Stojkovic Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Kfz. 232 Shwerer Panzerspahwagen (8-rad) - Seydlitz - bo tak to ustrojstwo w pełni wabiło to kolejny model który sporo naczekał się, aż trafił na mój warsztat. Pojazd doskonale znany, obecny na frontach od agresji na nasz kraj aż po kryzys w Afryce i ostatnie walki na froncie wschodnim. Model który zamierzam wykonać to popularny egzemplarz o nazwie "Seydlitz" widocznej na bocznej płycie pancerza przedniego. By wiernie odtworzyć malowanie użyję farb AK interactive techniką modulacji oraz kalek firmy Echelon, która wypuściła limitowaną edycję do tego egzemplarza historycznego. Co stanowi ciekawostkę to stemple zdawczo-odbiorcze na tablicach rejestracyjnych, niespotykane nigdzie indziej na wojennych fotografiach. Co do strony warsztatowej model dopasuję do standardów naszych czasów za pomocą blaszek eduarda, kół żywicznych PanzerArtu oraz Lufy toczonej od Jordi Rubio. Pojazd zamierzam umieścić historycznie w okresie podboju Grecji - konkretnie na Krecie po zdobyciu wyspy przez wojska powietrznodesantowe. Zapraszam do komentowania. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 The registration plates are noteworthy in that they carry the red Feldpost stamp which indicates acceptance by the user; this has rarely, if ever, been seen on any commercially available German registration plate. Cytat pochodzi z myssing linx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Kamilu, Czy możesz nieco jaśniej, bo przyznaję, że nie do końca wiem o co ci chodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthew Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Super podejście do wątku, dużo dodatków, zapowiada się arcyciekawie. Zwłaszcza, że temat nieoklepany. Bałkany '41 to dla mnie jeden z ciekawszych okresów wojny. Trzymam kciuki i czekam na progresje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Kamilu, Niewiele wiem o stemplach wszelkiej maści na tablicach rejestracyjnych, tymbardziej stemplach. Znalazłem w necie następujący wątek. http://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=309944 Proszę cię o ewentualne wyjaśnienie tej kwestii i ubogacenie mojego wątku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marioba Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Witam! Jakiś czas temu popełniłem takiego, ale prosto z pudła. Stoi gdzieś głęboko w galerii. Twój z tymi dodatkami na pewno będzie fajniejszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Zatem myślę, że nieco się rozjaśniło w kwestii stempli. W wolnej chwili wrzucę pare fotek warsztatowych jak będzie już co pokazać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 ostatnio udało mi się przygotować model do blaszkowania. Tak to się przedstawia: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhinoceros Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Zanim "oblaszkujesz"- popraw spawy! Pozdrawiam i kibicuję! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Czy ktoś ma jakiś schemat gdzie te linie przebiegały? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Podbijam wątek o kwestie miejsca spawów. Wie ktoś gdzie przebiegały? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Witam, Pewnie większość zapomniała o moim boju z tym modelem. Porada dla tych, którzy zakupią ten model i blaszki, by nie wymieniali zawiasów, bo te na modelu są dużo bardziej wyraziste, a po zaaplikowaniu blaszek zanikają w modelu. Dlatego też ja wymieniłem tylko ten na górnej płycie i widząc efekt zaniechałem dalszych modyfikacji tych elementów. Natomiast pozostałe obowiązkowe pozycje takie jak rynny przy wizjerach, mocowania siatki maskujące obok nich i żaluzje silnika zostały już zrobione. Dodatkowo zamieniłem plastikowe osłony chroniące przed zaklinowaniem wieży od pocisków ppanc. na eduardowskie. Od razu lepiej. Na dowód że coś się dzieje w temacie kolejna porcja zdjęć. Może i nie jest to najczyściej składany model na forum, ale sporo szlifierki na modelu robi swoje... Model stanie na takiej podstawce: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzychuP Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Dobrze idzie włazy ruchome czy tylko tak.Szkoda że szary a może kolega "afrykana" zrobi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Włazy tylko statyczne niestety. Co do malowania, to w Grecji stosowano jeszcze Panzergray. