiem tylko czy nie są za małe

 

P3271256.JPG

 

Poprawiłem jeden element podwozia,który był źle wklejony i gąski lepiej teraz leżą ale o ogniwo prawdopodobnie skrócę.

 

P3271254.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tą osłoną- nie przesadzaj... Chyba, że pracujesz nad modelem pojazdu, który zjechał wprost z linii produkcyjnej...

Nieźle Ci idzie...

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzesiek te odpływy możesz jeszcze troszkę powiększyć.

Tutaj masz fotkę.Nie jest to akurat ta sama wersja,ale otwory były mniej więcej porównywalne;

 

chryslerm4105andm4a3105.jpg

 

chryslerm4105andm4a3105.jpg

 

źródło;the.shadock.free.fr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Piotrze - poprawiłem.

Coś podziałałem. Dodałem blaszki z tyłu ( ktoś wie co to jest? Jakieś osłony dodatkowe?) oraz zabrałem się za odlewanie zgubionych osłon wizjerów (jakimś cudem zostały mi 3 z 7). Postanowiłem zostać jednak przy gumisiach.

Mam nadzieję,że odlewane osłony są podobne do zestawowych.Okaże się po podkładzie.

 

P4011280.JPG

 

P4011283.JPG

 

Osłona odlana i otwarta oryginalna osłona.

P4011282.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

a błotniki na pewno mają być w takim miejscu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z instrukcją tak. Temu pytam co to i czemu tam. Pierwszy raz takie widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarzuć może jakimś skanem instrukcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
a błotniki na pewno mają być w takim miejscu?

 

Andrzeju nie wiem jakiego ronsona robi autor, ale historycznie jak najbardziej poprawnie. Brytyjczycy czasami wykorzystywali w ten sposób ostatni segment osłon, jako specyficzną zagrodę na rożne dobra. Tu podczas lądowania na Sycylii

 

n1jPUrn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuję za wyjaśnienie, rewelacyjne zdjęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Wielkie Krzysiek.Staram się jak mogę . Ponieważ musiałem trochę odlewać postanowiłem podzielić się tym jak to robię (może komuś się przyda). W tym przypadku odlewałem osłony wizjerów do shermana.

 

Doform używam silikonu sanitarnego ( po taniości)

 

P4031281.JPG

 

a jako żywicy kleju epoxydowego

 

distal-30g-klej-epoksydo_1005.jpg

 

Przygotowany element do skopiowania. Należy przymocować go do podłoża (ja używam kawałka polistyrenu)

 

P4031283.JPG

 

 

Nastepnie należy zalać go silikonem (czas schnięcia zależny jest od grubości silikonu czego wadą jest długi czas schnięcia formy).Po zaschnięciu daje to taki efekt

 

P4031284.JPG

 

I po wyjęciu matki z formy

 

P4031285.JPG

 

Następnie należy zmieszać klej w stosunku 1:1. Ja swój wycisnąłem do takich pojemniczków,bo zakrętki w nim mają to do siebie,że pękają a klej okropnie się lepi.

 

P4031286.JPG

 

Klej mieszam w strzykawce którą następnie moczę we wrzątku (klej pod wpływem temperatury staje się bardziej lejny) na kilka sekund

 

P4031287.JPG

 

i natychmiast zalewam formę

 

P4031288.JPG

 

Następnie moczę w ciepłej jeszcze wodzie ostrze skalpela

 

P4031290.JPG

 

I wygładzam nim maksymalnie wlew by zmniejszyć ilość szlifowania

 

P4031292.JPG

 

Następnie całość odpowietrzniam w pojemniku próżniowym (typ dowolny) - to samo robię wcześniej z silikonową formą - zmniejsza to ryzyko powstania dziur po bąblach powietrza,które są w żywicy i silikonie.

 

instantmarinater_800.jpg

 

Po odczekaniu kilku godzin (aż klej przestanie się lepić z wierzchu) można wyjąć gotowy odlew.

 

P4031293.JPG

 

P4031294.JPG

 

I na modelu

 

P4031295.JPG

 

Metoda ta pozwala na tanie odlanie detalu (jakieś 30zł nie licząc pojemnika próżniowego).

 

To tyle. Może się komuś przyda jako alternatywa dla drogiej żywicy i silikonu choć może przeliczając na ilość odlewów wykonywanych profesjonalnymi składnikami wyjdzie pewnie taniej gdyż sprzedawane są w litrowych pojemnikach.Jeżeli ktoś chce odlewać duże i w większej ilośći elementy,które są bardziej skomplikowane lepiej zainwestować w lepsze składniki. Silikon sanitarny jest elastyczny co pozwala na robienie form jednodzielnych do pewnego poziomu skomplikowania detalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otrzymałem dziś odlewy mocowania wózków jezdnych (dzięki Fiedotow ).

 

P4101320.JPG

 

I udało mi się zamontować drugą stronę

 

P4101313.JPG

 

P4101319.JPG

 

Popracowałem też nad fotkami (lepszych już raczej nie zrobię).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umęczyłem się dziś montując 2gą osłonę lampy, uchwyty holownicze i pracując nad wieżą. Nie ma ktoś może browninga wieżowego takiego jak na artboxie? Dragon nie uwzględnił czegoś takiego w wypraskach.Niestety brakuje kolejnych elementów,które będę musiał dorobić (pewnie je posiałem gdzieś składając ten model za pierwszym podejściem).

 

Efekt kilku godzin pracy,której nie widać

 

P4131321.JPG

 

Przód gotowy

 

P4131322.JPG

 

Wieża jakieś 70%

 

P4131325.JPG

 

I uelementy do uchwytów holowniczych. Miałem dylemat czy je spawać czy zostawić ale ostatecznie wzorowałem się na tym zdjęciu

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/M4a2_cfb_borden_1.JPG

 

P4131326.JPG

 

Miejscami jeszcze zetrę szpachlę a miejscami jeszcze poprawię efekt.Mam pytanie jak maskować wizjery,bo nigdy tego nie robiłem. Czy robić to przed czy po malowaniu transparentnym kolorem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do maskowania wizjerów użyłbym kawałka taśmy Tamiya, a na koniec podmalował je pędzelkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny tutorial.

Model widać, że budowany z dbałością. Jest czysto i dokładnie.

Czekamy na więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dobrze Ci idzie. Ja wizjery malowałem pędzlem przed zamaskowaniem taśmą Tamki, ale musiałem dać sporo farby, bo gromadziła się przy krawędziach. Teraz zrobiłbym to aerografem

 

 

 

Kamil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję . Już nie tak daleko do końca. Już nawet powoli myślę nad podstawką. Zgodnie z radą obspawałem tylny uchwyt haka holowniczego.

 

P4141329.JPG

 

Tył gotowy. Zostało skończyć jeszcze wieżę i tylną górną płytę.

 

P4141331.JPG

 

Czy ma może ktoś tylną lampę do tego modelu? Jedna mi gdzieś przepadła .

Zamówiłem dziś blaszane błotniki. Będzie ciężko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę bardzo czysto kleiłm modele. Wychodzą co lepiej od moich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.