Skocz do zawartości

Räder müssen rollen für den Sieg! Temat o pociągach


Merten

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za komentarze i dodaję trochę drobiazgów, które ostatnio powstały.

 

Na pierwszym zdjęciu widać poskładaną część wagonu.

Te dwa fragmenty burt, ściana szczytowa oraz pokazywane wcześniej drzwi pozwolą zrobić formy silikonowe, z których będzie już można złożyć cały wagon.

 

169.jpg

 

Tu widać zaczep, który blokował drzwi uchylne w ścianie szczytowej węglarki.

Po kilku próbach udało mi się osiągnąć zadowalający efekt. Wykonany oczywiście z polistyrenu grubości 0,5 mm.

Oczywiście jest celowo za gruby, ale uznałem, że tylko tak można zrobić z niego odlew, który nie rozpadnie się przy wyjmowaniu z formy.

 

170.jpg

 

No i przygotowane również jako wzory do formy podpory, które wspierały podłogę wagonu od ramy do jego burt.

W wagonach krytych były takie prostokątne, a tu konieczne są trapezowate.

Spróbowałem też odtworzyć takie duże nity, którymi były mocowane do ramy. Słabo to widać, ale trochę jednak tak.

Powstały z grubej folii aluminiowej, a jako "wycinaka" użyłem takiego narzędzia jubilerskiego jak kornlaisen (w bardziej przyjaznym języku zwany "perelnikiem").

 

171.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Tempo prac wolniejsze, ale to nie znaczy, że nic się nie dzieje.

Niechcący skasowałem z telefonu zdjęcia gotowych elementów po zrobieniu odlewów i teraz mogę pokazać już całą złożoną węglarkę.

Blaszki na bokach celowo powyginane. Burty takich wagonów załadowanych węglem rozchodziły się trochę w szwach i te metalowe ściągacze trzymały je w kupie, ale jednak się trochę odkształcały, co widać czasem na zdjęciach.

Znów dumny jestem z kółek widocznych na dolnej części ramy wagonu służących do mocowania plandek. Plecione były z drucika 0,35 mm zawijanego na drucie grubości 1,5 mm.

Wkurzająca robota, ale według mojej oceny takie detale dobrze wyglądają i wzbogacają trochę model.

 

Teraz zanim pomaluję ruszę chyba z platformą tego samego typu, czyli po prostu będzie to "jakby" ta sama węglarka, ale ze zdjętymi burtami.

 

174.jpg

 

172.jpg

 

173.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No i trochę malowanek węglarki.

Na razie czarny podkład. Jak widać odlew z żywicy na drzwiach jest tak cienki, że spokojnie po pomalowaniu na czarno i tak prześwituje przez niego światło lampki na biurku. Także niektóre elementy drzwi wykonane z cienkiej blachy (z puszki od napojów) nie wytrzymały momentu wyjmowania z formy i się wyfalowały. Miałem robić jeszcze jeden odlew, ale po przyjrzeniu się zdjęciom doszedłem do wniosku, że te elementy na drzwiach naprawdę czasem tak wyglądały, więc zostało. A co? Musi być prosto spod igły??

 

175.jpg

 

Wnętrze paki będzie przecierane (wcześniej poszedł lakier do włosów) i barwione różnymi olejnymi brązami/czerniami i co tam w rękę wpadnie.

176.jpg

 

177.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Trochę czasu minęło więc większy update. Już bez wchodzenia w szczegóły.

Malowanie, potem kalkomanie (robione na zamówienie przez Melius Manu) i patyna. Suche pastele odcienie ciemno szarego, brązu, czerni, itd, itp.

Do tego kilkakrotne zmywanie, ścieranie i nakładanie jeszcze raz.

 

175-1.jpg

 

176-1.jpg

 

177-1.jpg

 

179.jpg

 

Powstała tez platforma. Trochę trzeba będzie ją naprostować, bo jak zwykle sie wygina.

178.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Mały up-date.

Platforma z kalkomaniami i wymalowana i nawet z naniesionymi śladami użytkowania.

W trakcie wklejania zdjęć kapnąłem się, że przecież skoro w przypadku węglarki rama była w kolorze czerwono brązowym, to i w przypadku platformy też tak powinno być. A tymczasem pojechałem na prawi-czarno. No nic. Będzie do poprawki.

 

181.jpg

 

180.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

No to dziubania ciąg dalszy. teraz przyszła kolej na wagon kryty z budka hamulcową.

To wagon starego typu z budka wychodząca ponad dach. Do tego trzeba było trochę przedłużyć ramę wagonu. Inny też był rozstaw osi w wagonie.

Niemal taki sam wagon miał już tu swoją relację, więc teraz pokazuję sama budkę.

Na zdjęciu i rysunku jest akurat budka ze spiczastym dachem, a ja robię z dachem lekko zaokrąglonym, ale zapewniam, że były też takie.

 

180-1.jpg

 

182.jpg

 

181-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Wspaniały i pomocny materiał Kolega zebrał. Modele można gdzieś obejrzeć na własne oczy? Pytanie do autora i nie tylko. Gdzie kupić kalkomanie kolejowe z okresu drugiej wojny ale w skalach 1:87 i 1:72. Zanim rozpocznie się cykl podstawek łączących elementy kolejowe, pancerne i lotnicze praca skupia się na zbieraniu i segregacji materiału ikonograficznego oraz gromadzenie potrzebnych mniej lub bardziej produktów a kalkomanie to pięta achillesowa.

Podziwiam Kolegi dokonania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Odgrzeję trochę kotlecik, ale fajerwerków na razie nie będzie.

Kończenie, czy może domęczanie budki hamulcowego.

 

Drzwi wejściowe zrobione ostatecznie z kartonu. Cienki plastik za bardzo się odkształcał przy żłobieniu przerw między niby-deskami.

182_1.jpg

 

184.jpg

 

Tu nieźle też widać przedłużoną ramę wagonu na której znajdował się podest służący posadowieniu budki hamulcowego.

183.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.