Skocz do zawartości

Hawker Hurricane PKoK Jerzy Czerniak 1:48 "Jesienne Kamo"


tombie01

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce

Kategoria Specjalna 2 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych

Kategoria Specjalna 3 - Najlepszy model w barwach Polski

 

7ceb7b80ecc9b92agen.jpg

 

Hawker Hurricane ppor Jerzego Czerniaka

Polski pilot 315 Dęblińskiego Dywizjonu Myśliwskiego ur 21 marca 1913 roku. Podczas wybuchu Drugiej Wojny Światowej służył w 123 Eskadrze Myśliwskiej i brał udział w walkach latając na PZL P7 odnosząc sukcesy w postaci zestrzeleń przynajmniej jednego He111. Do Wielkiej Brytanii trafił przez Francję najpierw do 302 dywizjonu a następnie w styczniu 1941 roku do 315 dywizjonu gdzie służył na lotnisku w Speke. Budowana przeze mnie maszyna uległa wypadkowi podczas lądowania na macierzystym lotnisku 7 lutego 1941 roku w którym Czerniak nie odniósł poważnych obrażeń. Zginą zestrzelony nad Francją 9 sierpnia 1941 roku pilotując Spitfajera. Figuruje w spisie lotników polskich zaginionych w morzu. Jest wspomniany na pomniku Polskich pilotów w Northolt.

 

 

0ac5dd7a812d7fcb.jpg

 

58e2fb1c23d5b96b.jpg

 

8c174abb94c96c81.jpg

 

 

 

 

cóż moi drodzy - Hary to jeden z moich ulubionych samolotów WWII i nie ukrywam dość szczęśliwy jeżeli chodzi o konkursy ponieważ oba jakie dotychczas skleiłem zostały nagrodzone; z czego ostatni wczoraj w Jaworznie

 

zestaw dioramkowy ale model wykonam solo - ponieważ nie mam innego obecnie (no może jakaś podstawka jeżeli czas pozwoli) a z dioramą bym nie zdążył na 100%

 

jak widać posiadam spory magazynek waloryzacji do Harego pozwoliłem sobie z niego wyciągnąć kilka drobiazgów - resztę będzie stanowiła moja inwencja i wasz doping

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zagrzanie do boju - dzisiaj dzionek luźny więc popracowałem do tego na wieczór zostałem z najmłodszym dwumiesięcznym synkiem i całe cztery godziny przespał po czym zjadł i poszedł spać - przyznajcie że młody mi się udał jak na modelarza przystało

 

ok aktualizacja pierwsza warsztatu

 

trochę literatury

 

13f0a4029669d33d.jpg

 

4c052a058eef30f1.jpg

 

04fc7ad9901c4e42.jpg

 

modelik oczywiście nitowany Dousek 0,55

 

abeccbfdec66cd6c.jpg

 

standardowa przymiarka jak w każdym porządnym warsztacie - i tu muszę przyznać Airfixowi wyższość nad całą już konkurencją pasuje idealnie a rozmieszczenie nitów prawie precyzyjne - porównałem z Hasegawą MKI i nowy Airfix bije na ją głowę

 

 

4d114b2b11c8bc64.jpg

 

91911228348a3c4e.jpg

 

c99bcdc9e6da04ae.jpg

 

7aa8e43590b6940d.jpg

 

i jako takie pierwsze efekty pracy - panele pokrywające zbiornik wycięte - że by nieco poprawić efekt 'zaostrzyłem krawędzie wyprasek wokół wyciętego otworu aby sprawiały wrażenie cienkiej blachy

 

 

1ada39be20d185ce.jpg

 

d1167014f40a56fb.jpg

 

c4e71d8d83a688e3.jpg

 

4aa52b18be9d4890.jpg

 

ff170e7d46e069ac.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aktualizacja

 

kiedyś w Swoim warsztacie modelarskim wprowadziłem pewną teorię (wprowadziłem ich kilka ale nie chce was zanudzać), mianowicie samoloty z reguły zaczynam od rzeczy których na koniec b=nigdy nie che mi się robić a należą do nich - zawieszenie kompletne z kołami, owiewka oraz wydechy jeżeli model jest akurat nitowany to zaczyn od tego.

