Jump to content
karambolis8

F-16C block 50 Red Flag Nevada 1/48 Tamiya

Recommended Posts

Bałem się, że mi się cieńsze linie zleją. Jest takie ryzyko jak się ustawi za wysoką temperaturę żelazka, toner wtedy płynie. Następnym razem daję 0.13.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na drukarce laserowej raczej nie przejdzie.
I lepiej nawet nie próbować. Temperatura w drukarce to ok. 180 st. Celsjusza.

Natomiast mam pytanie? Czemu robisz wydruk w negatywie? Drukarki laserowe mają duży kłopot z nasyceniem czerni na większych powierzchniach.

Cieńkie kreski wychodzą im znacznie lepiej.

Ja przenoszę wydruk na blaszkę, czy na polistyren, przy pomocy zmywacza do paznokcia. Chyba mniej kłopotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem w negatywie, żeby papier lepiej się trzymał blaszki przed namoczeniem. Gdybym wprasował tylko cieniutkie linie to mógłby się łatwo oderwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrobiłem w negatywie, żeby papier lepiej się trzymał blaszki przed namoczeniem. Gdybym wprasował tylko cieniutkie linie to mógłby się łatwo oderwać.

Rozumiem.

Proponuję spróbować zmywaczem. To nie mój patent, tylko na forum ktoś mi podał ten sposób. Papier wtedy przytrzymasz ręką. W przypadku przenoszenia na polistyren nie można lać za dużo, bo aceton gryzie się z plastikiem, ale niewielka ilość mu nie szkodzi, a wręcz pomaga bo polistyren przestaje być taki śliski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A konkretnie na czym polega ta metoda zmywaczem?
Drukujesz tak jak to zrobił Karambolis na drukarce laserowej (w odbiciu lustrzanym) - papier może być zwykły lub np. kalka techniczna, żeby lepiej widzieć.

Przykładasz drukiem do blaszki czy polistyrenu i zmywaczem smarujesz kartkę. Ja używam do tego twardego wacika Tamiyi. Zmywacz rozpuszcza toner który transferuje się na blaszkę.

W czasach mojej młodości używało się do tego celu, niedostępnego już "Tri" przenosząc z kolorowych gazet obrazki na listy do dziewczyny. Po kilku głębszych wdechach (bez smartfonu) dziewczyna pojawiała się obok mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widziałem. Pytanie, czy to jest farba z takim metalicznym poblaskiem, czy tylko odpowiedni odcień szarego? Popatrzę w lokalnych sklepach czy tego nie ma, żeby na żywo zobaczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba nie mój odcień. Raczej do takiego malowania

120811-0089-91-0391.jpg

 

Zdjęciach z fejsa nie przekonują mnie do tej farby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Będzie z niego Jastrząb, a my tych urządzeń nie mamy.

Mamy ;) Pewnie leżą pokitrane w magazynach, ale mamy.

 

Światła pozycyjne wyszły klasa.

Bomba atomowa też się znajdzie

Jest czym straszyć ruskich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

Francuzi tłuką się z Rumunami, a ja tłukę się ze zdjęciami ;) Obstawiałem 2:1 i chyba wyszło na moje ;)

 

Na wstępie kolejne dodatki.

 

Dysza Airesa

FKQ9Mkl.jpg

 

I Sniper Edka razem z opadem Wolfpacka. Nie udało się dobrze obrobić oszklenia, w jednym miejscu próbując je dopasować przeszlifowałem je na wylot. Ciężko to może wytłumaczyć, ale lepiej się tego nie dało zrobić, Gdybym w tym miejscu schował je bardziej, to w innym by zabrakło. Postanowiłem się z tym glutem już nie pałować. Edek wygląda na samoskładalny a oszklenie jest krystaliczne i cieniutkie.

mjbjwvs.jpg

 

Koła z akumulatorem z wnęki.

M3nTTOy.jpg

 

Pylony z delikatnym cieniowaniem w lakierze

Xbih2Ai.jpg

 

HTS po poprawkach linii w kolorze. Wiem, że ten drugi panel nie wygląda idelanie, ale kilka razy go poprawiałem i lepiej już nie dałem rady :/

V0uGyYk.jpg

 

I troszkę drobnej walorki okolic kokpitu.

Dodałem dosłownie kilka pierdółek w mechanizmie podnoszenia owiewki

adMq3E6.jpg

 

Uchwyty na ramie owiewki

nFVUA1x.jpg

 

I coś, co nazywa się sensorem JHMCS.

