Skocz do zawartości

Flotylla Pińska 100 X 100 , projekt grupowy w skali 1 : 72


p11c

Rekomendowane odpowiedzi

Pływakowa wersja P11c to raczej współczesna wizja SF a nie realny projekt.

Co do podziału społeczeństwa i chowania wszystkiego do szuflady to się zgadzam w 100% i staram się tego unikać, to co mam to daje od razu i dla wszystkich. To o czym pisałem poprzednio to troszkę inne zagadnienie, które ma miejsce od lat. Świetnym przykładem jest tu lotnictwo Np. Pan Morgała pisze o samolotach ( PWS-36 PWS-37, PZL-10 bombowy ) które z kolei są zupełnie ignorowane przez Pana Glassa. Pan Mazur pisze z kolei do nich o swoich odkryciach, które oni obaj ignorują ( bo nie są to ich odkrycia ). W efekcie mamy historię lotnictwa wg. Glassa, wg. Morgały i wg. Mazura oraz cały szereg pomniejszych autorów piszących tylko o fragmentach tej historii , jak Pan Olejko , lub też niespodziewane odkrycia ( jak sensacją o samolocie torpedowym FDW-4 ).

W historii FP jest coś podobnego i dla tego staram się cenić wszystkich i unikać stronniczości.

 

A wracając do Pana Prosnaka ( piszę przez Pan bo on jednak nie występuje na forum ) to umieszcza on całą masę ciekawych informacji .

Jednak jeśli chodzi o sam interesujący nasz kuter to zastanawiam się nad tym żurawiem na dachu nadbudówki.

Trochę mi to nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Statek Minowo Gazowy MĄTWA ( p11c)

2. ORP ZUCHWAŁA ( slavko )

3. motorówka typu D ( slavko )

4. ślizgowiec PZL ( p11c)

5. Kuter Meldunkowy KM-12 ( p11c )

6. Projekt monitora MC ( Maciej )

7. Gliser S-1 ( P11c) viewtopic.php?f=89&t=52471

8. KU-5 (jkorjat ) viewtopic.php?f=89&t=52670

9. Gliser S-1 (p11c)

10. Trałowiec T-1 (TankRed1070) viewtopic.php?f=89&t=52599

11. ORP Wilno ( Jan Szpargatoł ) viewtopic.php?f=89&t=52117

12. KU-30 ( p11c ) viewtopic.php?f=89&t=516988

13. Gen. Szeptycki ( Toff)

14. Hydrogliser FARMAN ( Kapitan1) viewtopic.php?f=89&t=52772

25. Kuter lotniskowy (p11c)

16. holownik Kiliński (Kapitan 1)

 

 

 

Samoloty

1. Cant ( PROSCRIPTIO )

 

Pasuje jeszcze pouzupełniać linki do stron, miło by było aby pozaczynać choć wątki dotyczące deklaracji. To jest zawsze jakiś element mobilizujący do pracy.

Jest chętny na budowę holownika Kiliński. Chyba już ktoś go buduje w 1/100 jeśli może się podzielić materiałami i swoimi rysunkami to będę wdzięczny.

Jestem zaskoczony, że tak mało jest zgłoszonych naszych monitorów i kanonierek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już buduje Kilińskiego?! Niemożliwe! Skąd taka teza? Przynajmniej w necie nic nie ma... A może chodziło o Neptuna? Z tego co wiem kiedyś zaczął go projektować Adamcook z Konradusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istniał projekt Lotniczego Kutra transportowego....

Ta wersja jest znacznie bardziej logiczniejsza.

A ten napęd ślimakowy (kutra błotnego) to z powodzeniem zrealizowali sowieci tylko znacznie później - zainteresowanym polecam wyguglować ZIL-4904 lub ZIL-29061

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istniał projekt Lotniczego Kutra transportowego....

Ta wersja jest znacznie bardziej logiczniejsza.

A ten napęd ślimakowy (kutra błotnego) to z powodzeniem zrealizowali sowieci tylko znacznie później - zainteresowanym polecam wyguglować ZIŁ 4904

 

 

Jaaa, dorwać sobie takie coś sprawnego na parę godzin dla siebie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście też ten inny nietypowy napęd taki sam jak w naszym najnowszym budowanym okręcie. ?

Oni naprawdę się starali, to nie była jakaś marginalna flotylla. Szukali wszelkich nowinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa OK, teraz już wiadomo o co biega

Masz rację - ogólna zasada jest podobna chociaż te pędniki co są na Kormoranie są systemu Voitha-Schneidera więc bezosłonowe.

Poza tym to w zasadzie żadna "nowość" - chyba wszystkie współczesne niszczyciele min posiadają taki napęd, bo pomysł całkiem, całkiem chociażby ze względu na zwrotność: jednostka może prawie w miejscu zrobić zwrot o 360 co przy standardowym napędzie wymaga pędników-sterów strumieniowych.

 

Wydaje mi się że napęd przy żegludze śródlądowej to kiepski pomysł ze względu na wszechobecne zielsko i nieuregulowane koryta rzek, szczególnie przy niskim stanie wody. Zatem nic dziwnego że zarzucili ten pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale podałem go jako przykład poszukiwań ówczesnego kierownictwa MW, Chłopaki się naprawdę starali aby znaleźć optymalny napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwe zaskoczyła mnie informacja, że jeden z naszych zasłużonych okrętów rzecznych zachował się do tej pory i nadal pływa. I to wcale nie mały okręcik ale 36 metrowa ORP Krystyna. Weteran wojny polsko-bolszewickiej.

Został zakupiony w 2004 r za kwotę 5 tys zł czyli mniej niż warte były mosiężne bulaje

xKcMxPj.jpg

WvZuCFZ.jpg

PUfSmPX.jpg

UWFAiAu.jpg

MUtQ85M.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.