 

wydech

 

c5ba1929dfb7233f.jpg

 

owiewka - zawieszenia zapomniałem sfotografować bo odłożyłem do wyschnięcia farby i zapomniałem - uzupełnię w następnym poście

 

2baa47d13ee30838.jpg

 

141523a8c36e16c3.jpg

 

a potem już poleciało

 

1f49ee9d0f91ef32.jpg

 

b93f12fcef7cf572.jpg

 

15900bd602cebc54.jpg

 

17f59a2ad9b79f27.jpg

 

28089f15289a58a0.jpg

 

3b9d14c25a062753.jpg

 

b12a2d50f074643e.jpg

 

e666216520c9b803.jpg

 

11fdb6a634904e26.jpg

 

5f5307f1db12d267.jpg

 

7ca10cc417f35865.jpg

 

44f7fde66e1c760a.jpg

 

42a3b0a4f3243070.jpg

 

887b3bc669c32698.jpg

 

fda05a1ace044069.jpg

 

462b1a20481ec998.jpg

 

7c5bf03dd3e9a4ad.jpg

 

faa27b3f7cb11dfb.jpg

 

640378b79b7d5e0c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci to idzie, popraw tylko to:

 

 

15900bd602cebc54.jpg

 

przegroda ogniowa przed zbiornikiem była pochylona do przodu w kierunku silnika, a u Ciebie jest prosto. Zbiornik jest podcięty dołem. Tak to ma wyglądać:

 

Cz3GFQo.jpg

 

RXHHghT.jpg

 

CMK bardzo uprościło ten zestaw niestety, żeby to jakoś wyglądało trzeba trochę podłubać. Jakby Ci się chciało jeszcze to: przerób zbiornik bo jest za duży, odtwórz przegrodę ogniową w całości, dołóż końcówkę łoża silnika i trochę przewodów na zamaskowanie dziury i będzie gitara. Działaj, podglądam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielgasne za dwie piękne fotki - barszczo wszystkie Twoje uwagi są jak najbardziej pod kontrolą i nie da się tych niedociągnięć nie zauważyć, ale pierwsza sprawa to brak czytelnej instrukcji, jeżeli chodzi o zbiornik to podaruję sobie jego skracanie myślę że się obejdzie natomiast 'wystającą' część ściany grodziowej już poprawiłem czyli wkleiłem ją ukosem - następnie poodcinam ze 'sztucznej podstawki' pod zbiornik zbędne elementy tak aby wyglądało że wszystko leży na stelażu łoża - następnie zaimituję cztery rurki - mam nadzieję żę będzie to wyglądało w miarę przyzwoicie

 

jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema problemu, zdjęć ci u mnie dostatek. CMK umieściło wszystkie elementy na jednej "desce" i wygląda to jak wygląda. Zbiornik w Mk.I raczej był srebrny co potwierdzają fotografie. Podrzucam Ci jeszcze parę ujęć tego fragmentu kadluba i na koniec fajną fotkę przedziału uzbrojenia. Może się przyda:

 

XQzM2sf.jpg

 

zv2soKC.jpg

 

AURxYcZ.jpg

 

qTipkA6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz wielkie dziękasy - ponieważ to nie jest ostatni Hary na mojej liście życzeń mam prośbę czy mógłbyś na meila przesłać mi zdjęcia z pootwieranymi panelami bocznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodnie z tym co zauważył barszczo zwaloryzowałem zestaw do waloryzacji firmy cmk

 

04e1d15525194b42.jpg

 

606ebb1ff7d7ab34.jpg

 

3e861a469656a2be.jpg

 

46530e5abe2e5c32.jpg

 

57048ea6eab7c7f3.jpg

 

d0b86465084ea383.jpg

 

ce53ba6b898b45a4.jpg

 

dad471afcc4842b3.jpg

 

b2987d24fe41f143.jpg

 

77ad05bc5be91587.jpg

 

 

59301ee4f83acc5a.jpg

 

d0eb58e86cbdefeb.jpg

 

58a117b98f7e9c50.jpg

 

 

tak jak wspominałem zestaw trzeba przesunąć nieco do przodu

 

46fcfb5826ce4c4a.jpg

 

i zapomniane wcześniej zdjęcia goleni i wydechów które robię zanim zacznę konkretną robotę

 

b5a7ab5c268cf199.jpg

 

90d5b68fe85021e2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Coś tam dłubię niestety na kolanach często przesiaduje mój najmłodszy synek (3 miesiące) i dość ciężko mi się pracuje