45Ds7oP.jpg

 

Służy to do wyświetlania pilotowi bezpośrednio na szybie kasku podstawowych informacji o parametrach lotu i celu, nawet jeśli nie patrzy na HUD. Taki bajer od Boeinga

jhmcs_display_symbology.jpg

 

Pozdrawiam,

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie jest sensor który ustala pozycję hełmu pilota bądź ewentualnie przesyła dane które są wyświetlane na szybie hełmu?

To zdaje się jest dostosowane tylko do obsługi rakiet AIM-9X - czy się mylę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zdaje się że w samolotach które mają ten system, HUD chyba w ogóle nie jest w użyciu, bo to by trochę mogło dezorientować pilota.

Tak sobie myślę, czy tak jest na pewno to nie wiem.

No ale tak jest w F-35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

I coś, co nazywa się sensorem JHMCS.

45Ds7oP.jpg

 

Czujnik identyfikuje położenie znaczników na hełmie i w ten sposób określa kierunek, w którym zwrócony jest wzrok pilota (w jednej wersji AH-1 ruch głowy pilota śledzony był za pomocą pantografu, jak w trolejbusie. Wersja bezprzewodowa na pewno jest wygodniejsza ). Rzutnik zintegrowany jest z samym hełmem. Podobna idea jak w rosyjskich celownikach na Su-27 i MiG-29, tylko tam okna czujników znajdują się po bokach panelu pod podstawą celownika. I działa to całkiem sprawnie w samolotach z HUDem, bo gdy pilot ma go w zasięgu wzroku to informacja na wyświetlaczu nahełmowym nie jest wyświetlana. W PL też go mamy i piloci sobie chwalą możliwość celowania "do tyłu". D

 

Ładnie Ci ta dłubanina wychodzi. Kolor dla luku wybrałeś neutralny, bo można i na różowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasiadam i obserwuję. Powodzenia i cierpliwości

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

 

W ostatnim czasie udało mi się troszkę popchnąć do przodu.

 

Rama owiewki w kolorze. Kolejny etap to suchy pędzel na dorobionych detalach.

smdG5Wq.jpg

 

Bieżnik malowałem od taśmy, ale jakoś smiesznie wyszło, chyba zły dobór kolorów gumy, jakby za mały kontrast.

hWQGf77.jpg

 

AGM-88 po malowaniu

YPYdYAR.jpg

 

I po kalkach, washu i matowym.

4z1L7eX.jpg

 

Etapy powstawania kokpitu

 

Prosto z pudła

a7MWqir.jpg

 

Po malowaniu paneli aerografem i zapuszczeniu washa do czarnego. Jak widać trochę nie wyszło.

WrejkC2.jpg

 

Zmyłem, dobrałem lepszy kolor washa i zapuszczałem go precyzyjnie, tak żeby nie musieć go ścierać.

udLe8ie.jpg

rop26zU.jpg

XKdsgcV.jpg

4s52YbQ.jpg

 

Boczki kabiny

TI1SGrB.jpg

 

"Zegary"

dLxVsDX.jpg

 

Fotel. Domaluję jeszcze parę metalowych detali i dodam delikatne obicia.

KmccRK2.jpg

b3jVvGa.jpg

B1oTMja.jpg

 

Wszystkie detale tradycyjnie malowałem z pędzla i wykałaczki Vallejo Model Colorami.

 

Ostatecznie i tak nie będzie wiele widać, poniżej docelowa konfiguracja.

TfAoBWv.jpg

 

Przez następne dwa tygodnie przerwa od modelu :/

 

Pzdr

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabinka wyszła prima sort, ogromnie mi się podoba.

Tamka zrobiła naprawdę ładne detale, a Ty tylko pomalowałeś.

Fajnie też pocieniowałeś fotel. To jest dobry przykład na to, że i z pudełkowego plastiku da się zrobić ładne rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu ICP (panel pod HUD) ma taką szparę?

To bardzo charakterystyczny element kokpitu Vipera i aż żal, że tak odbiega od rzeczywistości.

Ja zawsze ten element szlifuję na płask i szpachluję, maluję na szaro a potem maluję linie poziome i pionowe pędzelkiem 10/0 aby zyskać złudzenie przycisków "kalkulatora".

Darował bym sobie też ten niebieski w miejscu sztucznego horyzontu.

A jak będziesz bardzo chciał pogrzebać to zmień też kształt ekranu RWR - w 50 jest prostokątny/

F16_Cockpit%2C_Asian_Aerospace_2006.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.