Jump to content

Pz.Kpfw.VI Ausf.E Tiger I Late Dragon 1:35


reggy
 Share

Recommended Posts

Witam,

Nie wiedziałem czy zdecydować się na Ishermana czy Tygrysa, jednak w drodze losowanie padło na Tygryska, więc "let's roll". Jakie plany? Malowanie trójbarwne z Vallejo Model Color, zimmerit z Milliputa, nie określona jeszcze jednostka. Docelowo mała dioramka/winietka. Czekam na różnorakie klamoty żywiczne. Lubię cykać fotki, więc nie poskąpię wam materiału do wyżywania się . Szukam w fotkach ciągle egzemplarza który konkretnie chce robić.

Kompletny in-box zrobiłem jakiś czas temu, możne go obejrzeć tu:

viewtopic.php?t=3907

Jednak coby nie było niedomówień, model leżał w stanie dziewiczym do dzisiaj. Oto fotki z przełomu przedwczoraj/wczoraj:

PB130004.JPG

PB130005.JPG

Dzisiaj poprawiłem tylko geometrię wanny, która ma tendencję do zwężania się w górnych partiach ku przodowi. Kawałek starej ramki na CA rozwiązał problem, wzmocnił budę i zapewnił brak napięć przy wklejaniu góry. Wkleiłem też tylną ścianę aby wszystko było już usztywnione. Teraz chyba zabiorę się za zawieszenie.

PB150001.JPG

PB150002.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 326
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam.

 

Mam ten model, świetna rzecz ! Poza tym, że model niestety pozbawiony jest metalowej lufy prezentuje wysoką jakość jak poprzednicy całej serii.

 

Tutaj http://www.tiger1.info/

 

strona zapewne większości znana, można znaleźć wszelkie wszelkie poprawki jakie warto zastosować.

 

A to in-box zestawu jaki nabyłem do tego modelu ...

 

Na wstępie minusy.

Firma Voyagermodel, podwórkowym slangiem mówiąc poleciała w gumy. W zestawie nie ma zasobnika na wieżę, czego możemy się dowiedzieć dopiero z instrukcji !

In PLUS -

Czytelna instrukcja, dodatki w postaci linek, plastikowych wałków!

Kolejnym plusem jest zróżnicowanie grubości blach !

Najcieńsza jest blacha z błotnikami przód i boki oraz osłonami wydechu. Grubsza, elementy dodatkowe na kadłub i najgrubsza błotniki tył.

Mnie osobiście te blachy przypominają wrób Abera ... ale mogę się mylić.

 

th_VOYAGERMODELTIGER1.jpgth_VOYAGERMODELTIGER2.jpg

th_VOYAGERMODELTIGER3.jpgth_VOYAGERMODELTIGER4.jpg

th_VOYAGERMODELTIGER6.jpgth_VOYAGERMODELTIGER5.jpg

 

Pozdrawiam

S. - Krystian

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tutaj podpatrzyłem konieczność wyprostowania wanny, choć wcześniej też mi coś nie pasowało.

Ten zestawik waloryzacyjny Voyager Model'a jest ciekawy, choć przy cenie ca. 100 zł nie na moją uczniowską kiesę. Rozważam wykonanie błotników z aluminium, lub chociaż znaczne zeszlifowanie plastikowych.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Reggy, 100 to dużo kasy mam tego świadomość, ale kompletując taki zestaw Abera lub Eduarda sądzę, że wydał byś około 150zł.

 

Dumo - to jest coś a`la guma "DS" to chyba nowy produkt Dragona, natomiast ja już zwąchałem problemy. Tak czy siak; są lepsze od tradycyjnych gum, bardziej dokładne - mają "dziurawy ząb" pawie w ogóle nie widać szwów po łączeniach form. Natomiast tak jak zwykłe gumiaki kiepsko układają się na gotowym układzie trakcyjnym i pewnie będą się kiepsko trzymały " na klej " w przypadku klejenia do kół.

 

Mój Tygrys, identyczny jak Twój, jest na etapie budowy układu jezdnego i już zdecydowałem się na wymianę na ogniwka AFV, które maja "dziurawy ząb" Można również zastosować ogniwka Academy ... ale musisz się liczyć z tym że to bardzo uproszczone gąski i ząb jest pełny.