 

ale coś się dzieje - wolno dlatego też że jestem na etapie szpachlowania a to musi wyschnąć - ale widać już malunki na horyzoncie

 

model co prawda fajny ale posiada parę dziur powstałych w skutek naprężeń

 

efaeb94ed44a8a10.jpg

efaeb94ed44a8a10.jpg

f1414904cedab256.jpg

196ef2f992a5cd36.jpg

f5484ac51833b362.jpg

9379af7c8db6615e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Bardzo mi się podoba to malowanie. Możesz napisać, o co chodzi z tym błękitem przy preshadingu? Pierwszy raz się z tym spotykam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba to malowanie. Możesz napisać, o co chodzi z tym błękitem przy preshadingu? Pierwszy raz się z tym spotykam.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Generalnie chodzi o zróżnicowanie powierzchni. Na lotkach i sterze kierunku oraz statecznikach możemy zróżnicować to iż były wykonane z innego materiału niż powierzchnie sąsiednie - tytaj efekt otrzymujemy nie tylko przez kolor ale również przez połysk;

 

zróżnicowanie samego preszajdingu daje nam to iż na kolorach wychodzi modulacja ale to wszystko uzyskamy jeśli kolory kamuflażu położymy odpowiednio czyli miejscowo a na koniec cienką warstwę bardzo mocno rozcieńczoną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt. Tylko to działa raczej jako metoda (jedna z wielu) na 'ożywienie' powierzchni modelu, a nie jako oddanie rzeczywistego zużycia powłok malarskich. Nie spotkałem jeszcze modelu, gdzie w ten sposób ktoś konsekwentnie, 'kontrolowalnie' i świadomie starał się uzyskiwać konkretne efekty. W tym modelu też są oczywiste niekonsekwencje w tym temacie, jak np. przy pokazywaniu różnic w materiałach. Inna sprawa, że ten zabieg - świetny pomysł w samolotach amerykańskich - w przypadku aparatów RAFu jest nieco kontrowersyjny.

 

Przepraszam Tomek, zupełnie nie zamierzam sugerować Ci jak ma wyglądać twój model. Zaglądam z zainteresowaniem. Odnoszę się tylko do pytania kolegi, by wyjaśnić, że ta metoda jest niezwykle trudna, gdy chce się oddawać konkretne efekty. Okropnie ciężko ją kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt.... ta metoda jest niezwykle trudna, gdy chce się oddawać konkretne efekty. Okropnie ciężko ją kontrolować.

 

Jak zwykle zgadzam się z Tobą Radku; bardzo często mi nie wychodzi ale przecież hobby ktore uprawiamy ma na celu dostarczać nam przede wszystkim przyjemności i dlatego ja nieustannie próbuję - albo co nowego zrobić albo podpatrzeć innych i spróbować metody; z tego właśnie czerpię niesamowitą satysfakcję a dla tych którzy zaczynają swoją przygodę z modelarstwem mogę przekazać tylko tyle żeby sklejali regularnie i jak najwięcej w ramach możliwości swojego wolnego czasu. Z preszajdingiem czy bez, z modulacją czy bez niej żaden model nie będzie nam 'wychodził' jeśli będziemy sklejać jeden na trzy lata - wprawa obserwacja własnych błędów, dyskusja i duża doza pokory - wtedy każdy następny będzie wyglądał lepiej - tyle w kwestii ogólnej

 

zrobiłem zrochę zbliżeń a relację wzbogacę właśnie dla zaczynających rzeźbę w tym wspaniałym hobby od podania szczegółów tego co zrobiłem

 

poniżej mamy po kolei:

- sidolux

- łosz - olejny;

- lakier mat Microscale

- smugi na skrzydłach - Buff Tamiya i czarny matowy

- smugi za karabinami - Smoke Tamiya jako 'podkład' Sood Gunze; pigment Soot Tamiya

- smugi za wydechem Smoke Tamiya jako 'podkład' Soot Gunze; pigment silver i pigment soot Tamiya

- na boki kadłuba nałożyłem brązowy filtr MIG

- błoto szminka Tamiya

 

 

345421f4d1b9a1f5.jpg

 

fa3fe2b5ff50cc12.jpg

 

e0a37c3149aa0ff2.jpg

 

f831e2fa54bcf04b.jpg

 

012f1499b176df6b.jpg

 

9fa774f149e8d512.jpg

 

20cfc1b17da863b1.jpg

 

4c6b6e962a7838b7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.