tombie01 Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce Specjalna 1 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych Ot taki temacik w moim stylu - samolot z ulubionej epoki no i jeden z najskuteczniejszych pilotów drogiej wojny światowej polskiego pochodzenia - model zalegał na półce już parę ładnych lat - postanowiłem go zdjąć i po prostu skleić bez nadmiernego wydziwiania czyli prosto z pudła. Trochę się boję kamuflażu ale poradziłem sobie z podobnym na Messerku to i tutaj podołam - zwłaszcza że to kawał maszyny. Inspiracją do zakupu tego modelu była przed laty przeczytana książka o tym ciekawym człowieku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Dobry temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Kalki Cartografa, więc standardowy problem z zestawami Academy masz z głowy Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Bardzo nie lubię Thunderbolta, bo to po prostu paskudny samolot, ale w tym kamuflażu masz szansę zrobić bardzo efektowny model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 Dzięki Panowie za dobre słowo na początek - jeśli mam być szczery nie sklejałem zbyt dużo zestawów Academy - jeśli już to '72 ale ten wygląda obiecująco - tak jak pisałem na wstępie sen z powiek spędza mi kamuflaż - może ktoś wie o jakiś szablonie na te 'smugowate ciapki'? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Bardzo nie lubię Thunderbolta, bo to po prostu paskudny samolot, ale w tym kamuflażu masz szansę zrobić bardzo efektowny model. Sam jesteś paskudny :P Samolot jest świetny, a w malowaniu tego pilota - mniodzio! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 To chyba są rozmyte krawędzie, więc nie wiem czy szablon tu będzie odpowiedni. Bardziej bym widział malowanie z ręki, ale to wyższa szkoła jazdy ;) Sam bym się tego malowania nie podjął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Przy bardzo niskim ciśnieniu i odpowiedniej mieszance, gdy szerokość strumienia jest tak koło 1 mm, to jest do zrobienia jak przypuszczam. Bardzo to praco- i czasochłonne, ale chyba do zrobienia. Bez dwóch zdań kamuflaż bardzo trudny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 8, 2016 Author Share Posted May 8, 2016 a mnie się właśnie ten samolot niesamowicie podoba - przede wszystkim jest on potężny w porównaniu do europejskich myśliwców - przez tą swoją posturę wcale im nie ustępował no i ten silnik Pratt & Whitney R2800 18 cylindrów 46 litrów pojemności - palce lizać Przy bardzo niskim ciśnieniu i odpowiedniej mieszance, gdy szerokość strumienia jest tak koło 1 mm, to jest do zrobienia jak przypuszczam.Bardzo to praco- i czasochłonne, ale chyba do zrobienia. Bez dwóch zdań kamuflaż bardzo trudny. tak tez Panie Solo zamierzam zrobić a czy się uda - przekonamy się pewnie pod koniec konkursu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greatgonzo Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Kamuflaż jest trudny o ile chce się go rzeczywiście odtworzyć, a nie tylko pomalować coś podobnego. Choć wykonywany był 'po fantazji' to ma bardzo konkretny przebieg. Dodatkowo trzeba łączyć znane fragmenty z nieznanymi obszarami, no i odwzorować ślady przemalowań, błędów lakierniczych i poprawek. I jeszcze zmierzyć się z odwieczną wojną w temacie jak wyglądał spód tego D-25. Widziałem może ze dwa przypadki, kiedy ktoś w ogóle podjął to wyzwanie. Przy czym jeden z nich, to kartonówka Halińskiego ;). Bardzo porządne opracowanie tematu. No i co tu dużo mówić: No replacement for displacement! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kowal76 Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Fajny temat. Kibicuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 Tak czy inaczej zabawa jest przednia jeśli chodzi o tropienie kamuflażu, znalazłem albo dużo różnych wersji ale jak wiadomo kamuflaż ewoluował i to mi się zaczyna najbardziej podobać, greatgonzo pisze że występowały też różnego rodzaju poprawki lakiernicze na tym zdjęciu kamo nie koresponduje w ogóle z tym z instrukcji - pytanie do obeznanych z fotografią - ciemne plamy to rozumiem będzie zielony odcień kamuflażu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milczacy Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Ależ sobie temacik zapodałeś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbariusz Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Ładna maszyna w ciekawym malowaniu (liczę na szczegółową relacje). Zasiadam i kibicuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 No to se wybrałeś malowanie... Na Gabreskiego Thunderbolcie polegli chyba wszyscy. zamierzam to zmienić zastanawiam się jednak nad zwiększeniem waloryzacji skoro mam się tak utyrać na tym samolotem to niech sama maszyna będzie miała mniej niezgodności będę z waszym szacownym plenum konsultował co się nadaje a co nie - na początek postanowiłem zwaloryzować tablicę zmienić śmigło oraz spróbować poszukać owiewki - trzymajcie kciuki i podpowiadajcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbariusz Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Nie wiem jak bardzo zdecydujesz się waloryzować ale chyba w jadarhobby widziałem żywiczny silnik od Vectora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timi Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Na sam początek warto podmienić silnik, bo ten zestawowy jest do niczego nie podobny. W budżetowej wersji Quickboost daje rade. Sam model nie jest zły, nawet kabina ma dość przyjemny detal. O różnicach względem oryginału to Gonzo Ci będzie w stanie kilka stron napisać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 tak wiem - wspomnę po cichu że czekam na mały elaborat w wydaniu WielkiegoGonzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Bardzo nie lubię Thunderbolta, bo to po prostu paskudny samolot, ale w tym kamuflażu masz szansę zrobić bardzo efektowny model. Sam jesteś paskudny :P Samolot jest świetny, a w malowaniu tego pilota - mniodzio! Noooo ! Paskudny sic ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 To chyba są rozmyte krawędzie, więc nie wiem czy szablon tu będzie odpowiedni. Bardziej bym widział malowanie z ręki, ale to wyższa szkoła jazdy ;) Sam bym się tego malowania nie podjął. Przepraszam za post pod postem. Tomek - Sprytna Plastelina da chyba radę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 Właśnie - dobrze że kolega Hamilkar się włączył - w środę pożyczy mi książkę na ten temat - tak na szybko zapytam czy dobrze udało mi się ustalić rodzaj silnika w P-47 D-25 był R2800 - 59 - czyli np rozważając zakup Airesa wersja późna? Wiem że może pytam o rzeczy wręcz oczywiste ale nie takie cuda w rozbieżnościach widziałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 (edited) Właśnie - dobrze że kolega Hamilkar się włączył - w środę pożyczy mi książkę na ten temat - tak na szybko zapytam czy dobrze udało mi się ustalić rodzaj silnika w P-47 D-25 był R2800 - 59 - czyli np rozważając zakup Airesa wersja późna? Wiem że może pytam o rzeczy wręcz oczywiste ale nie takie cuda w rozbieżnościach widziałem. To najprawdopodobniej podwersja D 25RE .Tak silnik P&W 2800 59. Sprawdziłem jeszcze śmigło i w zestawie masz poprawne Hamilton Standard. Edited May 9, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Sprytną plastelinę można zrobić samemu - przepis w necie pod silly putty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamilkar Posted May 9, 2016 Share Posted May 9, 2016 Ja tutaj sprytnej plasteliny nie widzę. Dlaczego ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tombie01 Posted May 9, 2016 Author Share Posted May 9, 2016 26 STRON TEMATU - UFF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.