 

Odnośnie Twojego modelu reggy ... robisz zimmerit czy szukasz malowania do pojazdy bez zimmeritu ?

 

Pozdrawiam

S. - Krystian

Link to comment
Share on other sites

Co to są za gąsiennice, gumowe czy plastikowe, a może posklejane ogniwka pierwszy raz takie widze??!!??

Są to tzw. DS-y, Dragon Styrene. Paski ze specjalnego tworzywa opracowanego przez Dragona. Ma właściwości chemiczne takie jak zwykły polistyren, klei się normalnym klejem. Nie są takie sztywne jak zwykłe winylowe gąsienice, są "grubsze", bardziej dokładne i mają prawidłowo odlane zęby z dziurką ("guide horns"). Ogólnie mi się podobają. Ogniwka są tylko na pancerz.

No i viola, znalazłem malowanie jakie mi się podoba.

tiger50508mf1.jpg

Źródło:http://www.pobeda-vitebsk.com/land/?land=505batl

tiger1spzabt505bi0.jpg

Źródło:http://www.geocities.com/pentagon/quarters/4635/tanks/tiger1/tiger1.htm

 

Rodzą się we mnie pomysły na dioramkę odwzorowującą powyższą fotkę...

 

Montuje też zawieszenie. Nawet się rusza Tylko koła się nie będą kręcić.

PB150002-1.JPG

PB150003.JPG

PB150004.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Można również zastosować ogniwka Academy ... ale musisz się liczyć z tym że to bardzo uproszczone gąski i ząb jest pełny.

 

Co masz na myśli mówiąc ,,bardzo uproszczone"? Ja zakupiłem sobie te ogniwka i nie znalazłem w nich żadnych większych uproszczeń, oprócz pełnych zębów o których wspomniałeś. Poza tym one nie nadają się do późnego Tigera jakiego buduje Reggy, ponieważ Academy oferuje wczesny typ gąsek. To jest dość istotne, aby nie powstał galimatias w stylu Tigera Italeri, gdzie do modelu bardzo wczesnego czołgu dano późne ogniwa gąsienic.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie Twojego modelu reggy ... robisz zimmerit czy szukasz malowania do pojazdy bez zimmeritu ?

Zimmericik obligatoryjnie Milliput jest, próby na Jagdpanther'ze robiłem, ulepszam obecnie narzędzie do wyciskania wzoru.

 

Kurczaki kurczaki... Tak mówicie o tych gąskach... Aż się waham. Prześledzę co jest na rynku. Może pora spróbować osławionych "Friulów"

Link to comment
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc ,,bardzo uproszczone"? Ja zakupiłem sobie te ogniwka i nie znalazłem w nich żadnych większych uproszczeń, oprócz pełnych zębów o których wspomniałeś.

 

Dla mnie przy tak wypasionym modelu, jest to wystarczające uproszczenie ( gąski Aca ) dyskwalifikujące ten produkt.

 

Poza tym one nie nadają się do późnego Tigera jakiego buduje Reggy, ponieważ Academy oferuje wczesny typ gąsek. To jest dość istotne, aby nie powstał galimatias w stylu Tigera Italeri, gdzie do modelu bardzo wczesnego czołgu dano późne ogniwa gąsienic.

 

Być może, informacja bardzo istotna, a przyznaję się, że nie spojrzałem na to.

 

Jak dla mnie friule są o wiele za drogie za 50zł bym się nie wahał ale wywalać 120zł tylko na gąski to przesada.....

 

No to proponuję AFV, na Allegro dostaniesz je za 50zł

 

Pozdrawiam

S. - Krystian

Link to comment
Share on other sites

Nooo dobra, przekonaliście mnie Kupione ogniwka AFV Club'u.

afv35093ju3.jpg

49.90zł, wysyłka gratis. Kocham Allegro.

Link to comment
Share on other sites

Trochę czasu wolnego jest, jest więc i progres. Odkryłem zalety duetu klej cyjanoakrylowy i debonder. W parę minut mam sklejone części, przemyte z nadmiaru kleju i wyszlifowane. Np. tylna część działa jest już prawie gotowa do malowania, choć wydaje się, że są dziury. Tak naprawdę są one zalane CA i przemyte debonderem. I jest prawie gładko. Teraz tylko chwila szlifowania, chwila na usunięcie śladów po wypychaczach i stosunkowo wnętrze szczątkowe wieży gotowe, choć za dużo go i tak nie widać.

