Skocz do zawartości

F-100D Super Sabre // Trumpeter // 1:48


Solo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 184
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to wziąłem się za wylot rury.

Komorę silnika pokryłem najpierw czarnym surfacerem Gunze, uzyskując ładną, satynową powierzchnię.

Potem natrysnąłem na to metalowy podkład, czyli Gunze SM-08.

 

Mały apel: czy ktoś ma jakieś rozsądne zdjęcia pokazujące komorę silnika od spodu?

Wydaje mi się, że spód powinien pozostać w kolorze czystego metalu, bez przegrzań i przebarwień, ale nigdzie tego dokładnie nie mogłem obejrzeć.

 

Tak wygląda samolot po dekapitacji owiewki.

 

093_zpsce54d09f.jpg

 

A tak komora z bliska.

 

094_zps0ded6a72.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spodzie przegrzania też są widoczne. To wszystko zależy od tego, czy komora dopalacza jest osiowosymetryczna w stosunku do pokrycia kadłuba, czy może bliżej jest górnych powierzchni. Jeśli to drugie to możesz od spodu zrobić mniej intensywne przebarwienia ale na pewno nie zostawiaj powierzchni nieobrobionej, bo będzie nienaturalnie.

 

f100fas_4.jpg

 

cutter_flight_23.jpg

 

North_American_YF-100_%28SN_52-5754%29_in_flight_060905-F-1234S-053.jpg

 

Na ostatnim zdjęciu egzemplarz jest dość wymuskany, ale widać, że odcienie blach są zbliżone na dolnych i bocznych powierzchniach. Ja Ci sugeruję nie różnicować ich za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze koty za płoty - wziąłem się za spód.

Do akcji wkroczył Alclad.

Najpierw pomalowałem kolorem Duraluminium ALC-102 "figury geometryczne", potem je zamaskowałem i zacząłem brudzić i przepalać spód Burnt Ironem ALC-121 i Copperem ALC-110. Jednocześnie maskowałem poszczególne "sekcje", żeby uzyskać efekt wyraźnego zróżnicowania poszczególnych kawałków poszycia.

 

095_zps4251221b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest znacznie lepiej.

Mocniej nieco przysmaliłem poszczególne sekcje blachy burnt ironem (po uprzednim położeniu warstwy duraluminium, bo te rdzawe kolory były nienaturalne w tym miejscu) i chyba już tak zostawię.

Do tego dojdzie jeszcze brudzenie naturalnie.

 

097_zps8879802e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi etap malowania komory silnika: dół boków.

Na wszystkich zdjęciach jakie widziałem, te miejsca są w różnych kolorach, praktycznie każdy panel ma inny odcień. Nie wiem z czego to wynika, ale starałem się to odtworzyć.

 

098_zpsec86af77.jpg

 

099_zps544a2d77.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spiton mnie namawia na zrobienie tego od nowa.

Spróbuję na drugiej stronie tak: niebieskie podkłady pod pręgi, na to mocna pomarańczowa warstwa i ewentualnie jak będzie trzeba, to lekko to przyciemnię burnt iron.

Jak to nie wyjdzie, to wrócę do obecnej koncepcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może spróbowałbyś na lakier do włosów zaczynając od niebieskiego? Proponuję na lakier kłaść farby olejne i ścierać od razu po położeniu, ładne płynne przejścia wychodzą. Oczywiście wcześniej trzeba byłoby popróbować na boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już dość tej komory i tego modelu.

Przemalowywałem dziś toto chyba ze 115 razy i ciągle źle.

Doszedłem do wniosku, że nie dam rady zrobić aż tak przepalonej komory, więc znalazłem na wzór inną maszynę, do której spróbowałem upodobnić mój samolot.

Wyszło jak wyszło, szału nie ma, ale po prostu nie umiej już inaczej, tzn. lepiej.

I jestem tym wszystkim po prostu męczony.

Całość malowałem orange clear, przyciemniając najmocniejsze przepalenia burnt ironem.

Jak dobrze wyschnie to jeszcze zamaskuję i dorobię ten błyszczący "wężyk" na samym końcu.

 

Tak wygląda oryginał:

 

F100D552925_1.jpg

 

A to ostatnia wersja malunku:

 

106_zps9fb78664.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem.

Tu i tam trochę poprawiłem, skorygowałem, zróżnicowałem.

Zrobiłem też małe poprawki tam gdzie farba odlazła z taśmą.

Niestety, na kadłubie (kamo) takich poprawek mam jeszcze więcej, w ogóle malarskie poprawki to będzie spora robota, która mnie czeka.

Niektóre z tych miejsc do poprawienia wyglądają bardzo realistycznie (chodzi mi o złuszczoną farbę), więc nie wiem czy ich nie zostawić w ramach operacji tyrania samolotu.

 

109_zps9763f05c.jpg

 

108_zpsa559ab80.jpg

 

107_zpsc2f09f22.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie, bo sam nie wiedziałem już co o tym myśleć.

Te przegrzania zrobię minimalne, chyba burnt ironem, bo w oryginale praktycznie tego nie widać.

Żeby nie było takiego kontrastu, lekko pofiltruję te panele clear orange.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam w takim razie.

 

Ok, dziś dzień ostatecznych poprawek i uzupełnień w montażu.

Przemalowałem trochę komorę silnika (lekkie efekty przebarwień na górnych i dolnych panelach i stonowanie dolnych paneli), zamontowałem światełka na skrzydłach i na kadłubie, dodałem siłowniki w przedniej komorze podwozia.

W zasadzie czeka mnie już tylko podmalowanie wszystkich otarć i odprysków na kadłubie, co zrobię jutro.

Potem kalkomanie i wash i czekam na przylot owiewek, czyli ciekawe jak to będzie ze spasowaniem.

 

110_zps10f01c48.jpg

 

111_zpsdfe5b335.jpg

 

112_zps16c1d15e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarły do mnie zamówione owiewki, w sumie trzy sztuki: zestaw 2 szt. vacu od Squadrona oraz komplet z zestawu Monogramu.

Ten ostatni niestety niezbyt pasował. Owiewka okazała się za niska (trzeba by obniżyć fotel, w sumie bez problemu do zrobienia), zaś wiatrochron był zbyt wąski, a klejenie go na siłę było zbyt ryzykowne.

W tej sytuacji wziąłem się po raz pierwszy w życiu za vacu.

Wyciąłem jakoś to bez strat w ludziach.

Owiewka nie pasuje idealnie, ale jakoś idzie ją zamocować.

Przykleiłem, szparę pomiędzy kadłubem (z tyłu) i owiewką zakleiłem profilem, teraz wszystkie nierówności zalałem płynnym green stuffem. Jak wyschnie, zacznę szlifować.

Nie mam złudzeń, idealnie to nie wyjdzie, szczególnie że ze szlifowaniem nie będę szaleć, bo maszyna już pomalowana, więc chcę ograniczyć zniszczenia powierzchni do minimum.

I tak będzie lepiej niż z owiewką zalaną klejem.

 

115_zps8638bc28.jpg

 

116_zps830509c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół dnia kładłem kalki.

Kładły się bardzo ładnie (dobra robota Caracal), ale ciągle troszkę się srebrzą, mimo kilku warstw położonego SOLa.

Położę go jeszcze na noc, może do rana lepiej wnikną w farbę.

Nieciekawie wyglądają kalkomanie na komorze silnika. Chyba muszę je lekko wycieniować farbą smoke, żeby nie był aż tak bardzo kontrastowe.

 

118_zps3b06bdf7.jpg

 

119_zps1121fafc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.