Skocz do zawartości

Diamond T 968A Cargo Truck Hard Top Mirror Models 1:35


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Z okazji nieokrągłych urodzin zostałem obdarowany takim oto modelem: US Diamond T 968A Cargo Truck Hard Top firmy MIRROR MODELS w skali 1:35.

 

Diamond%252520T.jpg

 

Model ma 500 części, jak podaje na opakowaniu producent, do zestawu dołączona jest blaszka fototrawiona i plandeka z przezroczystego miękkiego plastiku. Mam zamiar zrobić go jako pierwszy element dioramy, tj. jako ciągnik działa M1/M2 Long Tom kal. 155 mm.

Z warsztatem ruszę po zakończeniu poprzednich rozbabranych warsztatów i pewnie budowa potrwa jakiś czas, z uwagi na konieczność poświęcenia maksymalnej uwagi mojej kilkutygodniowej Zosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

spróbuj działami 8- calowymi (np. M1 8" czy haubica M115 )

 

a były takowe używane w czerwcu-lipcu 1944 we Francji?

 

Rzeczywiście, dużo tych części...

 

IMG_5076.JPG

 

IMG_5077.JPG

 

Poszukuję zdjęć silnika tego pojazdu, tj. 6 cyl. Hercules RXC, bo zamierzam otworzyć przynajmniej jedną klapę boczną, bo silnik jest naprawdę mega wypaśny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodałbyś kalkomanie tego pojazdu bo trzeba by było dobrać "Bumper Code" do budowanego przez Ciebie ciągnika artylerii, system jest przejrzysty i spójny( każdy pojazd jest przyporządkowany do kompanii/baterii/szwadronu, batalionu,dywizji lub korpusu, armii) a na przyszłość jak budujesz amerykańskie II wojenne proponowałbym zakupić kalki generyczne o takie:

http://www.jadarhobby.pl/echelon-d356120-us-army-bumper-code-generic-set-white-135-p-13464.html

Ja buduję współczesne to zakupiłem sobie czarne, można z nich zrobić oznakowanie dla całego sprzętu i jednostek ( czołgów ,motocykli, samochodów, pojazdów opancerzonych, a nawet przyczep i pociągów ).Pozdrawiam A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest bardzo dokładnie zaprojektowany, nie ma nadlewek i ani jednego śladu po wypychaczach, ale za to gałązki na ramkach są zaje... grube i dużo czasu zajmuje obrobienie części po jej wyharataniu z ramki: odcięcie kawałka gałązki, potem szlifowanie papierem 180 i potem na gładko bloczkiem polerującym. I tak z każdą częścią.

 

Na razie walczę z kołami i tu mała wtopa, chyba moja: przed sklejeniem nie zauważyłem, że wewnątrz połówki nie przylegają ściśle do siebie i nie szlifnąłem każdej z połówek koła, aby zniwelować szparę. Po prostu nie przyszło mi to do głowy. Zorientowałem się po sklejeniu wszystkich kół, wiec od środka zapodawałem klej z igły i rozprowadzałem to na gładko Extra Thinem, a potem w ściski i noc na wyschnięcie. Na razie jest tak se...

 

IMG_5086.JPG

 

IMG_5087.JPG

 

IMG_5088.JPG

 

 

Nie wiem, jak z tego wybrnąć, chyba zaaplikuję w te szpary płynną szpachlówkę i wygładzę gąbką do polerowania. Na szczęście do poprawy jest tylko 6 kół z 12....

 

Ale z drugiej strony patrząc, na zdjęciach oryginalnych pojazdów felga wewnątrz wygląda tak:

 

Diamond_T_969A_wrecker.JPG

 

Posklejałem też silnik, chłodnicę, obudowę sprzęgła i skrzynię biegów:

 

IMG_5089.JPG

 

IMG_5090.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalki:

 

IMG_5091.JPG

 

IMG_5092.JPG

 

IMG_5094.JPG

 

czy da się wedle tych oznaczeń przyporządkować ten pojazd (i holowane przez niego działo 155mm Long Tom) do czasów Operacji Cobra? W necie znalazłem takie przyporządkowanie: 2nd Armoured Div., 17th Engineer Battalion, A Company, 7th vehicle, rejestracja USA 445280

