Solo Napisano 9 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 9 Czerwca 2014 Myślałem, że to się nożyczkami przycina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwca 2014 No to wziąłem się za wylot rury. Komorę silnika pokryłem najpierw czarnym surfacerem Gunze, uzyskując ładną, satynową powierzchnię. Potem natrysnąłem na to metalowy podkład, czyli Gunze SM-08. Mały apel: czy ktoś ma jakieś rozsądne zdjęcia pokazujące komorę silnika od spodu? Wydaje mi się, że spód powinien pozostać w kolorze czystego metalu, bez przegrzań i przebarwień, ale nigdzie tego dokładnie nie mogłem obejrzeć. Tak wygląda samolot po dekapitacji owiewki. A tak komora z bliska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 10 Czerwca 2014 Share Napisano 10 Czerwca 2014 No jestem ciekaw efektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 11 Czerwca 2014 Share Napisano 11 Czerwca 2014 Na spodzie przegrzania też są widoczne. To wszystko zależy od tego, czy komora dopalacza jest osiowosymetryczna w stosunku do pokrycia kadłuba, czy może bliżej jest górnych powierzchni. Jeśli to drugie to możesz od spodu zrobić mniej intensywne przebarwienia ale na pewno nie zostawiaj powierzchni nieobrobionej, bo będzie nienaturalnie. Na ostatnim zdjęciu egzemplarz jest dość wymuskany, ale widać, że odcienie blach są zbliżone na dolnych i bocznych powierzchniach. Ja Ci sugeruję nie różnicować ich za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2014 Pierwsze koty za płoty - wziąłem się za spód. Do akcji wkroczył Alclad. Najpierw pomalowałem kolorem Duraluminium ALC-102 "figury geometryczne", potem je zamaskowałem i zacząłem brudzić i przepalać spód Burnt Ironem ALC-121 i Copperem ALC-110. Jednocześnie maskowałem poszczególne "sekcje", żeby uzyskać efekt wyraźnego zróżnicowania poszczególnych kawałków poszycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 11 Czerwca 2014 Teraz jest znacznie lepiej. Mocniej nieco przysmaliłem poszczególne sekcje blachy burnt ironem (po uprzednim położeniu warstwy duraluminium, bo te rdzawe kolory były nienaturalne w tym miejscu) i chyba już tak zostawię. Do tego dojdzie jeszcze brudzenie naturalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 12 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2014 Drugi etap malowania komory silnika: dół boków. Na wszystkich zdjęciach jakie widziałem, te miejsca są w różnych kolorach, praktycznie każdy panel ma inny odcień. Nie wiem z czego to wynika, ale starałem się to odtworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2014 Znikąd porady, więc walczę dalej sam. Tak wyglądają tygrysie pręgi przepaleń. Wydaje mi się, że to jest chyba to, ale poradźcie. Na razie pomalowałem tylko jedną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 13 Czerwca 2014 Share Napisano 13 Czerwca 2014 A co tu radzić, jak dobrze idzie. Jeszcze trochę niebieskich przebarwień i będzie jak żywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2014 Już mi to radzono, ale w takim razie pytanie: gdzie ten niebieski umieścić, żeby nie wyszło nienaturalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2014 Jeszcze kilka poprawek i to jest (chyba) finalna wersja tej komory. Wszelkie wskazówki co i jak jeszcze można poprawić bardzo mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 14 Czerwca 2014 Share Napisano 14 Czerwca 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2014 Spiton mnie namawia na zrobienie tego od nowa. Spróbuję na drugiej stronie tak: niebieskie podkłady pod pręgi, na to mocna pomarańczowa warstwa i ewentualnie jak będzie trzeba, to lekko to przyciemnię burnt iron. Jak to nie wyjdzie, to wrócę do obecnej koncepcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 14 Czerwca 2014 Share Napisano 14 Czerwca 2014 Przeglądając wątek tutaj oraz na sąsiednim forum, odnoszę wrażenie, że troszkę za daleko pociągnąłeś te przypalenia do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slash Napisano 14 Czerwca 2014 Share Napisano 14 Czerwca 2014 A może spróbowałbyś na lakier do włosów zaczynając od niebieskiego? Proponuję na lakier kłaść farby olejne i ścierać od razu po położeniu, ładne płynne przejścia wychodzą. Oczywiście wcześniej trzeba byłoby popróbować na boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2014 Słabo nad czymś takim panuję. Zresztą nie chcę aż tak przepalać tej komory, większość maszyn ma przepalenia rdzawo-brązowe. Zrobię jsk opisałem, powinno wyjść dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2014 Mam już dość tej komory i tego modelu. Przemalowywałem dziś toto chyba ze 115 razy i ciągle źle. Doszedłem do wniosku, że nie dam rady zrobić aż tak przepalonej komory, więc znalazłem na wzór inną maszynę, do której spróbowałem upodobnić mój samolot. Wyszło jak wyszło, szału nie ma, ale po prostu nie umiej już inaczej, tzn. lepiej. I jestem tym wszystkim po prostu męczony. Całość malowałem orange clear, przyciemniając najmocniejsze przepalenia burnt ironem. Jak dobrze wyschnie to jeszcze zamaskuję i dorobię ten błyszczący "wężyk" na samym końcu. Tak wygląda oryginał: A to ostatnia wersja malunku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 14 Czerwca 2014 Skończyłem. Tu i tam trochę poprawiłem, skorygowałem, zróżnicowałem. Zrobiłem też małe poprawki tam gdzie farba odlazła z taśmą. Niestety, na kadłubie (kamo) takich poprawek mam jeszcze więcej, w ogóle malarskie poprawki to będzie spora robota, która mnie czeka. Niektóre z tych miejsc do poprawienia wyglądają bardzo realistycznie (chodzi mi o złuszczoną farbę), więc nie wiem czy ich nie zostawić w ramach operacji tyrania samolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 15 Czerwca 2014 Share Napisano 15 Czerwca 2014 Na dolnych panelach też dodaj przegrzania, nie za dużo, na granicy podziału blach, żeby nie były tak równo odcięte od taśmy. Generalnie wyszło cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 15 Czerwca 2014 Share Napisano 15 Czerwca 2014 Mi też się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2014 Dzięki panowie, bo sam nie wiedziałem już co o tym myśleć. Te przegrzania zrobię minimalne, chyba burnt ironem, bo w oryginale praktycznie tego nie widać. Żeby nie było takiego kontrastu, lekko pofiltruję te panele clear orange. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 15 Czerwca 2014 Poszukam w takim razie. Ok, dziś dzień ostatecznych poprawek i uzupełnień w montażu. Przemalowałem trochę komorę silnika (lekkie efekty przebarwień na górnych i dolnych panelach i stonowanie dolnych paneli), zamontowałem światełka na skrzydłach i na kadłubie, dodałem siłowniki w przedniej komorze podwozia. W zasadzie czeka mnie już tylko podmalowanie wszystkich otarć i odprysków na kadłubie, co zrobię jutro. Potem kalkomanie i wash i czekam na przylot owiewek, czyli ciekawe jak to będzie ze spasowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 16 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 16 Czerwca 2014 Dziś dotarły do mnie zamówione owiewki, w sumie trzy sztuki: zestaw 2 szt. vacu od Squadrona oraz komplet z zestawu Monogramu. Ten ostatni niestety niezbyt pasował. Owiewka okazała się za niska (trzeba by obniżyć fotel, w sumie bez problemu do zrobienia), zaś wiatrochron był zbyt wąski, a klejenie go na siłę było zbyt ryzykowne. W tej sytuacji wziąłem się po raz pierwszy w życiu za vacu. Wyciąłem jakoś to bez strat w ludziach. Owiewka nie pasuje idealnie, ale jakoś idzie ją zamocować. Przykleiłem, szparę pomiędzy kadłubem (z tyłu) i owiewką zakleiłem profilem, teraz wszystkie nierówności zalałem płynnym green stuffem. Jak wyschnie, zacznę szlifować. Nie mam złudzeń, idealnie to nie wyjdzie, szczególnie że ze szlifowaniem nie będę szaleć, bo maszyna już pomalowana, więc chcę ograniczyć zniszczenia powierzchni do minimum. I tak będzie lepiej niż z owiewką zalaną klejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIUSEPPE Napisano 17 Czerwca 2014 Share Napisano 17 Czerwca 2014 Malunek kamo bardzo się podoba, przegrzania też wyglądają ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2014 Pół dnia kładłem kalki. Kładły się bardzo ładnie (dobra robota Caracal), ale ciągle troszkę się srebrzą, mimo kilku warstw położonego SOLa. Położę go jeszcze na noc, może do rana lepiej wnikną w farbę. Nieciekawie wyglądają kalkomanie na komorze silnika. Chyba muszę je lekko wycieniować farbą smoke, żeby nie był aż tak bardzo kontrastowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.