Skocz do zawartości

SZUKAMY informacji i zdjęć o sprzęcie byłego UW...


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

To drugie zdjęcie jest najbliższe modelowi z Unimodel 1/72 - Captured T-34/76 (1940)

A skąd.... Twój Teciak to Mod.1940, a ten na fotce numer dwa wstawionej przez kolegę Zyzieka to późniejsza modyfikacja, albo 1943 albo może 1942 (bardziej stawiam na 1943). Różnice pomiędzy modelem UM a tamtym na fotce widać wyraźnie, po wieży i po wizjerze na przedniej klapie, innych hakach na przedniej płycie.

Fakt, dzięki, nie zwróciłem na to uwagi - znaczy zwróciłem, ale później przegapiłem, pościągałem prawie wszystkie .pdfy dot. T-34, ale skąpo tam z malowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj sobie ten temat:

 

http://www.smallscaleafvforum.com/forum/viewtopic.php?t=2434

 

oraz inne pana Jana Pavlika na tym forum. Posiada on całą kolekcję zdobycznych tetów i innego sprzętu. Oprócz świetnych modeli, możesz natrafić na niezłą dokumentację zdjęciową. Może znajdziesz coś co Cię zainteresuje.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt zdjęcia nie dałem bo jak je dodawałem to pisało ze trzrba mieć prawa autorskie do zdjęć więc nie dałem.chodzi mi o pojazd z ZSRR jest on na podwoziu chyba jakiegoś czołgu chyba T?? tak mi się zdaje.Ten pojazd ma spych z przodu podnoszący się do góry i na boki tak jak w pojezdzie BAT.Z tyłu ma wysięgnik teleskopowy tak jak dźwig a na koncu ramienia ma taki chwytak co mógł by nim wyrywać korzenie.wierzyczka przez którą sie wchodzi do środka jest taka jajowata.Dodam ze te pojazdy uczestniczyły w usuwania skótków awari elektrowni w czarnobylu.dodam jeszcze ze ni jest to BAT M ani BAT 2.Jak znajde na necie to zapodam linka ale do tej pory nic nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie powoli dłubię ISa-3M z Trumpetera 1/35.

I patrzę wieczorem na podwozie-coś mi nie pasuje:

af88fa48e4b0d9d4.jpg

Widzicie to? Elementy zawieszenia przy wachaczach (nie wiem czy dobrze nazywam) są takie same po obydwu stronach, tylko odwrotnie zamontowane. A należało by się spodziewać, że części po jednej stronie będą lustrzanym odbiciem drugiej strony. Przy okazji jedna powoduje to, że koła nie są symetrycznie położone. Można zauważyć przesunięcie kół na jednym boku do przodu.

577b298646907c4a.jpg

Czy to jakiś skrajny przejaw standaryzacji części u Ruskich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest w porządku, to typowe rozwiązanie dla zawieszenia działającego na drążkach skrętnych. Tygrysy, Pantery, StuG-i itp też tak miały.

Pzdr

Masz rację, tylko się przejęzyczyłeś. Chodzi o zawieszenie na wałkach skrętnych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym zakupić farbkę do mojego T-55 Meridy w barwach WP, jaki kolorek do niego wybrać najlepiej, bo część instrukcji z malowaniem mi się zgubiła...

Z góry dzięki.

 

Pozdrawiam

Jeżeli to model Skifa co można poznać po twoim podpisie to najlepszy będzie

Model Master 4842 Olive Drab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ale nie za bardzo mi to NATO przypomina

raczej polskie to jest malowanie

Polska jest w NATO więc polskie malowanie jest NATO-wskie

http://www.rzeszow.mm.pl/~jowitek/Kielce%202005/MT-LB%20(W).jpg

http://www.wzl2.pl/img/mtlb7_big.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polskiej armii pod względem malowania pojazdów niewiele się zmieniło przez ostatnie lata, dalej malują tym co jest pod ręką. A jak jeszcze maja farbę ze starych zapasów i dadzą inny rozpuszczalnik to dopiero są hocki klocki z kolorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako uzupełnienie wypowiedzi kata mogę dodać jeszcze fakt, że w niektórych jednostkach tylko zielony kolor bazowy jest nakładany natryskowo natomiast czarne i brązowe plamy kamuflażu malowane są pędzlem według widzimisię malującego. Oczywiście dotyczy to tylko sprzętu starszego typu Stary 266, niektóre BWP-y i całkiem możliwe, że MT-LB-y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat ma wiele racji... Plamy kamuflażu nanoszone sa tylko na sprzęcie wychodzącym prosto z fabryki np. nowa WR-40 LANGUSTA na podwoziu JELCZ 6x6, lub po remontach w zakładach naprawczych i wtedy plamy nanoszone są tylko z grubsza według schematu... trudno jest spotkać pojazd po remoncie z jednolitymi kształtami plam, i faktycznie często nieco różnią się kolorami. Zawsze są to plamy nanoszone na bazową zieleń.

Na pojazdach gąsienicowych często można spotkać czerwono-brązową (wręcz jaskrawą w porównaniu do zieleni na kadłubie), farbę na dnie "płyty dennej". To efekt malarskich zabiegów antykorozyjnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.