bazylms Napisano 11 Stycznia 2016 Share Napisano 11 Stycznia 2016 Na uchwytach na drzwiach i klapie silnikowej masz ślady po wycięciu z ramek. To potem będzie widać. Lepiej wymień je na druciane puki jeszcze możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 11 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2016 Dzięki. Właśnie po to tutaj jestem, żeby poprawiać takie babole, które zostaną mi wytknięte. Co lepsze, nawet zastanawiałem się, czy nie zapytać o Wasze patenty na sensowne wycinanie z ramek tego typu elementów, bo zawsze mam z nimi problem. Tu akurat wyszło tragicznie, ale i tak wkleiłem. Dramat. Najlepsze jest to, że wiem że takie rzeczy robi się z drutu, oglądam warsztaty, a mimo to - wstawiam baboła Teraz jest lepiej (chyba). Ja przynajmniej jestem z siebie bardzo zadowolony. Na dniach uzupełnię swoje zapasy drutu o kilka różnych grubości, bo podejrzewam że będzie jeszcze potrzebny Podjąłem też decyzję o malowaniu. Jako że akurat tych wersji JT wyprodukowano niespecjalnie dużo (15 sztuk), więc i odnaleźć je się da. Zdecydowałem się na wóz o numerze seryjnym 305006. Postaram się zrobić tak jak na zdjęciu poniżej - przynajmniej poocieram się o robienie czegoś zgodnego z rzeczywistością Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 12 Stycznia 2016 Share Napisano 12 Stycznia 2016 Działaj działaj. Co do malowania to masz duże powierzchnie. Jest na czym ćwiczyć ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 14 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2016 O Jeżu , jaka masakra. Zaplanowałem sobie dzisiaj pomalowanie boków wanny i podwozia na czarno, a wnętrza kazamaty na biało. Efekty zmagań z aero widać poniżej. To ze biały za rzadki, to widzę. Ale co to za dziwny efekt "zalewania" czarnym? Macie jakiś pomysł? Na te czerń pójdzie Dunkel Gelb - zastanawiam się, czy nie zmyć tego i położyć (spróbować) jeszcze raz. Jak sądzicie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 14 Stycznia 2016 Share Napisano 14 Stycznia 2016 Jakimi farbami malujesz i jak rozcienczasz? Ja np. farby Tamiya 1 cześć farby 2-3 rozpuszczalnika. Maluję na ciśnieniu 1 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 14 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2016 Jakimi farbami malujesz i jak rozcienczasz? Ja np. farby Tamiya 1 cześć farby 2-3 rozpuszczalnika. Maluję na ciśnieniu 1 bar. To było malowane akurat Lifecolorami, które rozcieńczam wódką. Trudno mi mówić o proporcjach. Zazwyczaj nalewam do pojemniczka roboczego farbę i dodaję do niej rozpuszczalnik "na oko". Przeważnie farby rozcieńczam tak niewiele, że próbowałem nigdy tego mierzyć. Z ciśnieniem jest gorzej znacznie. Żeby cokolwiek mi sensownie leciało, to muszę mieć 3-4 bary. Poniżej 2, to praktycznie nie daję rady malować, albo farba żeby leciała jest tak rzadka, że modelowo spływa z powierzchni. Zastanawiam się, czy nie mam zapaćkanego kanału powietrznego. Aero (Ultra) czyszczę po każdym użyciu bardzo dokładnie, rozbieram i myję całość, ale efekty są słabe. Jak muszę zacząć coś malować, to pełny dramat - nigdy nie wiem jak wyjdzie. Czy farba poleci, czy nie. No słabe to, niestety :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 15 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2016 Problem nie leży w aero, tylko w farbie i ciśnieniu. Zrób sobie testowe malowanie na jakimś dużym kawałku plastiku, gdzie farby rozcieńcz w proporcjach 1:2 oraz 1:3 i maluj na ciśnieniu 1 bar. Nakładaj cienkie warstwy szybkimi ruchami lewo-prawo (widziałeś kiedyś jak lakiernicy malują samochody?) i obserwuj efekty. Jeżeli zbyt często będziesz kładł farbę na ten sam skrawek, nim zdąży ona wyschnąć, to zacznie ci spływać. Dobry efekt uzyskasz wtedy, gdy nałożysz kolejną warstwę, gdy ta wcześniejsza zdąży wyschnąć. A przy rozcieńczaniu