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd który posiadasz należy do 2 Dywizji Pancernej do 17 batalionu saperów także raczej do holowania dział nie był używany .Ale to nic z kalek które do niego posiadasz można zrobić właściwe . W operacji Cobra brał udział VII Korpus US Army którego częścią składową była 4 Dywizja Piechoty w składzie której z kolei w dywizyjnej artyleri (DivArty) był 20 Batalion artylerii wyposażony właśnie w działa kalibru 155mm, czyli interesujące Cię Long Tomy. Moim zdaniem" bumper code" do twojego pojazdu powinien wyglądać tak: z lewej 4 I 20F z prawej B2 co można przetłumaczyć na polski 4 Dywizja Piechoty 20 batalion artylerii bateria B 2-gi pojazd , trzeba by jeszcze sprawdzić ( ale to rano bo jestem w pracy i ten cholerny serwer mnie nie wpuszcza ) czy 20 batalion używał samo F czy też FA bo były i takie przypadki , oraz czy bateria w działach 155 mm dzieliła się na 2 plutony po 3 działa bo jeżeli tak wtedy "bumper code" wyglądał by B21 co stanowi 2-gi pluton 1 pojazd , co do numeru rejestracyjnego to też rano ( powód j.w .) wiem że pierwsze 2-3 cyfry stanowiły opis pojazdu( jeep, ciężarówka czołg itp oraz np. możliwość holowania itp.) a pozostałe jego nr kolejny. Myślę że udało mi się opisać zasady oznakowania pojazdów w US Army ( po małych modyfikacjach używany do dziś ).Pozdrawiam i miłej nocy A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Coś do przodu, na razie sklejona rama i silnik:

 

IMG_5108.JPG

 

IMG_5107.JPG

 

IMG_5110.JPG

 

IMG_5111.JPG

 

IMG_5112.JPG

 

Powoli to idzie, bo każdą część trzeba dość długo obrabiać po wycięciu z ramki, z uwagi na dość grube gałązki wtryskowe. No i na modelowanie mam teraz kilka godzin w tygodniu, przy pomyślnych wiatrach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

I jeszcze trochę fotek:

 

IMG_5120.JPG

 

IMG_5121.JPG

 

IMG_5122.JPG

 

IMG_5123.JPG

 

IMG_5126.JPG

 

A jak się to poskłada do przysłowiowej k... , to zaczyna być juz kawał auta:

 

IMG_5131.JPG

 

IMG_5132.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Oryginalny pojazd posiadał płaskie zawiasy drzwi kierowcy i pasażera, a projektant zapomniał o nich w modelu - poszukuję takowych do zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sylwestra podpimpowałem sobie silnik:

 

IMG_5160.JPG

 

IMG_5159.JPG

 

IMG_5161.JPG

 

IMG_5162.JPG

 

IMG_5163.JPG

 

ale po przymiarce silnik nie mieści się w przerwie pomiędzy chłodnicą a obudową sprzęgła:

 

IMG_5164.JPG

 

IMG_5165.JPG

 

Zrobiłem też imitację przewodów powietrznych i hamulcowych:

 

IMG_5155.JPG

 

IMG_5157.JPG

 

IMG_5158.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Coś do przodu:

 

Przymiarka do przewodów hamulcowych przedniej osi:

IMG_5172.JPG

 

pierwsze malowanie ramy:

IMG_5175.JPG

 

IMG_5176.JPG

 

IMG_5178.JPG

 

IMG_5179.JPG

 

IMG_5183.JPG

 

To białe to dorobiona skrzynka z hipsu, mająca spowodować, że skrzynia ładunkowa nie odleci od modelu, bo jej mocowanie do ramy to dosłownie kilka mm2. Zgodnie z oryginałem, była pomiędzy trzecim a czwartym wspornikiem skrzyni. Dorobione przewody hamulcowe tylnych osi:

 

IMG_5180.JPG

 

IMG_5182.JPG

 

Przewody powietrzne (chyba do zasilania układów doczepianych przyczep, armat, haubic):

 

IMG_5181.JPG

 

Silnik po malowaniu. Na zdjęciach odremontowanych pojazdów blok silnika jest w kolorach szarości, osprzęt oliwkowy i czarny (filtr powietrza). Ja pomalowałem całość na Olive green:

 

IMG_5184.JPG

 

IMG_5186.JPG

 

IMG_5185.JPG

 

Dorobione przewody elektryczne przy kierownicy:

 

IMG_5188.JPG

 

Pomalowałem też trochę innych części:

 

IMG_5189.JPG

 

IMG_5191.JPG

 

Poprawiłem malowanie felg:

 

IMG_5190.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.