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted August 31, 2013 Author Share Posted August 31, 2013 Przed nami kolejna porcja zdjęć. Tak po przejrzeniu ich wydaje się całość strasznie nie estetyczna... To efekt intensywnej obróbki miejsc gdzie stare detale są wymieniane na blaszane. Druga sprawa to plastik którego ubytki wychodzą jakby miały kolor biały. Straszna mordęga z klamrami i zapięciami. Na całe szczęście idzie całość prac do przodu. Ad rem. Waloryzacja gaśnic. Łopata Zamki i zapięcia Układ błotników Skrzynka z waloryzowanymi zamkami Narzędzia z przodu pojazdu odlane przez Tamiyę były jako jeden element. Obecny wygląd: Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Weekendowe prace głównie rozbiły się o walkę z drobnicą i szczegółową waloryzacją sprzętu na błotnikach. Na początek małe zestawienie. Przed i po waloryzacji. Po kompleksowej waloryzacji (mordęga nieziemska). Kanistry odlane przez Tamkę wymagałyby ogromu pracy by je zwaloryzować... zatem wymieniłem je na żywiczne + uzupełniłem blaszkami. Siatki na tłumiki... Będą wymienione na siateczkowe. Lewarek po tunningu. Skrzynia dostała kłódkę (muszę debonderem usunąć plamy po CA). Jakieś dziwne ustrojstwo montowane na błotnikach (wydechy??) Kolejne fotki z prac już w krótce. Cały czas coś do przodu małymi kroczkami idzie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Podziwiam Cię że chce ci się dłubać. Ciekawi mnie efekt końcowy prac z blachami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Kolejny Dzień, kolejna odsłona... Dziś powalczyłem z zamontowaniem tego całego szmelcu na błotnikach. Model obecnie prezentuje się następująco: Ostatnia kwestia dotyczy montażu kanistrów. Znalazłem 3 opcje. - Pierwsza zakłada umieszczenie dwóch kanistrów na prawym przednim błotniku jak poniżej: - druga to wersja "mieszana" czyli jeden kanister na stelażu przednim, drugi na błotniku (miejsce drugiego kanistra na błotniku zajmuje wówczas skrzynka). - trzecia to wersja z oboma kanistrami na stelażu (najbliższa chyba seydlitzowi Jaka wg. was opcja będzie najbardziej zbliżona do orginału? Osobiście skłaniam się do wersji 2. Zdjęcie do syskusji http://www.google.pl/search?q=kfz+232+seydlitz&hl=pl&qscrl=1&rlz=1T4ADRA_plPL414PL414&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=C_YkUsHDFcSChQfwoYCgAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=721#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ppnKOcjKt5gS8M%3A%3BC9a9x0De-SsO5M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.panzerworld.net%252Ftanksinworldwar2%252Fpictures%252Fgermany%252Fspzspwg-04.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tanksinworldwar2.com%252Fgermany-spzspwg-sdkfz-232.php%3B531%3B351 Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiekW Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Podziwiam Cię za taką walorkę . Nie miałbym pewnie cierpliwości to takich przeróbek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Przez tę walorkę model wygląda strasznie niestarannie. Jakieś głosy w sprawie umiejscowienia kanistrów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cloner16 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Przez tę walorkę model wygląda strasznie niestarannie. Jakieś głosy w sprawie umiejscowienia kanistrów? Miałem to właśnie napisać. Jeżeli jest czysto sklejony nie będzie problemu ale mimo to po malowaniu odstaw go na kilka dni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Nie wiem czy to będzie dobrze wyglądać po malowaniu, na Twoim miejscu wziąłbym jakiś płaski miękki pędzel i przetarł model roztworem z ludwika (tak jak odtłuszczanie). Usuwa on większość zanieczyszczeń i pyłku. Robiłem tak na Fiacie z blaszkami Parta, co parę elementów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Do malowania jeszcze daleka droga. Całość będzie przeczyszczona. Wrzucam fotki robocze bez zbędnego przygotowania. Sporo pracy mnie czeka z debonderem, bo powstały białawe naloty od CA, co rzadko się zdarza przy dobrym kleju (kropelka, cjanopan). Tym razem użyłem jakiegoś biedronkowego i powstają naloty. Nawet po wstępnym oczyszczeniu wrzucam najpierw biały podkład by widzieć wszelkie niedoskonałości przed właściwym malowaniem. Ale proszę o czujność w razie czego i pomocne uwagi co do roboty z Seydlitzem. Rozumiem że z kanistrami opcja nr. 2 jest ok? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad C Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Wiem, wiem ale np, powierzchnia odtłuszczona, wola od pyłków będzie bardziej wiązać się z CA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stojkovic Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Dzięki za podpowiedź. Muszę to zastosować, bo niejeden element na CA jeszcze trzeba przykleić. Zawsze jest ten lęk by nie urwać misternie wykonanego szczegółu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.