jakie podałem, długo czekać nie trzeba. A efekt jaki uzyskałeś przy czarnej farbie jest winny zbyt gęstej farbie. Aha, i spust naciskaj delikatnie i z wyczuciem. Dzięki! Brzmi jak plan, więc tak zrobię Patrząc na to co piszecie widać, że trzeba skończyć z radosną twórczością "na oko" i jakoś bardziej przewidywalnie zacząć działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DP100 Napisano 15 Stycznia 2016 Share Napisano 15 Stycznia 2016 Marcin, Ja też jestem początkującym użytkownikiem aerografu i polecam podążać za poradami kolegów. Proporcje 3:1 to absolutne minimum. Ja nawet daje 4:1. A zanim wleję rożcieńczoną farbę do dozownika aerografu to wlewam jescze parę mililitrów czystego rozpuszczalnika. Tak dla przeczyszczenia rury. Oczywiście wtedy pierwsze psiknięcia gdzieś na boku. I polecam zakup dedykowanego rozpuszczalnika, Tamiya, Valleyo itp.) Wódka mnie się nie sprawdzała przy aero. Farba zbyt szybko wysychała i pomalowana powierzchnia była bardzo chropowata. Myślę, że te firmowe rozpuszczalniki mają dodatki opóźniające zasychanie (retardery). Wódki używam tylko do czyszczenia aero bo trochę tańsza niż rozpuszczalnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 15 Stycznia 2016 Share Napisano 15 Stycznia 2016 Do każdej farby obowiązkowo retarder. Przykładowo daję 1 ml farby, 1,8 ml thinnera i 0,2 ml retardera. Ale musisz potrenować i sam zobaczyć, co Ci najbardziej odpowiada. Do olejnej też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Stycznia 2016 Share Napisano 15 Stycznia 2016 Do olejnej też Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 15 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2016 Cały dzień na spotkaniach, wiec nie miałem okazji napisać: dzięki wielkie! Dzisiaj ogarnę chemię i będę testować. Super, ze mam dzięki Wam bardzo konkretny plan jak pewne rzeczy sprawdzić. BTW, szorować wannę i koła i kłaść na nowo, czy jechać kolorem na to co jest? Jak to widzicie? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuP Napisano 15 Stycznia 2016 Share Napisano 15 Stycznia 2016 Zależy czy malujesz jeśli farbami Tamiya,Gunze,Pactra to polecam Mr.Color Leveling Thinner rozpyk i opóżniacz w jednym. Coś jak to: http://www.gunze.pl/go/_info/?user_id=T-106&lang=pl jeśli farby Valllejo lub Italeri to: http://www.mojehobby.pl/products/Airbrush-Thinner-60ml.html i to: http://www.jadarhobby.pl/vallejo-70597-retarder-medium-17ml-p-24965.html czyli rozpyk i opóźniacz ale osobno w przeciwieństwie do tego powyżej.Panowie po Polsku proszę nazwy ,nie każdy zna niemiecki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 15 Stycznia 2016 Share Napisano 15 Stycznia 2016 Do każdej farby obowiązkowo retarder. Ciekawe, bo ja nie używam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 15 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2016 No więc sytuacja wygląda tak, ze trochę dzisiaj poeksperymentowałem. I faktycznie daje się malować na ciśnieniu ok. 1 bata. Próbowałem też różnych proporcji mieszania farb i rozcieńczalnika i wszystko pięknie szło, aż zdechło. Zdechło w zupełności. Jak wygląda zdechnięcie? Ano tak, że na żadnym z ciśnień urządzenie nie przepuszcza nawet wody/rozcieńczalnika. Dmucha, ale niczego nie puszcza. Oczywiście wymyte i wypłukane. Powietrze leci, igła sie przesuwa, a farby nie ma. Moja teoria jest taka, ze mam coś skopane mechanicznie. Zobaczcie. Igła w dyszy wyglada tak (wiem ze leciutko zakrzywiona na końcu, ale to detal - po prostu trochę nierówno idzie strumien): Dysza sama: Osłona dyszy: Dysza i osłona (zwróćcie uwagę, ze osłona opiera się na dyszy): A teraz komplet w dwóch rzutach: No i teraz się zastanawiam, czy to aby nie jest tak, że ta osłona dyszy jest jakoś rozepchana? Czy to nie powinno być tak, ze wystaje tylko igła i to ona zwalnia farbę? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Sprzęcior wygląda na słabo czyszczony i tu bym szukał przyczyny. Czym czyścisz i w jaki sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Jak masz ciśnienie powietrza a nie idzie farba ze zbiornika to znaczy, ze dysza z iglicą do dokładnego wymycia, bo coś blokuje przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2016 Sprzęcior wygląda na słabo czyszczony i tu bym szukał przyczyny. Czym czyścisz i w jaki sposób? Maluję farbami akrylowymi. Po każdym użyciu rozkładam na części pierwsze i myję w cieplej wodzie z mydłem z wykorzystaniem szczoteczki do zębów i starej iglicy. Czyszczę do momentu, w którym igła przechodzi przez dysze czysta a pod światło wyraźnie widać otwór (czytaj: nie jest zapchany). Potem suszę i składam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Sprzęcior wygląda na słabo czyszczony i tu bym szukał przyczyny. Czym czyścisz i w jaki sposób? Maluję farbami akrylowymi. Po każdym użyciu rozkładam na części pierwsze i myję w cieplej wodzie z mydłem z wykorzystaniem szczoteczki do zębów i starej iglicy. Czyszczę do momentu, w którym igła przechodzi przez dysze czysta a pod światło wyraźnie widać otwór (czytaj: nie jest zapchany). Potem suszę i składam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To przejdź się do chemicznego i kup Cleanlux firmy Lakma i na początek wymocz w nim aerograf. Polecam też zakupić izopropyl o czystości 99% - do dostania w każdym sklepie dla majsterkowiczów elektroników. Masz dobry aerograf ale za bardzo moim zdaniem wierzysz w ekologię i czyścisz wodą. Moja procedura to: - Tak jak Ci ktoś napisał zanim wleję farbę do zbiorniczka wlewam kilka kropel rozpuszczalnika, a potem dopiero farbę i resztę rozpuszczalnika. Po tym mieszam dokładnie w zbiorniczku starym pędzelkiem - tak robię rzadko. Dobry sposób to też przygotowanie mieszanki farby z rozpuszczalnikiem w strzykawce 3 lub 5 ml (dokładnie można trzymać proporcje). Polecam igły 1.2 mm. To mój preferowany sposób. - na koniec malowania wypsikuję resztę farby na np. ręcznik kuchenny, a potem wlewam cleanluxu lub izopropylu i dalej "maluję" ręcznik do osiągnięcia braku koloru. - oczywiście również mizianie zamoczonym pędzlem w rozpuszczalniku po igle i wylocie i czyszczenie zbiorniczka (doskonale do tego się sprawdzają chusteczki zrobione z pociętego na 6 części arkusza ręcznika kuchennego) Mam nadzieję, że pomogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Też z Ultrą mam czasem problem ,że farba nie leci. To zawsze jest brudny aero. Kupiłem sobie zestaw do czyszczenia aero w postaci wyciorów. Sprawdza się. Kwestia druga- LifeColor Super farby ale z czasem gęstnieją i robią się w niej grudki. Ja od pewnego czasu ZAWSZE filtruję Lifecolory ! I dopiero teraz jest robota. Robię tak,że na zbiorniczek kładę drobniutką siateczke ,którą kiedyś z jakiś babeczek czy cukierków dorwałem i pipetą powoli dozuję farbę. Aż dziw bierze ile paprochów mają Lifecolory po pewnym czasie. I tu nie pomoże mieszanie farby czy mieszenie z thinerami. Ja tak robię i to się sprawdza. A igła krzywa to też d..a. I nie tylko o krzywy strumień chodzi. Dokładnie wyczyść osłonę dyszy bo tam zbiera się syf i zmniejszony przepływ między dyszą a osłoną powoduje brak farby. Ja dodatkowo podczas malowania kazdym aero mam przygotowany mokry patyczek do uszu i co minutę,dwie delikatnie czyszczę dyszę przy COFNIĘTEJ iglicy. To też się sprawdza ,podpatrzyłem to od gościa z youtube co grafiki robi aero. W razie części do Ultry to maszl linka http://fine-art.com.pl/category/aerografy-harder-steenbeck-akcesoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Maluję farbami akrylowymi. Po każdym użyciu rozkładam na części pierwsze i myję w cieplej wodzie z mydłem z wykorzystaniem szczoteczki do