Jak widać na ostatniej fotce, zamontowałem duże koło napinające. Wiem, że było ono raczej w okresie kwietnia '44 rzadkie, na fotce nie widzę dokładnie, ale zaufałem autorowi tworzącemu planszę barwne z malowaniem docelowym. Jeżeli ktoś ma pewność, że koło powinno być małe, niech da cynk. Się odkroi Właściwie wszystkie koła się kręcą

----

Rozważam oddanie, choć drobne, faktury stali walcowanej na górnych powierzchniach czołgu. Wiem, że w skali będą to małe skazy, ale można spróbować. Tu mam mocne przybliżenie pancerza bocznego Królewskiego Tygrysa.

tig1ko7.th.jpg

Myślę, że lekko kalecząc powierzchnie pędzlem z rozpuszczalnikiem, a potem szlifując delikatnie można osiągnąć ciekawy efekt.

PB170001.JPG

PB170002.JPG

PB170007.JPG

PB170008.JPG

PB170011.JPG

PB170014.JPG

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Trochę czasu wolnego jest, jest więc i progres.

 

No i świetnie, siadam i obserwuję.

 

Odkryłem zalety duetu klej cyjanoakrylowy i debonder. W parę minut mam sklejone części, przemyte z nadmiaru kleju i wyszlifowane.

 

Dobrym sposobem na szybkie klejenie jest jeszcze klejenie na nitro. Szybko skleja i szybko odparowuje nadmiar.

 

Jak widać na ostatniej fotce, zamontowałem duże koło napinające. Wiem, że było ono raczej w okresie kwietnia '44 rzadkie, na fotce nie widzę dokładnie, ale zaufałem autorowi tworzącemu planszę barwne z malowaniem docelowym.

 

Ja zaufałem instrukcji. Widziałem wydawnictwo Tiger in Colour, której autorem jest Waldemar Trojca i mam pewne wątpliwości. Wszystkie plansze barwne zostały wykonane na tym samym szablonie, przynajmniej szęść trakcyjna. Na wszystkich planszach barwnych jest duże koło ... to chyba coś nie tak.

 

Jeżeli ktoś ma pewność, że koło powinno być małe, niech da cynk. Się odkroi Właściwie wszystkie koła się kręcą

 

Pewności nie mam, jak mówię zaufałem Dragonowi

 

Pozdrawiam

S. - Krystian

Link to comment
Share on other sites

No to jednak zmieniłem koła napinające. A niech tam:) Szczerze mówiąc, błotniki z blachy nie są mi do szczęścia potrzebne, wystarczą plastiki. Na fotce oryginalnego czołgu widać, że jest on niemal "funfel-nówka" i wszystkie błotniki są proste jak od linijki. Dlatego zostaną plastiki, postaram się tylko je pocienić. Popracowałem trochę przy chłodnicach i wentylatorach, na przedniej płycie i w zasadzie skompletowałem wieżę (jeszcze 4 małe elementy, sklejenie do kupy, zimmerit i na koniec zapasowe ogniwa). Skleiłem też włazy na przodzie. W zasadzie mam wszystko, co muszę pomalować przed złożeniem do kupy budy. Następne fotki będą już pomalowanego wnętrza (szczątkowego) .

PB170002-1.JPG

PB170004.JPG

PB170005.JPG

PB170006.JPG

PB170009.JPG

Link to comment
Share on other sites

Długo Ci chyba nie zajmie dokończenie tego Tygryska, a konkurs się dopiero zaczął.

Oj bo weekend jest to mi jakoś szybko poszło. Sam wiesz, że w tygodniu nie mamy czasu Prawie.

A co do klap - myślę, że będą otwierane. Póki co zamykają się i otwierają tak jak powinny. Jeżeli po złożeniu do kupy będą odstawały, to się przyklei na stałe.

Zrobiłem dzisiaj urządzonko do wyciskania zimmeritu.

Skład: kółko od starego cyrkla, pęseta, igła lekarska, drucik, taśma Tamiya (jako łożysko), klej CA i wazelina techniczna.

PB170002-2.JPG

PB170003.JPG

P.S.

Takie figuraski widzę na ewentualnej dioramce/winetce.

6216_Web_prize.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.