zębów i starej iglicy. Czyszczę do momentu, w którym igła przechodzi przez dysze czysta a pod światło wyraźnie widać otwór (czytaj: nie jest zapchany). Potem suszę i składam. Ale procedura , może się odechcieć malować plastikowe zabawki ... Tak to jest . Ktoś się zasugeruje przeczytanymi idiotycznymi "współporadami" krążącymi niestety w dużej ilości po forum o paktrach rozcieńczanych kranówką bo jest za darmo , o valejach mieszanych z wódką bo jest taniej , bredniach o konsystencjach mleka z proporcjami wyliczonymi co do setnych mililitra ,o cudownych dodatkach do farbek , o pigmentach z zeskrobanych kredek świecowych utrwalanych wodą z cukrem i tym podobnymi .... udzielanych niestety przez osoby nie bardzo wiedzące nawet , którą stroną pędzla nabiera się farbkę .... No i potem świeży współmodelarz po takiej lekturze, przez trzy lata zastanawia się , dlaczego mu nie wychodzi , aż wreszcie ktoś się może zlituje i mu powie , że używa się porządnych farb i rozcieńczalników ,jak się chce pomalować fajnie model , a nie zasmarkanego humbrolami ulepca , to że trzeba skręcić kurek na kompresorze , bo przy czterech barach to można nawet gęsty cyjanoakryl przecisnąć przez aerograf , a model zdmuchnąć i rozbić o ścianie .... Pomijam już czyszczenie , rozbieranie , składanie, suszenie , cudowanie , procedowanie z pietyzmem metafizycznym z tymi aerografami , po co to wszystko ??? Takie "doradzenie" jest szkodliwym zjawiskiem , bo nowy współmodelarz zamiast się rozwijać , szlifować techniki , walczy z pistolecikiem do malowania i nie wie co jest grane , bo się naczytał zwyczajnych głupot . Zastanawiam się skąd to się bierze i nie mogę zrozumieć . To tak jakby radzić komuś , żeby założył letnie opony do samochodu i pojechał z Gdyni do Krakowa po zaśnieżonej oblodzonej drodze , zamiast założyć dobre opony zimowe i dojechać bez problemu , szybko i bezpiecznie . Dlaczego takich , ani żadnych problemów nie sygnalizują współmodelarze , którzy używają produktów Tamijuni i Gunze ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2016 Sprzęcior wygląda na słabo czyszczony i tu bym szukał przyczyny. Czym czyścisz i w jaki sposób? Maluję farbami akrylowymi. Po każdym użyciu rozkładam na części pierwsze i myję w cieplej wodzie z mydłem z wykorzystaniem szczoteczki do zębów i starej iglicy. Czyszczę do momentu, w którym igła przechodzi przez dysze czysta a pod światło wyraźnie widać otwór (czytaj: nie jest zapchany). Potem suszę i składam. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To przejdź się do chemicznego i kup Cleanlux firmy Lakma i na początek wymocz w nim aerograf. Cały? W sensie z korpusem tez? Rozkręcić i do Cleanluxu? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Oczywiście trzeba rozebrać i wrzucić części żeby to co się zastało się odmoczyło. No i przestań się męczyć za własne pieniądze i zacznij używać farb polecanych - Tamiya i Gunze. Ja ponad rok temu posłuchałem mądrzejszych od siebie i mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2016 Do jutra, czy dłużej? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 16 Stycznia 2016 Share Napisano 16 Stycznia 2016 Myślę, że wystarczy do wieczora. A potem najlepiej byłoby przetrzeć izopropylem (IPA) bo to czysty alkohol i usunie wszystkie "tłuste pozostałości". Ja stosuję Kontakt IPA Plus PS. główny korpus z tego co wiem nie ma styczności z farbą więc nie trzeba go moczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinpiot Napisano 16 Stycznia 2016 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2016 PS. główny korpus z tego co wiem nie ma styczności z farbą więc nie trzeba go moczyć. Ten miał, dzięki pomocy "tata ja potrzymam" dzieci. Jest nieco zabrudzony w okolicach spustu. Jak myć, to po całości. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.